فراری

ارتقای تحسین‌برانگیز فراری پورتوفینو توسط نوویتک

نوویتک به عنوان یکی از معروف‌ترین تیونرهای دنیای خودرو سه کیت مختلف پرفورمنس برای فراری پورتوفینو را معرفی کرد. در بالاترین کیت ارائه شده، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربوی این سوپر اسپورت ایتالیایی قدرت ۶۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۸۷۱ نیوتون متری تولید می‌کند.


این خودرو می‌تواند تنها در ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. به این ترتیب شاهد بهبود سه‌دهم ثانیه‌ای و ۵ کیلومتر در ساعتی شتاب و حداکثر سرعت پورتوفینوی نوویتک هستیم.


این تیونر برای پروژه‌ی خود از دو ماژول N-Tronic به منظور برنامه‌ریزی مخصوص پیشرانه استفاده کرده است. خروجی پیشرانه در حالت پایه برابر با ۶۵۸ اسب بخار بوده و گشتاور هم به ۸۵۱ نیوتون متر می‌رسد.


از دیگر بهبودهای این خودرو می‌توان به سیستم اگزوز پرفورمنس اشاره کرد که می‌تواند با مدیریت صدای فعال هم همراه شود. این سیستم نه تنها قدرت پیشرانه را افزایش می‌دهد بلکه باعث کاهش ۱۱ کیلوگرمی وزن خودرو هم می‌شود. قطعات کربنی نوویتک هم در تونل باد این تیونر توسعه یافته و باعث جذابیت هرچه بیشتر پورتوفینو می‌شوند.


اسپویلر جلو با منحرف کننده باد دو طرف ورودی‌های هوا، پوشش کربنی آینه‌های جانبی و… هم از دیگر تغییرات ظاهری فراری پورتوفینو هستند. پانل‌های راکر نوویتک به همراه عناصر فیبر کربنی سپر عقب و اسپویلر لبه‌ای صندوق نیز توسط این تیونر نصب شده‌اند.


اما رینگ‌های این خودرو با همکاری شرکت ووسن توسعه و با دو طرح متفاوت و رنگ‌های گوناگون در دسترس هستند. خریداران می‌توانند رینگ‌های ۲۱ یا ۲۲ اینچی یاد شده را با لاستیک‌های پیرلی سفارش دهند.

نوویتک همچنین به منظور بهبود توانایی‌های هندلینگی پورتوفینو از فنرهای اسپورت استفاده کرده و ارتفاع خودرو را ۳۵ میلی‌متر پایین آورده است. سیستم لیفت هیدرولیکی جلو نیز به راننده اجازه می‌دهد ارتفاع بخش جلوی خودرو را تا ۴۰ میلی‌متر افزایش دهد. البته با رسیدن سرعت خودرو به ۸۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع خودرو به‌صورت خودکار کاهش می‌یابد.

این تیونر در کابین نیز از چرم و آلکانترای سفارشی استفاده کرده و البته مشتریان می‌توانند بخش داخلی پورتوفینو را مطابق با ذائقه خود سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. سورنا

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چه چیزی شده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    اگه قرار به تیون یک فراری باشه به نظرم نوویتک بهترین تیونر برای این کار هست ؛ تا به الآن تیون های خوبی ازش دیدم دقیقاً مثل همین تیون پورتوفینو که خیلی زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. s.h

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    خداکنه این با منصوری همکاری کنه ظاهر رو بدن به اون موتور ور به اون این طوری کامل میشه و یقریبا بی عیب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      خواستم بگم فراری رو هرکاری کنی بازم جواهره تا اینکه این بزرگوار اسم منصوری رو اورد – و کلا مسیرم عوض شد ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ali a

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    چه رخی پیدا کرده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدامین مقدم

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    خودروسازی ایتالیا و ژاپن مسحور کننده اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mehran911

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    جدا نتونستم تحمل کنم و نظر ندم
    نمیدونم چرا طراحی این ماشین اونقدر که انتظار داشتم سروصدا نکرد هرچند جایزه برد اما باید همه رو میبرد !
    جدا یکی از ۱۰ خودروی زیبایست که تا به امروز دیدم به نظرم خییییلی شاهکاره
    ی نظم و هماهنگی عجیبی بین ساختار کلی ماشین به عنوان کروک و زبان طراحی اسپرت فراری برقرار شده
    بخصوص این تغییرات نوویتک با رنگ سفید و چراغ های آبی یخی دیگه کولاک کرده
    اگه میلیونری بودم که خارج از اینجا زندگی می کردم حتما یکیش رو سفارش میدادم
    به عکس دوم از بالا نگاه کنید عین موجود زنده است لعنتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      تو اون عکس خندش انقدر زیباست که ادم وقتی نگاش میکنه خود به خود لبخند میزنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. M

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    نسبت به تیو های دیگه فراری واقعا خوب شده!
    اما برای من هیچی به زیبایی خالصانه خود یک فراری نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    پورتوفینو واقعا عالی است اما فکر کنم بدلیل اینکه ضعیفترین خودروی فراری در حال حاضر هست، آنچنان سر و صدا نکرد (از نظر شتاب و توان). نسل قبل پورتوفینو، کالیفرنیا بود که کاربرها ازش بد میگفتند و فراری مجبور شد آن را بازنشسته کنه و پورتوفینو را بجاش ارائه کرد. اما به واقع پورتوفینو عالی است، خودم عاشق کروکهای 4 نفره سقف فلزی هستم@

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. wolf man

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (72 ديدگاه)

    یه لحظه آرم جلوش رو بردارید پژو بزارید جاش!

    :/
    just for fun

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا