فراری

اولین تجربه رانندگی با فراری پورتوفینو 2018 جدید

علیرغم اینکه ارزان‌ترین ساخته‌ی فراری با قیمت حدود ۱۶۶ هزار پوندی است، اما پورتوفینوی جدید وظیفه‌ی بسیار سنگینی بر عهده دارد.


این خودرو احتمالاً انتخاب بسیاری از خریدارانی خواهد بود که برای اولین بار می‌خواهند یک فراری بخرند و این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی مشتریان وفادار بگذارد. به منظور عملکرد هرچه بهتر، پورتوفینو باید خودرویی متوازن و خوب باشد.


خریدارانی که به دنبال این خودرو هستند بی‌شک خواهان پرفورمنس و کارایی خاص محصولات فراری خواهند بود؛ اما پورتوفینو باید خودرویی کاربرپسند هم باشد. به این منظور فراری باید خودرویی تولید کرده باشد که مناسب سواری‌های روزمره هم باشد بنابراین پورتوفینو مجبور است توجه ویژه‌ای به تمامی جهات داشته باشد.


این خودرو جایگزین کالیفرنیا T شده است. خودروی موردبحث از سقف فلزی تا شدنی‌ای سود می‌برد که می‌تواند در ۱۴ ثانیه باز یا بسته شود و البته فضای بار ۲۹۲ لیتری نیز برای سواری‌های آخر هفته کافی است.


داخل کابین متوجه می‌شوید که دو صندلی عقب نصب شده واقعاً مناسب کودکان و سفرهای کوتاه هستند. بخش داخلی این خودرو اندکی از عدم هماهنگی اشرافیت محصولات دست‌ساز فراری و برخی قطعات خودروهای فیات-کرایسلر رنج می‌برد. صفحه‌نمایش سیستم ناوبری ماهواره‌ای و برخی دکمه‌ها احساس قرض گرفته شدن از آبارث ۱۲۴ اسپایدر را ایجاد می‌کنند.


اما این‌ها مهم نیستند. مهم‌ترین چیز اینکه پورتوفینو ۸۰ کیلو سبک‌تر از کالیفرنیا T بوده و از شاسی کاملاً جدید با سیستم تعلیق بازنگری شده و دیفرانسیل الکترونیکی جدید بهره می‌برد. همچنین در زیر کاپوت یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی جدید جا خوش کرده است.


قدرت پیشرانه به ۵۹۱ اسب بخار رسیده است. توجه داشته باشید که پورتوفینو خودروی پایه‌ی فراری می‌باشد. این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود و همچون همیشه چندین حالت رانندگی و تنظیم سیستم تعلیق وجود دارد.


زمانی که پشت فرمان قرار بگیرید فوراً با طرز کار خودرو آشنا خواهید شد چراکه فراری تلاش داشته این سوپرکار را برای همه‌ی افراد و کاربران طراحی کند. البته طراحان و مهندسان مارانللو اندکی فضا برای شیرین‌کاری هم داشته‌اند.


گیربکس یاد شده نقطه قوت پورتوفینو بوده و عملکرد خوبی دارد. از همان ابتدا معلوم است که طراحی این گیربکس با نیم‌نگاهی به پرفورمنس بالا انجام شده است ولی خب باید اذعان کرد در سرعت‌های پایین کمی ناهنجاری در تعویض‌ها دارد.


فشردن پا روی پدال گاز و انتخاب حالت دستی فوراً نشان می‌دهد که این بچه فراری قوای محرکه‌ی بسیار جدی‌ای دارد. در جاده‌های خشک و مستقیم، اکسل عقب قدرت زیاد خودرو را با اعتمادبه‌نفس کامل روانه‌ی زمین می‌کند.


گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری پیشرانه نیز در دورهای میانی ارائه گشته و تا دور ۷۵۰۰ پیشرانه می‌توان از آن لذت برد. پدال‌های تعبیه شده پشت فرمان نیز تعویض‌های بی‌وقفه و رضایت بخشی ارائه می‌کنند.

پیشرانه‌ی پورتوفینو کاراکتر بسیار زیادی داشته و به گونه‌ای عمل می‌کند که رقبای ۸ سیلندر دیگر را می‌توان فاقد احساس دانست. با قرار دادن خودرو در حالت اسپورت و استفاده از سوئیچ منتینوی روی فرمان خودرو کاملاً پر سر و صدا می‌شود. در حالت برعکس یعنی کامفورت نیز خودرو کاملاً مناسب حرکت باوقار در بزرگراه‌ها می‌شود.

توانایی خودرو در عبور از پیچ‌ها هم شما را هرگز ناامید نخواهد کرد. با وجود دامپرهایی که به‌صورت الکترونیکی تنظیم می‌شوند، پورتوفینو تقریباً به‌صورت تخت باقی می‌ماند و به شما اجازه می‌دهد تا سریعاً و با اعتمادبه‌نفس بالا به پیچ‌ها حمله کنید.

پورتوفینو به عنوان خودرویی گرند تورر باید سواری خوبی هم داشته باشد. اگرچه قرار دادن دامپرها در چابک‌ترین حالت می‌تواند سواری خودرو در جاده‌های ناهموار را کمی ناراحت کند اما این دامپرها در حالت کامفورت بسیار خوب عمل می‌کنند. این فراری را می‌توانید همه‌روزه استفاده کنید.


بد نیست به سیستم فرمان هم اشاره‌ای داشته باشیم که بجای تنظیمات هیدرولیکی از سیستم الکترومکانیکی سود می‌برد اما توازن وزنی آن خوب بوده و کمی سبک نشان می‌دهد. بازخورد فرمان هم خوب است. این بازخورد برای فرمانی الکتریکی احساس‌برانگیز بوده اما زمانی که اکسل جلو را تحت‌فشار قرار دهید فرمان خودرو پیام‌های واضحی را به شما نخواهد فرستاد؛ اما با تمامی تفاسیر فرمان بسیار تیز است.


از نظر قیمتی، فاصله‌ی قیمتی پورتوفینو و مرسدس-ای ام جی GT C رودستر قابل‌توجه بوده اما تنها حدود ۱۰ هزار پوند گران‌تر از پورشه ۹۱۱ توربو S و حدود ۶ هزار پوند هم گران‌تر از استون مارتین DB11 ولانت می‌باشد. اگرچه پورتوفینو پرفورمنس خیره کننده‌ی پورشه و یا حس و حال اشرافی استون مارتین را ارائه نمی‌کند اما اگر به دنبال مرغوبیت برند و نشانی هستید که انتخاب می‌کنید، فراری دنیای دیگری است.


فقط حواستان به لیست آپشن ها باشد چراکه خودروی حاضر در تست از آپشن هایی در حدود ۶۰ هزار پوند سود می‌برد.

اگرچه احساس وجود یک فریب درباره‌ی خودروی پایه‌ی فراری آسان است اما پورتوفینو کاملاً متقاعدکننده می‌باشد. این خودرو اگرچه ویژگی‌های خاص خود را دارد اما تقریباً از همه‌ی رقبای خود گران‌تر است. با این وجود پورتوفینو بسیاری از شاخصه‌های موردنیاز خریداران فراری را ارائه می‌کند و شکی وجود ندارد که به عنوان یک بچه فراری یک خودروی پرفورمنس کامل است.

مشخصات فراری پورتوفینو

  • قیمت: ۱۶۶۵۵۱ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۹۱ اسب بخار/۷۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Worth

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    80 کیلومتر سبکتره؟؟!!
    پناه بر خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      ارتفاعش از سطح زمین هم برام جالب بود!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. m40

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (54 ديدگاه)

    این ماشین واقعا خوش ساخت و زیباس.
    بهترین جایگزین برای کالیفرنیا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    بر عکس متن به نظر من این خودرو یکی از زیبا ترین و بهترین های ساخت فراری هست
    جالبه بدونید یکی از اولین های این ماشین که فرخته شد به یه ترکیه ای فروخته شد که عکس هاش فضای مجازی رو پر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)
  5. Archi KHAN

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    داد از کالیفرنیا T …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sajjad

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    محصولات فراری به شدت خاصن
    مخصوصا مدل سوپر فست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. emad1990

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    فراری ماشین نمیسازه اثر هنری خلق میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    تنها فراری که واقعاً دوستش دارم همینه امکانات و پرفورمنس فوق العاده با قیمتی نسبتاً معقول.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ایمان

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ???? ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سورنا

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقدر خوشگله واقعا ?
    از نزدیک ببینیش دیکه هیچی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي،كيوج

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (173 ديدگاه)

    منتظر عکس با رنگ قرمز مخصوص فراری بودم ولی تو هیچکدوم از عکسها نبود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Alireza

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    دوتا ایراد اولا اون مانیتور اونقد پایینه که عملا استفاده نداره دوما این دکمه ها و ولومش که از ماشینای فیات اومده خیلی نمره منفیه تو تست موتور ترند از gtc4lusso هم به این نکته اشاره کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      متاسفانه اکثر برندها این کارو میکنن برای نمونه مرسدس s600 میباخ و بی ام و ۷۶۰ که بهترین و لوکس ترین مدل سری هفت هستش از کلید ها و بعضا قطهات داخلی پلاستیکی و بی کیفیت استفاده کردن.کاش فراری تو این قسمت ها هم از متریال با کیفیت استفاده میکرد تا حرف و حدیثی نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. asyonamrytin

        ۱۵ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فقط انگلیسی ها هستن استون مارتین تمامم چرمممممممممم

        موافقم 0
        مخالفم 1
  13. Danial

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (466 ديدگاه)

    من هنوزم تو خوابم کالیفرنیا رو میبینم این یکی که دو نسل بعدیش شده لعنتی چقدر من این تیپ فرارری رو دوست دارم کلاً فرارری عالیه تو رده بندی های ماشین اول تا 10هم فراریه بعد از ده ماشین های دیگه هستن.
    سلطان ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Danial

      ۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (466 ديدگاه)

      آقا اسن این خاک ایتالیا چی داره هر چی ماشین ازش میاد بیرون انقدر جذابه ♥

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. astonmarrtn

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (117 ديدگاه)

    راستش خوشم نیومد 10000000 در صد db11 ولانته هم لوکسه هم زیادی نرمه هم استون بریتانیایی هست رو بر میدارم مابینش خیلی شلوغه چشممو ازییت منیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  15. Farzad

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    بچه فراری دوست داشتنی ❤

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا