تسلاطراحی

جدیدترین جزئیات کامیون خودران تسلا

رندری جدید که توسط Jan Peisert تهیه شده به ما اجازه می‌دهد تا تصوری از ظاهر Semi تراک آینده‌ی تسلا داشته باشیم. شاید امسال نسخه‌ای واقعی از این تراک را ببینیم.

tesla-semi-rendering
Peisert تسلا Semi را با نمای جلوی شیشه‌ای و طراحی خیزدار شدید تصور کرده است. دوربین‌هایی که جایگزین آینه‌های مرسوم شده‌اند در ارتفاعی بالا قرار گرفته‌اند. استایل زاویه دار این خودرو بسیار آینده‌نگرانه بوده اما مطمئن نیستیم که تسلا خودرویی شبیه این را روانه‌ی جاده‌ها بکند. با نگاه به محصولات کنونی تسلا به نظر می‌رسد که این شرکت طرفدار فرم‌های طبیعی‌تر و سیال است.

tesla-semi-rendering-01
در ویدئوی تایم لپس زیر می‌توانید چگونگی طراحی تراک Peisert را ببینید. او کار خود را با تصویر تراک آینده‌ی مرسدس بنز ۲۰۲۵ آغاز کرده و سپس با تغییر و اصلاح طراحی به رندر Semi رسیده است. [دانلود ویدئو]

این رندر در زمانی عالی طراحی شده زیرا ماسک در توئیتر خود جزئیاتی از پروژه‌ی Semi را بیان کرده است. طبق گفته‌های ماسک این تراک تجاری هنوز در مراحل توسعه‌ای بوده اما اشاره کرده که تولید مدل ۳ اولویت اصلی تسلا است.

تسلا سال پیش اعلام کرد که Semi بخشی از برنامه‌ی Master تسلا است. در آن زمان ماسک گفته بود که با تولید این خودرو شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌های حمل‌ونقل بار و کالا خواهیم بود و درعین‌حال ایمنی افزایش خواهد یافت. در تماسی که تحلیل‌گران اقتصادی با ماسک داشته‌اند او تخمین زده که رونمایی از این مدل تجاری حدود ۶ تا ۹ ماه زمان خواهد برد پس بنابراین با توجه به زمان برقراری این تماس می‌توان گفت شاید در ماه می سال جاری شاهد رونمایی از تراک semi باشیم. این خودرو ابتدا در فرم پروتوتایپ رونمایی خواهد شد و نسخه‌ی تولیدی ۵ سال بعد عرضه خواهد شد.

در توئیتی دیگر ماسک گفته که برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت باتری‌ها از ۱۰۰ کیلووات ساعت به بالا ندارد اما احتمال استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر در semi وجود دارد.

ماسک برای هدایت برنامه‌ی تسلا semi آقای Jerome Guillen را انتخاب کرده است. او مدیر برنامه‌ی تسلا مدل S بوده است؛ اما به نظر نمی‌رسد که تسلا Semi در زمان عرضه یکه‌تاز میدان باشد زیرا قبلاً دو رقیب دیگر نیز اعلام موجودیت کرده‌اند. نیکولا وان نیز تلاش دارد تا با استفاده از هیدروژن سلول سوختی تراک سنگین‌وزن خود را تولید کند. به همین ترتیب Otto نیز نشان داده تکنولوژی خودران خود می‌تواند باعث حرکت خودکار کامیون ۱۸ چرخ شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Mehran

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. alpha

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کامیون خودروان ??
    برای این یکی باید خیلی دقت کنن.
    چون اگه یه وقت دیوونه بشه یا هکری هکش کنه ، فاجعه آفرین خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alpha

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دیوونه بشه ????????
      یاد فیلم ترنسفورمز افتادم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        باور کن هر چقدر هم قاطی کنه به دیوونگی بعضی از راننده ها نمیرسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      کامیون خود روان خیلی وقته ساخته شده و مجوز تولید هم گرفته (هم دایملر هم ولوو و هم اسکانیا همگی نسخه خودروان ساختن 2 سالی هم میشه که آکتروس نسخه خودروان در آلمان تمام تست ها رو پاس کرد و رسما اجازه تولید گرفت) بیشتر بحث الکتریکی بودنه که آیا ظرفیت باتری ها توانایی برد بالا برای این وسیله رو دارند یا نه؟
      کامیون خیلی با سواری فرق میکنه شما با وزن بسیار بالاتر طرفی و تازه داری یک باری که 4-5 برابر ماشین خودت هم وزن داره میکشی درسته که فضات برای باتری ها بیشتره ولی چالش های بیشتری هم داری و در ضمن قیمت تمام شده ش هم مساله مهمیه (استفاده از باتری های بزرگتر خودش یک دلیله) چون این یک خودروی تجاریه و خریدار اولین کاری که میکنه اینه که چرتکه بندازه ببینه میصرفه یا نه (هم قیمت نهایی هم مساله زیرساخت های شارژ بین راهی هم قیمت نگهداری و هم مدت زمان شارژ در ایستگاه ها همه موارد قابل توجهین) … دیگه از اون صف های طولانی که واسه مدل 3 بسته شد خبری نیست… راننده کامیون ها جو گیر نمیشن ! و اتفاقا به سنت ها پایبند ترن (خصوصا در آمریکای شمالی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ace

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        من فکر نمیکنم کامیون الکتریکی حالا حالا ها راه بیافته.
        چون زمانی که برای شارژ میگیره ، خیلی زیاده.
        یک کامیون مثلا اگر هر 2 روز احتیاج به شارژ داشته باشه اگر این شارژ در بهترین حالت 5 ساعت طول بکشه ، برای شرکتی که 500 کامیون داره یعنی اتلاف 1250 ساعت در روز.
        وزن سنگین باتری هم هست.
        برای خودروان ها هم در قالب شوخی گفتم اما بحث هک شدن به نظر من مهمه.
        الان داستان خودروهای آزمایشی فرق میکنه. کسی کاری به کارشون نداره.
        اما وقتی در یک کشور در هر ساعت 700/000 کامیون خودروان در حال حرکت باشن ، سوژه ی بسیار مناسبی برای حملات خرابکارانه خواهد بود.
        به نظر من هکر ها رو نباید دست کم گرفت.
        در 50 سال آینده جنگ ها به جای تـفنگ و بمـب و … با کامپیوتر خواهد بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (3685 ديدگاه)

          من ک هر بار میبینم یاد فیلمهای تریمیناتور میفتم

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا