طراحیهفته نامه

فرمان در دست خودروهای آینده!

در آینده نه‌چندان دور خودروهای خودران بخش قابل‌توجهی از وظایف راننده را بر عهده خواهند گرفت. در این صورت سواری خودروها تبدیل به تجربه‌ای جدید همراه با آسایش خواهد شد. اما در این وضعیت باید دید که نقش غربیلک فرمان تا چه حدی تغییر می‌کند.


به نظر می‌رسد که ما همچنان در شرایطی قادر به کنترل شخصی و هدایت آن خواهیم بود اما در بیشتر مواقع این خود خودرو خواهد بود که رانندگی را بر عهده دارد. بنابراین خود فرمان می‌تواند تبدیل به یک وسیله هوشمند با نقش تعاملی بیشتر شود و فراتر از ابزاری برای جهت دادن چرخ‌های جلوی خودرو عمل نماید.


ممکن است فرمان خودرو تبدیل به مغز هوشمندی شود که وظایف متعددی را بر عهده می‌گیرد مثلاً درب‌های پارکینگ را باز می‌کند یا قرارهای شما را یادآوری می‌کند یا پیشنهاد می‌کند که در کدام قسمت سفر و مسیرتان رانندگی را شخصاً بر عهده بگیرید.


جگوار-لندروور برای نمایش فرمان‌های آینده از طرحی به نام Sayer با هوش مصنوعی و قابلیت تشخیص و فعال‌سازی با صدا استفاده کرده است. این طرح کانسپت به افتخار مالکوم سایر، یکی از برجسته‌ترین طراحان جگوار در سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۷۰ نام‌گذاری شده است.


طرح دوم متعلق به کادیلاک است. این طرح نیز با هدف لذت بردن غایی از محیط داخلی خودرو ایجاد شده است. این رندر توسط Ray Yu و با نگاهی به طراحی کادیلاک CTS و البته با محوریت راننده طراحی شده است. در این ایده طراحی فرمان تغییر کرده و قسمت بالایی آن نیز حذف گردیده تا به‌نوعی یادآور خوشه‌های حذف شده لوگوی کادیلاک نیز باشد.

برای دیدن خودروهای خودران و تغییرات ناشی از آن‌ها در کابین می‌توانیم یک زمان انتظار ۸ ساله را درنظر داشته باشیم. آیا آینده خودروها برای خودروبازان، تصویر جذابی است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    با ماشین خودران حال نمیکنم .لذت ماشین به گاز دادن و دنده عوض کردن و… هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      اعصاب خوردی این راننده های … ببخشید خوش دست ایرانی رو که میبینم میگم صد رحمت به خودران باو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    با این‌که خودران شدن خودروها برای راحتی راننده خیلی سودمنده و کلمه خود+رو رو معنی می‌کنه، اما برای کسی که هدفش از سوار شدن به خودرو، لذت بردنه، نه صرفا جابه‌جایی، گزینه مناسبی نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI . TUNING

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    نگران یا خوشحال نباشید به ما نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      والا
      ایرانی جماعت تا پنجا سال دیگم باید از همین پلت فرم پرایدو پژو برن بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. me84

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من که طرفدارشم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا