فراری

نگاهی به تمام محصولات فراری تا به امروز

دست‌اندرکاران وب‌سایت Budget Direct Car Insurance ویدئوهای بسیار جذابی از تکامل خودروهای افسانه‌ای تولید کرده‌اند اما این بار با چالش بسیار بزرگ‌تری مواجه بوده‌اند. این بار شاهد تاریخچه‌ی خودروهای جاده‌ای و پیستی فراری ایتالیا خواهیم بود. تنها استثنای این ویدئو مربوط به خودروهای فرمول ۱ اسب رقصان مارانللو می‌باشد.


انزو فراری راه پر فراز و نشیب خود را به عنوان راننده‌ی مسابقات آغاز کرد اما واقعاً به خاطر خروج از کاکپیت خودروها و ورود به دنبال تجارت شناخته می‌شود. او یک مدیر کارکشته بود و اولین بار به سمت مدیر تیم مسابقه‌ای فراری اسکودریا منصوب شد و سپس مدیریت کل فراری را در اختیار گرفت.


این ویدئو با خودروهای جاده‌ای فراری آغاز می‌شود. انزو فراری در اظهارنظری مشهور گفته بود خودروهای جاده‌ای را تنها به منظور تأمین بودجه‌ی پیروزی در پیست می‌سازد. مشاهده‌ی تکامل خودروهای فراری در این ویدئو فوق‌العاده است. مدل‌های اولیه‌ی این برند مشهور شکل کروی و گردی داشتند که خب این فرم خودروها در دوران قبل از جنگ جهانی دوم معمول بود اما فراری به سرعت ظاهر متمایز خود را به دست آورد. طراحی این خودرو رفته‌رفته تیزتر شد و در دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی به اوج خود رسید. در عصر مدرن خودروهای فراری ظاهر روان‌تری به خود گرفتند اما خب استایل تیز دهه‌های گذشته به‌طور کامل از بین نرفت.


اما در بخش دیگر ویدئو می‌توانیم روی دیگر سکه یعنی خودروهای مسابقه‌ای فراری را مشاهده کنیم. در یک‌طرف فراری همیشه خودروهای جاده‌ای داغی را تولید کرده و در طرف دیگر هم هیولای پیستی همچون F430 GTC را مشاهده می‌کنیم. این کمپانی خودروهایی مسابقه‌ای ساخته که حتی توجهی به مدل‌های جاده‌ای نداشته و از جمله این خودروها می‌توان به ۵۱۲ M اشاره کرد.

تماشای این ویدئوی جذاب را اصلاً از دست ندهید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    فراری در دنیایه خودرو سازی شبیه یه افسانه هست که تبدیل به واقعیت شده.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    فوق العاده بود
    خوبه که بعضی دوستان بینن تا بفهمن هویت یعنی چی.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3878 ديدگاه)

      بله واقعاً ??

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. فراری vs لامبو

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      ماشالا از هیوندای و کیا بیشتر ماشین تولید کرده . حداقل سالی یه ماشینو زده . با اینکه شرکتی خیلی عالی است ولی اینجاست که لامبورگینی اصالتشو نشون میده

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. Ali Keyhani

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (657 ديدگاه)

        چه ربطی داشت الان؟
        الان میخوای بگی لامبورگینی اصالتش از فراری بیشتره؟!

        موافقم 8
        مخالفم 3
      2. ایمان

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (3878 ديدگاه)

        پیشینه تأسیس شرکت فراری به سال ۱۹۲۹ و راه‌اندازی شرکت اسکودریا فراری ، توسط انزو فراری بازمی‌گردد . این شرکت در سال‌های نخست ، در زمینه طراحی و ساخت خودروهای مسابقه‌ای ، همچنین حامی مالی مسابقات اتومبیل‌رانی فعالیت می‌کرد . این شرکت از سال ۱۹۴۷ تولید اتومبیل‌های جاده‌ای ، با برند فراری را آغاز نمود .
        شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار ، خریداری کرد ، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی ، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت .
        دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک ، به نام سن‌آگاتا بولونیز ، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد . هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی ، در خط تولید کارخانجات خود ، مدل‌های اونتادور، اوراکان و لامبورگینی اوروس را تولید می‌نماید
        ☆ اینم از فراری vs لامبو
        اول تاریخچه رو ببین بعدش درباره بزرگی و اصالت فراری صحبت کن
        خواهشاً جایی نگی که لامبورگینی با اصالت تر از فراریه که بهت میخندن

        موافقم 9
        مخالفم 1
  3. امین قاف

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پولداری لکسس
    اونقد پول داری برات مهم نیس فقط فراری

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. Ali Keyhani

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (657 ديدگاه)

    پادشاه صنعت سوپراسپورت سازی دنیا❤?

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا