طراحی

خودروهای محبوب چقدر شبیه یکدیگر هستند؟

زمانی که یک خودروی جدید معرفی می‌شود سریعاً برخی افراد به دنبال یافتن شباهت‌های آن با دیگر خودروهای موجود در بازار هستند. ما معمولاً با این انتقادات موافق نیستیم زیرا جنبه‌های گوناگون طراحی یک خودرو باعث تمایز آن از سایرین می‌شود و طراحان هم درصدد کپی کاری محض از دیگران نیستند.


البته پس از بررسی این رندرها که توسط شرکت بیمه‌ی Budget Direct منتشر شده می‌توانیم بدانیم که هر فردی درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کند.

این رندرها بخش‌های جلو و عقب یک خودروی حد واسط در هفت کلاس گوناگون را نشان می‌دهد. این کلاس‌ها شامل پیکاپ ها، هاچبک ها، سدان ها، شاسی بلندها، کانورتیبل ها، کراس اوورها و ute ها می‌باشند. تیمی که این رندرها را طراحی کرده ۲۵ نمونه از معمول‌ترین انواع خودروها را بر پایه‌ی فروش و محبوبیت کلی آن‌ها گردهم جمع نموده و آن‌ها را در یکدیگر ادغام نموده تا ببیند خودروی نهایی چه شکلی خواهد داشت.


نگاهی به یک پیکاپ میان‌سایز نشان می‌دهد این خودرو ترکیبی از طراحی برخی مدل‌های دارای ظاهر آفرود و خشن همچون جی ام سی سیرا و شورولت سیلورادو می‌باشد.

ما همچنین در مورد هاچبک ها یک موضوع جالب را فهمیدیم و آن اینکه هاچبک ها در کل جلوپنجره‌های کوچکی دارند که مشابه آن را می‌توان در نیسان لیف دید. اکثر هاچبک ها همچنین به‌طور سورپرایز کننده‌ای ارتفاع بیشتری داشته و نمای عقب سرراستی دارند که درست نقطه‌ی مقابل خودروهای فست بک است. یک سدان متوسط نیز از جلوپنجره‌ی بزرگ و چراغ‌های کشیده شده به‌طرف قوس چرخ ها استفاده می‌کند.

نظر شما درباره‌ی شباهت بین خودروهای امروزی چیست؟ آیا طراحی خودروها به سمت عناصر جذاب‌تر حرکت می‌کند یا درست عکس این موضوع صادق است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    دوستانی که این رندرها رو ترکیب کردن، سعی داشتن یه حرکت متفاوت و جالب بزنن اما مثل این‌که نتیجه کار اصلا واضح و دلچسب نشده؛ در‌واقع مقایسه بغل به بغل دو عکس از دو خودروی‌ متفاوت، راحت‌تر شباهتاشون رو نشون میده، تا الان که فکر نکنم بشه برداشت روشن و گیرایی از عکس‌ها داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    چیزی که متن مخصوصا بخش آخر میگه یه چیز واضحه مثلا انتظار دارن هاچ بک ها چقدر تفاوت از نظر فرم عقب یا جلو پنجره داشتت باشن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    اصلاً چیزی معلوم نیست بیشتر شبیه یک عکس تار می مونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا