تسلاطراحی

تسلا T1 کانسپت، تصویری از آینده لمانز الکتریکی

طبق گفته‌های طراحی به نام Omar Alfarra Zendah تسلا قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته ی لمانز در سال ۲۰۳۰ خواهد شد. او به همراه ۴ دانشجوی دیگر در IED بارسلونا، خودروی مفهومی تسلا T1 را طراحی کرده‌اند که یک کانسپت الکتریکی کاملاً متفاوت است.

tesla-t1-concept

tesla-t1-concept-01
این دانشجوها T1 را با یک جفت لاستیک در هر گوشه از خودرو به تصویر کشیده و یک ایرفویل را بین آنها قرار داده‌اند. زمانی که سرعت خودرو در پیست کاهش می‌یابد، هوای عبوری از اطراف خودرو می‌تواند این دستگاه‌ها را به کار انداخته و الکتریسیته تولید کند. به علاوه، یک ایرفویل پیشرفته که توربین پیچشی Gorlov نامیده می‌شود پشت راننده قرار گرفته و انرژی بیشتری تولید می‌کند. این طراحی می‌تواند قدرت بیشتر و سروصدا و لرزش کمتری را تولید نماید.

tesla-t1-concept-02

tesla-t1-concept-03
کانسپت T1 از پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت ۳۳۵ اسب بخار در هر گوشه از خودرو استفاده می‌کند و گشتاور کل سیستم به ۲۴۰۰ نیوتون متر می‌رسد. یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی نیز کار ذخیره‌ی انرژی را انجام می‌دهد. این دانشجوها تخمین می‌زنند که خودروی مسابقه‌ای T1 می‌تواند به سرعت ۴۱۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

tesla-t1-concept-08

tesla-t1-concept-07
علاوه بر سیستم تولید قدرت پیشرفته، کانسپت T1 قادر خواهد بود تا از طریق فرمان پذیری فعال چرخ‌ها در اکسل جلو و عقب با سرعت زیاد از پیچ‌ها عبور کند.

Omar Alfarra Zendah و ۴ دانشجوی دیگر سال گذشته اولین طراحی‌ها از کانسپت T1 را منتشر کردند. او برای کار نهایی خود در مدرسه‌ی طراحی رندرها و اسکچ های جدیدی را به تصویر کشیده بود.

تسلا مدل S اگرچه در لمانز حضور ندارد اما به زودی در فصل ۱۰ مسابقه‌ای قهرمانی الکتریکی GT شرکت خواهد کرد. این خودرو قدرت ۷۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۹۹۵ نیوتون متری داشته و در ۲.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سرباز وطن

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    درود. http://www.aparat.com/v/284sE بدرود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سرباز وطن

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تسلا T1 هه.با دیدن T1 یاد دمای اولیه بر حسب کلوین افتادم… تو متن خوندم کانسپت الکتریکی کاملا !!!!!متفاوت…فک کردم این کانسپت بال داره به جای چرخ..یا این ک دیوار صوت رو میشکونه نه این که max. speed=410km/h..دوستان خودمونو گول نزنیم باخودمون تعارف نداریم ک…چیزخاصی تحت عنوان کاملامتفاوت نداره…همون عنوان concept برازندشه..هه.کاملا!!!شتابشم کار شاخی نیس.این خصلتِ همه ی electric engines هستش..مهم ترینا وزن خودرو ،نحوه کنترل برخورد ماکروسکوپیک مولکول های هوا با بدنه(آیرودینامیک) و میزان انتقال نیرو به محیط (توسط چرخ هاولاستیک) هستن…سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا