فراری

فراری روما، الهه زیبایی در هر فرم بدنه‌ای!

فراری روما جدیدترین گرندتور ساخت این برند بسیار خوش‌نام دنیای خودروست. زیر کاپوت روما پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی ۶۱۲ اسب بخاری قرار گرفته است. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه که با مدل جدید SF90 استراداله مشترک است به چرخ ها منتقل می‌شود. فراری ادعا می‌کند روما توانایی دست‌یابی به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای را داشته و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز تنها به ۹.۳ ثانیه زمان نیاز دارد که آن را به خودرویی سریع‌تر از فراری پورتوفینو کانورتیبل بدل می‌کند.

با آرایش کابین ۲+۲، فراری انتظار دارد برخی از خریداران شاسی بلندها را که هرگز مالک یک خودروی اسپورت کامل نبوده‌اند به خود جذب کند. روما تنها به‌صورت کوپه با سقف سخت عرضه خواهد شد اما X-Tomi Design تصمیم گرفته رندرهایی مجازی از مدل‌های کانورتیبل و شوتینگ بریک این خودرو را نیز طراحی نماید. اگر فراری واقعاً خواهان جذب خریداران خودروهای شاسی‌بلند باشد، شاید تولید نسخه شوتینگ بریک روما چندان بد هم به نظر نرسد.


بیایید اول نگاهی به نسخه کانورتیبل بیندازیم که نسبت به پورتوفینو تفاوت‌های زیادی دارد. X-Tomi این رندر را روما GTS نامیده تا با مدل ۸۱۲ GTS هماهنگی داشته باشد. طراحی این خودرو از نظر ما بسیار خوب از کار در آمده و ما واقعاً آن را به پورتوفینو ترجیح می‌دهیم؛ اما از آنجایی که پورتوفینو در بازار حضور فیزیکی دارد بنابراین فکر نمی‌کنیم که فراری نسخه روباز روما را تولید کند زیرا در این صورت شاهد همپوشانی آن‌ها در بازار خواهیم بود.


X-Tomi همچنین نسخه دو درب شوتینگ بریک روما را نیز طراحی کرده است. این مدل نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما احتمال تولید آن نیز ضعیف است زیرا فراری قبلاً مدلی شوتینگ بریک با نام GTC4Lusso را ساخته است.


GTC4Lusso بازار بسیار محدودی داشته بنابراین احتمال اینکه فراری بخواهد دومین شوتینگ بریک خود را در چنین بازار کوچکی عرضه کند نزدیک به صفر است؛ و با اینکه رندرهای موردبحث استثنایی به نظر می‌رسند اما فکر می‌کنیم نسخه استاندارد روما هم رؤیایی است. پس از معرفی این خودرو فراری محصولات جدیدی را در سال ۲۰۲۰ به میدان خواهد فرستاد. انتظار می‌رود فراری در سال ۲۰۲۱ نیز محصول پر حرف و حدیث خود یعنی شاسی‌بلند پورسانگ را معرفی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    الهه زیبایی ????

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا الهه زیبایی ؟!!!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    بیشتر به آستون مارتین شبیه زیبا نیست ولی بدم نیست یک تی دی اف از این زیباتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Car lover

      ۱۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      بله بله
      فقط سه تا ازین روما ها میشه یدونه تی دی اف دیگه درسته؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهراد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    فراری روما مال شما باشد ، من با فراری سوپر فست کار دارم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. Farzad

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    قرمز نداشت ؟؟؟
    بی خیال ما که فقط میتونیم عکسشو دانلود کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا