فراری

پیشرانه 375 هزار دلاری فراری انزو

انزو آخرین هایپرکار فراری است که از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده استفاده نمی‌کند و البته در بازار دست‌دوم‌ها نیز قیمت بالایی دارد. به همین خاطر جای تعجبی ندارد که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر آن نیز قیمت قابل‌توجهی داشته باشد.


یکی از این پیشرانه‌ها در eBay برای فروش عرضه شده است. گفته شده این پیشرانه متعلق به انزوی مدل ۲۰۰۳ بوده و ظاهراً تنها ۱۴۴۸ کیلومتر کار کرده و بعد از آن بنا به دلایلی از روی خودرو باز شده است.


قیمت این پیشرانه در حدود یک رولزرویس کولینان رده میانی و بیشتر از قیمت فراری ۸۱۲ سوپرفست و یا پورشه ۹۱۱ GT2 RS می‌باشد.


در زمان نگارش این خبر هیچ فردی علاقه‌ی خود به پیشرانه‌ی فراری انزو را نشان نداده اما این موضوع قابل‌درک است چراکه اکثر مالکان این خودرو از هایپرکارهای خود به خوبی مراقبت می‌کنند و نیازی به تعویض پیشرانه ندارند.

این قلب آهنین ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی قدرت ۶۵۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۷ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فراری انزو به‌صورت رسمی ۳.۶۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز فراتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. این خودرو همچنین مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی می‌کند.

تنها ۴۰۰ دستگاه از فراری انزو بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ ساخته شد. خرید یک نمونه‌ی تمیز آن در این روزها بیش از ۲ میلیون دلار آب می‌خورد بنابراین ارزش آن کاملاً در حد هایپرکار لافراری می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    مهمترین قسمت مطلب که بهش پرداخته نشد همون به دلایلی باز شدن پیشرانه از بدنه انزو بوده که چرا باید این اتفاق افتاده باشه چون اگه بدنه در دسترس باشه میتونی با تعمیرش چند برابر این پول رو به جیب بزنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    الکتریکی نشده یعنی چی؟ منظورش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      یعنی هیبریدی نیست مثل لافراری که از سیستم kers استفاده میکنه و انرژی تولیدی پیشرانه از برق تولیدی از انرژی جنبشی و موتور دوازده سیلندر احتراق داخلی تنفس طبیعیه.ولی انزو آخرین هایپر کار فراریه که سال 2002 تولید شده و کل قدرتش از همون موتور دوازده سیلندره و قوای الکترویکی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M

      ۲۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      منظورش اینه که هایپر کارای بعد انزو که توسط فراری ساخته شدن که لافراری باشه در اون ها قوای محرکه الکتریکی به کار رفته و انزو آخرین هایپر کار فراری بود که فقط از پیشرانه درون سوز استفاده میکرد و به نظرم آخرین هم باقی میمونه چون احتمال تولید یه هایپر کار دیگه که فقط درون سوز باشه توسط فراری تقریبا صفره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۴ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        فک میکردم اخریش سوپرفست هست ، پس اونم هایبرید هس؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M

          ۲۴ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          بزرگوار سوپر فست هایبرید نیست ولی هایپر کار نیست 812 سوپرفست
          فقط یه موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی داره (که اتفاقا تا قبل از معرفی والکری قوی ترین 12 سیلندر تنفس طبیعی جاده ای جهان هم بود با 788 اسب بخار قدرت) که جایزه سومین پیشرانه برتر 2018 رو هم به خودش اختصاص داده اما منظور از آخرین فقط در بین هایپر کار های فراری بوده که 812 یک هایپر کار به حساب نمیاد و در کلاس نسبتا خاصی به اسم GT که مخفف گرند تور هست دسته بندی میشه و از مهم ترین رقباش تو این بازه قیمتی میشه به استون مارتین سوپر لگرا و بنتلی کانتیننتال GT اشاره کرد تفاوت گرند تور با سوپر اسپرت در اینه که در گرند تور بیشتر از پرفورمنس باید به لذت رانندگی و حس و حال و اصالت ماشین توجه بشه ه ناگفته نماند 812 درکنار این ویژگی ها پرفورمنس بشدت چشمگیری داره و تونسته آونتادور رو در درگ شکست بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۲۴ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (2810 ديدگاه)

          ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Ali Keyhani

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چندین سال فراری انزو ماشین رویاییم بود تا اینکه لافراری رونمایی شد و جاشو گرفت،اون موقع هم فکرشو نمیکردم فراری ماشینی بسازه که انزو برام هیجان انگیز تر باشه،اما فراری تونست لافراری فوق العاده رو بسازه❤??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فکر کنم موتور ۸۱۲ سوپر فست همین موتور انزو باشه که توسعه پیدا کرده من به شخصه ترجیح میدم یه ۸۱۲ بخرم تا موتور انزو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      به نظرم هیچ ربطی به هم ندارن اصلا حجمشون هم یکی نیست
      مورد بعد اینه که کسی که 375 هزار تا بده اینو بخره دو تا 812 با دو تا رنگ مختلف گوشه پارکینگش داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Ferrari

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    https://www.ferrari.com/en-EN/articles/the-ferrari-488-pista-is-nominated-motorsport-magazines-sports-car-of-the-year
    488 پیستا از نشریه موتور اسپرت عنوان sport car of the year رو گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    به نظرم برای اونی که پولشو داشته باشه ارزش خرید رو داره چون اولاً موتور فراری هست ثانیاً روی بهترین ماشین دوران خودش نفس میکشیده ثالثاً احتمال فروش با قیمت بالاتر بعد از چند وقت هست که برای طرف سود خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. emad1990

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    انزو خیلی خاص تر از لافراری هم هست
    لافراری بیش از 400 تا تولید شده و انزو اخرین هایپر کار تنفس طبیعی فراری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا