فراری

نگاهی به قوای محرکه فراری SF90 استراداله

فراری SF90 استراداله اولین خودروی پلاگین هیبریدی تاریخ این خودروساز است. همچنین این سوپرکار عنوان قوی‌ترین خودروی تولیدی جاده‌ای فراری را یدک کشیده و قوای محرکه‌ی آن در محصولات آینده‌ی این برند هم بکار خواهد رفت. اساساً پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری هیبریدی شده‌ی این خودرو قدم مهمی در پیشبرد اهداف الکتریکی سازی فراری برداشته و فراری هم می‌خواهد شما این موضوع را بدانید. به همین خاطر است که ویدئوهایی جدید از SF90 استراداله منتشر شده و جزئیات مربوط به سیستم هیبریدی آن ذکر شده است.


درست همانند اکثر مدل‌های پلاگین هیبریدی امروزی، سوپرکار فراری را می‌توان در حالت تمام الکتریکی راند. این خودرو برد ۲۵ کیلومتری در حالت الکتریکی داشته و پس از آن پیشرانه درون‌سوز وارد مدار می‌شود. مأموریت اصلی خودرو در حالت هیبریدی دست‌یابی به بالاترین راندمان ممکن است. اگر حالت پرفورمنس را انتخاب کنید پیشرانه‌ی درون‌سوز اولویت را به شارژ باتری می‌دهد. در حالت کوالیفای هم تمرکز روی ایجاد حداکثر پرفورمنس قوای محرکه است.


سیستم هیبریدی SF90 استراداله از سه پیشرانه‌ی الکتریکی و همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر یاد شده تشکیل می‌شود. دو پیشرانه‌ی الکتریکی در جلو و یک پیشرانه‌ی دیگر بین پیشرانه درون‌سوز و گیربکس جای گرفته است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر این خودرو قدرت ۷۶۹ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشته و همین نیروگاه به قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تاریخ فراری بدل شده است. پیشرانه‌های الکتریکی هم ۲۱۷ اسب بخار دیگر را به این مجموعه اضافه می‌کنند. با قدرت کل ۹۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری، فراری SF90 استراداله می‌تواند در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    آیا می دانید فراری SF۹۰ استراداله در ۶.۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که بعد از کوئنیگزگ One دومین خودروی قانونی جاده ای در این زمینه هست
    ❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Seyed AMG

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      خوب AMG One هم خودروی قاونی جاده ای و در ۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرسه که سریع ترین خودرو در این زمینه محسوب میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. فريد

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    بیست ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. charger

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    روح فراری رو نداره چراغای جلوش شبیه کرولا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (223 ديدگاه)

      موافقم چراغ عقبشم تکی بود بهتر میشد مثل قبل در کل نره غول نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی ۹۱۱

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    به نطر شما کدام گزینه برای فراری مهمتر است ساخت سوپر کار و هایپر کار =لایک موفقیت در فرمول یک= دیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      فراری هم به مانند پورشه و مرسدس رقابت در بالاترین سطح و بهترین بودن رو ملاک خود میدونه.هم در فرمول یک هم در تولید سوپر کار های خیابانی. واقعا این سه تا از گذشته تا الان تک بودن عالی?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. L-H-P-TT

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    من هنوز هم این سوال رو دارم که چرا پیشرانه الکتریکی فراری گشتاور نداره ؟
    مگه میشه ، اگه کسی کمک کنه ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سامی

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    هرچی به این ماشین نگاه میکنم سیر نمیشم . ماشین نیست افسانست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ardalan

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کسی میدونه گشتاور موتورهای الکتریکی چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا