صنایع هوایی

ارتقای هونداجت، آکوردی در آسمان

هوندا از سال ۲۰۰۳ با معرفی جت تجاری هونداجت، وارد آسمان شد. اما دریافت گواهینامه نوع FAA برای آن تا سال ۲۰۱۵ طول کشید. برای شرکتی که همه ما آن را با سیویک و آکورد و سایر خودروهای دوست‌داشتنی‌اش می‌شناسیم، حضور در بازار جت‌های تجاری و کسب عنوان سریع‌ترین جت تجاری جهان در این کلاس موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. اکنون نسخه جدید از هونداجت با ویژگی‌هایی جدید معرفی شده است.

هونداجت الیت S با وزن تیک آف بهتر، رنگ‌های جدید و مواردی برای ایمنی بیشتر معرفی شده است. هونداجت جزو معدود هواپیماهایی است که موتورهای آن روی بال‌ها و با یک پایه ایستاده (OTWEM) قرار گرفته‌اند. این طرح تاکنون چندین جایزه طراحی و هوانوردی را دریافت کرده است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی در نسخه Elite S افزایش وزن حداکثری در حین برخاستن است. این افزایش البته تنها ۹۰.۷ کیلوگرم است اما به معنی یک سرنشین اضافه یا دو چمدان باز بیشتر است. علاوه بر این برد این مدل هم ۲۲۲ کیلومتر افزوده شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این مدل، سیستم پیشرفته تقویت فرمان ASAS است که باعث کاهش حجم کار خلبان و افزایش ایمنی به‌ویژه در شرایط آب و هوایی نه‌چندان مطلوب می‌شود. با توجه به اینکه این یک هواپیمای بسیار سبک وزن است، این یک امتیاز مثبت خواهد بود.

سایر موارد اضافی جدید شامل FAA Data Comm و ACARS است که پیام‌های متنی را جایگزین دستورات صوتی سنتی می‌کند و باعث وضوح و بهبود کارایی ارتباطات و به حداکثر رساندن ایمنی در ارتباط می‌شود.

به گفته رئیس بخش هواپیمایی هوندا، هونداجت الیت به بهترین عملکرد خود از زمان معرفی در این کلاس دست یافته و در عین حال کارآمدترین جت تجاری است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ایول بابا دمش گرم نمیدونستم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (115 ديدگاه)

      همیشه برام سوال بوده این جت ها یا هواپیماهای جنگنده با اون چرخهای کوچولوی جلو که اندازه چرخهای تخت بیمارستان هست چطوری اون وزن سنگین هواپیمارو موقع نشستن تحمل میکنه؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آقا علی اصلا تابحال از نزدیک هواپیما ندیدی؟!?چرخ تخت بیمارستان چیه آخه؟?اون چرخ ها اندازه یه چرخ کامیونته بعدشم فقط یه چرخ نیست یه چهار تا بهم وصله!

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    جون میده برای شخصی سازی،با رنگ خونه و ماشینت ست کنی…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. محمد مختاری آذر

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا عالی هستش ولی super Yacht کشتی های شخصی خیلی بهتره مثل مال جف بزوس

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. Erfan

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (241 ديدگاه)

      بعله اون ها مطمئنا لوکس تر هستن ولی اینکه یه میلیاردر از مالیبو تا دوبی 2 ماه تو راه باشه یه کم عجیب نیست؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. عاشق پدال

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (259 ديدگاه)

        نه عجیب نیست.
        کسی که از مالیبو تا دبی با یاکت یا قایق اقیانوس پیما میره (قایقهای اقیانوس پیما یه استاندارده) مستقیم که گازشو نمیگیره تا خود دبی.
        دم راهش تو جزیره های مختلف توقف میکنه.
        دم راهش تو هونولولو و جزایر قناری توقف میکنه
        دم راهش خواست یه سر به جاپون میزنه. بعدش گازشو میگیره میره سنگاپور و جزایر اندونزی و مالزی
        بعدم تنگه مالا رو رد کرد میره سری لانکا سر میزنه. همین بمبئی و یا گوا یکی از شهرای زیبای هنده سواحلش لنگر میندازه چندتا رقص هندی میره.
        بعدشم میره طرف عمان . عمان تو فری خیلی معروفه. فری به کشتیها بزرگ مسافری میگن که بزرگه و توش تفریح میکنن. خسته که شد میره دبی.
        اوه اوه به کیش و قشم سر نمیزنه. چون هیچی نداره. مگه اینکه طرف بخواد مثلا فرهنگ و جامعه قشم و کیشو ببینه.
        بعدم کسی که چنین سفری میره معمولا با یاکتهای بادبانی میره. بنتو ۱ میلیون دلار بهترین قایق بادبانی یا سیلینگ یاکت رو ارائه میده. خیلیم لاکچریه. تو سنپیترزبورگ ریخته.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. عاشقتر پدال

          ۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          رولو بچرخون به همه برسه :)))

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. امیرعلی

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (399 ديدگاه)

    قیمت نزده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (194 ديدگاه)

    اینکه موتور هاش روی پایه نصب شده جالبه ولی به من که حس امنیت نمیده?

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. RezaRs

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      داره چون کلی هواپیما حتی نظامی هست اینطوری برای نمونه a10 تاندربولت

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. علی آقا

      ۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (572 ديدگاه)

      بقیه هواپیماها هم اکثرا روی پایه هست اما برعکس یعنی زیر بال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. میثم

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    اگه یه پروژه مثل اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره و انسان به فضا هم استارت بزنه خیلی عالی میشه
    بنظر میرسه تواناییشو داره
    هوندا روباتیک خفنی هم داره

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Aryan???judo

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (574 ديدگاه)

      کلا ژاپن تو رباتیک حرف اول رو میزنه شرکت هایی هستن که هوندا در برابر اونا تو زمینه رباتیک جوجه محسوب میشه البته هوندا کارش درسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (295 ديدگاه)

        نه تو رباتیک امریکا حرف اول رو میزنه اون رباتیکی که شما دیدی و تصور شما از اون ربات های ساده و تجاری معمولی هستن که این ملاک و معیاری حساب نمیشه رباتیک پیشرفته پارامتر های تخصصی زیادی داره که از جهت برتری و پیشرو بودن و و از همه نظر آلمان و امریکا اول هستن ولی ژاپن نه به پای اونها نمیرسه و رباتهایی که داره درسطح معمولی و تجاری هستن.
        همین جت هوندا با اینکه با کمک امریکا ساخته شده و مثلا موتور توربو فن اون از اول توسط جنرال الکتریک ساخته شده و به کمک اون بوده ولی بازم کارآمد ترین هوا پیما نیست البته اگه خود امریکا بطور کامل روی همچین محصولی کار میکرد کارامد بود شرکت هوندا قابل قبوله و بخاطر ارتباطاتی که داره خوشم میاد چون با شرکت های اروپایی و امریکایی هم همکاری میکنه و تو محصولاتش از اونها کمک میگیره هرچند به پای خود اونها نمیرسه مثلا هوندا تو فورمولا وان مثال بزنم که از همه جهت به اون کمک شد از بخش موتور جت هوندا از بخش موتور اسپرت حتی یکی از مهندسای پیشرانه مرسدس به بخش پیشرانه هوندا رفت و کمک زیادی هم بهشون کرد ولی با این وجود بازم به پای مرسدس نرسید و مرسدس به تنهایی در همه زمینه ها بهتر بود و عملکرد بهتری داشت و هوندا هرکاری کرد نتونست به پای مرسدس برسه تو همه چیز همینطوره مواردی دیگه هست که طولانی میشه درکل هوندا ای ژاپن قابل قبوله ولی نمیتونه به شرکت های آلمانی و امریکایی برسه چون همینی که هست همین الانش به کمک شرکت های اروپایی و امریکایی بوده و مسلما خود شرکت های آلمانی و امریکایی در سطح بالاتری هستن و خیلی بهتر و پیشرفته ترن از هر لحاظ از جمله رباتیک و هوافضا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Farzad

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      اصن اسم ژاپن میاد من یاد ربات میفتم ، چن وقت پیش هم یه ربات ۱۸ متری انسان نما ساخته بودن!
      تو همین دوران کرونا کلی ربات مختلف ساختن که به بیمارا کمک میکردن ، مثلا رباته میرفت به بیمار میگفت ، برات آرزوی سلامتی میکنم من برای انجام بهترین خدمات اینجا هستم !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (295 ديدگاه)

        آره ربات های مختلف هستن ولی از جهت پیشرو بودن و برتری و پیشرفته ترین ها آلمان و آمریکا اول هستن مثلا اخیرا اولین ربات زنده جهان که با سلول ساخته رو ساختن یا پیشرفته ترین رباتهای با هوش مصنوعی یا ربات های پزشکی و در کل ربات هایی که بالاترین کارایی رو دارن یا آلمان و اروپا هست یا امریکا در زمینه hi-tech هم همینطور که خودش یه معیار و ملاک حساب میشه البته اگه با موارد دیگه جمع شه نتیجه باز اول آلمان و امریکا هستن که پیشرفته ترین هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حسین دهمرد

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    من یه نظری داشتم که موتور با یه باله کوچیک بین دم و بال اصلی و کمی بالا تر نصب بشه تا هوای روی بال رو بکشه و یه منطقه کم فشار تو قسمت روی بال ایجاد کنه تا با یه تیک آف کوتاه بلند بشه . چند سال پیش که پدال مقاله همین جت هوندا رو گذاشت دیدم اینم همون کار رو انجام میده. ولی با طراحی بهتر و زیباتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. دانیال

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا