فراری

شتاب‌گیری موشک وار فراری روما جدید

فراری روما یکی از خبرسازترین خودروهای جدید این برند در سال پیش بوده است. ایتالیایی‌ها سال بسیار شلوغی را پشت سر گذاشتند و اگرچه امسال وضعیت آرام تری برقرار است اما بازهم محصولات جدیدی را خواهیم دید. در ویدئوی جدیدی که مجله موتور اسپورت منتشر کرده شاهد شتاب گیری راحت یک دستگاه رومای قرمز از سکون تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هستیم.

این ویدئو کوتاه بوده و تنها بخشی از توانایی‌های کوپه‌ی خوش‌تراش فراری را به نمایش می‌گذارد. با هر تعویض گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه روما شاهد افزایش سرعت هستیم. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۶۱۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

فراری می‌گوید روما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۳ ثانیه‌ای دارد. البته این رومایی که در ویدئو دیده می‌شود شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۸.۵ ثانیه‌ای را ثبت کرده که بهتر از ادعای فراری است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده هرچند در ویدئو نمی‌توانیم آن را ببینیم.

زمانی که روما معرفی شد جهان شاهد یک خودرو با طراحی مینیمالیستی اما انحنادار بود که ادای احترامی به محصولات کلاسیک فراری همچون ۲۵۰ GT برلینتا لوسو و ۲۵۰ GT 2+2 محسوب می‌شود. البته این طراحی برگرفته از محصولات کلاسیک با موجی از تکنولوژی‌های مدرن همچون چراغ‌های جلوی LED، کنسول مرکزی مدرن و… همراه شده است.

فراری روما

روما ظاهر زیبای خود را به پرفورمنس قابل‌توجهی ترکیب کرده اما این قدرت و عملکرد به پای دیگر محصولات فراری نمی‌رسد. زمانی که فراری اعلام کرد در سال جاری محصولات زیادی را معرفی نخواهد کرد به این موضوع اشاره داشت که روی فروش محصولات معرفی شده در ماه‌های اخیر تمرکز خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    به به
    آدم لذت میبرم از اینهمه تواضع و فروتنی
    صفر تا دویست فقط هشت و نیم اونم تازه برای خودرویی که راحتی و لوکس بودن براش اولویته تا پرفورمنس
    فراری تو دیگه کی هستی؟???

    موافقم 69
    مخالفم 4
  2. زیزیگولو

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

     طراحی متفاوتی نسبت به محصولات دیگه فراری داره

    موافقم 48
    مخالفم 1
  3. حسین

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    اصن مگه میشه فراری چیز بد بسازه.
    لطفا درگ جدید carwow بین تایکان و تسلا s ( قوی ترین تسلا اس با آپدیت چیتا در ایده آل ترین حالت و لودیکوروس مود) رو هم بذارید. خیلی جالبه مخصوصا واسه طرفداران تسلا?

    موافقم 45
    مخالفم 9
  4. SRT

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    دمش گرم خدایی،فک نمیکردم انقد خفن باشه?

    موافقم 29
    مخالفم 1
  5. مهدی موتورز

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    یا خدا
    ما شتاب ۱۵ ثانیه رو داریم
    حتی واسم خیلی جالب بودن که یه لحظه چشم و بردم اون ور برگشتم دیدیم تندیس شد ۱۰۰
    تازه فهمیدم چیه

    موافقم 22
    مخالفم 2
  6. SF90 STRADALE

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    اینم از شتابگیری فراری روما ؛ البته حدس میزدم سریع تر از اعداد و ارقام اعلام شده توسط فراری باشه
    حالا اعداد و ارقامی که SF90 استراداله ثبت کرده ولی هنوز به صورت رسمی اعلام نشدن ولی منتظر این اعداد باشید …. ????
    ۰ تا ۱۰۰ >>>> ۲.۳ ثانیه
    ۰ تا ۲۰۰ >>>> ۶.۴ ثانیه
    ۰ تا ۳۰۰ >>>> ۱۴.۸ ثانیه
    ۱/۴ مایل >>>> ۹.۷ ثانیه با سرعت ۱۵۴ مایل

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. Ferrari

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      البته فکر میکنم شتاب اولیه رو اشتباه نوشتن. ۳٫۲ باید درست باشه

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Ferrari

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        منظورم از عدد ۳٫۲ شتاب روما بود برای sf90 شتاب ۲٫۳ ثانیه به راحتی قابل دسترسه

        موافقم 11
        مخالفم 1
    2. امین

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      ۲.۵ رو کردی ۲.۳ و ۶.۷ رو کردی۶.۴ ۱۰ثانیه رو هم زدی ۹.۷خدایی چرا آخه؟! توروخدا بگو???‍♂️

      موافقم 4
      مخالفم 18
      1. MASIHA

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        استاد sf90 هنوز تست تخصصی نشده
        اینا اعلامی کارخونه هستن
        خودت که میبینی در مورد روما هم همین مساله هس که ارقام واقعی با گفته کارخونه متفاوتن.
        در ضمن بنظرت sf90 چهار چرخ متحرکِ ۱۰۰۰ اسبی تکنولوژیک که از لافراری سبک تره و اینهمه مزیت نسبت بهش داره، تایمش با لافراری نباید فرقی داشته باشه؟

        موافقم 14
        مخالفم 1
      2. Hamed

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (212 ديدگاه)

        فیلم تست شتاب sf90 تو همین پدال هست برو رکورداش رو ببین میفهمی ارقام فراری اتفاقا خیلی محافظه کارانه بوده
        0-200 رو تو 6.2s پر کرد

        موافقم 6
        مخالفم 0
    3. امین

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      ۰ تا ۳۰۰ هم ۱۷.۹ ثانیه تقریبا ۱۸ ثانیه هس میدونی چیه؟! بحث با تو بی ریا و جوکر خیلی حال میده خدایی فقط بگین بخندیم تنها کسی هستی که باعث میشه آدم از فراری متنفر بشه

      موافقم 3
      مخالفم 10
      1. Ali Keyhani

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (657 ديدگاه)

        برو بقیه خودروهای فراری رو ببین که شتابشون از اونی که خود فراری اعلام کرده سریعتره
        458 ایتالیا شتابش 3.4 هس ولی 3 ثانیه هم ثبت کرده
        488 پیستا شتابش 2.85 هس ولی 2.4 هم زده
        لافراری گفته بود شتابش زیر سه ثانیه هس ولی راحت 2.5 رو ثبت میکنه
        حالا خیلی واست عجیبه sf90 استراداله شتاب 2.5 که فراری گفته 2.3 ثانیه ثبت کنه؟
        واقعا نمیدونم چرا انقدر به فراری حساسیت دارین و وقتی این چیزارو ازتون میبینم مطمئن میشم فراری داره کار خودشو درست انجام میده

        موافقم 18
        مخالفم 2
      2. Moein

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (890 ديدگاه)

        برخی کامنت ها رو هم آدم میبینه کلا از خودرو زده میشه

        موافقم 8
        مخالفم 2
      3. SF90 STRADALE

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        ۰ تا ۳۰۰ زیر ۱۵ ثانیه برای SF90 استراداله کاری نداره
        این رو همه متوجه شدن جز شما ؛ التماس تفکر 🙏🙏

        موافقم 6
        مخالفم 2
  7. ارشیاsvj

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    بابا این چیزا رو نزارین ما طرفدارای لامبورگینی غصه میخوریم!!!!????
    بابا اونتادور با اون گیربکسش ابرو مونو برد!!!
    لامبو عوضش کن تو جانشینش!!!!

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. Mahdi

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      صد در صد گیربکس تو جانشین اونتادور باید عوض شه اگه اونتادور یه گیربکس دو کلاج داشت خیلی خیلی بهتر می شد

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (271 ديدگاه)

        مشکل تک کلاچه بودن گیربکس نیست چون تعویض های 50 میلی ثانیه ای اون از خیلی از دوکلاچه ها هم سریعتره. مشکل ضرایب دنده 2 و دنده 3 لامبورگینیه که خیلی بلنده. ضریب دنده 2 10% و دنده سه هم 15% کوتاه بشه اونوقت برای یه سوپرکار ایده آل میشه. دنده 4 هم 10% و دنده 5 5% کوتاه بشه عالی میشه.مطمئنا SVJ اگه ضرایبش کوتاه تر بود راحت صفر تا سیصد زیر 19 رو ثبت میکرد

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      رفیق تو طرفدار لامبویی‌یا فقط اسمشو یدک میکشی؟!
      .
      نظرتو خوندم اعصابم خورد شد که چطور یه نفر که فن لامبو هست میاد میگه باعت ابرو ریزیه…
      .
      یاد بچه هایی مدرسه ای هایی افتادم که وقتی بارسا از بایرن باخت شروع کردن فهش دادن به مسی و باشگاشون ، تا اینکه حمایت کنن تا دوباره جون بگیره
      .
      هوراکان پرفومانته نزدیک ۲۰۰ اسب از ۹۱۸ کمتر داره ولی تو نورمبرگ رینگ سریعتره..
      موتور تنفس طبیعی داشتن افتخاره
      اون صدای موتور افتخاره..
      سیستم ALA افتخاره
      سستو المنتو با ۹۹۸ کیلو وزن افتخاره
      اونتادور پدر سوپر اسپورتای مدرن افتخاره
      صنعت سوپر اسپورت سازی مدیون لامبورگینی و معرفی اونتادور در سال ۲۰۱۱
      با اون موتور ۷۰۰ اسبی و نمایشگر لمثی و کابین و داشبورد تمام چرم و ۶ تا ایربگه..
      تا قبل از اون خیلی از سوپر اسپرت ها کولر و ایربگ نداشتن?
      .
      تازه بعد معرفی اونتادور فراری به خودش اومد و مدل f12 رو معرفی کرد تا از قافله عقب نیوفته..
      مکلارنم که اون موقع هیچی حساب‌ نمیشد ،الان دم دراورده!
      .
      خیلی هم ناراحتی اسمتو بزار ارشیا ۷۲۰s

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. spr00

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من چند بار با کرنومتر زمان گیری کردم بالای 3 ثانیه میفته چطوری زده 2.3 ثانیه

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Ferrari

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      برعکس نوشته شده ۳٫۲ باید درست باشه

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. امین

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      راستشو بخوای کل کمپانی ها بلوف میزنن واسه همین تمامی هایپر کارا ماشین سورپر اسپورتا و .. و… دیدی زده ۲.۵ بدون۳.۵ هس زده ۱ بدون که ۲ عه و.. و.. آخرشم میگن چون شرایط ایده آل نبوده جم کنید باوووو نمیتونه دیگه شرایط ایده آل چیه؟!

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. امین

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (98 ديدگاه)

        توی اعداد و ارقام همیشه یه بزرگنمایی بوده تو خودروسازان

        موافقم 2
        مخالفم 10
        1. MASIHA

          ۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          قبل از نظر دادن مقاله رو بخون لطفا.
          فراری بزرگنمایی کرده؟

          موافقم 6
          مخالفم 1
    3. m

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      وقتی کوروت ثابت میکنه با قدرت پایین میشه شتاب بالا داش 495 اسب 2.6ثانیه ! دیگه فراری جای خود داره باتجربه هست

      موافقم 13
      مخالفم 1
  9. Ali Keyhani

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    شتاب روما رو زدین 2.3 که اشتباس
    0 تا 60 مایل 3.2 ثانیه
    0 تا 100 کیلومتر 3.4 ثانیه
    تصحیح کنید

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. m

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      اون دیزاین کشش ۲.۳‌رو نداره اونم دفر عقب موتور جلو خیلی عجیب بود 2.3ثانیه

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Ferrari

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        اتفاقا دیزاینش درگ کمی تولید میکنه برای شتاب گیری عالیه

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. m

          ۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (256 ديدگاه)

          در کل شتاب 3ثانیه هم عالیه
          طراحی روما خیلی زیباست

          موافقم 5
          مخالفم 0
  10. امیر

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خداس

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. Ali Keyhani

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    سیستم لایک و دیسلایک خیلی خوب شده ولی یه مشکل کوچیک داره
    وقتی به یکی اشتباهی لایک میدی نمیشه دیگه لایک رو برداری میشه یدونه هم دیس داد ولی لایک رو نمیشه پس گرفت
    اگر اینم درست بشه خیلی خوب میشه
    یه پیشنهاد هم دارم واسه لایک و دیسلایک
    اگر میشد بدونیم چه کسانی لایک و دیسلایک دادن دیگه حرف نداشت

    موافقم 10
    مخالفم 2
  12. Saeed

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    هعی
    حیف که این رومای به این زیبایی آوای V12 تنفس طبیعی رو نداره حییییییییییییییییییییییف
    واقعا راهی نیست بتونن برگردونن؟:(((((

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. مهدی موتورز

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      اینکه بر گردی عقب ماسک بکشی
      البته واقعا فقط باید ماشین شهری برقی شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Hadi

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بهترین GT دنیاست…

    موافقم 6
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا