فراری

فراری 812 نوویتک: پهن‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر!

نوویتک کیت تیونینگ خود برای فراری ۸۱۲ سوپرفست را در ابتدای سال جاری میلادی معرفی کرده و حالا هم پکیج بدنه‌ی پهنی را برای هیولای ۱۲ سیلندر مارانللو تدارک دیده است. این کیت که N-Largo نام گرفته همانند دیگر پروژه‌های پهن‌پیکر این تیونر بوده و باعث ارتقای بصری چشمگیر سوپر اسپورت ایتالیایی‌ها شده است. این خودرو هم‌اکنون در عقب و به لطف نصب بچه گلگیرها روی بدنه ۱۴ سانتی‌متر پهن‌تر شده است.


گلگیرهای استاندارد خودرو در بخش جلو جای خود را به نمونه‌هایی پهن‌تر داده‌اند و پهنای خودرو در جلو هم ۷ سانتی‌متر افزایش یافته است. این پانل‌های بدنه‌ی سفارشی را می‌توان از جنس فیبر کربن خالص با پوشش براق یا مات سفارش داد. شایان ذکر است عملکرد آئرودینامیکی ۸۱۲ سوپرفست هم بهبود یافته زیرا جریان هوا به‌صورت بهینه از گلگیرها عبور می‌کند.


درست به هر جای بدنه که نگاه کنید مورد تغییر کرده‌ای را خواهد دید. یک بال چشمگیر در عقب نصب شده و اسپویلری نیز روی سقف خودنمایی می‌کند. در نمای جلو هم کاپوتی بازنگری شده با ورودی‌های هوای جدید و سپری متمایز دیده می‌شوند. جدای از پهن‌تر شدن بدنه، نوویتک همچنین از شر رینگ‌های استاندارد خلاص شده و از نمونه‌های ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب استفاده کرده است.


تکمیل کننده‌ی اصلاحات بصری این خودروی خاص نصب فنرهای سیستم تعلیق جدید است که ارتفاع کوپه‌ی فراری را ۳۵ میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر کرده است. همچنین سیستم لیفت هیدرولیکی در نظر گرفته شده می‌تواند ارتفاع ۸۱۲ سوپرفست را تا ۴۰ میلی‌متر بالاتر ببرد. سیستم اگزوز با چهار خروجی نیز باعث ایجاد صدای گیراتر و بهبود جریان گازهای خروجی شده و باعث می‌شوند پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر این سوپر اسپورت طنین فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

نوویتک روی پیشرانه هم کار کرده و قدرت ۷۸۹ اسبی مدل استاندارد را به ۸۲۹ اسب بخار رسانده است. شاید افزایش ۴۰ واحدی قدرت پیشرانه به چشم نیاید اما به یاد داشته باشید که این پیشرانه به‌صورت طبیعی نفس می‌کشد و استخراج قدرت بیشتر از چنین پیشرانه‌هایی سخت‌تر خواهد بود. گشتاور نیز از ۷۱۸ به ۷۵۱ نیوتون متر رسیده است.


به این ترتیب ۸۱۲ سوپرفست نوویتک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای دارد که یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از نمونه استاندارد است. حداکثر سرعت خودرو هم ۳۴۵ کیلومتر در ساعت است که کمی فراتر از رکورد اعلامی توسط سازنده می‌باشد.


از نظر سفارشی کردن کابین هم هیچ محدودیتی وجود نداشته و این تیونر طیف گسترده‌ای از ترکیب‌های چرم و آلکانترا را ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    از نظر فنی که هیچ…
    باید از مدل قبلش بهتر باشه که هست.
    ولی اصلاً مثل F12 جذاب نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    کلیپ معرفیش رو تو یوتیوب دیدم
    صدایی دلنشین و شتابی کم نظیر در حد نام فراری

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    زیباست زیباست زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ali a

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    تو مجله ماشین یادمه نوویتک همیشه فراری ها رو خفن تیونینگ میکرد… رو یه مدل فراری هم طرح اختصاصی خودشو زد…کلا تیونر خیلی خوبیه… این مدلم عالی شده مخصوصا طراحی عقبش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سورنا

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    این فراری و لامبورگینی انقدری خوبن که آدم میمونه چی بگه که ساخت دست بشره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmadreza 2002

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    به عنوان یه گرند تور این دیگه زیادی نسخه استاندار کاملا بهتره به نظرم
    اما به عنوان ی سوپراسپورت جذابه

    البته این ی گرند توره در اصل با عملکردی در حد ی سوپر اسپورت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Omid622

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    حالا که F12 TDF
    نسخه تولید محدوه و ماشین شاهکاریه و از دسترس خارج شده
    با اونم نمای خارجی بی نظیر
    این 812 سوپر فست با این تیوینینگ بهترین جایگزینه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا