فراریفیاتکرایسلر

در پی عوارض ناشی از جراحی، مارکیونه از مدیریت فیات-کرایسلر کنار رفت

مدیرعامل گروه فیات-کرایسلر یعنی «سرجیو مارکیونه» ۶۶ ساله، به‌تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته است؛ اما پس از جراحی هرچند وضعیت جسمانی مارکیونه رو به بهبودی بوده، ناگهان با عوارض غیرمنتظره‌ای مواجه شده است. متأسفانه طی روزهای اخیر این عوارض به‌طور قابل‌توجهی بدتر شده و به همین دلیل فیات-کرایسلر اعلام کرده است که مارکیونه قادر به بازگشت بر سر کار خود نخواهد بود. بدین ترتیب هیئت‌مدیرهٔ فیات-کرایسلر جلسه‌ای اضطراری تشکیل داده تا به‌سرعت روند جایگزینی مدیرعامل انجام گیرد. در این جلسه، هیئت‌مدیرهٔ شرکت تصمیم گرفته که آقای «مایک منلی» به‌عنوان مدیرعامل جدید فیات-کرایسلر انتخاب شود.

اما در حالی هم‌اکنون مارکیونه از ریاست فیات-کرایسلر کنار گذاشته شده که وی خود قصد داشت سال آینده بازنشست شده و از این سمت کنار برود. مارکیونه در سال ۲۰۰۴ مدیرعامل فیات شد و ادغام با کرایسلر نیز در دوران مدیریت او صورت گرفت. وی همچنین ریاست و مدیریت عامل فراری را هم در اختیار داشت. مدیرعامل جدید فیات-کرایسلر یعنی مایک منلی اما فردی ۵۴ ساله است که در سال ۲۰۰۰ به گروه دایملر کرایسلر پیوست. او از سال ۲۰۰۹ مدیر جیپ شد و از سال ۲۰۱۵ مدیریت برند رَم را هم بر عهده گرفت؛ اما تا زمان برگزاری جلسهٔ بعدی هیئت‌مدیرهٔ فیلت-کرایسلر با حضور سهامداران در روزهای آینده، فعلاً آقای منلی به‌طور موقت به‌عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شده است. البته پیش از وقوع این مشکل برای مارکیونه، مایک منلی یکی از نامزدهای اصلی برای جایگزینی او به‌عنوان مدیرعامل فیات-کرایسلر بود چراکه هردو برند جیپ و رم تحت رهبری منلی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند.

مالک و رئیس شرکت فیات و همین‌طور وارث خانوادهٔ آنیلی، آقای «جان الکان» طی بیانه‌ای مجزا در رابطه با سرجیو مارکیونه گفته است:

«من به خاطر وضعیت جسمانی سرجیو عمیقاً متأسفم. چنین وضعیتی تا چند ساعت پیش غیرقابل‌تصور بود».

الکان در ادامه مارکیونه را به‌عنوان یک مربی، دوست واقعی و رهبری روشنفکر با هوشی فوق‌العاده توصیف کرد. مارکیونه و الکان طی چهارده سال گذشته همکاری نزدیکی باهم داشته‌اند. او در ادامه دراین‌باره گفته است:

«بودن مارکیونه در کنار من در تمامی این سال‌ها یک امتیاز بزرگ بود. ما در سختی‌ها و موفقیت‌ها در کنار هم بودیم و در طول این سال‌ها، هم در زندگی شخصی و هم کاری، لحظاتی منحصربه‌فرد و غیرقابل تکرار را تجربه کردیم».

از سوی دیگر، همان‌طور که گفته شد، سرجیو مارکیونه علاوه بر مدیریت فیات-کرایسلر، رئیس و مدیرعامل فراری هم بود؛ اما حالا پس از مشکلی که برای سلامتی او پیش آمده است، وی از ریاست و مدیریت فراری هم کنار گذاشته شد. در این رابطه فراری با غم و اندوهی عمیق تأیید کرده است که امکان بازگشت مارکیونه به این شرکت هم وجود ندارد. درنتیجه هیئت‌مدیرهٔ فراری، جان الکان را به‌عنوان رئیس این شرکت انتخاب کرده و در نظر دارد آقای «لوئیس کامیلری» را هم در نشست بعدی سهام‌داران به‌عنوان مدیرعامل فراری انتخاب کند. درعین‌حال، وی به‌عنوان مدیر اجرایی فراری منصوب شده و قدرت لازم برای اطمینان از ادامهٔ عملیات شرکت در اختیار او گذاشته شده است. کامیلری پیش‌ازاین برای مدتی طولانی رئیس شرکت بین‌المللی سیگار و تنباکوی «فیلیپ موریس» بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. علیx76

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    آه وایپر گلوشو گرفت??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    ای بابا چقدر ناجوره مگه اوضاعش که اینجوری با سرعت از همه سمت هاش برکنار شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    گرچه مارکیونه مدیر توانمندی برای گروه خودرویی فیات – کرایسلر بود اما عملکردش در مورد برخی از برندهای تابعه از جمله کرایسلر چندان جالب نبود و این برند هنوز هم فروش جالبی در دنیا و حتی بازار آمریکا نیز ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    منتظر فراری با دود اگزوز با طعم دوسیب نعناع هستیم
    آخه این دیگه کجا بود که قراره مدیرعامل بزرگ ترین سوپر اسپرت ساز دنیا بشه ؛ هرکسی رو بهر کاری ساختن ولی امیدوارم فراری رو مثل مازراتی به انزوا نبرن ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. F22RAPTOR

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    ازته دل ارزو میکنم یکی مثه گوسن،ماسک،زتچه و مولالی ،جایگزینش بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرمحمد

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (238 ديدگاه)

      گوسن و زتچه و مولالی اره ولی ماسک همین که بتونه تسلا رو از این وضعیت بیرون بکشه خودش شاهکاره☺

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F22RAPTOR

        ۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2590 ديدگاه)

        نفرمایید برادر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. مسعود مسگری

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خوب خدا را شکر از شرش راحت شدیم. کرایسلر و داج را قربانی اشغال‌هایی مانند فیات و لانچیا کرد تا برای ایتالیا خود شیرینی کرده باشد. بیش از ۱۱ سال است چلنجر تغییر نکرده ! در حالیکه دو نسل جدید کامارو و ماستانگ به بازار آمده اند. نکته شرم آور اینجاست که مدلهای موفق داج و کرایسلر که باعث سر پا ماندن این دو شرکت شده اند یعنی کرایسلر ۳۰۰ و دوج چلنجر هیچ کدام در زمان ریاست این شخص منفعل طراحی نشده اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Genius

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1226 ديدگاه)

    بابا اینا خیلی سوسولند بخدا!هوا میشه 35 درجه میفتن میمیرن یه جراحی کوچولو میکنن استعفاء میدن ما تو ایران وسط آفتاب سوزان و دمای هوای 45 درجه فوتبال بازی میکنیم و چای هورت میکشیم هیچیمونم نمیشه یا مدیرانی داریم که سه نوبت بازنشست شدند هنوز در سطوح بالای مملکتی حتی وزارت فعالند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED Z

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (481 ديدگاه)

      شوخی که نیست, مدیریت یه شرکت عظیمه.
      آقای مارکیونه بخاطر عوارض ناشی از جراحی از سمتش کنار رفت. کوچک ترین اشتباه میتونه ضررهای میلیون دلاری درپی داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2164 ديدگاه)

    به نظرتون نگرانی برای آینده فراری منطقیه ؟!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SFXSuperFast

      ۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      نگران نباش
      “خودروسازی یعنی فراری و پورشه”
      ??????????

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا