اشکوداطراحی

تصویری ذهنی از اشکودا پولار جدید

این حقیقت که سبد محصولات شاسی‌بلند اشکودا در سال‌های پیش رو گسترش خواهد یافت بر کسی پوشیده نیست. این کمپانی با معرفی مدل میدسایز کودیاک و جانشین مدل یتی یعنی کاروک این امر را نشان داده است. با حضور بیشتر و بیشتر خودروسازان در کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت، این خودروساز چکی نیز در حال کار بر روی مدل سگمنت B خود برای رقابت با خودروهایی چون هیوندای کنا، کیا استونیک و سئات آرونا می‌باشد.

حال که صحبت از آرونا شد باید گفت کراس اوور جدید اشکودا اشتراکات زیادی با پسرعموی اسپانیایی خود خواهد داشت زیرا هر دو از پلتفرم MQB A0 استفاده می‌کنند. این معماری در نسل بعدی سوپرمینی فابیا نیز بکار خواهد رفت.

کوچک‌ترین کراس اوور اشکودا اساساً نسخه‌ای قدبلند از فابیا خواهد بود. اخبار منتشر شده نشان می‌دهند این خودرو نام “پولار” را به خود خواهد گرفت هرچند اگر نام‌گذاری این خودرو با حرف “ک” شروع شود تعجبی نخواهیم کرد.


احتمال تولید نسخه‌ی کوپه کودیاک با خط سقف خمیده‌تر مشابه با کانسپت ویژن E مشاهده شده در اوایل سال جاری وجود دارد. اشکودا همچنین مشغول توسعه طیفی از خودروهای الکتریکی نیز بوده اما مشخص است که تعدادی از آن‌ها دارای فرم بدنه کراس اوور خواهند بود.


جدای از تولید محصولات جدید، اشکودا همچنین در حال حذف نام‌های موجود است زیرا مدل پایه سیتی گو که تنها در اروپا فروخته می‌شود به علت فقدان تقاضا دیگر نسل جدیدی نخواهد داشت. از سویی مشخص نیست که جانشین مدل رپید بار دیگر با دو نسخه متفاوت عرضه خواهد شد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. peyman

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    چه تصور ذهنی خفنی??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا