طراحیهفته نامه

نتیجه جالب ترکیب خودروهای فیات-کرایسلر با رنو!

رنو در ماه می ‌گفت‌وگوها با فیات-کرایسلر برای ادغام ۵۰/۵۰ را تائید نموده بود اما شرایط سیاسی فرانسه باعث شد فیات-کرایسلر قید این حرکت را زده و نهایتاً پس گرفتن پیشنهاد خود را اعلام کند. علیرغم عقب‌نشینی فیات-کرایسلر، احتمال ادغام این دو شرکت باهم وجود دارد زیرا آقای مایک مانلی رئیس فیات-کرایسلر گفته بود که به آغاز دوباره‌ی گفت‌وگوها با رنو علاقه مند است.

اما همکاری احتمالی بین این دو شرکت باعث شده وب‌سایت Budget Direct ترکیب شدن محصولات هر دو خودروساز را تجسم کند. البته شانس دیدن چنین خودروهایی در دنیای واقعی صفر است اما خب تماشای ادغام خودروهای رنو و فیات-کرایسلر جالب خواهد بود.

تزریق عضلات آمریکایی به هاچبک های داغ و دیفرانسیل جلوی اروپایی و یا انتقال قدرت زیاد پیشرانه‌ی آمریکایی به یک شاسی‌بلند ارزان‌قیمت رومانیایی بخشی از رندرهای منتشر شده است که نتیجه‌ی جالبی را ایجاد کرده ولی باید گفت که محدودیت‌های سخت‌افزاری و یا تقاضای کم مشتریان باعث می‌شود این خودروها هرگز روی خط تولید را به خود نبینند؛ اما خب هیچ‌چیزی باعث نمی‌شود که ما از تجسم یک آلپاین A110 SRT یا رنو تالیسمان پهن‌پیکر دست بکشیم!

  • رنو مگان هلکت


اخیراً تصاویر جاسوسی زیادی از نسخه‌ی قوی‌تر رنو مگان RS منتشر شده اما قطعاً این خودرو فاقد پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار خواهد بود. سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی نوربرگ رینگ دارای پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری توربوی ۲۷۵ اسب بخاری بوده و پریدن به قدرت ۷۰۷ اسبی قطعاً در توان شاسی این هاچبک نخواهد بود. با این وجود ما مگان هلکت را با کاپوت تهویه دار، قوس‌های چرخ بزرگ و اسپلیتر جلوی گیرا تصور کرده‌ایم.

  • فیات ۵۰۰ RS


هاچبک فیات ۵۰۰ در حال خارج شدن از بازار آمریکاست اما ایده‌ی تولید این خودرو توسط بخش رنو اسپورت جالب به نظر می‌رسد. این خودروی شهری عصبانی که از مگان RS الهام گرفته دارای کیت بدنه‌ی پهن و رینگ‌های ۱۹ اینچی و یک رنگ زرد جدی در بدنه است. همچنین ارتفاع این خودرو از سطح زمین تقریباً صفر بوده و دیفیوزر بزرگ و اسپویلر سقفی هم در افزایش جذابیت بصری آن نقش زیادی داشته‌اند.

  • رنو تالیسمان SRT


یک سدان میان سایز پرفورمنس و پهن‌پیکر متعلق به برندی رده میانی احتمالاً جایی در بازارهای اروپایی نخواهد داشت اما تصور تالیسمان با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و ورودی هوای روی سقف باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. رینگ‌های بزرگ‌تر و کاهش ارتفاع نیز می‌تواند جزو گزینه‌های روی میز باشد.

  • رم E.Z


پیکاپ های تمام الکتریک به زودی وارد میدان خواهند شد و در این رندر دیجیتالی نیز پیکاپ رم پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تشنه‌ی آمریکایی را با قوای محرکه‌ی الکتریکی رنو تعویض کرده است. رینگ‌های آئرودینامیک و رنگ بدنه‌ی الهام گرفته از فلوئنس Z.E. بر ماهیت دوستدار محیط‌زیست این پیکاپ تأکید دارند و از نظر ما هم نتیجه‌ی کلی خیلی بد نبوده است.

  • رنو کولئوس تراک هاوک


با الهام از جیپ گرند چروکی تراک هاوک، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند رنو به نسخه‌ای پرفورمنس تبدیل شده است. کولئوس پرسرعت اخیراً فیس لیفت شده و دارای پیشرانه‌های جدیدی است اما این پیشرانه‌های ۴ سیلندر با نیروگاه ۷۰۷ اسبی گرند چروکی فرسنگ‌ها فاصله ‌دارند. کیت بدنه‌ی گیرا و ترمزهای برمبو هم باعث شده‌اند کولئوس خودرویی جذاب به نظر برسد.

  • آلپاین A110 SRT


پاسخ فرانسوی‌ها به پورشه ۷۱۸ کیمن در کلاس محصولات اسپورت خوش درخشیده و یک کوپه‌ی سبک‌وزن با استایلی رترو محسوب می‌شود. بخش تکنولوژی خیابان و مسابقه‌ی فیات-کرایسلر که به‌صورت اختصار SRT نامیده می‌شود شاید باعث شود این خودرو ظاهری گیراتر داشته باشد. همچنین خداحافظی با چراغ‌های گرد و نصب ورودی هوای بجای آن‌ها می‌تواند نشانی از طراحی پیشرانه وسط آلپاین داشته باشد.

  • رنو مستر اورلند کمپرون


اگر دنبال کننده‌ی مجله‌ی پدال باشید قطعاً با کمپرهای زیادی آشنا شده‌اید. در این رندر نیز طراح سعی داشته ون بزرگ رنو مستر را با ویژگی‌های آفرود جیپ گرند چروکی اورلند ترکیب کند که نتیجه‌ی نهایی تولید خودرویی ایده آل برای گشت‌وگذار ماجراجویانه می‌باشد. با وجود پانل‌های خورشیدی روی سقف، خیال مالک از تأمین نیروی برق هم آسوده خواهد بود.

  • داچیا داستر تریل هاوک


یکی از ارزان‌ترین شاسی بلندهای اروپا که محبوبیت بالایی هم دارد داچیا داستر است که باید گفت در این رندر کاملاً جالب به نظر می‌رسد. شاسی‌بلند رومانیایی‌ها می‌تواند از قوس‌های چرخ، لاستیک‌های بزرگ و سیستم تعلیق تریل هاوک استفاده کند. نصب چند قلاب بکسل نیز بر ماهیت ماجراجویانه‌ی داستر تأکید دارند.

  • رنو توئینگو SRT


رنو توئینگوی قابل‌احترام با نسخه‌ی GT هم عرضه می‌شود اما پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۰.۹ لیتری آن قدرت ۱۱۰ اسبی داشته و از این نظر چندان قابل‌توجه نیست. نسخه‌ی دیجیتالی SRT توئینگو یک خودروی پیشرانه و دیفرانسیل عقب بوده و از سیستم تعلیق سفت تر و قوس‌های چرخ بزرگ‌تر سود می‌برد. احتمالاً چند سیلندر بیشتر هم زیر کاپوت عقب جا خوش کرده است. توئینگو SRT همچنین دارای اسپلیتر جلوی بزرگ است که احتمالاً در زمستان به عنوان برف‌روب عمل خواهد کرد!

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ford taurus

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ???
    ☹️☹️☹️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    کرایسلر یعنی کلی عضلات نیرومند?
    .
    این ژن های برتر به همین راحتی منتقل نمی شن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. همایون

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (43 ديدگاه)

      ترکیب محصولات کرایسلر با رنو مثل اونکه بخوایی ببر بنگال که محصولات کرایسلر باشه رو با گربه خونگی که محصولات رنو هستش ترکیب کنی
      اخه رنو 4 سیلندر دف جلو کجا و ترکیبش با srt و هلکت ؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (566 ديدگاه)

        اخه اون کرایسلر زپرتی که داشت ورشکست میشد رفت با یه شرکت داغونی مثل فیات ادغام شد کجاش شبیه ببر بنگاله بیشتر شبیه خرگوشه خخخخ از همین تریبون اعلام میکنم کرایسلر جان جان هر کی دوست داری دور رنو رو خط بکش بیخیال رنو با همون فیات هی هر سال گند بزنین بهم هی ماشینای شاسی شکسته تولید کنین هی فراخوان اتش سوزی بدید .

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. همایون

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (43 ديدگاه)

          خوبه متن هم گفته رنو خواستار ادغام با فیات / کرایسلره
          ((رنو در ماه می ‌گفت‌وگوها با فیات-کرایسلر برای ادغام 50/50 را تائید نموده بود اما شرایط سیاسی فرانسه باعث شد فیات-کرایسلر قید این حرکت را زده و نهایتاً پس گرفتن پیشنهاد خود را اعلام کند.))
          زپرتی تر از خودروسازان فرانسوی مگه هست؟؟؟
          واقعا فکر کردی پژو و سیتروئن ماشین سازن؟؟؟؟ سالهاست توانایی این رو ندارن یه موتور با حجم بالاتر از 1/6 لیتر بسازن
          در مورد ورشکستگی هم خوب چیزه خاصی نبود چون الان شده هفتمین خودروساز بزرگ جهان در صورتی که پژو و سیتروئن بعد لادا فکر کنم جایگاهشون باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. همایون

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (43 ديدگاه)

          اینم بخون احمد برای پست پرفروش ترین ماشینهای نیمه دوم 2019 امریکا هست که پدال دیشب گذاشت

          ((**فیات-کرایسلر این روزها عملکرد بسیار خوبی دارد و نمایندگی‌های آن تا انتهای ماه ژوئن حدود 300 هزار دستگاه از این پیکاپ ها را به فروش رسانده است که عملکرد بسیار خوبی محسوب می‌شود**))

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بنظرم بدترینش رم شده و بهترینش تالیسمان و کولئوس!!!
    البته در مجموع هیچ کدوم جالب نشدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ولی تالیسمان عجب چیزی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saeed

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    باید با یک هلکت اون کسی که این رندر هارو کشیده رو زیر بگیری تا دفعه دیگه ماسل کار هارو مسخره نکنه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاسر

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این رنو چرا اینطوریه. همش با اینو اون مشترک کار میکنه. موتورهای کلئوس و تالیسمانم با نیسان مشترکه. البته گویا گشتاوراش از جوک و ایکسل تریل بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایلیا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    داش اونا دنبال ادعام با رنو چون رنو واقعا ایمن و اپشناله و مرقدرت همین ماشین جدید رنو560 اسب بخاری قدرت داره یا مگان RS سرعی بیش از 300 کیلومتر رو داره تازه ماشین های رنو میتونند در هوای سرد دوام بیارند همین بد ترین ماشین رنو یعنی تندر تونسته در سردترین منطقه روسیه دوم بیاره بدون ضد یخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا