فراری

درگ ریماک نِوِرا و فراری SF90 استراداله با چاشنی رکوردشکنی

هرچند ریماک نِوِرا همین دیروز معرفی شد اما فوراً خود را به کارواو و مت واتسون رسانده تا با مسابقهٔ درگ از همین ابتدا توانایی‌های خود را به همه نشان دهد. این هایپرکار تمام الکتریکی با قدرت خارق‌العادهٔ ۱۹۱۴ اسب بخار که توسط چهار موتور تولید می‌شود، در مسابقهٔ درگ رقیب نام‌آشنای خود یعنی فراری SF90 استراداله را نابود می‌کند. البته این هرگز رقابت عادلانه‌ای نیست زیرا قوای محرکهٔ هیبریدی فراری به‌هیچ‌عنوان هم‌سطح قوای محرکهٔ الکتریکی ریماک نیست.

البته SF90 با برخورداری از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی تولید می‌شود و به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند، به‌خودی‌خود سوپراسپرت بسیار سریع و توانمندی است اما در برابر ریماک نِورا با ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. البته این هایپرکار کرواتی ۳۸۰ کیلوگرم سنگین‌تر از فراری است اما این موضوع هیچ کمکی به SF90 نمی‌کند زیرا نِورا ظرف تنها ۱.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این اختلاف، بلافاصله در درگ‌ها خود را نشان می‌دهد زیرا در همهٔ مسابقات ریماک به‌راحتی پیروز می‌شود. نِورا حتی در درگی که SF90 تقلب می‌کند و زودتر راه می‌افتد هم به پیروزی می‌رسد. مت واتسون در این رقابت در مسافت ۴۰۰ متر با ریماک زمان خیره‌کنندهٔ ۸.۶۲ ثانیه را ثبت می‌کند درحالی‌که بهترین تایم فراری در دومین مسابقه درگ به دست می‌آید و مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۶ ثانیه طی می‌کند.

ریماک نِورا نسخهٔ نهایی و تولیدی کانسپت C-Two است که این شرکت کروات بیش از سه سال پیش معرفی کرد. ریماک در نسخهٔ تولیدی این هایپرکار، طراحی آن‌را اصلاح کرده که موجب افزایش ۳۴ درصدی بهره‌وری آئرودینامیکی شده است. نِورا ظرف ۹.۳ ثانیه از صفر به سرعت سیصد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت را دارد. از این خودرو فقط ۱۵۰ دستگاه تولید می‌شود که هرکدام ۲ میلیون یورو قیمت دارند.

مشخصات فنی

ریماک نِورا

فراری SF90 استراداله

پیشرانه الکتریکی ۴ موتوره ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور ۲۳۶۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم ۱۷۷۰ کیلوگرم
قیمت ۲ میلیون پوند ۳۷۶ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. Mohammadreza

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این اختلاف بسیار زیاد ریماک با سوپرکار فراری خبر خوبی نیست.
    فراری و پورشه و مکی مشغول برنامه ریزی و تصمیم گیری برای هایپرکارهای جانشین 918 و لافراری و p1 هستن.
    این اختلافی که من دیدم
    احتمالش هست 918 و لافراری و p1 اخرین نسل هایپرکارهای دورن سوز باشن

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      بهبه چقدر قشنگه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Audi e_tron gt

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        قبول دارید ریماک پشتش کمی شبیه به bmw i8 است؟

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. سهند

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          بله من هم میخواستم اینو بگم پشتش شبیه i8 است.

          موافقم 8
          مخالفم 0
    2. GT

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      سلام آقای دهقان، خسته نباشید
      ببخشید که بی مورد به این مطلب کامنت میزارم
      من در خصوص دوئل های گروه سدان های پرفورمنس یه پیشنهاد دارم که دوست دارم نظرتون را درباره اش بهم بگید:
      اول اینکه به نظر من قرار دادن خودروهای اسپرت آمریکایی با قیمت مناسب در برابر خودرو های پرفورمنس اروپایی با قیمت بالا ( که این قیمت بی دلیل نیست و با پولی که می‌دهید، انواع امکانات رفاهی، بالاترین سیستم های ایمنی و بهترین متریال ممکن را به دست می ٱورید) غیر عقلانی هست، چون هدف آمریکایی ها دود کردن‌ لاستیک و فقط حس اسپورت بودن هست ولی هدف اروپایی ها ارائه خودروهایی با بالاترین کیفیت و ایمنی ممکن در کنار پرفورمنس خوب هست، البته خود شما بهتر از من این موضوع را میدونید، حالا لازم میدونم نظر خودم را در مورد دوئل های این گروه بگم:
      دو دوئل برگزار شده، یعنی (دوئل مرسدس AMG GT63 S با پورشه پانامرا توربو S) و (دوئل بی ام دبلیو M8 گرن کوپه با آئودی RS7) مناسب بود و خودرو ها نزدیک ترین رقبای هم بودند، اما در بقیه دوئل ها آشفتگی وجود داشت من آنها را اصلاح و شماره گذاری کردم که می‌توانید در زیر مشاهده کنید:
      دوئل ١: کادیلاک CT5-V بلک وینگ با دوج چارجر
      دوئل٢:مرسدس AMG E63 S با بی ام دبلیو M5 کامپتیشن
      دوئل ٣: ( حذف آلپینا B5 و مازراتی گیبلی) و به جای آن: آلپینا B7 با مازراتی کواترو پرتره
      دوستان شما هم نظر خودتون را بگید

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. Amirreza

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        کاملا با نظرتون موافقم یا مثلا دوئل فورد موستانگ و جگوار اف تایپ خیلی غلطه چون جگوار یه خودروی اسپورت یا حتی گرند تورر هست اما موستانگ خیر من اگه این دوئل بین کیمن gt4 و اف تایپ svr یا حتی ۹۱۱ و اف تایپ svr برگزار میشد بیشتر کیف میکردم و موستانگم بهتر بود با یه خودرویی مثل چلنجر یا کامارو رقابت کنه اما من یه خواهش دیگه از پدال دارم اونم اینه که به دوئل ها یه بخش برای خودروهای کلاسیکم درست کنه و مثلا یه گروه بشه خودروهای پرفورمنس کلاسیک یا خودرو های لوکس کلاسیک چون خودرو های کلاسیک مثل لوتوس اسپریت ، میورا ، اس ال ۳۰۰ ، کانتیننتال ، باراکودا بسیار برای ما خاطره انگیز و دوست داشتنین

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. GT

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          با هاتون در مورد خودرو های کلاسیک کاملا موافقم👍

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیر دهقان

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (689 ديدگاه)

        سلام
        همونطور که قبلاً گفتم، در دوئل‌های این گروه تغییراتی ایجاد میشه و دوئل کادیلاک و چارجر و M5 و E63 با همین ترکیبی که گفتید برگزار خواهند شد
        اما آلپینا B7 و کواتروپورته رو نمیشه جایگزین B5 و گیبلی کرد چون اونا سدان‌های فول سایز هستن که یه کلاس بالاترن و رقیب مرسدس S63 و آئودی S8 محسوب میشن

        در مورد ماسل کارها هم چون فقط سه تا ماسل کار داریم، نمیشه یه گروه مجزا براشون ایجاد کرد و مجبوریم در یکی از گروه‌های موجود قرارشون بدیم که همین گروه کوپه‌های میان سایز نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین هست

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. GT

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          ممنون، ولی آلپینا B5 اشتراک خیلی زیادی با M5 داره که این یعنی یک خودرو در دو دوئل حضور داره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. یانکی

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          این حد از دشمنی پدال با ماشینهای آمریکایی نوبره والا.ام 5 چه برتری نسبت به کدیلاک ct5 v بلک وینگ داره که بخواید جدا کنید.بعدش چی بازم یکیشون میاد بالا بازم باید رو در روی بقیه قرار بگیره.اشکال دوئل اینجاست که انقدر غرق ماشین آلمانی هستید آلپینا بی5 رو هم گذاشتید تو دوئل.این کلاس سدانهای اسپرته و چارجر هلکت ردای مخصوص همین کلاس هستش.حالا میزان چرمش کمتر از ام5 هستش دلیل نمیشه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. Reza

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      فراری عشقمه ولی انتخاب من ریمک 👍

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Hadi

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        درسته هردوشون محشرن و خیلی فوق العاده👌
        ولی ی چیزو باس گفت که این دوتا ماشین رقیب همدیگه نیستن ریمک هایپر کاره و فراری سوپر اسپرته…
        رقیب واقعی ریمک جانشین لافراریه که یکی دو سال دیگه معرفی میشه…
        و قیمت ریمک 5 برابر فراریه و قدرتش هم دو برابر اونه و خوب پا ب پاش اومد
        در کل فراری رو ب ریمک ترجیح میدم چون هیبرید رو بیشتر از تمام الکتریکی دوست دارم
        ولی در اخر سوپر اسپرت فقط لکسس LFA 💪👌🎌

        موافقم 1
        مخالفم 2
    4. مجید نصیرزاده

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ریماک خیلی خوبه ولی واقعا تصور اینکه در آینده تمامی هایپرکارها الکتریکی بشن اصلا برام ممکن نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مازیار

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2462 ديدگاه)

    خوب این درسته دیگه
    ماشینی که معرفی میشه فورا بره تو بوته آزمایش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Erfan

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (241 ديدگاه)

      آره آدمو یاد تسلا میندازه 🤣🤣🤣

      موافقم 3
      مخالفم 2
  3. ارشیاsvj

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    نورا انقد خفن رفت که زمان فوق العاده sf90 به چشم نیومد

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      زمانو ول کن زیبایو بچسب کدوم یکی زیبا تره
      فراری لایک
      ریماک دیس لایک
      من خودم به فراری رای میدم اما هردو به شدت زیبا هستن

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. سهند

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (662 ديدگاه)

        دیگه نظرسنجی لایک و دیسلایک ارزش ندارد چون افراد زیادی نمی توانند لایک و یا دیسلایک دهند.

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Hamid

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          عجب که اینطور
          عزیز یادمون نرفته هر روز نظر سنجی لایک دیس لایک میزاشتی!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سهند

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          من چند وقته نمی‌زارم.
          مشکل تو با من چیه؟
          در ضمن در مقاله لوسید به کامنتت جواب داده بودم ولی ندیدی

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. Amirreza

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    در اینکه ریماک فوق العادس شکی نیست ولی چطوری این دوتا رقیب همدیگن ، ریماک روی کاغذ هم فراریو میخوره ، من خیلی دوست دارم که درگ ریماک نورا و لوتوس اویجا رو ببینم ولی انگار هنوز کسی تست نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ina§

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (11 ديدگاه)

      هر چندر درگ عادلانه ای نبود ولی ریماک همون نیومده خط و نشون خوبی کشید برای رقباش و نشون داد میتونه غول جدید رقابت های درگ باشه. به نظرم رقباش هایپرکارهایی مثل بوگاتی و کونیگزگ و هنسی و ssc هستن و چه بسا اگه الکتریکی نبود و محدودیت های باتری وجود نداشت حتی میتونست مدعی سریع ترین خودروی جهان هم باشه هر چند 412 کیلومتر بر ساعت هم سرعت کمی نیست. به نظرم اصلی ترین رقیبش پینین فارینا باتیستا هست.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. AHMET 2002

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      امون بده
      تازه معرفی شده😅

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. تحت پیگرد

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (352 ديدگاه)

    ماشین 2 میلیونی رو با نیم میلیونی مقایسه کردن نتیجه مشخصه با نوارا میشه 5 تا استراداله خرید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد امین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    کاش با اویجا درگ میزاشت
    Sf90 هم با مکلارن اسپیدتیل
    چون اینطوری از نظر قدرت هر کس با رقیبش ور یک سطح هست
    البته باز مکلارن حدود ۵برابر sf90 پولشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Philipp

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    معلومه که واتسون هایپرکار دم دستش نداشته وگرنه کلی ماشین قوی تر از استراداله هستن که می‌تونستن درگ رو جذاب تر بکنن

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. محمد مختاری آذر

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      خوب راست میگی شاید چاره دیگه ای جز این نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. BenzSLR

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    همه هایپر کار ها جلوش سوسک شدن حتی بوگاتی با ۱۵۰۰ اسب و ۱۶۰۰ نیوتون متر هم جلوش کم آورد مگر اینکه ادعا های تسلا درست باشه تا رقیبی برای این ماشین بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 3
  9. SF90 STRADALE

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    خواهش میکنم ما رو بیشتر از این خجالت زده نکنید
    قبول داریم باختیم ، بدم باختیم ، نابود شدیم
    ولی از همین جا قول میدم با فراری الکتریکی که خودمم زیاد منتظرش نیستم جبران کنیم و انتقام بگیریم
    امروز آتش انتقام در وجود فراری شعله ورتر از همیشه هست
    از طرف دیگه بدشانس تر از فراری نداریم …. چرا ؟؟؟؟
    یه زمانی مکلارن با ۷۲۰S اومد و در مسابقات درگ تا ۳ سال پادشاهی کرد و همه نگاه ها رو متوجه خودش کرد ولی هیچکس پیدا نشد مثل مت واتسون (انگلیسی) این ماشین رو مقابل یکی از هایپر کارهای الکتریکی قرار بده و شاهد شکست تحقیر آمیزش باشه
    ولی همین که پادشاه سوپر اسپرت ها توسط فراری معرفی شد و همه رو به خاک و خون می کشید این مجری انگلیسی (روباه پیر) اومد برای خراب کردن فراری ، یک درگ کاملاً ناعادلانه برگزار کرد
    باشه مشکلی نیست ولی انصاف رو رعایت کن و یک 765LT بیار جلوی SF90 استراداله تا بزنه آش و لاشش کنه تا یکم دلمون خنک بشه و این شکست تلخ رو فراموش کنیم
    با این درگ carwow متوجه شدم انگلیسی ها دشمن شماره یک فراری هستن و هدفشون فقط زدن فراری هست
    مرد باشید و مردانه بجنگید …. منتظر درگ جدید فراری و مکلارن هستیم 👊👊👊👊

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. GT

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      همه میدونند درگ ناعادلانه بود، شما نمیخواد حرص بخوری، حتی بعد از این شکست، SF90 هنوز هم پرفورمنس دیوانه واری داره و درش شکی نیست

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. England

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      اروپایی ها با هم دشمن نیستن با هم رشد میکنن با هم پیشرفت میکنن این مغز محدود ما هست که همه رو دشمن میبینیم.
      ولی این میون انگلیسی ها بیشتر ترجیح میدن با آلمانی ها همکاری کنن تا با یه کشور ضعیف تر مثل ایتالیا چه برسه به جنگ! چون تراز و انگلیس و آلمان خیلی بالاتر از ایتالیاس.
      مکلارن هم که یک دهه از خجالت فراری در اومده… حالا بعد سال ها یه استراداله با قدرت بیشتر و سیستم دو دیفرانسیل و موتور الکتریکی تونسته 765 ال تی که حداقل یک کلاس پایین تره رو شکست بده این همه ذوق کردن داره؟ :D
      اگر فراری خیلی شاخه بیاد توی شرایط برابر تکنولوژی و قدرت 765 ال تی رو بزنه… :D
      از هر جنبه ای آلمان و انگلیس رو بذاری کنار هم کفه ترازو برابری میکنه ولی ایتالیا لول پایین تریه.
      ولی خب قبول دارم توی خودروسازی ایتالیا هم چیزی کم نداره.
      قطب اصلی خودروسازی هم که منطقی بخوام بگم آلمانه اگر انگلیسی ها بخوان رقابت بکنن باید با آلمانی ها رقابت کنن که باز برندهای معروف انگلیسی هم زیر سلطه آلمان هان جز مکلارن که از اول بابا نداشته مثل فراری و … پسر خود ساخته پر قدرت بریتانیای کبیره
      در مورد این درگ هم نظرم اینه که کاملا غیر منطقی و ناعادلانه بود
      2000 اسب قدرت و 4 موتور الکتریکی انتظار داشتن چه نتیجه ای بدست بیاد.
      در کل فراری استراداله رو به ریماک ترجیح میدم.

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. محمد امین

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        چه طور میگی ۱۰ سال از خجالتش در آمد، یعنی در ۱۰ سال گذشته تمام ماشین های مک بهتر از فراری بودن ؟
        نمیخوام بحث راه بندازم، ولی مک لارن چه رقیبی برای f12 و 812 و سری اسپیشیال این ماشین ها داشت توی این ده سال
        چند تا ماشین گرند تور ساخت ،درصورتی که فراری کالیفرنیا و پوروتوفینو و روما و کالیفرنیا t و پورتوفینو m داشت
        چند تا تنفس طبیعی v8 ساخت که بتونن با 458 رقابت کنن اونم بدون هیچ توربو ، و 458 اسپیچاله که از ۶۰۰lt و 570s که اونزمان ها بودن در پیست سریع تره
        مگه 488pista وقتی سال 2017 رونمایی شد درهمون سالی که ۷۲۰ اومد ،تمام پیست هارو سریع تر از 720 نرفت و از 765 هم سریع تر بود در پیست
        چند بار جایزه بهترین انجین رو برد موتور هایی که خودش می‌ساخت، در صورت رقبای پر ادعای المانی
        چه ماشینی مثل لافراری اپرتا ساخت که در عرض ۳ الا ۴ سال باقیمت ۵ برابر فروش بره
        چه ماشینی مثل sf90 که فقط هایپر کارهای الکتریکی توان رقابت باهاش رو دارم و این سوپر اسپرت از هایپر کار یک ملیونی سنا سریع تر میره پیست هارو در صورتی که هیچ ادعایی بر پیست محور بودنش نشد
        چند تا ماشین تک ساخت ساخته، فراری ۱۰ تا ساخته در این ده سال
        چند تا ماشین خر مثل fxxk evo و 599xx ساخته
        یا تعداد پیروزی ها و سکو های فراری و مک لارن رو از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ حساب کن ، با اینکه هیچ کدوم قهرمان جهان نشدن اما اختلاف زیاده
        کار مک لارن واقعا خوب بوده ،و در بعصی جاها خیلی خوب عمل کرده و رقیب سر سختی هم برای پورشه و فراری بوده اما دیگه از حق نمیشه گزشت
        منم مک لارن رو هر جا که بتونم تحسین میکنم و لی بعضی ها فقط یک روی سکه رو میسنجن

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. مازیار

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          اس اف ۹۰ از هایپرکار یک میلیونی سنا سریعتر میره پیست ها رو ؟

          گمون نکنم اینطور باشه که می‌فرمائید
          سوپراسپرت یعنی پرفورمنس و ماحصل پرفورمنس هم چیزی نیست بجز پیست
          حالا اگه طرفداران مک لارن دائما عنوان نمیکنن که هنوز هیچ ماشینی توی پیست حریف سنا که حدود پنج سال از معرفیش میگذره نمیشه ، دیگه روا نیست طرفداران فراری شاخ و شونه بکشن

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. محمد امین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          مازیار جان ، چون لپ تایم های sf90 زیاد متشر نشده ، من تاکید نمیکنم بر سریع تر بودنش،اما چون در پیست های ای که تست شده ،سریع ترین بوده ،پس امکانش هست،ولی بازهم نظریات هست و مستند نیست باید منتظر بمانیم
          قصد منم کوچک کردم مک لارن نبود مک لارن خودش رو ثابت کرده ،و فقط وضعیت این دوتا برند رو در ده سال گفتم
          و در آخر، مگه سنا 2017 نبود ؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. SF90 STRADALE

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        England
        اگه تاریخچه و افتخارات و جوایز فراری و مکلارن رو بخونی و با هم مقایسه کنی خودت از حرفات خندت می گیره و خجالت می کشی
        به قدرت برندها و معروف بودن و محبوب بودنشون دقت کن بعد بیا برای ما کری بخون
        هر موقع به افتخارات فراری نزدیک شدین بیا بشینیم با هم بحث کنیم
        فعلاً که خیلی فاصله داریم و منم حوصله کل کل با برندهای پایین تر از فراری رو ندارم

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. سهند

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          آقای sf90 نظر شما در باره ی لامبورگینی چیه؟
          من این روز ها علاقه ی زیادی به لامبورگینی پیدا کرده ام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SF90 STRADALE

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          آقا سهند
          همین طور که دوستمون اشاره کرد برندهای ایتالیایی مثل آلفا رومئو ، پاگانی ، فراری ، لامبورگینی و مازراتی یک لول پایین تر از انگلیسی ها هستن و باید با برندهای چینی ، روسی و هندی مقایسه بشن و لوتوس و مکلارن با آلمانی های تاپ مثل پورشه و مرسدس بنز
          ماشین های ایتالیایی روح ندارن برعکس انگلیسی ها
          نه طراحی زیبا ، نه صدای اگزوز ، نه قدرت ، نه شتاب ، نه سرعت و ….
          ولی همه اینا رو انگلیسی ها مخصوصاً مکلارن یکجا داره !!!!
          .
          .
          جالب اینجاست که تا ۲ روز پیش داشت ورشکست میشد و با کمک عربا و فروش کارخونه و مدلای کلاسیک خودش نجات پیدا کرد حالا طرفداراش میان برای قدرتمند ترین برند دنیا و طرفداراش کری میخونن 🤫🤫
          حاجی تو رو به هرکی می پرستی آمار غلط نده و جوونایی که تازه عشق ماشین شدن رو گمراه نکن
          بیا خواهشاً این خوبی رو در حقشون بکن

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. سهند

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          مک‌لارن کجا فراری کجا!
          طرفداری مک‌لارن مشکلی ندارد ولی نه اینکه بگویید ماشین های ایتالیایی در سطح پایین تری نسبت به ماشین های انگلیسی هستند
          البته اگرچه بعضی از ماشین های ایتالیایی مثل آلفارومئو و مازراتی وضعیت خیلی خوبی ندارد ( آن هم به دلیل مدیریت ضعیف فیات است) ولی اصالت بسیار بیشتری نسبت به مک‌لارن دارند.
          به حرف بعضی ها نباید اهمیت داد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. England

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          SF90
          اتفاقا افتخار میکنم به مکلارنی که هیچوقت از تاریخ تاسیسش به این برند مافیایی باج نداده و همیشه نابودش کرده از اف وان گرفته تا پی وان و 720 و 765
          شما باید خجالت بکشی با این کامنت های مضحکانت
          همین که داره هر روز فراری کمرنگ و کمرنگ تر میشه نشانه قدرت برند های دیگست.
          همین که توی موضوعات بی ربط اسم مکلارن میاری ینی به شدت میترسی از مکلارن و اینجاس که باید به مکلارن احسنت گفت که لرزه به تن فراری فن ها انداخته :))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. BMW

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (584 ديدگاه)

        England
        نسبت قدرت به وزن رو هم در نظر بگیر اینطوری می فهمی که sf90 و ۷۶۵ کاملا رقیب هم دیگن حالا کاری ندارم مکلارن و bmw همیشه قدرتشونو کم اعلام می کنن که این یه ضعفِ از نظر من البته بعضیا می گن این یه مزیتِ چون قدرت بیشتریو با همون پول دریافت می کنی اما من میگم یه ضعفِ چون نمی تونن با قدرت یکسان رقیبُ شکست بدن!
        در اصل باید بگی پورشه چه شاهکاری مثل ۹۱۱ turbo s ساخته که با سواری و تکنولوژی بهتر وزن بیشتر و قدرت کمتر پا به پای این دو میاد.(می دونم شکست می خوره ولی نه با اختلاف زیاد) تازه ۹۱۱ تو دسته اسپرت قرار می گیره و رقیباش در اصل فراری روما amg gtr و مکلارن سری ۶۰۰ هستش اما با سوپر کارا و هایپر کارا سر شاخ می شه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. England

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          BMW
          خیر بازم استراداله کلاس بالاتریه نسبت وزن به قدرت درست تا حدودی برابر میشن ولی بنظرت سیستم دو دیفرانسیل با دف عقب یکسانه؟ موتور الکتریکی هم کشکه؟
          در مورد بی ام و و مکلارن همچین نظری ندارم بازم با قدرت برابر رقیب هاشو شکست میده مکلارن
          آیرودینامیک فوق العاده و سبک سازی مکلارن و کمترین تاخیر توربو ها بازم مکلارن رو به یه شاهکار تبدیل کرده.
          هیچ ضعفی توی مکلارن نمیبینم.
          در مورد پورشه بله قبول دارم پورشه خیلی قدر تر از فراریه و رقیب اصلی مکلارنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Sina7

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (435 ديدگاه)

        همین انگلیسی های خیلی خفن که میگی تو خیابون های لندنشون پر از لامبورگینی و فراریه =)))
        ای بابا چرا جنس اشغال از کشور سطح پایین میخرن خب
        مگه انگلیسی ها لول بالا نیستن؟
        مک لارن فعلا باید خداروشکر کنه با سلام و صلوات ورشکست نشد
        اونم از استون مارتین که فقط ضرر میده
        رولزرویس و مینی رو هم المانیا زنده نگه داشتن
        چجوری حساب کردی المان و انگلیس در یه سطحن؟
        بعد انگلیس ترجیح میده با المان همکاری کنه تا با یه کشور ضعیف تر مثل ایتالیا؟
        مرد حسابی اون موقع که فیات و کرایسلر ادغام شدن لابد شما هم گفتی لیاقت ایتالیا همون امریکای ضعیف مثل خودشه =)))))

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. SF90 STRADALE

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          Sina7
          شما جدی نگیر ، ایشون زیاد مزاح میکنن
          از مقایسه کردن فراری با مکلارن در همه زمینه ها مشخصه ایشون اهل شوخی و مزاح هستن

          موافقم 2
          مخالفم 0
      5. Ahmad

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        حالا خوبه اکثر برندهای انگلیسی ورشکست شدن و توسط آلمانی ها و هندی ها و چینی ها خریداری شدن، یه آستون مارتین مونده که به زور نفس میکشه و یه مکلارن که با پول عرب ها و قبلا با کمک بنز و بی ام و ماشین تولید میکرد الان دوازده ساله یه موتور v8 دارن که هی دارن بهینش میکنن و قدرت رو کمتر اعلام میکنن، یه نگاه به خودروسازی ایتالیا بنداز بعد انگلیس رو باهاش مقایسه کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. England

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          یه بنتلی و رولزرویس کافیه تا کل ایتالیا و برندهاشو زیر سایشون گم کنن😂
          حالا شما صبح تا شب کامنت هیت بذار😍
          انقدر بریتانیا قدرتمنده که المان با اون ابهتش التماسش میکرد توی اتحادیه اروپا بمونه پشت سرش فرانسه و همین ایتالیا میخواستن بزنن بیرون از اتحادیه اروپا.

          ابن توی همه صنعت هاش صدق میکنه پسر خوب

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. England

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          ahmad
          همین 8 سیلندر کل خاندان ایتالیایی ها رو نابود میکنه در ضمن یکم اطلاعات و مطالعه ببر بالا موتور شش سیلندر هم با آرتورا معرفی شد.
          ایتالیایی ها در مقابل انگلیسی ها میذارم اصلا سنگینی برند های انگلیسی کل اسباب بازی های ایتالیایی رو قورت میده.
          با پول اعراب؟ مگه پول همینطوری بهش تزریق کردن؟ رو هوا چیزی نپرون وام میدونی چیه؟ با سود باید پس داده بشه مثل فیات نبوده میلیون میلیون دلار پول به فراری تزریق کنه تا الان بیاد توسط همین ورشکسته تحقیر شه :))
          المانی ها دیدن برندهای انگلیسی مثل الماس میمونن اومدن روشون سرمایه گذاری کردن به قول معروف ( قدر زر , زرگر داند , قدر گوهر گوهری )
          رولزرویس
          بنتلی
          آستون مارتین
          مکلارن
          جگوار
          لندروور
          لوتوس

          تاریخچه هرکدومشون رو قطار نمیتونه یدک بکشه.
          تنها رقیب گردن کلفت مکلارن پورشه هست نه ادعایی داره مثل مکلارن نه بیخودی شلوغش میکنه.
          فراری فعلا یه اسم هست نه چیز بیشتر.
          باز لامبورگینی بولد تر از فراریه حداقل جز رکورد دار های پیست های مختلفه نه مثل فراری فقط حرف فقط شلوغ کاری فقط مافیای رسانه ای.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. سهند

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      موافقم ولی هدف این درگ فکر کنم تبلیغات ریماک بود نه زدن فراری
      اینطوری که من حدس میزنم جانشین لافراری هم نمی‌تواند ریماک را در مسابقه درگ شکست دهد.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. Amir Machine

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      یه چیزی که هیچکدومتون دقت نکردین اینه که این ویدئو کاملاً تبلیغاتی بود
      مگه میشه دقیقا همون روز رونمایی ریماک، مت واتسون بتونه به این ماشین دسترسی داشته باشه؟ کاملاً مشخصه که این یه ویدئوی تبلیغاتی بود و برنامه‌ریزی شده بود که همون روز رونمایی منتشر بشه
      اگه دقت کرده باشید جایی که این درگ برگزار شده اصلاً پیست همیشگی CarWow نیست و حتی راننده‌ها هم از پرسنل خود ریماک هستن
      مت واتسون هم که چه تبلیغی می‌کرد، معلومه ریماک حسابی سیبیلشو چرب کرده
      حالا از همه اینا گذشته، ریماک جان خیلی هنر کرد با ۱۰۰۰ اسب قدرت و ۱۵۶۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر تونست با اختلاف یه ثانیه فراری رو شکست بده

      موافقم 3
      مخالفم 1
    5. SF90 STRADALE

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      امروز برای اولین بار از دست مدیران سابق فراری ناراحت شدم که چرا کانسپت F80 آدریانو رائلی به خط تولید نرسید با اینکه فراری مشکل مالی نداشت
      اگه F80 تولید میشد خیلی از ماشین های امروزی که برای رکوردشکنی تلاش میکنن تحت تاثیر F80 بودن
      امروز بجای شکست سنگین فراری ، شاهد محو شدن ریماک بودیم ولی این اما و اگرها دیگه تموم شده و باید واقع بین باشیم

      موافقم 2
      مخالفم 1
    6. مازیار

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2462 ديدگاه)

      ایمان جان
      یادت هست دفعه قبل که حرف فراری بود من اسمی از مک لارن آوردم ( البته نه مثل شما در مقام مقایسه ) و شما آشفته شدی که چرا در پیشگاه اسب حرف پشه رو میزنی؟
      حالا دیدی خودت ول کن پشه نیستی؟😉

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SF90 STRADALE

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        فکر کنم در پستی مربوط به کوروت بود که معیار خودش رو پورشه ۹۱۱ و فراری ۴۵۸ قرار داده بود و شما اومدی وسط بحث و اسم مکلارن رو بردی
        در صورتیکه که برای بهترین بودن باید بهترین ها رو معیار قرار بدی و خودت رو با اونا بسنجی
        این پست هم مربوط به فراری هست و طبیعیه که حرف از فراری باشه
        ولی امان از روباه پیر که هرجور شده میخواد سابقه و اعتبار رقبای قدرتمند رو خراب کنه
        ای کاش کمی مردانگی داشتن و عدالت رو رعایت میکردن
        بین این همه هایپرکار چرا مت واتسون رفت سراغ SF90 استراداله ؟؟؟؟ چرا شیرون رو نیاورد تا در رولینگ حال ریماک رو بگیره ؟؟؟؟ چرا یک سوپر اسپرت رو انتخاب کرد اونم فراری ؟؟؟؟
        بحث اصلی و خلاصه کلام من اینه که چرا همش میخوان مکلارن رو ببرن بالا و فراری رو بزنن زمین ؟؟
        الآن بهترین راه برای اجرای عدالت برگزاری یک درگ بین همه مدل های مکلارن با SF90 استراداله هست تا همه رو یکجا به خاک و خون بکشه که دیگه ادعای درگ نداشته باشن
        موضوعی که مکلارن خیلی روش حساسه و مانور میده ولی فراری هیچ ادعایی نداره در صورتیکه خودش پادشاه درگ هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مازیار

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          یعنی بنظر شما در اینجا با شکست فراری _ اونهم در درگی نابرابر مثل خیلی از درگها _ مک لارن رفت بالا ؟!!
          من فکر میکنم شما زیاد از حد روی اسم مک لارن حساسی وگرنه من هرچی میگردم اینجا اثری از مک لارن نمی بینم

          ضمن اینکه کل اینها ارزش تمرکز زیاد و حرص و جوش و خاک و خون و آش و لاش رو ندارن چون همشون گذرا هستن ، امروز نوبت فری و فردا نوبت مکی😀

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SF90 STRADALE

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          آقا مازیار عزیز
          شاید برای بعضی از برندها موفقیتشون گذرا باشه ولی فراری همیشه نشون داده همیشه در اوج بوده و محصولاتش سنگ محک اون کلاس بوده
          کمتر خودروسازی پیدا میشه اینقدر ثبات داشته باشه چون اصالت و قدرت بالای برند یک شبه بدست نمیاد و حاصل سالها تجربه در مسابقات موتور اسپرت هست که به خودروهای جاده ای انتقال پیدا میکنه
          حالا شما بجای جواب دادن به حرفای من بهتره قبول کنی که مکلارن برای رسیدن به فراری و اون تاریخچه پُرباری که داره راه نسبتاً زیادی در پیش داره
          حالا دوستان جواب شما رو دادن ، منم گفتم صحبت های دوستان رو کامل کنم
          البته خیلی دوست دارم یک بحث درباره تفاوت انجین های فراری و مکلارن با شما داشته باشم 😉😉

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مازیار

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          پیشنهاد میکنم بجای بحث انجین ، به ” لپ تایم ” بپردازیم که نتیجه عملکرد انجین و تعلیق و داون فورس و همه فاکتورهای دیگه در موتوراسپرت هست😉😉😉

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Sina10

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    به نظرم بیش از حد نا عادلانه و تاحدی مسخره بود ، طرف ۲۰۰۰ اسب بخار بعلاوه ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تازه ۱.۷ میلیون پوند هم گرونتره معلومه که باید سریعتر باشه!!
    رقته یه سوپرکار سطح بالا رو با یه هایپرکار سطح بالا مقایسه کرده معلوم بود کی میبره
    مثل مقایسه پورشه کیمن GT4 با ۹۱۱ GT2 RS بود
    البته که منتظر جانشین لافراری هستیم ( امیدوارم V12 رو حفظ کرده باشه)
    با پول نورا میشه ۵ یا ۶ تا SF90 خرید😂
    البته باز هم در عملکرد نورا فعلا با فاصله بی رقیبه ، واقعا هیولای ترسناکیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. ATa

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    درگ امروز نمود نهایی موجی هست که توسط TESLA چند سالی هست به جریان افتاده بود… کامنت امروزم در اصل بایستی 1 سال پیش عنوان می شد ولی شاید مخاطب درون سوز کشش نداشت به هر روی اتفاقی که امروز توسط TESLA برای صنعت خودرو اتفاق افتاد نتیجه غفلت برندهای سنتی و جلوپنجره سازان بود که از حدود یک دهه پیش بیش از روی کرد تکنولوژیک محور گرفتار فرایند طراحی شده و مخاطب و سرگرم کردند. تکنولوژی بسیار بی رحم هست و مقابله با رشدش و حتی انکارش بلایی هست که امروز سر فراری اومد به عنوان سمبل درون سوزها که برای همه عیان شد…و اما اتفاقات پیش رو: تسلا به عنوان بنیان گذار و پدر نوین صنعت خودرو تا سال ها تولید محتوای خودرو ها رو در اختیار خواهد داشت از سیستم های خودران تا پرفورمنس و قیمت و برد (بزودی شاهد رو نمایی برترین سدان عمومی جهان plaid plus خواهیم بود با برد 800 و شتاب 1.9) در سگمنت لوکس سازی هم به لطف انجین های الکتریکی این شرکت مهمترین مزیت عناصر تبلیغاتی برندهای چون رولز رویس و بنتیلی یعنی حذف صدای انجین و لرزش حاصل از سوختن پیل های دورن سوز است که به صورت پیش فرض این مزیت رو موتورهای الکتریکی دارا هستند! و اما سوپر اسپورت سازان سنتی از فراری و لامبو و مکلارن تا کوینکزگ چاره ای جز تعطیل کردن خط تولید و تغییر رویه نخواهند داشت چرا که هیج شانسی در برابر سیستم انتقال محوری موتورهای الکتریکی نداشته و لذا شاهد سقوط ارزش سهام این شرکت ها خواهیم بود. در یک رویکرد هایپرتر دیگر مفهوم ارزش کلکسیونی برندهایی از این دست به علت ضعف تکنولوژیکی از بین رفته. مسله اینکه اگر ریماک به عنوان یک استارتاپ کوچک التریکی چنین پرفرومنسی رو با موتور ساده و پروفورمنس خارق العاده از خود نشان داد پس رودستر تسلا به عنوان سردم دار این عرصه در صورت رونمایی چه عملکردی از خود نشان خواهد داد؟ در کل لذت ببرید از بودن در عصر گذار و پایان راه برندهای سنتی و ظهور تکنولوژی نوین تسلا با قیمت رقابتی… فرصت نشد در مورد عملکرد فنی انجین های الکتریکی تسلا و امکان حذف بخش های زاید موتورهای درون سوز همچون گیرباکس تا شمع و در کل ساده سازی با پرفورمنس عالی مطلبی عنوان شود. بزودی شاهد رونمایی plaid plus برترین سدان تاریخ خواهیم بود که توسط دوربین های مخاطبین در بزرگراهها شکار شده… اخرین پیام خوش گذشت.

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. Farzad

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      فعلا جهان تصمیم گرفته خودروهای ذغال سنگ سوز ( منظورم همون الکتریکی هاست ) رو جایگزین درون سوز ها کنه ، این فقط یک آزمون و خطاست .
      شاید بگین راه های دیگه ای هم برای تولید برق وجود داره ، بله اما فعلا اصلی ترین راه تولید برق ذغال سنگ و گاز طبیعی هست که مثل نفت جز منابع تجدید ناپذیر هستند و یک روز تموم میشن .

      الکتریکی ها اگه آلودگیشون بیش تر از درون سوز ها نباشه کم تر نیست . شاید بگین سطح شهر دیگه آلوده نمیشه اما ‌دود کش بزرگ کارخونه ها چی ؟ جهان همین الان در تولید برقش مونده حالا خودروهای الکتریکی هم بهش اضافه کنید .
      پس پیش بینی های نوستراداموسی رو بزاریم کنار چون کسی از آینده خبر نداره .

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Erfan

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (241 ديدگاه)

      “پس رودستر تسلا در صورت عرضه و رونمایی…”
      راس میگی ولی درصورت عرضه خودش حرف جالبیه ها😂
      چرا تسلا هیچکدوم از این ماشین های فضایی مث سایبر جعبه کفش عرضه نمیکنه؟؟؟
      تسلا حتی توی برقی ها هم الان چیزی نداره بگه.
      توی شتاب و سرعت که قائله رو به ریماک باخته
      توی لوکس بودن هم که به مرسدس باخته
      توی رنج حرکتی هم به لوسید
      توی طراحی هم که به همه باخته حتی چینیا
      چیز دیگه ای مونده؟؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. porsche

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      باز پلاد🤣🤣🤣

      موافقم 3
      مخالفم 0
  12. ایران

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    درگ واقعا نا عادلانه ای بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. جکس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یه دونه هوراکان ugr نیاز بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. Soldier

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (35 ديدگاه)

    درگ دیمن و توربو اس درگتایمز رو هم بزارید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. AHMET 2002

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    چقد هر دو طرف درگ خواستین
    این که فراریه و دلیل خواستنی بودنش معلومه
    اما
    ریماک منو واقعا علاقه مند کرده به الکتریکی ها

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Erfan

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (241 ديدگاه)

      واقعا این ریماک و اون ماشین چینی یعنی نیو EP9 که یک خودروی مخصوص پیست بود جزو جذاب‌ترین گزینه های برقی هستن.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. AHMET 2002

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        اونو نمیشناسمش😅🤚🏻

        موافقم 0
        مخالفم 1
  16. RezaRs

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    هردو فوق سریع

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. Hamid

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    یه عده کشتن خودشون رو تو کامنت ها!
    و باز هم مثل همیشه حرف مک لارن بود …
    هعی …
    دم همه طرفدارای مک لارن گرم … اما نمیشه با ی عده حرف زد … هر چی بخوان میگن … والا خدایی باخت فراری چ ربطی به 765ال تی داره!!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      حاجی فتوا صادر شده هر وقت اسم sf90 اومد باید به 765lt پرید شما هم تا ملحد شناخته نشدی این فتوا رو قبول کن

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. محمد امین

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      به خدا خودشون شروع کردن، ما بی گناهیم 😭😓😫😖
      گفتن ایتالیا ضعیفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        والا من چی بگم …
        خلاصه خودروسازی خیلی ربطی به قدرت نظامی و سیاسی نداره و این حرفا صرفا ****
        والا نمیشه از V12 های ایتالیا گذشت همونطور که از خودرو های زیبا و با اصالت انگلیسی و محصولات سریع مک لارن گذشت!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  18. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا اینکه صدا نداره تو ذوق میزنه!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    مثل درگ های قبلی کسل کننده…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. mm.y@rlou

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    بیچاره sf90ریماک زد با خاک یکسان کرد این ماشین دوستاشتنیو الان اسب رقصان فراری در حال گریه هست فکر کنم البته درگ ناجوان مردانه ای بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Hamed

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    مشخصات روی کاغد هم این اختلاف رو نوید میداد ولی شکست فراری از یه هایپرکار تمام الکتریکی که حدود 1000 اسب بخار قدرت و گشتاور بیشتر داره دلیل نمیشه عملکرد فوق العادش تو همین درگ بره تو سایه تایم 9.6 ثانیه SF90 تو 1/4 مایل برای ماشینی که هیچ وقت ادعای هایپرکار بودن نداشته و تو اون رنج قیمت هم نیست شایسته تقدیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. rocket bunny

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رو همین آسفالت فراری 765 رو می خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. AMG GT R

    ۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    انتخاب من فراری چون که فراری فقط اسم فراری کافیه تا کل تکنولوژی ریمک و شتاب ریمک محو بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا