سایر خودروهای اروپاییفراری

دوئل فراری لافراری و پاگانی هوآیرا

تنها سه دوئل دیگر به پایان دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال باقیمانده و امروز نوبت به جذاب‌ترین گروه این رقابت‌ها یعنی گروه هایپراسپرت‌ها رسیده است. در دوئل دوم این گروه، مک‌لارن P1 به نبرد با کوئنیگ‌زگ رگرا پرداخت که مجموعاً طی دو نظرسنجی این رقابت تعداد ۲۲۳۹ رأی به ثبت رسیده است. در این نبرد جذاب، رگرا توانست با کسب ۱۶۲۵ رأی معادل ۷۲ درصد از کل آراء به‌عنوان پیروز دوئل راهی مرحلهٔ بعدی گردد درحالی‌که P1 موفق به کسب ۶۱۴ رأی شده است. حال امروز در سومین دوئل گروه هایپرکارها فراری لافراری و پاگانی هوآیرا به میدان نبرد آمده‌اند.

فراری لافراری

پاگانی هوآیرا

بوگاتی شیرون

آستون‌مارتین ولکان

؟

بوگاتی شیرون

پورشه ۹۱۸

لامبورگینی سنتناریو

مک‌لارن P1

کوئنیگ‌زگ رگرا

؟

کوئنیگ‌زگ رگرا

فراری لافراری

فراری در طول تاریخ خود هر چند سال یک‌بار هایپرکاری را معرفی می‌کند که نمایشی از اوج توانایی‌ها و تکنولوژی‌های این سوپراسپرت‌ساز اسطوره‌ای ایتالیایی است. از مدل‌های F40، F50 و انزو می‌توان به‌عنوان تعدادی از این هایپراسپرت‌ها نام برد؛ اما جدیدترین هایپرکار فراری مدل لافراری است که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ به‌عنوان جانشین انزو رونمایی شد و سپس در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ هم به نمایش درآمد. این خودرو نیز مانند دیگر هایپرکارهای فراری از ترکیب موتور وسط استفاده می‌کند درحالی‌که نسخهٔ اسپایدر آن‌هم با نام آپرتا ساخته شده است. از لافراری درمجموع تعداد ۷۰۹ دستگاه ساخته شده که ۵۰۰ دستگاه کوپه و ۲۰۹ دستگاه از نوع اسپایدر است؛ اما لافراری یک تفاوت عمده با اجداد خود دارد و آن اینکه در کنار پیشرانهٔ دوازده سیلندر بنزینی تنفس طبیعی همیشگی، به یک موتور الکتریکی هم مجهز شده است؛ بنابراین این هایپرکار از قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف استفاده می‌کند و نخستین ساختهٔ هیبریدی فراری محسوب می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی لافراری از نوع ۶.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی است که به‌تنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار به آن اضافه کرده و مجموع نیروی قوای محرکه را به ۹۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. این موتور الکتریکی از سیستم KERS استفاده می‌کند و به ادعای فراری موجب شده تولید دی‌اکسید کربن لافراری به ۳۳۰ گرم در هر کیلومتر برسد. انتقال نیروی عظیم قوای محرکهٔ هیبریدی این هایپراسپرت ایتالیایی نیز از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد که کل نیروی را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. همچنین نسخهٔ عملکردی و مخصوص پیست لافراری هم با نام FXX-K ساخته شده که قدرت بیشتری معادل ۱۰۵۰ اسب بخار دارد و تنها در ۴۰ دستگاه تولید شده است.

پاگانی هوآیرا

شرکت پاگانی در سال ۱۹۹۲ تأسیس شد و سپس در نمایشگاه ژنو ۱۹۹۹ نخستین محصول خود را با نام زوندا C12 رونمایی کرد. این خودرو که یک هایپراسپرت موتور وسط بود، از پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 مرسدس بنز استفاده می‌کرد. سپس زوندا طی سال‌های بعد در انواع و نسخه‌های بسیار گوناگونی به تولید رسید که همهٔ آن‌ها از موتورهای ساخت مرسدس بنز استفاده می‌کردند. البته این پیشرانه‌ها در مدل‌های بعدی توسط AMG تقویت شده و حجم آن‌ها به ۷ لیتر و بعداً ۷.۳ لیتر افزایش پیدا کرد. سرانجام تولید زوندا با معرفی سه نسخهٔ ویژه، رسماً در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید تا جانشین تازه‌نفس آن معرفی گردد. البته در پایان سال ۲۰۱۴ نسخهٔ ویژه‌ای از زوندا نیز با نام ۷۶۰RSJX ساخته شد اما جانشین زوندا که هوآیرا نام گرفته بود، برای اولین بار به‌صورت آنلاین در تاریخ ۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۱ رونمایی شده و سپس در نمایشگاه ژنو همین سال برای نخستین بار رسماً به نمایش جهانی و عمومی درآمد. هوآیرا هم همانند سلفش یک هایپراسپرت موتور وسط گران‌قیمت است که در دو نسخهٔ کوپه و رودستر تولید می‌شود. این خودرو نیز همچنان از پیشرانهٔ دوازده سیلندر ساخت مرسدس-آام‌گ استفاده می‌کند که به‌طور خاص برای پاگانی توسعه پیدا کرده است. این موتور از نوع ۶ لیتری V12 توئین توربو است که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته این پیشرانهٔ در نسخهٔ رودستر هوآیرا قدرت بیشتری معادل ۷۶۵ اسب بخار تولید می‌کند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ نیمه اتوماتیک به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد. در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ نیز پاگانی نسخهٔ قدرتمندتری از هوآیرا را با نام هوآیرا BC رونمایی کرد که خروجی پیشرانهٔ دوازده سیلندر آن به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده درحالی‌که وزنش ۱۳۲ کیلوگرم کاهش یافته است.

 

مشخصات فنی

 

فراری لافراری

پاگانی هوآیرا

ترکیب موتور وسط موتور وسط
پیشرانه ۶.۳ لیتری V12 ۶ لیتری V12
تنفس طبیعی+هیبریدی توئین توربو
قدرت موتور بنزینی ۸۰۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
مجموع قدرت ۹۶۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۱۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته نیمه اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتا ۹۶ ۲.۵ ثانیه ۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۸ ثانیه ۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۶۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۹.۶ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۷۰ متر ۴.۶۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۵ متر ۲.۷۹ متر
وزن ۱۵۸۲ کیلوگرم ۱۴۵۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۱.۶۵ کیلو به اسب بخار ۲ کیلو به اسب بخار
قیمت پایه ۱.۴ میلیون دلار ۱.۴ میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9801668]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. ZONDA 760

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    من به پاگانی هوآیرا رای میدم

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Enzo ferrari

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (182 ديدگاه)

      رای من، سلطان قلب ها (فراری) ??????

      ??Forza ferrari??

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ZONDA 760

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        خودت هم میدونی فراری سلطان قلب ها نیست و میخوای به بقیه تلقینش کنی !!!
        حتی به حرف خودت هم شک داری ، اگر فراری واقعا سلطان قلب هاست لازم نبود تو‌ پرانتر اسمش رو‌ دوباره تکرار کنی !!!!!!! :-)))
        .
        جالبه بدونی به خاطر نبوغ فوق العاده ی « هوراچیو پاگانی » و نوآوری هایی که انجام داده لقب «داوینچی قرن۲۱» توسط کارشناسان اتومبیل و‌ مجلات ، بخصوص ایتالیایی ها که بیشتر داوینچی رو‌ میشناسن بهش داده شده .
        .
        به قول ریچارد هموند پاگانی معصومیت و‌ نجابتی داره که فراری خیلی وقته از دستش داده.

        F O R Z A P A G A N I

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. ونوم اف ۵

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          اخه دیگه سر لقب اتوموبیل هم بحث میکنی خوب فراری رو دوست داره

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. Moein

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (74 ديدگاه)

          زوندا جان حالا لازم نیست شما از روی جمله بندی به شخصیت و علایق آدما پی ببری! قبول کن فراری هم خیلی زیبا تره و هم پرفورمنس بالا تری داره.هوایرا خوبه ولی به لافراری نمیرسه.اینو نتایج نظر سنجی هم نشون می ده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Chevo

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (41 ديدگاه)

        سلطان قلبها که عارف هست ?

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. ZONDA 760

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چه جالب !

      امروز اسم و آواتارم رو به پاگانی زوندا تغییر دادم و کمتر از ۱ ساعت بعد هوآیرا از راه رسید !!
      باورم نمیشه.
      واقعا دل به موتور راه داره !!

      اما چرا این کار رو کردم؟؟!
      دلیلش اینه که حدودا ۱ هفتست شروع کردم به مطالعه در مورد پاگانی ، هر روز یکم راجع بهش میخونم و هر روز عشقم بهش بیشتر میشه.

      پاگانی رو هر کسی نمیشناسه. این که ازت بپرسن خودروساز موردعلاقت کیه و تو بگی پاگانی نشون میده ماشین باز واقعی هستی ،

      پاگانی فوق العادست.
      پاگانی یک خودرساز معمولی نیست ،

      با همه فرق میکنه ، فراری و‌لامبورگینی رقیب هم حساب میشن اما پاگانی در یک لول بالاتر کار میکنه .
      ریچارد هموند بار ها به این موضوع اشاره کرد.
      فراری هیچ وقت در حد پاگانی نبوده ، زوندا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۱ تولید شد ، کدوم محصول فراری شخصیت زوندا رو داشت؟

      شاید بهترین و تنها کسی که میتونه باهاش از لحاظ شخصیت مقایسه بشه کـونیگزگ باشه ، که البته فلسفه ی این ۲ شرکت کاملا باهم متفاوته و بازم من پاگانی رو خیلی بیشتر قبول دارم.

      پاگانی اصیل ترین خودروساز ایتالیاست. ماشین ایتالیایی رو بخوای تعریف کنی میشه پاگانی .
      جذابیت ظاهری که هر بیننده ای رو میخکوب میکنه ، صدای قدرتمندی که گوش‌خراش نیست ، بلکه هر گوشی رو‌ نوازش میده ، هندلینگ و دینامیک بسیار بالا ، لذت «خالص» رانندگی ،

      شک‌ ندارم در هر دوره ماشین های ایتالیایی بیشترین لذت رانندگی رو‌ دارن و چه ماشینی ایتالیایی تر از پاگانی؟

      شتاب زیر ۳ ثانیه برای پاگانی اهمیت نداره ، بیشتر سبکی و فرمان پذیری ، چالاکی و لذت رانندگی براش اهمیت داره ، چون اصالت ایتالیاییش اینطور اقتضا میکنه ، وگرنه خیلی راحت میتونست مثلا با‌ گیربکس ۲ کلاچه یا سیستم هیبرید به شتاب های زیر ۳ برسه .

      هیچ کس پاگانی رو به خاطر درگ نمیخره ، درگ‌ ظلمه در حق این ماشین. عاشقان رانندگی پاگانی رو برای «عشق بازی» میخرن ،

      در بعضی نقاط دنیا که ثروت کلانی در یک شهر یا منطقه متمرکز شده ، رولزرویس ، بنتلی ، فراری ، لامبورگینی ، حتی بوگاتی ‍، دیگه خاص نیستن ، معمولی شدن ، اما پاگانی شخصیت منحصربه‌فرد خودش رو داره. مخصوصا هوآیرا که فقط ۱۰۰ تا ازش ساخته شده ،
      کسی هم که لافراری میخره در درجه ی اول به شخصیتش فکر میکنه بعد به پرفورمنسش . وگرنه تفاوت زیادی بین شتاب و سقف سرعت ۴۸۸ و لافراری نیست.

      خیلی مهمه بدونیم پاگانی یک شرکت تک و‌تنهاست و فقط مهندسی فوق العادش تونسته زنده نگهش داره و باعث شده کسایی حاضر بشن چندین میلیون دلار پول برای شاهکار هاش پرداخت کنند. هر شرکتی غیر از پاگانی بود با این محصولات بسیار گرون و تولید بسیار محدود بعد از ۱ ماه درش تخته میشد.

      به مصرف سوخت ماشینی که فقط ۱۰۰ تا ازش تولید میشه توجه نکنید ، هوآیرا در بهترین حالت خودش ساخته شده و‌ مصرف سوخت آخرین چیزیه که بخوای بهش فکر کنی .

      فراری از گذاشتن آرمش روی کیف و ساعت و گردن‌بند و … درآمد کسب میکنه اما پاگانی ارزش بیشتری برای آرم‌ خودش قائله و هیچ‌جایی رو غیر از پیشانی زوندا و‌هوآیرا ، شایسته ی نصبش نمیدونه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علی آقا

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (572 ديدگاه)

        اصیل ترین ماشین ایتالیایی با موتور مرسدس آام گ؟؟؟
        شوخی میکنی!!!
        اینکه چیزی رو دوست داری که دیگران نمیشناسن دلیل برتری اون و خاص بودن شما نیست. شاید داری راهو اشتباه میری.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ZONDA 760

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          علی آقا

          اون خاص بودن رو برای خودم نگفتم ، من همه ی ماشین ها رو‌ دوست دارم.
          در مورد موتور ، …

          پاگانی با ۵۵ نفر پرسنل نمیتونه مثل فراری که 3500 نفر پرسنل داره موتور هاش رو خودش بسازه.

          دانشش رو داره اما پرسنلش رو‌ نه . حقوق بیشتر از ۵۵ نفر رو‌ هم نمیتونه بده ، تامین هزینه ی خرید و‌نگهداری تجهیزات ساخت موتور هم در توان پاگانی نیست.
          با هیچ عقلی جور در نمیاد شرکتی که سالی 20 تا ماشین با نهایتا ۳ میلیون دلار قیمت میسازه بیاد چند صد میلیون شاید حتی میلیارد دلار صرف ساخت تجهیزات موتورسازی کنه.

          برای تامین موتور هم نمیتونه منت رقیبش یعنی فراری و‌لامبورگینی رو‌ بکشه و‌بره زیر سلطه ی اونا. از طرفی دایملر به پاگانی قول داده ریزه‌کاری های مهندسی موتور های پاگانی هیچ وقت فاش نشه در حالی که فراری رقیب پاگانیه و این اطلاعات خیلی به دردش میخورن.

          شرکتی مثل پاگانی بهتره از تجهیزات بهترین و‌ باتجربه ترین موتورساز جهان استفاده کنه تا اینکه خودش موتور بسازه . الان پاگانی از بنز موتور میگیره و‌ خودش در زمینه ی بهتر کردن این موتور ها به بنز مشاوره میده!!!
          انگار بخوای بهترین رو باز هم بهتر کنی !!!

          دانش موتورسازی پاگانی به حدی بالاست که در سال ۲۰۰۴ در ساخت هایپرکار کرایسلر ME 412 به دایملر-کرایسلر کمک‌ کرد !!!

          برای ایتالیایی بودن یک‌ موتور محل ساختش اهمیت نداره ، فلسفه ی حاکم بر اون موتور مهمه.
          موتور ۳.۸ لیتری ۹۱۱ توربو اگر در ایتالیا ساخته بشه اصالت ایتالیایی پیدا میکنه؟
          موتور ۶.۵ لیتری لافراری اگر در ژاپن ساخته بشه اصالت ایتالیاییش از بین میره؟
          در هر دو مورد پاسخ منفیه.

          در همین هوآیرا از موتور M158 استفاده شده ، این موتور بر اساس M275 ساخته شده و‌ در هیچ کدوم از محصولات بنز وجود نداره ، فقط واسه هوآیرا ساخته شده. در حالی که M275 در بنز اس۶۰۰ هم وجود داره.

          یا همین زوندا ۷۶۰ که اسم پروفایلمه ، ۱۲ سیلندر ۷/۳ لیتری تنفس طبیعی !!
          از این موتور ایتالیایی تر کجا میخوای پیدا کنی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          دانشش رو داره اما پرسنلش رو نداره؟؟ چطوری میشه بدون پرسنلی که کارشون طراحی موتوره به دانش ساخت موتور دست پیدا کرد؟؟ مکلارن هم پیشرانه هاش رو ریکاردو میسازه ولی ریکاردو چیزیو میسازه که مکلارن میخواد این حرف شما توجیه مناسبی نیست مطمئن باش پاگانی پول طراحی وتوسعه ی موتور m158 رو به بنز پرداخت کرده وگرنه بنز هم به پاگانی موتور نمیده بخصوص اگه قرار باشه این موتور روی محصولات بنز استفاده نشه

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. Meysam..Laferrari

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        پاگانی اصیل ترین خودروساز ایتالیاییه?
        شخصیت پاگانی با کوینگ زگ قابل مقایسه ست ، با فراری قابل مقایسه نیست? آخه لعنتی کونیگ زگ؟؟؟؟

        http://whoobazoo.com/draftingthecircuits/files/2015/08/BTpkAhSIMAASFUf-1.jpg

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. Ferrari

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        الان شما تو یه حالتی خاص به سر میبری و
        مطمئنا وقتی حالت خوب بشه به کامنت خودت میخندی.
        در دنیایی که همه ی کمپانی ها جلو مشتری تا کمر خم میشن تا یه ماشبن بیشتر بفروشن و برای بزرگترین بودن تقلب میکنن فراری به هرکسی ماشین نمیفروشه.
        پاگانی سوپر،اسپرت ساز خوبیه با لینکه تجربه ی بالایی نداره اما همیشه اتومبیل های بسیار خوبی ساخته همیشه هم فوق العاده تر از لامبو بوده بدون شک اما اینکه بگیم با یه گیربکس دوکلاچه یا سیستم هایبرید میتونست فلان باشه داستانی بیش نیست پاگانی به این دلیل از گیر بکس دوکلاچه استفاده نکرد چون وزنی در حدود 150 کیلوکرم داشت و قرار گرفتن این گیربکس در قسمت عقب توازن وزنی رو بهم میزد و موقع عبور از پیچ ها اتومبیل تعادلشو از دست میاد برای همین از گیربکس تک کلاچه با ورن 90 کیلوگرم استفاده شد.ولی لافراری هم از گیربکس دوکلاچه استفاده میکنه و هم از سیستم هایبرید به این میگن مهندسی برتر.جالبه بدونی سال 2013 که لافراری تولید شد از سیستم Hy_kersروی لافراری استفاده کرد اخرین سالی بود که این سیستم روی ماشین های فرمول یک قرارگرفت .تو بهترین حالت لامبو و پاگانی با تکنولوژی چندسال قبل فراری دارن رقابت میکنن.فراری همیشه بهترین سوپر اسپرت ساز ایتالیایی بوده ،هست و خواهد بود
        نایجل اسپتنی یکی از مهندسان فراری در دوران یکه تازی فراری در فرمول یک بود که سال 2007 برای مکلارن جاسوسی کرد. یکبار بخاطر اینکه به عنوان مدیر فنی فراری انتخاب نشد از فراری انتقاد کرد ه بود.این حرفها رو بعداز انتقادش درمورد فراری گفت
        فراری در ایتالیا یکتاست، اگر علیه آن باشید، مانند این است که علیه واتیکان هستید.آدم‌ها می‌ترسیدند با من صحبت کنند … وضعیت غیرقابل‌تحمل بود

        فراری درایتالیا یکتاست.لطفا پاگانی یا لامبورگینی رو با فراری مقایسه نکنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          Ferrari
          من کاری با پاگانی و اصالت و این چیزا ندارم اما لطفاً اینقدر از فراری بت نسازید. فراری هم یه سوپراسپرت‌سازه مثل لامبورگینی و هیچ دلیلی نمیبینم که بخوام قبول کنم نباید لامبورگینی رو با فراری مقایسه کرد. اتفاقاً اگه بخوام از یه شرکت بعنوان رقیب اصلی فراری نام ببرم صد درصد اون لامبورگینیه.
          هیچ وقت نمیشه گفت شرکتی از همه لحاظ بهترین و یکتا است همونطور که نمیشه گفت لامبورگینی و مک‌لارن هم بهترین هستن. یعنی رسیدن به کمال مطلق اصلاً ممکن نیست.
          موسس فراری یه آدم خودخواه و مغروری به اسم انزو فراری بود که کسانی که سوپراسپرت‌های شرکتش رو میخریدن ترسو تلقی میکرد و اساساً با ساخت ماشین جاده‌ای مخالف بود و فقط برای تامین هزینه‌های مسابقات این کار رو میکرد.
          انزو فراری حتی حاضر به پذیرش یه نقد ساده هم نبود تا جایی که اکثر مهندسین و افرادی که براش کار میکردن بعد از مدتی از این اخلاق اون به مشکل برمیخوردن و از فراری میرفتن. حتی لامبورگینی هم سر همین غرور انزو فراری رو به ساخت سوپراسپرت آورد و حالا شده خوار چشم فراری.
          البته مطمئناً شما بخاطر تعصب و علاقۀ شدیدی که به فراری داری این حرف‌ها رو میزنی و منم این رو درک میکنم و با اینکه طرفدار لامبورگینی هستم برای فراری احترام بسیار زیادی قائلم ولی به هیچ عنوان قبول نمیکنم که لامبورگینی در حد فراری و قابل قیاس با فراری نباشه. این گاو خشمگین سنت آگاتا خطرناک‌ترین رقیب فراریه و حتی در بعضی اوقات برتر میدان هم بوده مثل رکورد اوراکان پرفورمانته تو نوربرگ‌رینگ که این از مهندسی و دانش فوق‌العادۀ لامبورگینی سرچشمه میگیره.
          ضمناً اگه فراری به فکر فروش بیشتر نبود به سمت ساخت کراس‌اوور نمیرفت و به اصالتش پایبند میموند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ZONDA 760

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          تولید پاگانی محدودتر از فراریه و ماشین هاش رو فقط به افراد خاص میفروشه .
          یک جا میخوندم برای اینکه بتونی یک پاگانی بخری باید از دوستان صمیمی هوراچیو باشی و بسیار ثروتمند باشی.

          لامبورگینی هم مخصوصا برای V۱۲ هاش همین وضعیت رو داره و وقتی ظرفیت تولید پر میشه درخواست مشتری ها رو رد میکنه. الان شما بری ۱ میلیون دلار هم بدی بهت اونتادور نمیدن چون تولیدش محدود بوده و تموم شده ‌

          اگر پاگانی فوق العاده تر از لامبو بوده بدون شک بسیار بسیار فوق العاده تر از فراری هم بوده‌.
          اول باید از فراری رد بشه تا بعد بتونه با لامبو رقابت کنه‌

          همه میدونن وزن گیربکس ۲ کلاچه بیشتره ‌. با گیربکس ۲ کلاچه شتابش بیشتر میشه اما سایر برتری هاش لطمه میخوره ، از جمله اینکه سنگین میشه و هندلینگش میاد . منظور من هم دقیقا همین بود . فکر کنم بالا به روشنی توضیح دادم.
          در ضمن ۹۱۸ هم از سیستم هیبرید + گیربکس پی‌دی‌کی استفاده میکنه‌. این ملاک برتری نیست.

          اون حرفی که نایحل اسپنتی گفته چه ربطی به برتری فراری نسبت به پاگانی یا لامبو داره؟
          هر شرکتی که قدرت رسانه ایش بیشتر باشه دلیل بر برتر بودنش نیست.

          فراری در ایتالیا یکتاست. همونطور که لامبورگینی ،پاگانی ، و مازراتی یکتا هستند. هر کدوم یه جور خاصن.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          Amir machine
          اینکه شما فراریو بالاتر از لامبو و پاکانی نمیدونی اصلا برام مهم نیست هرجور دوستداری فکرکن من هیچوقت از خودم حرف درنیاوردم جوایزیی که فراری تو بخش طراحی و موتور گرفته لامبو تو خواب هم ندیده و نمیبینه ضمن اینکه لامبو داره از کمک ائودی و پورشه هم استفاده میکنه اما تو.موتور اسپرت اثری ازش نیست تو بهش سوپر تسپرت ها هم داره باتکنولوژی هایی که فراری چندسال پیش که توفرمول یک بدست اورده رقابت میکنه تازه بازم نتونسته بهتر از فراری باشه. دل شما به طراحی خوش بود که اون بخش هم توسط فراری فتح شد خدایی اگه شما جای ما بودی و خدوروساز محبوبت اینهمه افتخار کسب کرده باشه اصلا اجازه میدین مااینحا کامنت بذاریم؟؟ همین که اکثر سوپر اسپرت سازان تو بخش سوپر اسپرت های موتور وسط فراری رو رقیب اصلیشون میدونن به خوبی جایگاه فراری و تکنولوژی های بالاشو نشون میده شما هم میتونی همچنان مقاومت کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ferrari

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          Amir machine
          دوست عزیز اخلاق انزوفراری چه ربطی به بحث ما داره؟؟ اخلاقش از نظر شما خوب نبود اما از نظر من خیلی هم خوبه
          شانس اوردین لامبو رکورد زده اگه پست چند روز پیشو دیده باشی کوروت هم رکورد قابل احترام 7:13:9 رو با یکبار تست ثبت کرد اونم.توسط یه مجله المانی خبرش هم تو پدال هست نکته . جالبش هم این بود که جنرال موتور علاقه ای به رکوردزدن نداشت الکی یه تایم رو معیار توانایی یه کمپانی به حساب نیارین فراری هم بخواد راحت میتونه رکورد بزنه چند وقت پیش هم فراری488 Gte در کلاس gtepro قهرمان مسابقات 6ساعته. نوربرگرینگ شده بهتر از لامبو هم با پیچوخم نوربرگرینگ اشناست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ferrari

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          Zonda760
          کجا خوندی هرکس پاگانی بخواد پاگانی بخره باید دوست صمیمی شخص پاگانی باشه؟؟ مگه اقای پاکانی چندتا دوست صمیمی داره؟؟ شما این مطالب رو میخونید روش فکر هم میکنی؟؟ تولید اونتادور محدود بوده؟؟ دوست عزیز یکبار تو پست مربوط به اظهار نظر مارکیونه درمورد فروش لامبورکینی گفتی اونتادور از اول هم ماشین تولید محدود بوده چون قالب هاش بدرد ساخت 40 تا ماشین میخوره اما باید بدونی اماری که دادی کاملا اشتباه بوده اتفاقا چون قراربود اونتادور تولید انبوه باشه از روش ساخت صنعتی استفاده کردن چون اگه توسط استاد کاران و با دست تولید میشد صرفه ی اقتصادی نداشت.چرا اطلاعات اشتباه تو سایت میذاری؟؟ میخوای با دروغ لامبو رو خاص جلوه بدی؟؟
          چیزی که مهمه اینه که هیچ خودروسازی به اندازه فراری برای ایتالیایی ها اهمیت نداره فراری تو ایتالیا بی همتاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. ونوم اف ۵

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        الف : دوست عزیز شما ماشین بازی …… ب : بله چون پاگانی رو میشناسم

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          Ferrari
          دوست محترم
          اگه درست خونده باشی دیدی که من گفتم برای فراری احترام زیادی قائلم و هرگز منکر توانایی‌ها و تکنولوژی‌های بالای این شرکت نیستم. حرف من اینه که این ادعاهای بچگانه و مضحک که هیچ شرکتی در حد فراری نیست و فراری یکتا است و… رو قبول ندارم چون معتقدم هیچگاه، هیچگاه و هیچگاه نمیشه شرکتی رو بطور مطلق برتر دونست، هر شرکتی معایب و مزایای خودشو داره.
          البته برای منم سر سوزنی اهمیت نداره که شما این رو قبول کنی یا نه چون واقعیت با حرف‌های من و تو تغییر نمیکنه.
          افزایش فروش مداوم لامبورگینی طی شش سال گذشته و ثبت رکورد فروش تو سال 2016 اونم فقط با دو محصول خودش یکی از دلایل قدرت لامبورگینیه.
          ضمناً حضور یا عدم حضور شرکتی تو مسابقات فرمول یک هرگز نمیتونه دلیلی بر برتری اون باشه. مثلاً ب‌ام‌و تو فرمول یک نیست درحالیکه مرسدس بنز هست، بنابراین میشه گفت ب‌ام‌و ضعیف‌تر از مرسدسه؟
          لامبورگینی با اینکه تو مسابقات فرمول یک نیست و از تکنولوژی این ماشین‌ها تو محصولات تولیدی خودش استفاده نمیکنه تونست با اوراکان پرفورمانته رکورد پیست رو بشکنه!!!!!!!!!
          پس مطمئناً عدم حضور لامبو تو فرمول یک هرگز دلیلی بر ضعف و تکنولوژی پایین اون نیست چون تو پیست کاری کرده که فراری با داشتن سال‌ها تکنولوژی مسابقه و پیست نتونست انجام بده!
          و نکتۀ آخر، اگه لامبورگینی تحت حمایت آئودی و فولکس‌واگنه، فراری هم چندین سال زیر چتر فیات بود و حتی الانم مدیرعاملش با فیات-کرایسلر یکیه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          Amir machine
          ادعاهای من نه بچگانست نه مضحک اتفاقا مقاومت شما درمقابل فهمیدن خیلی مضحکه.اولامن نگفتم فراری یکتاست اینو کسی گفته که به فراری هم خیانت کرده کجا گفتم که این حرف من بوده؟؟ نایجل اسپتنی یکی از،مهندسان فراری بود که بخاطر انتخاب نشدن به سمت مدیر فنی از فراری انتقاد کرد بعدشاز عواقب کاری که کرد ترسید و اون جمله رو گفت این حقیقت محضه که فراری تو ایتالیا یکتاست ایتالیایی ها به فرازی بیشتر از هر خودروساز دیگه ای اهمیت میدن وقتی مشخص شد اسپتنی جاسوسی میکرد گفت خانواده ی من در ایتالیا درخطر هستن.بخوای لینک هم میذارم.
          امار فروش لامبورگینی نشانه ی قدرته؟؟ واقعا که دلتون به چه چیزایی خوشه .لامبو برای بالا بردن فروش خودش مدل استوک رو ساخت حتی وینکلمن گفت اگه تقاضا برای خرید استوک زیاد باشه تولیدش میکنیم استوک هرگز تولید نشد چون تقاضای بالایی نداشت تولید مدل های سوپر اسپرت دیگه اگه به فروش لامبو کمک میکرد حتما تو ساختن درنگ نمیکردن اما تولید شاسی بلند شاید بتونه فروش لامبو رو بالا ببره ولی فکر نمیکنم فروش لامبو رو 2برابر کنه
          تو این همه مدت فراری هم افزایش فروش داشته لامبو حتی از لحاظ فروش از مکلارن هم عقب افتاده
          حضور تو رقابت های فرمول و کلا موتور اسپرت دقیقا نمایش اوج توانایی یه خودروسازه وگرنه هیچ کمپانی نمیاد صدها میلیون دلار هزینه کنه تا تو.مسابقات باشه فراری خیلی راحت میتونه تایم های شگفت انگیز ثبت کنه هرکدوم از مدل های فراری قبل از رونمایی حتما در نوربرگرینگ حضور پیدا میکنن تو این پیست تست میشن.شما هم از خداتونه لامبو تو مسابقات باشه الکی وانمود میکنید که براتون اهمیتی نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ZONDA 760

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          Ferrari

          فرمول ۱ تا ۱۵ سال دیگه درش تخته میشه !
          بهت قول میدم

          شاید فراری و دو سه شرکت دیگه محض نوستالژی هر چند سالی دور هم جمع بشن و‌ مسابقه ای بدن.

          ولی با این وضعیتی که من میبینم فرمول ئی هر روز داره مهم تر میشه ، از فولکس ۲ نماینده درش حضور دارن ، بنز دی‌تی‌ام رو به خاطرش وب کرد ، پورشه و آئودی لمانز رو . این یعنی یه خبراییه.

          بقیه ی قسمت های کامنتت رو نخوندم چون طولانی بود و واقعا حوصله نداشتم ، همین تیکه ی فرمول ۱ به چشمم خورد
          هر چی هم بهت یکی فایده نداره چون هر جا هم یه چیز میگی و تکلیفت با خودت روشن نیست.

          ما بالاخره نفهمیدیم فراری چند «تا» داره !!!
          یکتا هست یا دوتا یا سه‌تا؟؟؟؟؟!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. رامتین

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3050 ديدگاه)

        خیلی منفی خوردی برادر. فقط 1هفته مطالعه کردی اینقد تعریف میکنی؟
        بسه رویاپردازی. به کجا دارن میرن جونهای کشور.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ZONDA 760

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز اگر به فکر لایک و دیسلایک جمع کردن بودم یا ساکت می موندم یا از فراری تعریف میکردم.
          ساعت ۱/۵ که من کامنت دومم رو گذاشتم پاگانی ۶۵ رای داشت و فراری ۱۹۵ رای.
          پس معلوم بود طرفداران فراری بیشترن.

          فضای فکریت رو عوض کن. بزرگ شو ، مهم اینه در فضایی که پدال در اختیارمان گذاشته یه چیزی یاد بگیری و اظهار نظر کنی.

          منـی که ۲ ساله در این سایتم میدونستم با طرفداری از پاگانی دیسلایک میخورم و به خدا قسم انتظار نضف همین قدر لایکی که الان گرفتم رو هم نداشتم.

          به ۲ دلیل از پاگانی دفاع کردم
          ۱- محیط پدال رو فضایی برای ابراز عقیده و تبادل نظر میدونم و معتقدم هر چی تو‌ دلت هست رو باید بگی ، البته بدون توهین یا خروج ازمحدوده ی ضوابط سایت.
          منم از پاگانی بیشتر خوشم آمد و دلیلی برای بیان نکردن فکرم پیدا نکردم.

          و مهم تر از دلیل ۱ ،
          ۲- دلم میخواد کاربرای تازه وارد با دیدن این کار من جسارت بیشتری برای اظهار نظر در مورد خودروسازان پیدا کنن و از دیسلایک یا مخالفت بقیه نترسن‌.
          اساسا محیط این سایت برای تبادل نظر هست نه لایک جمع کردن و ترس ازدیسلایک خوردن هیچ توجیه عقلی نداره .
          موفق باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Machine

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          Ferrari
          دوست گرامی
          من خودم عاشق کوروت هستم اما زمان 7:13 کوروت کجا و 6:52 اورکان کجا! تو نوربرگ‌رینگ صدم ثانیه‌ها اهمیت دارن.
          به نظر من اینا همش بهانه‌س
          فراری حتی تو 20 ماشین اول نوربرگ‌رینگ هم نیست! سریع‌ترین زمانش تو این پیست مال 488 GTB هست که زمان 7:21 رو زده و الان تو رتبۀ بیست و دوم قرار داره.
          پس نگو فراری نمیخواد رکورد بزنه چون اگه نمیخواست 488 رو به نوربرگ‌رینگ نمی‌برد.
          اتفاقاً تایم‌زنی تو نوربرگ‌رینگ معیاری برای توانایی‌های خودروسازها است و بسیار برای اون‌ها اهمیت داره.
          لامبورگینی با ماشینی رکورد اول این پیست رو زده که دقیقاً هم‌کلاس و هم‌سطح فراری 488 هست. یعنی ماشینی که الان تو جایگاه 22 نوربرگ‌رینگ قرار گرفته!
          ضمناً لامبورگینی با ماشین تولیدی جاده‌ای رکورد این پیست رو زده و ربطی به 488 GTE مسابقه‌ای نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          Amir machine
          هدف من از گفتن رکورد کوروت این بود که بگم حتی جنرال موتورز هم علاقه ای نداشت اتومبیلش رو به نوربرگ رینگ بیاره و تایم بزنه و این تایم توسط یه مجله المانی اونم با یکبار تایم گیری دقت کن یکبارتایمگیری همیچین زمانی رو ثبت کرده هیچ تکنسینی هم از جنرال موتورز نیومده بودن فقط یه کوروت با کیت ایرودینامیکی که کمپانی به عنوان اپشن برای این مدل دراختیار خریداران قرارداده اومد نوربرگ رینگ و تایم زد اگه چند بار تست میشد میتونسا تایم زیر 7:10 بزنه حتی میتونست زیر 7دقیقه هم تایم بزنه چون 918 هم با یکبار تست 7:13 تایم زده بود و دفعه دوم 6:57 زد.پس تایم زدن ملاک خوبی برای برتری نیست .برسیم به تایم فراری شما یه لینک بذار که نوشته باشه فراری سوپر اسپرتهاشو برده نوربرگرینگ و تایم زده. هیچ جا پیدا نمیکنید چون فراری هیچوقت اتومبیل هاشو به نوربرگرینگ نبرده و رسما تایم نزده اون تایم 488 مشخص نیست توسط چه کسی و تو چه شرایطی ثبت شده اما توسط هرکسی ثبت شده باشه حداقل از هوراکان معمولی 7ثانیه سریعتر بوده.488تو اکثر پیست ها جز نوربرگرینگ از اونتادور sv هم سریعتر بوده بنابر این میشه نتیجه گرفت که 488 تایمی بهتر از اونتادور sv ثبت میکنه
          من از 488gte حرف زدم تا بدونی فراری تو نوربرگرینگ زیاد مسابقه داده خیلی بهتر از لامبو با پیچ و خم این پیست اشناست میتونی با یه سرچ ساده به حرف من برسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. بهزاد

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          برادر گرامی فراری 488 توسط شرکت به پیست نوربرگ رینگ برده نشده بلکه اون رکورد توسط مجله auto zeitung بدست اومده بدون هیچ گونه دستکاری و تایرهای چهارفصل بریجستون!
          در ضمن اگر قطعات و پلت فرم مشابه بین audi و لامبورگینی و کمک های vw نبود آینده ی روشنی نداشت.
          دوست عزیز شرکت در فرمول 1 یک بحثه و ماندگاری در اون یک بحث دیگر و شما با مطمئن باش همین مرسدس 3،4 فصل نتیجه نگیره با این مسابقات خداحافظی میکنه همانطور که قرار بود در پایان 2014 این کار را انجام بده ولی با موفقیت رای به ادامه کار داد.
          لامبورگینی در کلاس GTE شرکت میکنه و واقعا اگر اینقدرتوانمند هست چرا نمیتونه از پس 488GTE بر بیاد؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Amir Machine

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          Ferrari
          واقعاً خیلی جالبی!
          اول میگی من کی گفتم فراری یکتا است فلانی گفته، بعد میگی حقیقت محضه و فراری یکتا است!!!!!!
          اینهمه تناقض تو یه جمله نوبره والا!!!!!!
          آمار فروش نشانۀ قدرت نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
          ای بابا پس من نمیدونم تویوتا و فولکس‌واگن برا چی اینقدر باهم رقابت میکنن که فروش بالاتری داشته باشن؟ آخه آدم عاقل سر یه همچین چیز بی‌اهمیتی این همه رقابت میکنه؟
          لامبورگینی تو فروش ار مک‌لارن عقب افتاده؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
          وااااااای دیگه اینو چی بگم!
          عزیز من میخوای لامبو رو بکوبی لااقل یه کم تحقیق کن
          فروش سال 2016لامبورگینی: 3457 دستگاه
          فروش سال 2016 مک‌لارن: 3286 دستگاه
          در مورد رکورد نوربرگ‌رینگ هم رسماً تو جدول رکوردها که تو ویکیپدیا هم هست و لینکش رو میذارم اینجا فراری 488 نه یه بار بلکه دوبار تو این پیست تست شده و تو هیچکدوم نتونسته زمانی کمتر از 7:21 رو ثبت کنه!!!
          اینم لینکش:

          https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

          آهان فکر کنم هردوبار شرایط نامناسب بوده یا راننده‌ش بلد نبوده یا باد میومده یا لاستیک‌ها خوب نبودن یا….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          488 از اونتادور SV سریع‌تره؟؟؟؟؟؟!!!!
          بابا تو همین نوربرگ‌رینگ فراری 488 حدود 22 ثانیه از اونتادور SV کُندتره!!! 22 ثانیه تو پیست یعنی یه سال!!!!!!!!!!! 488 حتی تو رده‌بندی نوربرگ‌رینگ پایین‌تر از کوروت ZR1 نسل قبل و کامارو ZL1 قرار گرفته!!!
          میبینی که هیچکدوم از حرف‌هایی که زدی درست نیستن، نه فروش، نه زمان نوربرگ‌رینگ نه….
          پس خواهشاً برای من اینقدر مقاومت مقاومت نکن.
          اونی که داره مقاومت میکنه تویی، اونم در برابر قبول کردن اینکه لامبورگینی کاملاً قابلیت رقابت و قیاس با فراری رو داره.
          پس با همین اطلاعات غلطت خوش باش، اصلاً فکر کن لامبورگینی یه شرکتیه در حد ایران‌خودرو!
          موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Meysam..Laferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          امیر ماشین
          الان اومدی 488 معمولی رو با هوراکان پرفورمانته مقایسه میکنی که در اصل رقیبش نیست؟ تو همون لیست میبینی که هوراکان معمولی کندتر از 488ه
          هر چند لیستی که توش Nissan GTR 2012 بالاتر از 488 یا حتی همین هوراکان باشه بدرد جرز دیوارم نمیخوره الکی دلتو به این لیست ها خوش نکن البته از آدمی مثل شما بعید نیست بیاد بگه Nissan GTR 2012 واقعا سریع تر از فراری 488 هست!!
          تو اون لیست آلفا رومئو جولیا بالاتر از آلفای 4Cه که به بچه چهارساله هم نشون بدی خندش میگیره
          نمیدونم این رکورد هوراکان پرفورمانته و اونتادور SV تو نوربرگ رینگ نبود الآن چه چیز دیگه ای داشتی بیای در مقابل فراری بگی
          فراری میتونه FXX K رو بیاره تو این پیست مثل آب خوردن رکورد بزنه ولی خوشبختانه فراری کمپانی ای نیست که این چیزا براش مهم باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Meysam..Laferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          در ضمن فراری با 16 بار قهرمانی تو فرمول یک و چندین سال یکه تازی تو لمانز عقده ی یه عدد بی ارزش تو نوربرگ رینگ رو نداره
          جالب اینه که دهه ی قبل وقتی فراری داشت با اختلاف وحشتناک رقیباشو خورد میکرد تو فرمول یک اومدن قوانین جدیدی چیدن که جلوی فراری رو بگیرن ولی بازم تا 1-2 سال نتونستن همچین کاری بکنن
          سال 2008 هم انقدر سرتر از مکلارن بود که فیلیپه ماسا اگه بدشانسی نمیاورد قهرمان میشد!! هممون هم میدونیم فیلیپه ماسا حتی در حد و اندازه ی همیلتون هم نیست با ماشین یکسان (بماند که کیمی خیلی بدشانس بود و 5-6 بار از مسابقه کنار رفت وگرنه 2008 هم خود کیمی قهرمان میشد)
          فراری بخواد حرفی بزنه تو جایی که باید بزنه میزنه این لامبورگینیه که به رکورد نوربرگ رینگ نیاز داره تا کمی اعتبار بدست بیاره البته حق هم داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Meysam..Laferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          اون دوستی هم که عرض میکنن تا 15 سال دیگه در فرمول یک تخته میشه باید بهشون بگم زهی خیال خام! تا زمانی که موتوراسپرت وجود داشته باشه فرمول یک هم وجود داره چه 10 سال دیگه چه 20 سال دیگه با قوانین موتوری متفاوت که همیشه این ورزش رو چندین سال جلوتر از زمان خودش نگه داشتن
          اگه آئودی و BMW و پورشه و غیره وارد فرمول یک نمیشن بخاطر ترسشون از شکست و عدم موفقیت و هزینه های بالای این رشته ست وگرنه انقدر عاقل هستن که بفهمن Formula E یک دهم اعتبار و ارزش و مهندسی فرمول یک رو هم نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. enzo

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (321 ديدگاه)

        انصافاً بعدش خندت نگرفت از این حرف ؟
        خودروسازی که تازه از 1992 شروع داستانش بوده شده اصیل ترین تو ایتالیا ؟
        آلفا ، فراری ، مازراتی و حتی لامبو مردن که قبل اونا پاگانی بشه مظهرخودروسازی ایتالیا ؟
        میخوای تاریخچه بزگترین استیج موتور اسپرت دنیا( F1 ) رو بفهمی کنی تاریخچه فراری تو موتور اسپرت رو بخونی کفایت میکنه بعد پاگانی شده مظهر اصالت ؟
        منم از پاگانی خیلی خوشم میاد ولی خواهشا از یه چیزی خوشتون میاد دیگه حقایق رو قاطی علاقه شخصیتون نکوبید به در و دیوار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          Amir machine
          من گفتم اون حرفو من نزدم کسی گفته که تو فراری کار کرده و به فراری خیانت هم کرد یعنی دلیلی نداشته که الکی بخواد پاچه خواری کنه.تو ایتالیا حرف زدن علیه فراری جرم بزرگیه و مردم بدجوری اون شخص رو مجازات میکنن درک یه همچین موضوعی انقدر برات سحته؟؟
          ضمنا دوست من مکلارن سال 2015 حدودا3286 دستگاه اتومبیل فروخته و سال 2016 مکلارن موفق شد 1654 دستگاه اتومبیل بیشتری بفروشه یعنی سال 2016 مکلارن تونست نزدیک به 5 هزار ماشین بفروشه امارهات اشتباهن برادر اشتباه برو یه بار دیگه پست مربوط به فروش مکلارن رو که تو پدال هست بخون. دوست عزیز من تو کامنتم گفتم جز نوربرگرینگ 488 از اونتادور سریعتره مثلا تو پیست لمانز که معروفترین پیسته 488 سه ثانیه سریعتر از اونتادور sv بوده معلوم نیست لامبو با نوربرگرینگ چه داستانی داره که همچین تایم هایی میزنه. خیلی جالبه کامارو zl1 از 488 سریعتر باشه.بایکم تفکر جواب خیلی از سوالاتو.میتونی پیدا کنی. فراری هرکز توسط خود کمپانی تایم گیری نشده برعکس لامبو همیشه با یه تیم کامل و تایرهای خاص میاد تایم میزنه تازه با این شرایط هوراکان 7:28 تایم زده یعنی خیلی از کامارو و کوروت کندتره
          اون لینک از ویکی پدیا هم معتبر نیست یه لینک معتبر بیار منظورم یه مشریه معتبر یه سایت معتبر بیار منم الان میتونم تو ویکی پیدا یه سری اطلاعت کم یا اضافه کنم .متاسفانه امارها و اطلاعاتتتون همش اشتباه بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          Amire machine
          دوست عزیز من نگفتم اون جمله رو کسی گفته که تو فراری کار کرده درک یه موضوع به این سادگی سخت نیست من جمله ی اون شخص رو نوشتم و این حقیقته محضه اینکه فراری تو ایتالیا ستایش میشه .برسیم به امارت درمورد مکلارن دوست من امارت درمورد فروش مکلارن اشتباهه اون عدد مربوط به سال 2015 بود که مکلارن 3286تا ماشین فروخت سال 2016 مکلارن 1654تا بیشتر فروخت یعنی نزدیک 5000 دستگاه سال 2016 ماشین فروخته چرا امار اشتباه میدی با این امارو ارقام اشتباه انتظار داری بقیه حرفات پذیرفته بشه؟؟ درمورد رکورد اینو بدون 488 هیچوقت کندتر از نیسان gtr و مرسدس amg gtr نیست حتی در پیست لمانز هم 3 ثانیه سریعتر از لامبورگینی اونتادورsv بود
          فراری هیچوقت. باسوپراسپرتهاش تو نوربرکرینگ رسما تایم نزده اما لامبو همیشه با یه تیم مهندسی اومدن نوربرگ رینک و خودشون کشتن تاهوراکان تایم 7:28 رو بزنه یا تایم اونتادور که با تایم فراری انزو برابره ماشین 2011 حریف ماشین 2002 نمیشد
          ازموده را ازمودن خطاست دقیقا حکایت فراریه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir Machine

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          Ferrari
          دوست گرامی
          در مورد آمار فروش مک‌لارن حرفت درسته، من اشتباه متوجه شدم، اون رقم مال سال 2015 بود.
          البته از طرف دیگه آمار فروش لامبورگینی هم طی شش سال گذشته همواره افزایش داشته و سال 2016 هم رکورد فروش رو زد.
          اما من اصلاً کاری به این چیزا ندارم.
          نه آمار فروش، نه رکورد نوربرگ‌رینگ و نه حضور یا عدم حضور تو فرمول یک.
          حرف من فقط اینه که تو دنیای سوپراسپرت‌ساری الان سه شرکت فراری، لامبورگینی و مک‌لارن در سطح بالا قرار دارن و فقط به تولید سوپراسپرت مشغول هستن. بنابراین به نظر من این سه شرکت اصلی‌ترین رقیب هم دیگه محسوب میشن و محصولات هر سۀ اون‌ها کاملاً توانایی رقابت با دو رقیب دیگه رو داره.
          از بحث باهات خوشحال شدم
          موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      7. Mahmoud

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (18 ديدگاه)

        وقتی بعد از یک هفته مطالعه در مورد پاگانی اینطوری نتیجه گیری می کنی یعنی هیجان زده ای وقتی کلمه اصیل رو در مورد خودرویی ۲۰ ساله و با ژنوتیپ آلمانی استفاده می کنی یعنی برگرد و اصالت رو هم مطالعه بفرما.
        من ناچار شدم جواب بدم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ZONDA 760

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز اصالت ربطی به قدمت نداره.
          اگر حرف شما درست باشه هیچ شرکت جدیدی نباید تاسیس بشه چون تلاششون برای کسب اصالت از همون ابتدا محکوم به شکسته !!! چون قدیمی نیستن !!!!

          هوراسیو پاگانی چندین سال مهندس لامبورگینی بود و بعد جدا شد و یک شرکت مستقل تاسیس کرد. در ساخت دیابلو و چندین مدل دیگه کمک کرد.
          خوان مانوئل فانخیو مهندس پاگانی بود و ماشین های ایتالیایی رو خیلی خوب میشناخت. چون برای فراری ، مزراتی و آلفا در فرمول۱ رانندگی کرده بود. همچنین برای بنز .

          یکی از پرافتخارترین رانندگان فرمول ۱ با ۵ عنوان قهرمانی جهان.

          ژنوتیپ آلمانی دیگه چیه ؟؟؟!!!
          این دیگه از اون جملات نغز بود که آدم سالی یک بار میشنوه ??????

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. علي

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دقیقا من هم به پاگانی رای میدم با اینکه عاشق فراری هستم .
      دوستان فقط ی نگاه به طراحی داخلی و مواد بکار رفته داخل پاگانی بندازین .آیا همه چی قدرت موتور و شتابه؟ آیا همه چی اسم بزرگ فراریه که من خودم قبولش دارم به شخصه؟ یا اینکه طراحی داخلی پاگانی میتونه رانندرو به عرش برسونه؟
      با تچکر

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        منم با اینکه به فراری رای دادم با امیر موافقم.
        پاگانی ساخت داوینچی قرن 21(به شدت موافقم).
        دوستان یه نگاهی به طراحی داخلی پاگانی بندازم تا متوجه هنر ساخت این ماشین بشن.
        خیلی عجیب ساخته شده.من یاده طرح های بسیار عجیب قرن پیش میندازه.
        هر کسی سلیقش پاگانی نیست.ولی اگه باشه بدجور آدم باحالیه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. علی آقا

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (572 ديدگاه)

        طراحی داخلیش که چرته!!! شما راننده پاگانی باشی سرسام میگیری. از همین عکسا کیفیت پایین مونتاژ پنل وسط داشبورد و طراحی دمودش داره داد میزنه.

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. ZONDA 760

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          باورم نمیشه !!!!
          تو رو خدا نگاه کن ببین دارن چی میگن !!! ????
          کاش هیچ وقت این جمله رو‌ نمیدیدم.
          امیدوارم در بین کاربران پدال شما تنها کسی باشی که این طوری فکر می‌کنی.

          دوست عزیز برای طراحی زیر صندلی هوآیرا بیش از ۱۵ نفر طراح ، بالغ بر ۲۵۰ ساعت وقت گذاشتن !!! برای زیر صندلی !!!!!
          هوراچیو پاگانی به کارمندای شرکتش گفته بود زیر صندلی ها رو طوری بسازن که وقتی سرنشین خودکارش افتاد بخاد بردارش بگه واااااوو چه فضای قشنگی اینجاس(دقت کنید زیر صندلی!!!!!!)…
          هر قسمت این ماشین طراحیش یک حکمتی داره که من و شما از پشت گوشی ازش سردرنمیاریم.

          ریچارد هموند وقتی داشت زوندای ۲۵ سال پیش رو‌ تست میکرد دیوانه ی طراحی داخلیش شده بود و گفت داخل این ماشین برای زندگی ایده آله !!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ایلیا

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (731 ديدگاه)

          از نظر کیفیت ساخت ، متریال و توجه به جزییات در کابین خودرو فقط رولزرویس میتونه در حدپاگانی باشه، در این مورد بخون

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. PaRHaM

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      واقعا جفتشون عالی ان❤
      از ی طرف پرفورمنس لافراری
      از ی طرف اثر های هنریه پادگانی
      واقعا سخته انتخاب!
      نمیتونم انتخاب کنم ؛ پس اینجا ب لافراری و تلگرام ب هوآیرا?
      اینجوری حس نمیکنم تو این انتخاب دارم خودمو گول میزنم!?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. KING 918 (محمدرضا)

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      من به لافراری رای دادم
      چون پاگانی بر خلاف قدرتش و ظاهرش اصلا برای درگ و شتاب خوب نمیشه روش حساب باز کرد و اصلا برای این کار هم ساخته نشده ولی خوب تو این سگمنت من این انتظار رو از هر ماشینی دارم و پاگانی از این نظر خیلی ضعیفه
      تو جدول شتابشو 3 زدن ولی چند تا درگ ازش ببینید متوجه میشین از 3 خیلی فاصله داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. R

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        تو شتابشو ندیدی بابا?? کینک 918 ؟ 918 کجا کینگه؟ اصلا رقیبش کیه؟ تو صفر تا صد ریماک برقی که آبروشو برد تو صفر تا سیصد هم مک لارن و لافراری چهار ثانیه ازش سریعترن تو نهایت سرعت هم که آونتادور ازش سریعتره??? یه چیزی بگو که توش تک باشه و اول باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. TOYOTA

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      پاگانی هوایرا یک اثر هنری است.

      شاید اگه داوینچی زنده بود اثر هنریش همین هوایرا بود. تک تک قطعات داخلیش بی نظیره. فقط دست دنده اش رو ببینید

      به نظرم یک شکاف تو بازار بین دسته اول ( پورشه 918 . لافراری و پی وان ) با دسته دوم که محضولات کونیگزگ باشه وجود داره که پاگانی اونو پر کرده .

      برای کسانیکه چشمشون تو شتاب و اینجور چیزاست باید یه تکونی بخوره .

      با تشکر

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Behnam.xan

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    لافراری???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من رای ندادم حس کردم با رای دادن به یکی به اون یکی خیانت کردم.
    همه ماشین ها در این کلاس عالی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان اذری

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    به لافراری رای دادم

    جدای بحث فنی که تقریبا یکی بودند فراری واسم یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alone

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من انتخابم پاگانی هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. mahav

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تو کانال به هوایرا رای دادم اینجا به لافراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شایان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (146 ديدگاه)

    از وقتی توی گرند تور لافراریو دیدم عاشقش شدم فوق العادست فوق العاده در اصل یه ماشین فرمول وانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مصطفی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    فراری واقعا تکه، این همه ساله فقط سوپراسپرت میسازه، تغییر رویه هم نداده، تو فرمول1 هم به غیر از موتور ماشین (که مرسدس از همه بهتره) تو بقیه موارد از بقیه سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Meysam..Laferrari

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    دو تا شاهکار ایتالیایی که فقط باید بشینی نگاهشون کنی
    برای من انتخاب سختی نیست
    اما هوایرا یه هارمونی و انسجام بسیار خاص و عجیبی تو طراحی داره که واقعا دل همه ی عشق ماشینارو میبره.
    هر هایپرکار دیگه ای جز لافراری تو این دوئل بود به هوایرا رای میدادم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      میثم اومدی و حرف دلمو زدی منم از نوشتن راحت کردی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Ferrari

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    بدون شک لافراری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ali panamera

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    همیشه تو انتخاب هام چیزی که برام مهمه اصالت ماشینه بعدش مشخصات فنی و …
    فراری یه چیز دیگه ست یه سوپر اسپرت رویایی که پاگانی هوایرا رو میبلعه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saied

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مگه میشه راجی اینا هم نظر داد؟ واقعا محشر یعنی این دوتا ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    به نظر من لافراری تو بالاترین رنک هایپرکارهای دنیا هست . از اعداد و ارقام که بگذریم به نظرم کلا فراری بلده همیشه چطور بهترین باشه! یه نکته هم بگم اینکه خود جناب پاگانی از طرفدارهای پروپاقرص فراری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امره Emrah

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    تو واقعیت که خوابشونم نمیبینم ولی اگه قرار بود تو یه بازی کامپیوتری یکیشو انتخاب میکردم حتما لافراری رو ترجیح میدادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. R

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    من نفهمیدم اخر صفر تا دویست و سیصد پاگانی چنده ولی یه فیلم دارم ازش خیلی سریعه تا سیصد رو تو چهارده ثانیه رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sevlan

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    بخاطر اوج تکنولوژی بکار رفته تو لافراری بهش رای میدم ، فراری سمبل خودروسازی اسپورته تو دنیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمیدرضا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی سخته انتخاب ولی من به فراری رای دادم به علت توان بالایی که از موتور تنفس طبیعی بیرون میکشه همین و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. silver

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    رای من پاگانی بود .
    توی مشخصات واضحه که فراری برتره
    ولی بخاطر علاقه ای که به ماشینای کلاسیک دارم همیشه سعی میکنم پیشبینی کنم که کدوم ماشین در آینده (مثلا ۳۰ سال بعد) از نظر ارزش و به چشم آمدن طراحی متفاوتش نسبت به هم دوره هاش بهتر عمل کرده که از این لحاظ پاگانی به خاطر توجه دیوانه وار به جزییات و نحوه خاص طراحی و همچنین داشبوردش بیشتر مورد توجه منه.
    پاگانی ماشینیه که اگر کسی در دوران جوانی اش انتخاب کنه در پیری نوه های طرف به خاطر این انتخاب و سلیقه خاصش به چشم یه آدم خیلی متفاوت به پدر بزرگشون نگاه میکنن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. ارش

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    لا فراری عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Infinite

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    لافراری از برترین‌های تاریخ فراری هست و خواهد بود اما حقیقتا هوایرا برای من یک اثر هنری محسوب میشه. اثری که حتی خیلی بهتر و زیباتر از این هم می‌تونه بشه. طراحی زیبا و خاص هوایرا به همراه جزئیات زیبا و جذاب این خودرو من رو متقاعد کرد تا این خودرو انتخاب من باشه.
    همیشه ستایش‌گر تکنولوژی بودم ولی استثنائا این بار لذت رانندگی old school پاگانی به همراه سیستم صوتی فوق‌العاده و نعره‌های دیوانه‌وار موتور دست‌ساز این خودرو باعث شد تا اون رو به تکنولوژی بهتر فراری ترجیح بدم. شاید اگر ۹۱۸ در مقابل هوایرا بود چنین انتخابی نداشتم :))
    امیدوارم پاگانی هم روزی روی لبه تکنولوژی پیش بره… هنر+تکنولوژی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ونوم اف ۵

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    فراری لافراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ایمان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    پادشاه مارانللو.فقط فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. BMW

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (585 ديدگاه)

    تو این دوئل بهتر به نوآوری جدیدتر و غیر قابل تصورتر رای بدیم هیبرید که چیز جدیدی نیست n تا مثل لافراری میتونم مثال بزنم….
    اما هوآیرا که از جت جنگنده الهام گرفته یه نوآوری داره اونم فلاپ هاشه آخه کی فکرشو میکرد ماشین ها یه روز عینه هواپیماها فلاپ دار بشن!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..Laferrari

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      دوست عزیز سیستم هایبرید فراری با ماشین هایی که شما تو ذهنت داری متفاوته.
      تمام خودروهای فراری تحت تاثیر بخش موتوراسپرت این کمپانی هستند.
      مخصوصا هایپرکارهای فراری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. ایمان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    واقعا خنده داره کسی بگه پاگانی از فراری اصیلتره.خودرو سازی ایتالیا رو با فراری میشناسن.ماندگارترین و با ارزشترین خودروهای تاریخ رو فراری میسازه و میلیونها عاشق در سراسر دنیا داره.سابقه موتور اسپورت و …..پاگانی خودروساز بسیار خلاقیه و شاهکارهایی مثل زوندا و هوآیرا ارایه کرده ولی در لول فراری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZONDA 760

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      همه ی چیزایی که گفتی تنها دلیلش اینه که فراری قدیمی تر از پاگانیه.

      انتظارش رو داشتم که لافراری بالای ۷۵ درصد برنده شه الان دلم سوخت که هوآیرا اینطوری حذف شد.
      باز اگه هوآیرا از ۹۱۸ شکست میخورد قابل درک تر بود.

      حیف از این الماس … .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  25. enzo

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    یه نکته ای
    من قبلا بین صحبتهای یکی از کارکنان فراری در مورد لفراری شنیدم میگفت که ما به این ماشین نمیگیم فراری لافراری مثل فراری 458 ، فراری F12 و … اسم این ماشین فقط لا فراری (تو انگلیسی لفراری) هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Mahan

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    جاذبه ای ک این فراری داره به نظرم هیچ ماینی تو این سبک نداره
    لعنتی اسن انگار یه قطعه فقط گذاشتن ک انرژیی تولید میکنه ک ادمو جذب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. شاهین پسر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    پاگانی تو مسیر مستقیم جلو میوفته اونم بخاطر گشتاور یکم بیشتر
    توی پیست و پر پیچ و خم هم معلومه فراری اوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..Laferrari

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      تو مسیر مستقیم هوایرا حریف 812 هم نمیشه چه برسه به لافراری.
      البته جسارت نباشه برای اطلاع گفتم وگرنه این چیزا ذره ای برای من اهمیت نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. R

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        صفر تا دویست پاگانی هفت ثانیه و سیصد تو چهارده و هشت صدم ثانیست صفر تا صدشم دو و هشتادو پنج. من نمیدونم فراری چی داره ماشیناش فقط مخصوص پیستن امکانات رفاهی هم نداره آونتادور رو ببین یه سرو گردن بالاتره از رقیبش اف دوازده. چه از لحاظ امکانات داخل کابین و چه از لحاظ سرعت و شتاب و صدا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Meysam..Laferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          امکانات رفاهی؟؟ اگه فراری میومد تو لافراری امکانات رفاهی میذاشت که دیگه لافراری نبود!! تازه فراری خیلی لطف کرده قبل ترها امکانات روزمرش از این هم کمتر بود
          واسه هایپرکار فراری کسر شان داره چیزی غیر از این باشه
          دقت کن این یه هایپرکاره
          امکانات رفاهی میخوای؟ میتونی بری Ferrari GTC4Lusso بخری
          هم سریعه هم هندلینگ فوق العاده ای داره هم صدای انجینش فوق العاده ست هم شاسیش خوبه هم امکانات روزمره و رفاهی داره و میتونی باهاش مسافرت بری با خانوادت
          در ضمن صدای انجین F12 چیزی فراتر از فدق العاده ست
          حتی بنظرم صدای انجینش از لافراری هم زیباتره
          فراری چی داره؟ بگو فراری چی نداره؟؟ شما یکم تحقیق کنی جوایز سالانه ای که فراری میگیره و لامبورگینی خوابشم نمیتونه ببینه رو بررسی کنی میفهمی فراری چی داره
          در ضمن 0-100 هوایرا بالای 3 ثانیه ست این اعدادو از کجا میارید نمیدونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          چرا داستان میگی عمو تو جدول 400 متر لافراری یک ثانیه سریعتر از پاگانیه .F12 هم لوکستر از اونتادوره هم کابین بزرگتر و جادارتری داره هم پرشتاب تراز اونتادوره جای دیگه نگو صفرتا 300 پاگانی زیر 15 ثانیست چون احتمالا بعدش ازت تست الکل میگیرن
          پرفورمنسی که هوایرا با 1/4میلیون دلار ارائه میده 488 با یک پنجم این قیمت ارائه میده تازه 488 سریعتر از پاگانیه و 15 سال هم گارانتی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. BMW

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (585 ديدگاه)

          R داداش میتونی لینک این کلیپو بدی هرچی میگردم پیدا نمی کنم خیلی دوست دارم صفر تا سیصدشو ببینم.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. شاهین پسر

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1167 ديدگاه)

        نه داداشم سر دوئل پورشه و بنز هم همه به پورشه رای دادن ولی بنز چون گشتاور بیشتری داشت تو مسیر مستقیم میزنه.کلیپشو همین هفته پیش دیدم
        کلا روال همینه ماشینی که گشتاور زیاد داره میزنه.مثلا فراری اف12 و اونتادور:فراری تو مسیر مستقیم میزنه اونم با اختلاف 3 4 متر چون گشتاور زیادی داره.اما توی پیست گشتاور جواب نمیده مخصوصا اگه تک دف باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Meysam..Laferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          شاهین گل پسر این حرفا چیه میزنی؟؟
          گشتاور بالاتر لزوما به معنی شتاب بهتر نیست
          وزن ماشین ، گیربکس ماشین ، چسبندگی و درگ ماشین ، قدرت و گشتاور و … همه و همه باید کنار هم قرار بگیرن تا تعیین کنن کدوم ماشین شتاب گیری بهتری داره
          هر ماشینی گشتاور بالاتری داره به این معنی نیست که حتما شتاب بهتری داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. R

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        با این که سنت حدس میزنم حول و حوش بیست باشه ولی مثل بچه ها حرف میزنی تو از اونایی هستی که به اسم افتخار میکنی. لافراری به به چه اسم پرابهتی پس همین بهترینه توی ماشین حتی ابرخودرو ها آدم باید احساس راحتی کنی موضوع فقط جنبه ی سرعت نیست نمونش شیرون که سلطان ماشیناست دیگه همه میشناسن. جوایز؟ معیارت برای سنجیدن خودرو جوایزه؟ سلیقه ی شخصیه چند تا داور؟ ببخشید من نمیتونم بگم آئودی a8 یا بنز اس ۵۰۰ بهترین ماشین نیستن چون جایزه نگرفتن یا جوایزشون کمتر از فراریه?? این حرفا خنده داره . اون اعدادم فیلمشو دارم تو یوتیوب هست چشاتو وا کنی میبینی. این که فراری نمیخواد یا بعضا نمیتونه رو بگیم نیازی نداره داریم با این حرف خودمونو توجیه میکنیم که از تعصبمون کم نشه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Meysam..Laferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          پسر خوب
          از ده ها سال قبل فلسفه ی تولید هایپرکارهای فراری همین بوده
          حداقل امکانات روزمره و روح خالص موتوراسپرت
          این چیزیه که هایپرکار فراری بوده و هست و خواهد بود و ما طرفداران فراری عاشقشیم
          شما قدرت درک این رو نداری
          دیگه مشکل از خودته
          بوگاتی شیرون فلسفه ی ساختش ترکیبی از ویژگی های لوکس و تجملی و اسپرتیه و به کل با فراری متفاوته
          آره احتمالا تو خواب و رویا شیرون سلطان ماشین هاست و بوگاتی خدای خودروسازها
          اون جوایزی که فراری میگیره سلیقه ی داورا نیست تخصص و دانش داورهاست که تو کوچکترین بویی ازش نبردی
          مرسدس هم محترمه و جوایز زیادی گرفته
          سن من مهم نیست ولی به شپا توصبه میکنم یه مقداری درکتونو از فلسفه ی تولید خودروهای مختلف بالا ببرید
          با تشکر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          کجا گفته شده که لافراری فضای کمی داره یا ناراحت کنندست؟؟ تو موتور ترند ذکر شده که اونتادور مثل گاری اسبی قرن نوزدهمه بخاطر خشکی بیش از اندازه اما این لقب هرکز به فراری داذه نشده ضمن اینکه اونتادور رو با 458 مقایسه کردن و اینو گفتن.گفتی صفر تا سیصد پاگانی کمتر از 15 ثانیست؟؟ این اعداد و ارقامو از کجا اوردی!؟ اینا رو به هرکس بگی برات میخندن تو 400 متر لافراری 1 ثانیه سریعتر از پاگانی بوده قبل کامنت گذاشتن یه نگاه به جدول بنداز برو سایت های دیگه رو ببین درمورد فراری چی گفتن 488 سال 2015 و 2016 بهترین سوپر اسپرت سال شده توسط تاپ گیر
          سال 2015 488 لوکس ترین سوپر اسپرت سال انتخاب شد تو همون سال سوپر اسپر سال چین هم شد لافراری هم توسط اتوکار تست شد هر 5ستاره رو گرفت توسط کریس هریس تست شد هچوقت نگفت فضای تنگ و ناراحت کننده ای داره. هرچی گفت تعریف و ستایش فراری بود حالا بگو ببینم این همه اطلاعات بکر و ناب رو از کجا اوردی؟؟ لینک بذار ماهم بریم بخونیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. enzo

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          جناب R
          ببین رفیق فراری با همین رویه سالیان سال داره سوپر اسپرت تولید میکنه همه خریدارا و مشتریاشم سطح امکانات رفاهی هایپرکاراشو میدونن ولی همیشه سطح تقاضا بیشتر از تولید بوده
          جمع زیادی از مشتریای فراری حرفه ای ترین ماشین بازای این سیاره هستن تو انواع و اقسام ماشینا غلط خوردن و صاحب بنتلی ها و رولزرویس ها و مرسدس های لوکس این سیاره هستن پس نیازی به یه فراری با کابین لوکس، سنگین، چرب و نرم ندارن اونا یه فراری چابک وحشی خشن رو دوس دارن
          همین مدلام 20 سال دیگه چند برابر قیمت الانشون بین کلکسیونرها دست به دست میشن کسایی که کل عمرشون تو دنیای ماشین و انواع و اقسام نمایشگاه ها و فستیوال ها چرخیدن
          شما فقط یه تحقیق بکن ببین چرا ماشینی مثل F40 که مال 30 سال پیشه و اونقدرام تولید محدود نبوده (1300 و اندی دستگاه تولید شده ازش) حداقل امکانات رفاهی رو داشته و حتی شیشه بالابرشم برقی نبوده الان داره بالای 1 میلیون دلار خرید و فروش میشه؟
          حالا دیگه درباره 250 GTo چیزی نمیگم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ZONDA 760

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اتفاقا هوآیرا مخصوصا نسخه ی BC در پیست خیلی بهتر از فراریه.
      زوندا روولوسیون و زوندا اوولوسیون رو فراموش نکن که چجوری پیست رو به آتش میکشن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. enzo

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (321 ديدگاه)

        عزیزم اون دوتا مدل فوق العاده ای که اسم میبری80 درصد قطعاتشون مخصوص ماشینای ریسه . وزن کمتر از 1100 کیلو ، شاسی فیبر کربنی، گیربکس ، فشار سوخت ، دانفورس تولیدی و…
        race car و track car دوتا چیز جدا از همن این دوتا یجورایی race car حساب میشن
        رقیب زوندا R و اوولوشن ماشینی مثل SCG 003 مسابقه ای هست که تایمش تو پیست با ماشینای GT3 برابری میکنه

        خارج از این بحث بگم
        هیچ وقت رکوردزنی یه ماشین تو نوربرگ رینگ حالا از هر برندی میخواد باشه رو به رخ خودروسازایی که هرساله دارن تو این پیست زیر نظر فدراسیون جهانی یا برندهای معتبر برگزار کننده ریس میدن نکشید
        ضمناً رکوردزنی تو نوربرگ رینگ آزاده هرکسی با هر میزان مهارت رانندگی میتونه ماشینه خودش رو برداره ببره اونجا تایم ثبت کنه
        مسلماً وقتی که یه تست برنامه ریزی شده از خود کمپانی با راننده حرفه ای آشنا به پیست پشت قضیه باشن نتیجه فرق میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. شاهین پسر

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      اقای فراری که میگی تو فلان جا گفتن اونتادور گاری قرنه و خشکه و ….
      یعنی واسشون سخت بوده ببینن خشکی اونتادور بخاطر ارتفاع پایینشه؟ اصلا سیستم فنر بندیشو دیدن؟واس همین خشکیش تونسته توی پیست خوب بدرخشه و فراری فقط بلده گاف بده.ماشین تنفس طبیعی رو با مصنوعی مقایسه کردن خو معلومه اینو میگن.همون مجله بیاد بره سوار هوراکانای کمپانی آندرگرند ریسینگ بشن طمع 2000اسب بخاری رو توی هوراکان بچشن ببینن گاری به چی میگن
      فراری اگه یکم رخ میداشت توی موزیک ویدئو های هالیوودی ی جایی واس خودش پیدا میکرد.تو هر فیلم و آهنگی که میبینی اسم و تصاویر لامبورگینی هست.مثلا آهنگ kash و فیلم ترانسفورمرز
      http://uupload.ir/files/4se3_10491267_343392512527447_7811631297158480805_n.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        دوست عزیز اونی که تو موتور ترند این حرفهارو درمورد اونتادور زد قبلش فراری 458 و مکلارن 12c رو تست کرده بود پس بیخود سعی نکن با حرفهای بی معنی این مشکل لامبو رو توجیه کنی.فقط سیستم تعلیق اونتادورنبود که مشکل داشت گیربکس اونتادور اصلا درحد فراری نیست و ترمز های اونتادور بعد 2بار دورزدن پیست عملکرد خودشو ازدست میداد این مورد حتی تو تاپگیر وقتی جرمی با اونتادور نارنجی داشت سعی میکرد رکورد 458 رو بزنه هم مشخص بود وسط رکورد گیری کنار زد تا ترمزش خنک بشه.حتی موتور ترند یه بار دیگه اونتادور رو با 8 ماشین دیگه رو مقایسه کرد تا بهترین ماشین از نظر راننده گان حرفه ای روانتخاب کنه که لامبو اخر شد اونجا هم به همین دلایلی که گفتم رتبه ی اخر رو بهش دادن حتی موستانگ بالاتر از اونتادور بود این واقعا شرم اوره حالا کی گاف میده؟؟
        درمورد طراحی فعلا که سه ساله فراری ها دارن جایزه ی بهترین طراحی رو میگیرن.لامبو هم فقط موفقیت های فراری رو تماشا میکنه این طرح های مسخره لامبو که ادمهایی مثل شمارو هیجان زده وجو گیر میکنه روی نظر کارشناسان هیچ تاثیری نداره اکه داشت حداقل یک بار حایزه بهترین طراحی رو به لامبو میدادن
        درمورد فیلم انقدر بدون که دهه ی 60و70 مدل های فراری همیشه تو فیلم ها حضور داشتن استیومک کویین و الن دلن بهترین مثال هستن که تو فیلم هاشون مرتب از فراری استفاده میکردن برو تحقیق کن بعد نظر بده چیزی برای لامبو جدیدو هیجان انگیزه برای فراری چند دههست که خاطر شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. شاهین پسر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    راستی شیرون رو با رگرا مقایسه کنید که منطقی تر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امید

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    خواهشا توی دوئل ها اصلا فراری رو وارد نکنید. چه معنی داره… فراری جداست از بقیه..فراری فراریه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    من که فقط دارم کامنتها رو میخونم و میخندم. بعضی از دوستان جوری از این ماشینا حرف میزنن ادم فکر میکنه با اینها میرن خرید میکنن!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا