فراری

فراری اسپشاله، خودرویی خاص برای راننده های خاص

شما طرفدار کدام یک از برندهای خودرو سازی هستید؟ بنز؟ لامبورگینی؟ پورشه؟ تمامی طرفداران دو آتشه دنیای خودرو، با هر نژاد و قومیتی و طرفداری از هر جناحی در یک مورد اتفاق نظر دارند: تمامی خودروهای ساخت فراری خاص و درجه یک اند. این را از زبان منی که عمری موهای خود را در صنعت خودرو سفید کرده ام بشنوید. حال جدیدترین خودروی این شرکت در برابر ما قرار دارد. خودرویی که به حق نام مناسبی برای آن انتخاب کرده اند و می توان در جای جای آن خاص بودن را احساس کرد.

Ferrari 458 Speciale 2014
Ferrari 458 Speciale 2014

ارثیه پدری
فراری ۴۵۸ اسپشاله (به ایتالیایی اسپچاله) تمامی نقاط قوت مدل های قبل را به ارث برده و بسیاری دیگر را بهبود بخشیده است. به دلیل بهینه سازی شاسی خودرو، وزن آن نسبت به مدل قبلی حدود ۵۰ کیلوگرم کاهش یافته و در سوی دیگر، به لطف موتور جدید و بهینه v-8 آن سرعت خودرو افزایش چشمگیری یافته است. تمام این ها درکنار کاهش خط ترمز و چرخش بهتر خودرو به لطف سیستم ssc که توانایی های شمارا در رانندگی چند برابر می کند، ترکیب بی نظیری را از آیرودینامیک و هوش مصنوعی به نمایش می گذارد.

Ferrari 458 Speciale
Ferrari 458 Speciale

رانندگی با یک دست
سیستم SSC از الگوریتم خاصی پیروی می کند که با استفاده از کامپیوتر خودرو، به شکل هوشمند هر حرکت شما را بررسی و کارکرد تمام بخش های خودرو را متناسب با آن تغییر می دهد. برای مثال در هنگام پیچیدن، با توجه به سرعت ماشین و میزان زاویه چرخش فرمان، نیروی گشتاور را بین چرخ های جلو و عقب تقسیم می کند تا بازده خودرو را به حداکثر رسانده و پیچیدن را تا جای ممکن ساده سازد. حال فرقی نمی کند که در حال رانندگی در ترافیک اتوبان همت در آخر شب پنج شنبه باشید یا درحال دریفت کشیدن با سرعت بالا. حتی اگر با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم در حال حرکت باشید، خودرو به چابک ترین و نرم ترین حالت ممکن خواهد چرخید. SSC بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته تمامی حرکات شما را زیر نظر دارد.

Ferrari 458 Speciale 2014 Interior
Ferrari 458 Speciale 2014 Interior

اسب دیوانه
موتور جدید خودرو نیز در نوع خود منحصر به فرد است. موتور هشت سیلندر ۴.۵ لیتری که با ۹۰۰۰ دور در دقیقه نیرویی معادل ۵۹۷ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۵۴۰ نیوتن متر به ارمغان می آورد . البته این همان موتور مدل قبلی ۵۶۲ اسب بخاری است که با انجام بهبود هایی همچون افزایش نسبت تراکم به ۱۴.۰:۱، طراحی جدید پیستون ها، کاهش مدت زمان مکش، تغیر شکل ورودی های مکش، بدون نیاز به تغییر اساسی موتور، بازده آنرا افزایش داده اند.
به همین خاطر هنگامی که دکمه استارت را فشار می دهید و عقربه های پشت فرمان شروع به بالا رفتن می کنند، عامل زمان از یاد ها پاک می شود. چون در تنها ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه رسیده و فک دهان تماشاچیان به آسفالت میخ می شود.

Ferrari 458 Speciale 2014
Ferrari 458 Speciale 2014

اسب آیرودینامیک
تمرکز مهندسان فراری بر روی نیروهای عمل و عکس العمل در طراحی بدنه باعث شده تا اسپشاله با وجود وزن کمتر، و مصرف پایینتر در سرعت های بالا نسبت به دیگر رقبا،هرگز چرخ های خودرا از زمین نَکنَد. در هنگام بررسی هایمان متوجه شدیم که حرف های فراری باد هوا نبوده است. چه در هنگام رانندگی در پیست، چه هنگام رانندگی در جاده های کوهستانی، اسپشاله نه تنها پای خود را از زمین جدا نکرده بلکه مرتباً ما را به افزایش سرعت نیز تشویق میکرد.
دریچه های تعبیه شده در دو طرف خودرو در سرعت های بالا باز شده، از نیروی مقاومت هوای ایجاد شده در جلو خودرو استفاده کرده و با انتقال آن به کف، نیرویی رو به پایین را ایجاد می کنند که در کنار سیستم کاهش کشش قرار گرفته در پایین خودرو، به تکامل می رسد. تمامی فرایند های نام برده توسط کامپیوتری هوشمند که سرعت و کشش جانبی را هر لحظه بررسی می کند هدایت می شوند. پس مراقب باشید تا کامپیوتر خودروی خود را ویروسی نکنید چون در آن صورت، آخرین کامپیوتری خواهد بود که ویروسی کرده اید!
سیستم هدایت خودرو نیز تحول یافته و اکنون ۲۵% سریع تر از قبل می پیچد. (جالب است بدانید هنگامی که برای اولین بار از آن استفاده کردم دچار سرگیجه شدم!) اما پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد. در حقیقت این سیستم در سرعت های پایین بسیار کار شما را راحت تر خواهد ساخت.

اسب زیبا
نشستن درون خودرو برای اولین بار بسیار لذت بخش بود. بوی تازگی و نو بودن چرم که از صندلی ها بلند می شد، در کنار داشبورد ساخته شده از فایبر کربن که سرپیچ های نقره ای خود را به نمایش گذاشته بودند، و لذت درهم فشردن فرمان خودرو، تنم را مور مور کرد. فضای تعبیه شده برای دو سرنشین مناسب و راحت بوده که یکی دیگر از نقاط قوت اسپشاله است.
در این میان دکمه “سیستم پیشرفته سنجش مسافت” نیز به چشم می خورد که می توان توسط آن اطلاعات تهیه شده را از طریق یک ورودی USB ذخیره کرد یا به یک تلفن هوشمند برای استفاده توسط برنامه های کمک راننده انتقال داد.

اما کمربندهای ایمنی H شکل بوده که متاسفانه قدرت مانور سرنشینان را پایین می آورد. (مشکل زمانی ایجاد می شود که قصد دراز کردن دست خود برای دادن عوارض جاده ای را دارید)

نتیجه گیری
فراری همواره ثابت کرده که سزاوار تشویق و احترام است. این بار نیز با محصول خاص خود، ۴۵۸ اسپشاله، به ما فهماند که چگونه با استفاده از هوش مصنوعی می توان رانندگی را لذت بخش تر کرد و مرز میان راننده حرفه ای و غیر حرفه ای را کم رنگتر ساخت. به شخصه منتظرم تا ببینم بار بعدی، فراری چگونه مارا غافلگیر خواهد ساخت. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”54838″] ترجمه: M008

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    بابا اگه این فراری بیاد ایران حال میده باهاش کورس بذاری آی حال می ده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sina.Ferrari & Benz

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    احمد جان

    چرا دروغ میگی،اگه تو،تو این سایت گفتی که فراری بهترینه چرا من ندیدم؟

    اگه تو اینو میگفتی من میگفتم آره فراری بهترینه.

    F.B=Ferrari & Benz
    من که 50%زندگیم فراریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرمین 66

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    فراری آخر ماشینه///////////////

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. enzo

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    اگر میشه ویدیو تست مجله بسیار معتبر autocar از این سوپر ماشین رو جای این ویدیو فعلی بزارید واقعاً نگاه کردنش به روندن خیلی از ماشینا میارزه
    اینم سرچ کنید زود پیدا میشه :
    Ferrari 458 Speciale tested on the limit – is this the world’s best supercar

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارمین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به جای فراری ماشین لامبورگینی رو بذارین لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      آقا از هردوتاش باید باشه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سبحان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی باحال بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سزار

    ۲۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما شاید زیر این ماشین بریم ولی گمون نکنم بتونیم سوارش بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۲۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اومده نگران نباشید
    یکی هست براش 8میلیاردو500قیمت گذاشتن
    دقیقاهمین مدله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      اون 458 استوک هست!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. enzo

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    این مدل تازه سال 2013 معرفی شده عزیز
    اون که تو ایرانه 458 معمولی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اميرزاده

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف همچین ماشینهایی که بیان توی جاده های آشغال ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mojtaba

    ۲۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    قیافه 458 ایتالیا خیلی بهتر از این بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی پاشایی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ferrariiiiiiiiiiiiiiiii

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا