فراری

معرفی و نخستین آزمایش فراری 488 GTB، اسب سرکش مودنا

تندباد در علفزار می‌پیچد!
فراری همچنان سنت‌های تاریخی خود را حفظ کرده. رنگ قرمز، طراحی‌های هیجان‌انگیز و موتورهای وحشی هنوز هم چاشنی محصولات تندوتیز این خودروساز مشهور هستند، چه عنوان محصول ۴۸۸ GTB باشد چه لافراری چه ۳۶۰ مودنا. از گذشته‌های دور این رنگ قرمز آتشین نماد فراری بوده و هر جا سخنی از اسب زیبای مودنا شده، سرخی این اسب بادپا خون همه عاشقان خودرو را به جوش‌وخروش انداخته. حالا در سال ۲۰۱۵ و در روزهایی که زمزمه فروش فراری به گوش می‌رسد، همه بی‌صبرانه منتظرند تا یکی از سرکش‌ترین محصولات چند سال اخیر فراری را ببینند و دست‌پخت تازه مهندسان فراری را اگرچه با خواندن یک مقاله بچشند. در پروژه ۴۸۸، فراری با اصلاحات بسیاری که بر روی ۴۵۸ ایتالیا انجام داده، خودرویی بی‌مرگ ساخته. خودرویی که همچون تندباد، در علفزار می‌پیچد و همه را به وحشت می‌اندازد.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
فراری ۴۸۸ GTB چگونه موجودی است؟
۴۸۸ GTB ما را به یاد ۴۵۸ می‌اندازد، با همان استایل و مزه تند و آتشین. ۴۵۸ ایتالیا از همان آغاز خودروی کم‌نظیری بود و حتی پس از ۵ سال جزو بهترین‌های بازار است، خودرویی که از بدو تولد صدرنشین گروهی بود که از لامبورگینی تا پورشه را در جمع خود داشت. حال با این تفاسیر کار ۴۸۸ GTB به نظر دشوار می‌رسد. مدلی که آمده تا خاطره خوش ۴۵۸ را زنده کند. این مدل بجای استفاده از موتور v8 و بزرگی که روی ۴۵۸ سوار بود و تا ۹۰۰۰ دور در دقیقه دوران می‌یافت از موتوری کوچک‌تر و دو توربو منتهی بازهم به‌صورت v8 بهره می‌گیرد که نشان می‌دهد فراری پس از مدل کالیفرنیا، در دومین تلاش برای استفاده از موتورهای توربو بر کاهش وزن موتور، کاهش co2 تولیدی، قدرت و گشتاور بیشتر و مصرف سوخت کمتر تأکید ویژه‌ای دارد. نباید فراموش کرد که موتور ۴۵۸ ایتالیا پرحجم بود و کمی پرمصرف. با حجم دقیق ۴۴۹۷ سی‌سی که قدرتی بالغ‌بر ۵۶۲ اسب‌بخار و تورک ۵۴۰ نیوتن متر را در دور موتور ۶۰۰۰ تولید می‌کرد و وزنی حدود ۲۷۵ کیلوگرم و در هر ۱۰۰ کیلومتر بیش از ۱۰ لیتر بنزین می‌سوزاند. این آمار اما دیگر قدیمی شده و استانداردهای زیست‌محیطی سخت‌گیرانه‌تر از قبل پیگیری می‌شود.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
دراین‌باره کارادو لوتی مدیر بخش توسعه موتورهای فراری، استانداردهای زیست‌محیطی را یک فرصت می‌داند و می‌گوید فراری از کاربرد تکنولوژی‌های جدید و چالش‌های نو نمی‌ترسد. منظور او از چالش استانداردهای سخت‌گیرانه زیست‌محیطی مبنی بر استفاده از توربوشارژ و حجم کمتر موتور است. ۴۸۸ GTB آشکارا از موتور کوچک‌تری استفاده می‌کند. موتوری با حجم دقیق ۳۹۰۲ سی‌سی که ۶۶۱ اسب‌بخار در دور ۸۰۰۰ و ۷۶۱ نیوتن متر گشتاور در دور ۳۹۰۰ که نشان از جهش و پیشرفت ۴۸۸ نسبت به ۴۵۸ دارد. موتور ۱۵ کیلوگرم سبک‌تر شده است و مصرف بنزین نیز به حدود ۹.۵ لیتر رسیده است. هر سیلندر دقیقاً ۴۸۸ سی‌سی حجم دارد، موردی که بسیار حائز اهمیت است و بازگشت فراری به سنت‌های خود را یادآور می‌شود، ازاین‌رو بازآفرینی این عدد در حجم هر سیلندر، ادای دینی است به مهندسان فراری در عصر انزوی کبیر و همین باعث شده تا نام ۴۸۸ در تلاقی با شاهکار مهندسی فراری بر پیشانی این اسب زیبا قرار گیرد.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
خودرو به‌طورکلی ۴۳ کیلوگرم کاهش سبک شده و به وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم رسیده است. این شاهکار مهندسی فراری است که باوجود کاهش ۱۰۰۰ دور در دقیقه برای دستیابی به بالاترین قدرت، موتور ۴۸۸ GTB توان بیشتری نسبت به ۴۵۸ داشته و کل گشتاور را در دنده هفتم و دور اندک ۳۰۰۰ در اختیار راننده قرار می‌دهد. اما این اتفاق چگونه افتاده است؟ خب مشخص است. به مدد طراحی و مهندسی عالی فراری. فراری با تغییراتی گسترده از قبیل تعویض پیستون‌ها، میل‌لنگ و سرسیلندر موتور با نمونه جدید که دیوارهای نازک‌تری دارند توانسته در همراهی با کانال‌های خنک‌کننده بزرگ‌تر، بهینگی را در معنای دقیق کلمه اجرا کند. توربوهای IHI جدیدی که فراری در این مدل به‌کاربرده باعث شده تا سطح عملکرد موتور به‌مراتب بهتر شود. این نوآوری در همراهی با کمپرسور خودرو و آلیاژ سبک‌وزن تیتانیوم و آلومینیوم به‌کاررفته در موتور باعث شده تا ۵۰% نسبت به گذشته اینرسی توربین‌ها کاهش یابد و این یعنی عملکرد بهتر و قدرت بیشتر.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
طراحی فراری ۴۸۸ GTB چگونه است؟
لودویگ فون میزس اقتصاددان برجسته و پدر مکتب اتریش زمانی گفت: خداوند در جزئیات است. او از معماری بی‌نظیری یاد کرد که در نظام خلقت و بعضاً در ساخته‌های دست بشر دیده می‌شود، حال پر بیراه نیست اگر ۴۸۸ GTB را در ردیف چنین آثاری با معماری کم‌نظیر قرار دهیم. باید بپذیریم که این سخنان در مورد ۴۸۸ GTB صدق می‌کند. خودرویی زیبا و اغواگر که در طراحی آن به‌شدت به جزئیات پرداخته شده است. در طراحی این مدل برجستگی و فرورفتگی‌های بسیاری که در کناره‌ها و عقب و جلو دیده می‌شود اما خطوط به‌هیچ‌عنوان سردرگم و مأیوس‌کننده نیست و طراح برجسته آن فلاویو مانزونی حجمی یکپارچه از زبان طراحی فراری را روبروی شما قرار می‌دهد. ۴۸۸ GTB با این طراحی زیبا به‌سان یک اسب بادپا در علفزار می‌پیچد و می‌تازد و در نمایی باز در طبیعت همه را مسحور خود می‌کند. چراغ‌هایی کشیده در امتداد بدنه با خمی زیبا و مملو از لامپ‌های کوچک LED که در کنار دریچه‌های ورودی هوای سپر، تصویری از افعی شاخ‌دار در حال بلعیدن را به بیننده یادآوری می‌کند.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
به کناره‌ها می‌رویم و بر سطح بدنه دست می‌کشیم. جواهری صیقل‌خورده و زیبا کنار ماست. دستگیره درب در بهترین جای ممکن قرارگرفته است، جایی در میانه یک فرورفتگی زیبا که هوا را به موتور چهار لیتری خودرو می‌رساند. با یک نوک انگشت درب باز می‌شود و وارد اتاق شویم. کابین پوشیده از چرم و فیبرکربن است و صندلی‌ها شما را دربر می‌گیرند. صندلی‌ها در حواشی و برخی نقاط با رنگ سرخی تزیین شده‌اند و زیبایی دوچندانی به کابین داده‌اند. با لمس فرمان نمی‌توان چیزی جز احساس کیفیت گفت. از کابین خارج می‌شویم.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
بیرون از خودرو دوباره همه‌چیز را برانداز می‌کنیم. چه از بیرون به سطوح خمیده و زوایای تیز و براق و جذاب ۴۸۸ نگاه کنیم و چه از درون فرقی نمی‌کند. یک‌چیز به ذهن ما خطور می‌کند و آن‌هم روح کلی ۴۵۸ است که در ۴۸۸ GTB کاملاً متبلور است. بااین‌حال این مورد نمی‌تواند استقلال شخصیت ۴۸۸ GTB را رد کند. فراری خود می‌گوید ۸۵% ۴۸۸ GTB جدید است و این یعنی یک ساختار کاملاً تازه. مدل جدید در عین شباهت‌های آشکار به لافراری و ۴۵۸ خودرویی منحصربه‌فرد و خواستنی است. دو ورودی هوای کناره بدنه که ۴۰ میلی‌متر از دریچه‌های نسل ۴۵۸ بزرگ‌تر طراحی شده‌اند به‌خوبی با اشتهای موتور توربوی فراری برای بلعیدن هوای اطراف همخوانی دارند و البته ظاهر خشنی نیز به ۴۸۸ GTB بخشیده‌اند. طراحی آئرودینامیک ۴۸۸ GTB هم به نسبت مدل ۴۵۸ بهبود یافته و با طراحی بدنه، سپر و دیفیوزرهای بهتر، در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیروی چسبندگی برابر با ۳۲۵ کیلوگرم تولید می‌کند که یک موفقیت ارزنده است.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
جعبه‌دنده انتخاب شده برای ۴۸۸ GTB یک مدل ۷ سرعته دوکلاچه است که پیش از این در ۴۵۸ ایتالیا هم مورد استفاده قرار گرفته است، با این تفسیر که ۳۰ درصد سرعت تعویض بالاتری دارد و حتی از مدل ۴۵۸ اسپشیاله هم سریع‌تر است و این نشان از توجه ویژه فراری به ۴۸۸ GTB دارد. ترمزهای سرامیکی استفاده‌شده در این ابرخودرو همان ترمزهای لافراری است و سیستم تعلیق نیز با دمپرهای بهتری نسبت به مدل اسپشیاله ۴۵۸ ارتقا یافته است. سیستم تعلیقی که با استفاده از داده‌های برگرفته از سطح جاده و کامپیوتری که این داده‌ها را کنترل می‌کند نسبت به سایر سیستم‌ها از استحکام و قدرت جذب ضربات بهتری برخوردار است. در کل سیستم تعلیق شباهت آشکاری به سیستم تعلیق ۴۵۸ دارد و تنها تغییرات اندکی در بخش اتصالات نگه‌دارنده اتفاق افتاده است. کابین خودرو نیز همین‌گونه است و کمتر تغییر نموده و شباهت آشکاری به مدل ۴۵۸ دارد. البته دکمه‌های سیستم سرگرمی به کنسول افزوده شده و دکمه‌های بدریخت و پلاستیکی مدل ایتالیا که نشان از محصولات فیات داشت جای خود را به تزئینات گران‌قیمت داده است و همه این‌ها در کنار هم شکوه فراری را تداعی می‌کند.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
آزمایش رانندگی:
دوست دارید خبرهای خوب بشنوید یا خبرهای بد؟ خبر خوب زیاد است. ۴۸۸ هنوز هم خودرویی اصیل از فراری و محصولی درخشان از مودنا است، با موتوری سرحال و البته سیستم توربویی که به‌مراتب از کالیفرنیا عملکرد بهتری دارد. صدای موتور عالی است و با سرعت شگفت‌آوری می‌توان دنده‌ها را یکی پس از دیگری تعویض کرد و این دو شما را تشویق می‌کنند تا پیوسته بر سرعت خودرو بیفزایید. با راندن ۴۸۸ GTB درمی‌یابید که موتور توربو زمین تا آسمان با کالیفرنیا تفاوت دارد و فقط زور زدن و فریاد توخالی نیست. ۴۸۸ GTB واقعاً یک شاهکار تمام‌عیار است. این مدل حتی در مقایسه با ۴۵۸ هم برتری‌هایی دارد. البته در عملکردهای بالا گاهی احساس می‌شود که با تأخیر یا کندی دریچه‌های گاز روبرویم اما ۴۸۸ GTB خیلی نگران این تأخیر نیست چون جعبه‌دنده بسیار سریع و فرمان فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین سیستم تعلیق و فرمان خودرو به‌راحتی به شما امکان کنترل و عبور از سخت‌ترین پیچ‌ها و مسیرها را می‌دهد که نکته بسیار مهمی است. خودرو با شما وارد تعامل می‌شود و در لذتی که از رانندگی می‌برید شما را همراهی می‌کند.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
توربو گرچه مانند همیشه با تأخیر وارد مدار می‌شود اما این تأخیر در فراری ۴۸۸ GTB به حداقل رسیده است. این فراری می‌تواند به‌راحتی در ۳ ثانیه به مرز سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و با اعتمادبه‌نفس کامل در مسیرهای جاده‌ای و مسابقه می‌تازد و به نهایت تندی ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت برسد. درون پیست حتی باوجود مسیر ناهمواری که در برخی قسمت‌ها وجود داشت عملکرد شاسی کم‌نظیر است و اگر پشت فرمان آن قرار گیرید به شما اطمینان کاملی از تحت کنترل بودن شرایط می‌دهد. این احساسی است که تنها در معبد پادشاهان و در میان خدایان این عرصه وجود دارد. احساسی که مملو است از غرور، هیجان و لذت. احساسی که شما را از پرداخت ۲۵۰ هزار دلار پشیمان نمی‌کند.

  فراری ۴۸۸ GTB
قیمت پایه ۲۴۲۷۳۷ دلار
مشخصات اتاق موتور وسط، کوپه دونفره دو درب
مشخصات موتور ۳.۹ لیتری ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپه دو توربو
قدرت و گشتاور ۷۶۱ نیوتن متر گشتاور و ۶۶۱ اسب‌بخار قدرت
وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم
فاصله چرخ‌ها از یکدیگر ۲۶۴.۹ سانتی‌متر
طول، عرض و ارتفاع ۴۵۶.۶/ ۱۹۵.۳/ ۱۲۱.۴ سانتی‌متر
شتاب ۰- ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳ ثانیه
بیشینه سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت ثانیه
زمان فروش ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. موسی مهران

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    لامبو رو عین آب قورت میده… بنازم طراحیشو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (50 ديدگاه)

      البته باید منتظر جواب لامبو هم موندا…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرمان

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      نه دیگه دوست عزیز….
      اولاً که رقابت لامبو و فراری خیلی خیلی نزدیک به هم هست و هیچ کدوم نمیتونه به راحتی اون یکی رو از میدون به در کنه……
      ثانیاً توصیه میکنم اصلا لامبورگینی رو شوخی نگیری!!! اصلاً…..
      با احترام به همه ی دوستان پدالی فراری باز، به نظر من اونتادور سوپر ولوچه خیلی خشن تر از 488 به نظر میرسه. بازم میگم فقط از نقطه نظر خودم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. موسی مهران

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        دوست عزیز این معجونی زهرآلودی از لافراری و 458 … مواظب سوپرولوچه باش یهو زهره ترک نشه از دیدن 488 … البته به راحتی لافراری قورت میده ولوچه رو

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali agha

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (135 ديدگاه)

          لافراری کجا…!!! سوپر ولوچه کجا…! فک کنم رقیب لافراری سستو المنتو باشه…قیمت 488 یه خورده در مقایسه با اونتادور یه خرده پایین نیست!!!!؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mohsen

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        اخه آقا آرمان عزیز شما 488 رو با Ave SV مقایسه میکنی؟ اینا اصلا واسه رقابت با هم نیستند این رقیب Huracan هست همون طور که 458 اولا اومد Gallardo رو قورت داد اینم با Huracan همون رفتارو میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. صادق

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ناموسا لامبو و فراری رقابتشون نزدیکه؟
        لافراری رو میشناسی؟
        کدوم مدل لامبورگینی رو میخوای بذاری کنارش؟
        زشت بود حرفی که زدی اصلا سطح سایت رو آوردی پایین.
        اونتادور سوپر ولوچه رو با این ماشین مقایسه نکن لطفا. سطح خودتو میاری پایین با این حرفا. میدونی اونتادور قیمتش چنده؟
        میدونی با این حال این ماشین قدرتش دقیقا با اونتادور برابری میکنه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. متین

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (183 ديدگاه)

          سلام …
          دوست عزیز :
          488 با هوراکان
          لا فراری با سستو (البته تقریبا)
          F12 برلینتا با آونتادور
          میتونن رقابت کنن ، لطفا به اسب بخار و قیمت توجه کنین و درست انتخاب کنین …
          روز خوش …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. 09375426265

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        با سلام و عرض احترام
        داداش داری v8رو باv12 مقایسه میکنی؟
        لامبو اگه میتونه با f12 یا لافراری مسابقه بده
        کلیپ f12 با اونتادور هستش که f12 لامبو رو میبره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. farzad

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (180 ديدگاه)

      اقایون بیاین منطقی باشیم این ماشین هم کلاس با اونتادور نیست چرا بیخودی میاین با اونتادور مقایسش میکنید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. bardia

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (181 ديدگاه)

        درسته هم کلاسش نیست و اوانتادور گرونتره ولی وزن 488 خیلی از اوانتادور کمتره و گشتاورش بیشتره از اوانتادور،قدرتشم که تقریبا برابره پس خیلی هم پرت نیستن از همدیگه میتونن رقابت جالبی داشته باشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. محمد

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      آقایون بیاین ازین نظرهای مسخره دست بردارین که این ماشین فلان ماشینو میبلعه یا این شرکت فلان شرکتو میبلعه ما حتی نمیتونیم این خودروهارو از نزدیک ببینیم چه برسه به اینکه داشته باشیم که حالا اینجوری داریم از یه ماشین جانب داری می کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Xman

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        یه نظر مقعول و منطقی. بهترین نظر کل پدال!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. جی تی ار

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      لامبو خیلی لقمه ی گنده ایه فراری باید مواظب باشه تو حلقش گیر نکنه!…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Xman

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        واقعا گندس!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. Carbonado Aventador

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4469 ديدگاه)

      خداوکیلی سطح سایتو با این کامنتاتون نیارین پایین…
      488 کجا و آونتادور sv کجا…
      آونتادور sv کجا و لافراری کجا…
      تکنولوژی ای که برای ساخت لافراری صرف شده خیلی پیشرفته تر از آونتادور هست…
      قیمت لافراری 2 برابر آونتادور هست که این خودش نمایان گر فاصله سطح این دوتا ماشینه…
      بهترین رقابت از نظر من=
      aventador sv vs f12 xx
      488gtb vs huracan superleggra
      جمعش کنید…
      یه مشت بچه مچه ریختن چیرو به چی ربط میدن…
      آونتادور sv و 488 ؟؟؟؟
      خنده داره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. حمید

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (81 ديدگاه)

      عمرا نمیتونه اونتادور معمولی رو بگیره. حتی اف12 نمیتونه اونتادور سوپرولوچه رو بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alireza

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (9 ديدگاه)

        ﻑ ۱۲ خیلی اﺳﻮﻥ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﯿﻨﯽ ﺭﻭ ﻣﯿﺨﻮﺭﻩ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    8. asa

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      با این که سادست ولی از 458 بیشتر دوسش دارم ،طراحیش یک جورایی به ادم میگه من نیازی به زرق و برقو خط خطی بودن ندارم همین جوری زیباییم زبانزد همست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. amir

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    نظر شخصی من اینه که 458 چهره هیجانی ترو خوشگل تری داشت….اینم عقبش بهتره ولی جانبی و جلوش….زیاد جالب نیس…..البته نسبت به 458

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehdi

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    رقیب اوانتادار لا فراری نه این..الکی مقایسه نکنید……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      رقیبه آونتادور لافراریه؟!! لطفا وقتی یه مطلبو نمی دونید الکی نظر ندید ،رقیب آونتادور 488و f12 هست و هنوز لامبورگینی خودرویی که بتونه رقیب لافراری باشه نداره البته لامبورگینی کانسپت آستریونو که می تونه رقیب لافراری باشه ساخت ولی وارد مرحله تولید نکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali.Q

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (124 ديدگاه)

        اگه نخوایم هیبریدی بودنو در نظر بگیریم از نظر من شاید وننو و لا فراری در کنار هم قرار بگیرند…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. شنتیا فراریه

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    من که فراری خوشم میاد بخاطر همینه اسم خودم رو گذاشتم شنتیا فراری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      به نظر من فور gt جدید میتونه از این به تر باشه، البته مدل تو شهریش نه اونی که در لمانز مسابقه میده ، چون کلاس ماشین هایی که gt در لمانز باهاشون مسابقه میده خیلی بالا تر از 488 هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شنتیا فراریه

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چی شده که الان همه ی مدل فراری ها شبیه به هم شده من که سر در نمیارم قبلا این فراری ها اینطوری نبودند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mojtaba..designer

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (221 ديدگاه)

      چرا همه فراریا شبیه همن ؟؟؟

      خوب با این حساب میتونیم بگیم همه پورشه ها همه bmw ها وووو همه بنز ها …. شبیه همن !!!!
      درسته این وجه شباهت هست دلیلش اینه که هر کمپانی یه زبان طراحی واسه خودش داره و این زبان طراحی باعث میشه 1..خودروهای تولیدی شرکت منحصربه فرد باشن 2..هرکسی استایل اونو از دور دید تشخیض بده جه ماشینیه 3..اینکه رنج تولیدی شرکت که مثلا 5 – 6 مدل هست از یه ریشه باشن….

      تو این بینم بعضیا هنوز زبان طراحیشون پختگیه لازم و نداره و سخت میشه دو مدل و تشخیص داد مثه
      bmw سری 3 و 4…..

      ولی اگه عکسای 7 مدل فراری که تولید میشن و مقایسه کنین یه DNA مشترک تو طراحی دارن ولی هیچکدوم مطلقا شبیه اونیکی نیس همونطور که خود فراری میگه 85% این ماشین جدیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. asa

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      چون قبلن و زمان اغاز کار هر کمپانی ماشین سازی ، برای این که بتونن مترح بشن میبایستی که طرح های متنوعی ارایه کنند تا سلیقه های مختلف مردمی رو به سمت خدشون جذب کنند و وقتی که به طور کامل در بازار جاافتادند کلاس کار و طرح مخصوص به خودشونو ارایه میدن تا از دور هم که به ماشین های یک کمپانی نگاه میکنی متوجه هویت اون ماشین بشی.مثل هیوندای که در زمان ورودش تنوع زیادی داشت اما الا همشون مثل هم هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    اگه لامبو هوراکان رو توربو کنه اونوقت میشه باهم مقایسه شون کرد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. لانتا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اخه اونتادور با این مقایسه مىکنن. یه نگاه به اطلاعات ماشىن بنداز اصللا این ماشىن تو کللس اونتادور نىست. 488 با. هورکان مقایسه مىشه درسته عدد به نفعه فرارى است ولى هوراکان از موتور تنفس طبىعى استفاده مىکنه هوراکون دو دیفرانسىل است در مقابل فرارى توربو داره که حتما موقع تعویض دنده تاثىر داره و دیف عقبه(البته اینو پىدا نکردمش ولى اکثر فرارى ها دیف عقب ) به نظر من رقىب این مدل نسخه بهبود ىافته هوراکان که به زودى معرفى مىشه البته شاید تا یکى دو سال اصلا معرفى نشه چون تولىدات لامبورگىنى کم و محدود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    بحثها زیاد فایده نداره. اما باید قبول کرد فراری کمپانی برتری از لامبورگینی است. در فرمول1 نیز سالها رتبه نخست را داشته و نشون میده مهندسیش قویتره. رقیب 488 بیشک اوراکانه که خب 488 برتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. kurdishlambo

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    جالبه دوستان اونتادورو با لافراری یا با 488 مقایسه می کنن در حالی که رقیب اصلی اونتادور f12 هستش که در سرعت های بالا f12 جلو میزنه البته این488 هم میتونه با اونتادور مقایسه بشه ولی فک نکنم بتونه کاری کنه.رقیب اصلی لافراری هم وننو هستش که تا اونجایی که میدونم اجازه درگ رو نداره(مطمئن نیستم)اما با توجه به کاغذ اولش جلو میزنه اما قدرت بیشتر لافراری میگیردتش.هوراکانم با 458 مقایسه میشه نه با این که توربوست.
    درکل من 458قبلی رو بیشتر از این دوس داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mojtaba..designer

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    جا داره از آقای شاوردی نویسنده محترم سایت همیشه جذاب پدال تشکر کنم که کلام زیبایی داشتن و من خیلی به دقت متن و میخوندم حتی چند بار به ,قب بر میگشتم تا افتخارات فراری و بازم بخونم….

    خوب اینجا یه شاهکار مهندسی و هنری داریم که به معنای کامل تکامل یافته همه ماشینای هم قطارشه.
    فراری از گذشته تا الان همیشه ثابت کرده که از مرحله طراحی.توسعه و ساخت یه سرو گردن از همه بالاتر بوده.خوب اینم بر میگرده به نبوغ مکتب انزو ی بزرگ که بنیان گذاره همچین تفکر نابی تو صنعت خودرو بود و همینطور نبوغ مهندسان و طراحان خبره ی فراری و حتی قدیما استودیو های طراحی که با فراری مشارکتی کار انجام میدادن مثه پینین فارینا – اسکاگلیتی – و و و جدیدا طراح برجستش فلاویو مانزونی که مجسمه روح دار لافراری و طراحی کرد .
    فراری تنها یه خودروساز معروف و اسپرت ساز نیست مجموعه ی مارانللو فراری یه دانشگاهه یه مکتب درسه که همیشه نوآوری و شگفتی و تجربه مسابقات سطح بالای جهانی توش موج میزنه …
    من قبلنا شاید خیلی دلیل آوردم که فراری یه سرو گردن با بقیه متفاوته این دلیلام منطقین هر کسی که آشنا به دنیای خودرو باشه این واقعیت و میدونه……

    حالا بحث دوستان که میگن این ماشین و با آونتادور سوپرولوچه مقایسه میکنن شاید از نظر کلاس بدنیشون درست نباشه و غیر منطقی.لامبو با همه احترامی که بهش قائلم سوپر ولوچش یه ماشینیه که باید فراری برلینتا اف 12 یا مدل جانشینش مقایسه بشه….
    اما با سابقه ای که از فراری سراق دارم بعید نیس که حتی سوپرولوچم شکست بده !
    بگذریم ولی حریف اصلیش واقعا هوراکانه…یا مکلارن 650اس و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمدحسین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    سلام و درود بر آقا مجتبی .. لطف داری… سعی میکنم بهترو بیشتر و دقیقتر بنویسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Archi khan

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    فراری بی نظیره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا شرکت خودروسازی فراری، یکی از تاثیر گذارترین و به روزترین شرکتهاست و نقش به سزایی در ایجاد نوآوری در قسمتهای مختلف خودرو دارد. واقعا آفرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      دوست عزیز ، باقری جان!!
      این متنی است که در ریز کامنت های دوستان در پست :
      قهرمانی پورشه در مسابقات استقامتی 24 ساعته لمانز
      گذاشته بودید !!

      “”حالا خوبه گفته بعد از سالها پورشه دوباره قهرمان شد. به هر حال، هر سال یکی قهرمان میشه. اگه پورشه هر سال قهرمان میشد دیگه این متعصبین بی درد رو نمیشد نگه داشت. اسطوره هست که هست. بعد از سالها دوباره قهرمان شده. چرا؟ چون همه تیمها زحمت می کشن و کار میکنن””

      حالا کسی باید پیدا بشه با طرز تفکر و سطح فکر خودت و بهتون بگه :
      واقعا شرکت خودروسازی فراری، یکی از تاثیر گذارترین و به روزترین شرکتها هست که هست !!
      نقش به سزایی در ایجاد نوآوری در قسمتهای مختلف خودرو داره که داشته باشه !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. شنتیا فراریه

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    فراری ها در کل از لامبورگینی بهتر عمل میکنن اما لامبورگینی خیلی بد نیست چون سریعه و بهترین ماشین در ایتالیا هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      امریکا سیاست محافظه کارانه ی خودشو باید از تو یاد بگیره!!!!!!!! اول یه نظر دادی که طرفدارای فراری دلشون خوش باشه بعد یه نظر دادی که طرفداران لامبو خوش حال شن!!!!! […]

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. شنتیا فراریه

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    فراری کاملا بی نظیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      هر خودرویی در نوبه ی خودش بی نظیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Xman

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    یه فراریه خوشگل و بی رقیب ! خیلی چیزاش شبیه 458 هست اما بازم خیلی خوشگله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ارمان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    از 458 خیلی قشنگتر شده اما هر کاریش کنید یه فراریه اصیل ترین برند سوپر اسپرت ساز دنیا و اخیران هایپر کار ساز از این رو هیچ ایرادی بهش روا نیست :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید جهرمی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    محشره . من یکی که محوش شدم هرچی نگاش میکنم خسته نمیشم.
    تو یک کلام فراریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. naser ferari

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اقایون داداشام زیاد بحث نکنین فراری اومده توربو نهاده روماشینش که مکلارن و لامبورگینی وغیره. باموتوهای 8سیلندر توربووتنفس طبیعی 10سیلندر روغورت بده نگاه به عملکرد موتورش بندازین همه چیز برتره.پس عقل میگه فراری تکنولوژی برتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. v@hid

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آقایون کسانی که هر دو را دوست دارند لایک کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (164 ديدگاه)

    سلام دوستان من لامبورگینی واستون مارتین رو دوست دارم فراری روهم دوست دارم ولی چرالامبورگینی و استون مارتین موتور توربو شارژ تولید نمی کنند خیلی حیفه .
    الان توربو تقریبا واجب شده هرچند به سیستم هیبرید نیازی نیست البته این نظر منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. AHMADREZA BMW

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی قشنگه عقبش هم شبیه 458

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mclaren

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    خیلی از طراحیش خوشم میاد رقیب سر سخت مکلارن 650 اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Ferrari

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    بی نظیره.فراری بهترین کمپانی اسپورت ساز دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا