طراحیهفته نامه

ترکیب خودروهای شهری با خودروهای گران‌قیمت در دنیای رندرها

خودروهای کوچک شهری که خصوصاً در بازار اروپا خریداران زیادی دارند، عمدتاً به لوکس‌گرایی و یا حتی عملکرد بالا نیازی ندارند؛ بنابراین ساخت یک خودروی شهری لوکس ایدهٔ مناسبی نیست تا جایی که چند سال پیش آستون‌مارتین با معرفی مدل سیگنت که بر اساس تویوتا IQ ساخته شده بود همین ایده را امتحان کرده و شکست خورد.

حال اما یک گرافیست حرفه‌ای بنام «Nikita Aksyonov» بار دیگر ایدهٔ ترکیب خودروهای کوچک شهری با خودروهای سوپراسپرت و لوکس گران‌قیمت را این بار در دنیای رندرها ارائه کرده است؛ و با طراحی رندهایی، خودروهایی از پورشه، بنتلی، مک‌لارن، فراری و لینکلن را با هاچ‌بک‌های کوچک شهری پژو ۲۰۸ و فیات ۵۰۰ ترکیب کرده است.

در این رندرها ترکیب بنتلی کانتیننتال با فیات ۵۰۰، فراری پورتوفینو با پژو ۲۰۸، لینکلن نویگیتور با پژو ۲۰۸، مک‌لارن ۷۲۰S با پژو ۲۰۸ و پورشه کاین و فیات ۵۰۰ دیده می‌شود که ویژگی‌های طراحی آن‌ها به‌طور ظریفی باهم ترکیب و هماهنگ شده و نمای جالبی را ایجاد کرده است. هرچند هرگز نمی‌توان انتظار داشت که چنین خودروهایی تولید شوند اما همان‌طور که گفته شد این ایده چندان بی‌سابقه نیست.

هرچند ساخت آستون‌مارتین سیگنت بر اساس تویوتا IQ ابتکار ناموفقی بود اما شرکت‌های دیگری هم این ایده را امتحان کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها فیات است که نسخهٔ ویژه‌ای از هاچ‌بک اسپرت ۵۰۰ آبارث را با نشانه‌هایی از فراری ارائه کرده است. همچنین صحبت احتمال ساخت محصولی توسط مازراتی بر اساس فیات ۵۰۰ هم مطرح شده است.

از سوی دیگر، ب‌ام‌و که مالک برندهای مینی و رولزرویس است، تحت برند مینی، هاچ‌بک ساب‌کامپکتی را با ویژگی‌های لوکس ارائه کرده است. علاوه بر این، مرسدس بنز هم همین ایده را با هاچ‌بک بسیار کوچک اسمارت پیاده کرده است؛ بنابراین هرچند آستون‌مارتین سیگنت خودروی موفقی نبود اما مینی و اسمارت به خودروهای نسبتاً موفقی تبدیل شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    مکلارنه باحالتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    لینکلن و پورشه باحال شدن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      پورشه ؟!!؟!؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهراد

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    پورشه قیافش یکم به فیات میاد
    اینم گرد اونم گرد، کاش تو دنیای واقعی هم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا