فصل سوم فرمول ۱: راندن برای زنده ماندن منتشر شده و فصل جدید مسابقات فرمول ۱ نیز تا چند روز دیگر شروع خواهد شد و خب واضح است که دوستداران موتور اسپورت لحظات هیجانانگیزی را تجربه میکنند. پس از جدایی سباستین فتل از فراری در سال پیش کارلوس ساینز پس از تجربه چند فصل بسیار موفق در مک لارن روانه این تیم ایتالیایی شد. ساینز و همتیمیاش چارلز لکلرک پیش از رقابت جانانه در فرمول ۱ فرصت روبرو شدن با دو فراری SF90 در پیست مشهور ایمولا را پیدا کردهاند.
این دو هایپرکار از نوع SF90 استراداله Assetto فیورانو و SF90 اسپایدر هستند. جدای از تفاوتهای موجود هر دو خودرو با رانندگانی کلاس جهانی روبرو شدهاند. همانگونه که میدانید این خودروها از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربو و سه واحد الکتریکی استفاده کرده و قدرت ۹۸۶ اسب بخاری دارند. واضح است که ساینز و لکلرک لحظات مفرحی را پشت فرمان این دو فراری مشهور تجربه کردهاند.
معمولاً گفته میشود که محصولات جادهای فراری در مقایسه با خودروهای فرمول ۱ عملکرد بهتری دارند و اگرچه این موضوع کاملاً اشتباه نیست اما به نظر میرسد رانندگان جدید فراری به دنبال کسب موفقیت مورد انتظار از اسکودریا فراری هستند.
اما بسیاری از عناصر طراحی SF90 به منظور ارائه داون فورس بالا و چسباندن این هیولا به کف پیست طراحی شدهاند. فلاویو مانزونی مدیر طراحی فراری فلسفه طراحی خود را به عنوان مهندسی ادغامی و خلاقیتی با زیبایی مسحور کننده توصیف کرده بود. اگرچه میزان داون فورس تولیدی SF90 به اندازه یک خودروی فرمول ۱ نیست اما در بخش خودروهای جادهای، SF90 یک پدیده محسوب میشود.
تا چند روز دیگر فصل ۲۰۲۱ فرمول ۱ در بحرین استارت خواهد خورد و کاملاً مشتاق تماشای عملکرد تیم فراری در این فصل هستیم. امیدواریم ایتالیاییها نسبت به سال قبل پیشرفتهای زیادی را نشان دهند.
[دانلود ویدئو]
Ferrari
۵ فروردین ۱۴۰۰امیدوارم تیم فراری امسال به اهداف مورد نظر برسه
SRT
۵ فروردین ۱۴۰۰(این دو هایپرکار از نوع SF90 استراداله Assetto فیورانو و SF90 اسپایدر هستند)
فک کنم دیگه همه دنیا بجز اقای Sf90 stradale فهمیدن که این مدل “هایپرکاره” نه “سوپر کار”
SF90 STRADALE
۵ فروردین ۱۴۰۰SF90 STRADALE : THE NEW SERIES PRODUCTION SUPERCAR
این نوشته رو میتونی در سایت فراری ببینی اگه به خودت زحمت بدی
بعید میدونم قبول کردن کلمه سوپرکار برات آسون باشه و قطعاً مقاومت میکنی در مقابل درک این یک کلمه ??
Masiha
۷ فروردین ۱۴۰۰خب با این مشخصات تعجبی نداره که قبول نکنن سوپر کاره.
Reza
۵ فروردین ۱۴۰۰مگه کسی هست بگه SF90 سوپرکاره ؟
Hadi
۵ فروردین ۱۴۰۰درسته SF90 بهترین سوپرکار با عملکرد نزدیک به هایپر کاره…
لافراری هایپرکاره و جانشینش قراره هیبرید باشه و سال 2023 یا 2024 معرفی میشه…
Hamid
۵ فروردین ۱۴۰۰دقیقا!!!!!!
همه میگن … ولی ایشون باز هم اصرار دارند … خلاصه نرود میخ آهنین در سنگ
Ferrari
۵ فروردین ۱۴۰۰فراری قبل از معرفی sf90 اعلام کرده بود سوپر ماشینی تولید میکنه که خلا بین f8 و لافراری رو پر کنه
بنابراین sf90 هایپراسپرت به حساب نمیاد
Alireza
۵ فروردین ۱۴۰۰خیر حمید جان فقط ایشون نیست که میگه SF90 یه سوپرکاره
ارشیا
۵ فروردین ۱۴۰۰اگه چراغای جلو و عقبشو در نظر نگیریم خوشگله.
ولی اون چراغای جلو و عقب افتضاح طراحی شدن.
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۰تو فیلم صندلی راننده درجه آزادی حرکت داره؟
Ali Keyhani
۵ فروردین ۱۴۰۰این دو هایپرکار؟
پدال شما دیگه چرا
SF90 STRADALE
۵ فروردین ۱۴۰۰SF90 استراداله بهترین سوپر اسپرت حال حاضر دنیاست
مطمئناً در پیست درخشان ظاهر میشه و دوتا راننده درست و حسابی مثل لکلرک و ساینز میخواد برای رکوردزنی
امیدوارم تیم F1 فراری هم به روزای اوج خودش برگرده و طرفداران خودشو خوشحال کنه ❤❤
SF90 STRADALE
۵ فروردین ۱۴۰۰حرف زدن با کسی که سند و مدرک رو قبول نداره و فقط بلده جوک بگه فایده نداره
آقا شما فهمیدین این هایپرکار هست ولی خودِ فراری متوجه کلاس این ماشین نشده
فراری جان بیشتر دقت کن و اسم سوپر اسپرت رو به هایپرکار تغییر بده در سایت رسمی خودتون !!!!
چرا به حرف این جماعت گوش نمیدی ؟؟؟؟
زیزیگولو
۵ فروردین ۱۴۰۰همیشه خبرای مربوط به فراری های کانورتیبل دو سرنشینه و پیشرانه وسط خبرای خاصی بودن چون همه چیز درباره ی لذّتو هیجانو صدا هستش و الآنم فراری SF90 استراداله و فراری SF90 اسپایدر دوتا از کاراترین ماشینای این کمپانی ایتالیایی هستن ……. SF90 اسپایدر چیزی خاص رو ارائه میکنه چون این ماشین از سقف سخت تا شدنی بهره میبره که قبلاً تو مدلای دیگه ای مثل 458 اسپایدرم دیده شده بود و این یه آرایش هوشمندانه هستش چون یه دکمه رو کنسول مرکزی قرار داره که سقف رو بازو بسته میکنه و همون موقع کاوری کوچیک در جلوی پیشرانه از جای خودش بلند میشه و قطعات سقف این فاصله رو پر میکنن
Joker
۵ فروردین ۱۴۰۰رکوردی که چند روز پیش عرب جی تی با sf90 استراداله ثبت کرد بینظیر در تاریخ بود: شتاب صفر تا 60 مایل فقط در 1.8ثانیه! صفر تا 200 کیلومتر هم 6.2 ثانیه!ندیدم رو دستش…
T.C.B.K
۵ فروردین ۱۴۰۰?اره اقای جوکر…. شما گفتی همه هم باور کردن.
Sf90 تو 1.8 رسید به 100 و در 6.2 هم رسید به 200
?? اره بابا.
4 تا نیتروژن بزاری رو پراید هم شتابش اینقدر میشه
ماشینو باید از کارخونه فراری آورد بیرون. بعدش که ماشین آب بندی کردی بعد گذشت یه مدت بری باهاش شتاب بگیری
اون موقع درسته.
نه اینکه بری چرخو عوض کنی موتورو دست کاری کنی.
ماشین فابریک کارخونه یعنی حتی صندلی ها هم نباید برداری.
Sf 90 استراداله فابریک شتاب 0 تا 100 = 2.3 ثانیه / 0 تا 200 = 6.6 ثانیه
درگ 400 متر = 9.7 ثانیه
این مشخصات SF90 استرادال فابریک کارخونس
( این مشخصات کارخونه نیست کارخونه اعداد کند تری گفته! … )
SF90 یه سوپر اسپرت 600 هزار دلاری هست با شتاب 0 تا 100 تو 2.3 ثانیه و درگ 400 متر تو 9.7 ثانیه …
و السلام نامه تمام
هایپر کار از کجا در آوردین ؟؟؟
Moein
۵ فروردین ۱۴۰۰فعلا با ماشین چینی سرگرم باش نمیخواد خودت رو درگیر چیزای دیگه بکنی
Joker
۵ فروردین ۱۴۰۰…اول گفتم شتاب 0 تا 60 که صفر تا صد 2 ثانیه میشه! دوم اینکه توسط معتبرترین مجله خودرویی عرب زبان که اعتبارش بالاتر از خیلی از مجلات خودرو اروپایی هست این تست انجام شده اونم تو پیست ابوظبی با نظارت خود مهندسین فراری،سوم اینکه به جای *** کامنت کردن یه زحمت به خودت بده برو ویدئو این تست رو تو یوتیوب تماشا کن***
دانیال_Surrey،England
۵ فروردین ۱۴۰۰عرب جی تی همونیه که یه تایم تخیلی با پیستا زد که هیچوقت به اون تایم تو شرایط واقعی نرسید؟؟
حالا هم شده معتبر تر از اروپایی ها!!!
T.C.B.K
۵ فروردین ۱۴۰۰اقای جوکر.
خودت حرف خودتو بردی زیر سوال.
“”… اول گفتم شتاب 0تا60 مایل که صفر تا صد 2 ثانیه میشه!””
بعله… به به. بزنیم دست براتون ???????
این حرف خودتون اون بالا ?
“”شتاب 0 تا 60 مایل تو 1.8 ثانیه ! شتاب 0 تا 200 کیلومتر هم 6.2 ثانیه ! ندیدم رو دستش… “”
یعنی 2 تا کامنت دادی با 2 تا حرف متفاوت.
نکته بعد از کی تا حالا مجلات عربی معتبر تر شدن از مجلات اروپایی ؟؟؟
والا این تعریف هایی که شما ها از S90 میکنید انگار داریم در مورد تکنولوژی فرازمینی حرف میزنیم.
برسیم سر چند نکته مهم در مورد sf 90 ?
…………………………………………………………………………
فراری میگه این ماشین تو 9.9 درگ 400 مترو طی میکنه
( هرچند ثابت شده سریعترین حالت 9.6 هست )
…………………………………………………………………………..
فراری میگه شتاب 0تا 100 این خودرو 2.6 ثانیه است.
( هرچند ثابت شده شتابش 2.3 هست )
…………………………………………………………………………..
قیمت پایه این خودرو 600 هزار دلاره
…………………………………………………………………………..
قدرت این فراری 986 اسب بخار است
…………………………………………………………………………..
وزن این خودرو 1570 کیلو گرم است
…………………………………………………………………………..
حداکثر سرعت این خودرو 340 کیلومتر هست.
.
تمامی این چیز هایی که فراری میگه این خودرو رو تبدیل به سوپر اسپرت میکنه.
و السلام نامه تمام…
# مبالغه نکنیم
# تحقیق کنیم
# منطقی باشیم.
Ahmadreza
۵ فروردین ۱۴۰۰صورتاشون انقد ریلکس پشت فرمون که انگار نه انگار پشت فرمون یه ماشین 1000 اسبی نشستن
رانندن واقعا
باریکلا
آدم لذت میبره رانندگی امثال اینا رو نگاه میکنه
Farzad
۵ فروردین ۱۴۰۰دوستان SF90 استراداله یک سوپرکار هست ، یه خودروی جاده ای بی نظیر که عملکرد یک هایپر کار رو داره که با این قیمت یه معجزه به حساب میاد ، حتی بعضی از سایتهای خارجی هم نوشتن هایپرکار ! اما در خود سایت فراری super car هست .
R@m!n
۵ فروردین ۱۴۰۰بنظرم چیزی ما بین این دو تاس و مطلقا نمیشه گفت سوپرت اسپرت یا هایپرکار
SF90 STRADALE
۵ فروردین ۱۴۰۰پدال چرا فیلم درگ SF90 استراداله و 765LT رو نگذاشتی
قیر و چسب و تعویض لاستیک هم نتونست مکلارن رو از یک شکست تحقیر آمیز دیگه نجات بده
نابودش کرد و دهان همه رو بست
ماشین بعدی لطفاً ??
فقط دلم برای جان هنسی سوخت که شرط 1.5 میلیون دلاری رو باخت
چون فکر کرد پیست درگ هست و مکلارن میتونه کاری انجام بده ولی نمی دونست لانچ خوفناک فراری نابودش میکنه ????
Ramin
۵ فروردین ۱۴۰۰“ماشین بعدی لطفا ??”
.
اقای sf90 STRADALE
اینم نفر بعدی ?
کونیگزگ جمرا
نفر بعدش ?
آلفا ایوایا
نفر بعدش ?
تسلا S plaid
Alireza
۵ فروردین ۱۴۰۰ایمان جان کدوم درگ؟
درگ جدیدی انجام شده بعد اونی که تو آسفالت داشتن؟
ندیدم چیزی
SF90 STRADALE
۵ فروردین ۱۴۰۰آقا علیرضای عزیز
تو یوتیوب سرچ کنی می بینی
بزن SF90 STRADALE vs 765LT
در قسمت فیلترها هم تاریخ بارگزاری رو انتخاب کن
فیلمش رو میتونی راحت ببینی و لذت ببری ??
Ahmadreza
۵ فروردین ۱۴۰۰همچین میگی نابودش کرده انگاری راننده فراری وقتی از خط رد شده رفته یه دوش گرفته نشسته یه چای خورده بعد زنگ زده راننده مک لارن گفته داداش کجایی هنوز نرسیدی؟
هدف شما از ایجاد تنش و درگیری رو نه من متوجه شدم نه دیگران
SF90 STRADALE
۵ فروردین ۱۴۰۰Ahmadreza
هدف اینه که با اینهمه منم منم کردن لوله شدین رفت
شما بجای انحراف از بحث اصلی سکوت کنید بهتره
چرا با قیر و چسب و تعویض لاستیک حریفش نشد
مگه نگفتین پیست درگ خوراک مکلارنه ، چی شد پس ؟؟؟؟
Ahmadreza
۵ فروردین ۱۴۰۰من کی گفتم ؟!
اون دفعم به شما گفتم واقعا توقع داری یه ماشین هزار اسبی و دو دیفرانسیل که از موتور برقی کمک میگیره نتونه مک لارن تو ۴۰۰ متر شکست بده ؟!
توی رولینگ ولی باخت حالت ایستادش جبران کرد
شاید مسابقش با اسپیدتیل منصفانه تر باشه
Ali Keyhani
۵ فروردین ۱۴۰۰احمدرضای عزیز درود
همونطور که میدونین خودروهای دیفرانسیل عقب در پیست درگ به دلیل چسبندگی پیست عملکردهای به نسبت بهتری بجا میزارن و دو دیفرانسیل بودن فراری حداقل توی پیست درگ که چسبندگی بالایی داره زیاد به کار SF90 نمیاد
در ضمن باتوجه به اینکه 765LT بالای 850 اسب قدرت داره نسبت قدرت به وزنش تقریبا با SF90 برابره
اما برتری هرکدوم نشون از بد بودن اون یکی نیس 765 توی درگ های اخیر نشون داده که چقدر سریعه قطعا تایم خوبی رو هم در پیست میزنه و توی سوپرکارها اگر SF90 یه رقیب داشته باشه قطعا فعلا 765LT هست
البته از پورشه هم نباید غافل شد
رامتین
۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا هایپرکار جذابیه. باید دید جانشین لافراری چی میشه دیگه!
Archi KHAN
۵ فروردین ۱۴۰۰سلام
شاهین جان جسارتا
مدیر طراحی فراری آقای فلاویو مانزونی هستن
نه “فابیو مانزونی”