فراری

فراری ۴۸۸ اسپایدر معرفی شد: لذت نوازش باد

بالاخره نسخه‌ی کانورتیبل فراری ۴۸۸ GTB  نیز بصورت رسمی معرفی شد؛ مطمئنا تجربه‌ی خرامیدن این اسب سرکش و لمس ضربه‌های باد بر صورتمان لذت‌بخش خواهد بود!

2015 Ferrari 488 Spider
۲۰۱۵ Ferrari 488 Spider
«تکراری و خسته‌کننده»؛ صفتی که هیچ‌گاه فراری شایسته‌ی سرافرازی به آن نخواهد بود! آخر مگر می‌شود که نسخه‌ی بدون سقف یک زیبای چابک و چموش ایتالیایی دو توربویی که با موتور پرحجم ۳.۹ لیتری V8اش نزدیک به ۶۶۰ اسب‌بخار را به جولان در جاده‌ها وا می‌دارد، صفتی جز «فوق‌العاده است» را پذیرا باشد؟

2015 Ferrari 488 Spider
۲۰۱۵ Ferrari 488 Spider
صفر تا صد این اسپایدر تندپا تنها در ۳ ثانیه طی خواهد شد و اگر دقیق‌تر شویم، صفر تا دویست آن نیز تنها ۸.۷ ثانیه زمان خواهد برد؛ شاسی این خودرو همان شاسی استفاده شده در برادر سقف‌دارش است که به لطف ۱۱ آلیاژ آلومینیوم و فلزاتی چون منیزیم که در ساخت قطعات مختلف آن به کار رفته‌است، ضمن ۱۰ کیلوگرم چربی‌سوزی نسبت به فراری ۴۵۸ اسپایدر، از ۲۳٪ سختی بیشتر برخوردار است.

2015 Ferrari 488 Spider
۲۰۱۵ Ferrari 488 Spider
لذت رانندگی این فراری که تنها ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن و نسبت به ۴۸۸ جی‌تی‌بی کمتر از ۵۰ کیلوگرم اضافه وزن دارد، کافی نیست؟ خب نظرتان راجع به تماشای آسمان و لمس هوایی که این خودروی ۶۶۰ اسب‌بخاری می‌شکافد چیست؟ تنها ۱۴ ثانیه زمان کافیست تا سقف این خودرو کاملا جمع شود و در محفظه‌ی مخصوصش در پشت صندلی‌ها قرار گیرد؛ ۱۴ ثانیه تا لمس آسمان و لذت دوبرابر از رانندگی این سوپرماشین ایتالیایی!

2015 Ferrari 488 Spider
۲۰۱۵ Ferrari 488 Spider
پنجره‌ی برقی قسمت‌ پشتی این خودرو که در حقیقت برای جلوگیری از ورود باد در هنگام رانندگی بی‌سقف تعبیه شده نیز بصورت مستقل قابل تنظیم به ۳ حالت است؛ کاملا بالا که از ورود باد هنگام رانندگی بدون سقف جلوگیری می‌کند، نیمه‌ بالا و کاملا پایین نیز برای لذت شنیدن صدای غرش موتور این اسپایدر در هنگام رانندگی با سقف در نظر گرفته شده است؛ تصمیم، تصمیم شماست! فراری تمام امکانات لازم را در اختیارتان قرار داده است!

2015 Ferrari 488 Spider
۲۰۱۵ Ferrari 488 Spider
این خودروی سقف سخت (هرگاه سقف یک کانورتیبل هم‌جنس بدنه‌ی خودرو باشد، آن را سخت و هنگامی که جنس از سایر مواد مانند پارچه باشد، آن‌ را نرم می‌نامیم) پس از معرفی کاملش در پاییز امسال، تابستان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد؛ برچسب قیمتی فراری ۴۸۸ اسپایدر چیزی حدود ۲۷۵.۰۰۰ دلار تعیین خواهد شد؛ حدود ۳۰.۰۰۰ دلار گران‌تر از مدل ۴۸۸ جی‌تی‌بی و کمی ارزان‌تر از اسپایدر محبوب مک‌لارن ۶۵۰اس.

نظرتان درباره‌ی این شاهکار ایتالیایی چیست؟ فراری همواره ضمن حفظ اصالت و چهارچوبی که آن را به یکی از محبوب‌ترین تولید‌کنندگان خودرو‌های لوکس ایتالیایی تبدیل کرده است، به استقبال تکنولوژی‌های روز می‌رود و ضمن اضافه کردن امکانات فنی و آسایشی بیشتر، وزن و اصول آیرودینامیکی اسب‌های خرامنده‌اش را نیز نه تنها حفظ، بلکه بهبود می‌بخشد. به امید روزی که تمام شما دوستان پدالی سوار یکی از این اسپایدر‌ها، وب‌سایت پدال را چک کنید!


منابع:
Car And Driver
Carcoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. amir.z

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اقا میدونم ربطی نداره ولی حتما به این لینک برین….
    نظر مجله کار اند درایو در مورد خودروسازی ایران….میاد مدل های مختلف سایپا و ایران خودرو رو بررسی میکنه….
    m.caranddriver.com/features/cars-from-the-axis-of-evil-iran-feature

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (409 ديدگاه)

      چه انتظاری میشه داشت آخه
      به فرغونم مگه میشه نظر داد ؟
      فکرشو بکن تست درایورش بیان ایران
      یه سمند بردارن یا پراید بعد ببرن از شتاب جی و رانندگی سر پیچا مطلب بنویسن !!
      خدایی برین سمند سریر رو ببینین !
      از کلمه ی لاکچری براش استفاده کردن !
      :))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir.z

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        لاکچری ترین ماشین ایران خودرو……اخرشو خوندی؟????????????????
        پیشنهاد میکنم اگه از کاربرای این سایت)کسایی که عضون(کسی وقت داشت حتما ترجمه بکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد gt500

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (87 ديدگاه)

        داداش لاکچری یعنی چی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir.z

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (50 ديدگاه)

          luxury به معنای تجملی….عامیانه به یه چیز باکلاس و لوکس میگن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ali

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (6 ديدگاه)

          یعنی لوکس

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      نسبت به مدل کوپش چقد گرونه!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امید

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    از نظر ظاهری بدک نیس ولی به سادگی و جذابیت 458 نمیرسه
    استفاده از توربو باعث شده دیگه اون صدای گوش نواز 458 رو نداشته باشه
    458 در عین سادگی خیلی زیباست
    ولی اینو زیادی شلوغش کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hossein1002

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (133 ديدگاه)

    با اینکه طراحی های اخیر فراری تکراری شده،ولی باز هم برات جذابیت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amin.

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    فقط باید جلوش سجده کرد، همین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      این جماعت جلوی لافراری سجده نکردن حالا چطور توقع داری جلوی 488 سجده کنن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. AHMADREZA

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده منتظر هورکان اسپایدر هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عارف

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    اشک تو چشام جمع شد وقتی دیدمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ALiHidden

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    عاشق اینجور کانورتیبل هام!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mehdi.s

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    یه لحظه تصور کن ظرف سه ثانیه صد و میزنه… با اون کیفیت رانندگی بی نظیرش… واقعا هیجان انگیزه، کاش بشه همه بتونیم تجربه کنیم این نوع لذت رانندگی رو .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Danial

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    در مقابل فراری باید سر تعظیم پایین آورد همین و بس :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. KOENIGSEGG

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    JUST LAFERRARI

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سبحان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آقای مقدم دمت گرم به خاطر آرزوی درجه یکی که آخر مطلب کردی! ایشالا برای خودتون!
    نمی دونم چرا اما 458 و 488GTB در نظر من زمین و آسمون بودن گرچه خیلی شبیه اند. 488 رو که دیدم واقعا رفتم تو خلسه!! =))) این مطلب تکرار اون خلسه بود برام!
    اون جمله که نوشتید “شاهکار ایتالیایی” ، مرا بس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سام سامی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    عاشق اون کیلومتر شماری هستم که جلوی شاگرد گذاشته شده تا وقتی گاز میدی اونم از شتاب گیری وحشتناک ماشین لذت دو چندان ببره…
    درود بر عاشقان خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بی نظیره. فراری چون تمرکزش روی ماشینهای اسپرت و هایپر کارهاست، واقعا تکنولوژی، طراحی و … رو به اوج رسونده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Jon Snow

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    عاااالیه
    ولی اون ابهت و خشن بودن خودرو های لامبو رو نداره ♥♥♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    قیمتش از مکلارن 650 ارزون تره!!!
    آخه کی میاد بجای فراری مکلارن بگیره؟!
    فراری 488 +
    مکلارن 650 –

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. naser

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (37 ديدگاه)

      فراری خیلی زمان می بره خودشو به مکلارن سلطان برسونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mclaren

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      این نظر شخصی شماست و سلیقه ای…و چون چیزی از مکلارن نمیدونی به همین راحتی نتیجه صادر میکنی…! مکلارن 650 جز محبوترین خودروهای خاص دنیاست ولی تو ایران دیگه خودتون میدونین ملت دهن بین هستن….البته این صحبتم این نیست فراری ضعیفه نه خودم علاقه شدیدی به فراری دارم…و با دیدنش کلی روحم شاد شد :D ولی نتیجه گیری های کلی بعضی دوستان خیلی جالب و خوندنیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        مک لارن کی گفته مک لارن یکی از محبوب ترین خاص هایه دنیاست چرا میخوای به مخاطب القا کنی اون چیزیو که دوست داری اتفاقا در خاص ها خیلی هم محبوب نیست با اینکه من از برندهایه آلمانی خوشم میاد ولی نمیشه از قدرت جذبه فراری همین طوری گذشت اینم میدونم که مقایسه فراری و مک لارن در جذبه و محبوبیت شبیه جوکه یه طوری هم از ایرانی ها حرف میزنی که انگار ته *** خودت مگه ایرانی نیستی؟ پس حرفه خودت برای خودتم صدق میکنه من نمیدونم شما طرفدارایه ماشینهایه انگلیسی چرا اینقدر دوست دارین خودتونو خاص و از بقیه بهتر جلوه بدین خب در این که رسانه هایه انگلیسی روتون تاثیر مستقیم میذارن شکی نیست ولی چرا خودتون نمیخواین از خودتون استدلال داشته باشین یه ذره فکر کنین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mclaren

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          شایان شما که دیگه پیش همه بچه های پدال شناخته شده هستین و به بیراهه گفتن و اطلاعات ناقص و غلط ضد انگلیسی معروفی پس حرفی ندارم با شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mclaren

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          در ضمن وقتی مدل 675 ال تی مکلارن هنوز به عرضه نرسیده وعین 500 عددشو پیش فروش میکنه یعنی محبوبیت این خودرو … دست از جوک گفتنات بردار حتی همه میدونن سطح تکنولوژی انگلیس از آلمان هم بالاتره تو همه زمینه ها ….توی مکلارن تکنولوژی هایی بکار رفته که تا الان توی هیچ سوپر اسپرتی بکار نرفته و شما تو خواب سیر میکنی و نظرات بچگانه القا میکنی و رکورد منفی رو توی سایت ثبت میکنی…همون 650 قاتل تمام مدل های لامبورگینی و فراری(به جز لافراری که از بزرگان هست) شد…مشکلت اینجاست به زور میخوای بگی آره منم هستم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    فراری بی نظیییییییییییییییره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. H.A.D.I

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طراحی کنسول و داشبوردش حس جنگنده اف-22 رو القا میکنه … خعلی متناسبه همه چیش! آورین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فردین بهادری نژاد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    راضیم ازش
    14 ثانیه عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. MjM

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    488 یه نمونه پیشرفته و تکامل یافته 458 هست وقدم رو به جلو فراری برای بیرون اومدن از استراتژی خودروهای تنفس طبیعی… البته بعد از کالیفرنیای جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mclaren

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    عاشقش شدم با این رنگش خیلی قشنگتر از قرمز روش خوابیده کلا سنگین تر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی بی غم

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آدما وقتی سوار فراری میشن که میخوان کسی باشن ولی وقتی سوار لامبو میشی که کسی هستی…با تمام احترام برای اسب سرکش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا