فراریهفته نامه

مقایسهٔ هایپرکارهای هیبریدی فراری، SF90 در برابر لافراری

فراری به‌تازگی جدیدترین هایپرکار و پرچم‌دار خود را بنام SF90 استراداله رونمایی کرده است. با توجه به اینکه این هایپرکار جدید به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شده است می‌توان آن‌را جانشین لافراری دانست. SF90 تنها شش سال بعد از معرفی لافراری رونمایی شده است درحالی‌که یازده سال طول کشید تا فراری هایپرکار لافراری را به‌عنوان جایگزین مدل انزو معرفی کند. دلیل این موضوع احتمالاً این است که صنعت خودروسازی پویا و سریع امروزی دیگر اجازه نمی‌دهد تا فراری چنین شکاف‌های زمانی طولانی را بین هایپرکارهای خود ایجاد کند. حال در این مطلب قصد داریم SF90 استراداله را با سلف آن یعنی لافراری مقایسه کنیم تا ببینیم شش سال اختلاف سن میان این دو هایپراسپرت چگونه خود را نشان داده است.

طراحی بیرونی

یک مقایسهٔ سریع میان این دو هایپرکار کافی است تا متوجه شویم SF90 چقدر از لافراری جلوتر است. درحالی‌که هم انزو و هم لافراری با دماغهٔ تیز و خطوط زاویه‌دار از خودروهای فرمول یک الهام گرفته بودند، طراحی SF90 بیشتر خیابانی بوده و برخلاف اسلاف خود، در برخی از ویژگی‌های ظاهری با دیگر محصولات کنونی فراری مثل F8 تریبوتو و ۸۱۲ سوپرفست اشتراک دارد. با نگاه به جلوی دو خودرو، SF90 کمی پهن‌تر از لافراری به نظر می‌رسد اما دماغهٔ آن چندان تهاجمی نیست و سپر نیز پیچیدگی کمتری دارد. مطمئناً قطعهٔ مشکی‌رنگی که ورودی‌های بزرگ درون سپر را به دو قسمت تقسیم کرده از خودروهای فرمول یک قرض گرفته شده است اما غیر از این ویژگی، به نظر نمی‌رسد SF90 را فضایی‌ها طراحی کرده باشند. چراغ‌های جلوی خودرو نیز با طراحی C شکل، ویژگی طراحی جدیدی برای فراری هستند و نوار سه‌تایی LED درون آن‌ها نیز ویژگی جالبی به نظر می‌رسد. کاپوت SF90 هم نسبت به لافراری نسبتاً صاف‌تر است و بخش مرکزی V شکل در آن دیده نمی‌شود.

طراحی پروفیل جانبی SF90 نیز ساده‌تر از لافراری است زیرا از نقش عمیق روی درهای لافراری در اینجا خبری نیست که این موجب شده گلگیر عقب عضلانی‌تر به نظر برسد. البته این ویژگی در پروفیل جانبی لافراری، نسبت به دیگر ساخته‌های فراری نمای منحصربه‌فردی ایجاد کرده بود اما در SF90 طراحان ایتالیایی تصمیم به ایجاد نمایی معمول‌تر گرفته‌اند. علاوه بر این، در هایپرکار جدید فراری ورودی هوا به بالای گلگیر عقب منتقل شده که این ویژگی در دیگر محصولات این شرکت مثل F8 تریبوتو هم دیده شده است. طراحی کابین SF90 از بیرون هنگام نگاه از طرفین ویژگی خاصی ندارد اما از بالا، سقف با رنگ مشکی خود مانند کاناپی هواپیماهای جنگنده به نظر می‌رسد. همچنین پوشش موتور بزرگ و سنتی لافراری که از سقف به عقب کشیده شده در SF90 جای خود را به یک پنجرهٔ بسیار کوچک‌تر داده که بخش کوچکی از پیشرانه را نشان می‌دهد.

نمای عقبی SF90 هنوز هم آشنا به نظر می‌رسد زیرا فراری بار دیگر به طرح چهار چراغ عقب بازگشته است اما حالا بجای چراغ‌های سنتی دایره‌ای، از نمونه‌های تقریباً مستطیل شکل استفاده کرده است. یکی دیگر از تغییرات بزرگ طراحی در SF90 انتقال سر اگزوزها از گوشه‌های سپر به مرکز بخش عقبی است. علاوه بر این، طرح چهار سر اگزوز نیز حالا با دو سر اگزوز بزرگ‌تر جایگزین شده است. این تغییر امکان ایجاد دیفیوزر بسیار عریض‌تری را فراهم کرده که تا گوشه‌های سپر کشیده شده است. این ویژگی موجب آئرودینامیک بهتر و عملکرد بهتر خودرو در پیست‌ها می‌شود. درمجموع می‌توان گفت هرچند طراحی بیرونی SF90 جذاب است اما به‌عنوان پرچم‌دار فراری چندان افراطی به نظر نمی‌رسد. هایپرکارهای قبلی فراری مانند خودرویی فرمول یک برای استفاده در خیابان به نظر می‌رسیدند درحالی‌که SF90 بیشتر به نسخه‌ای قدرتمندتر از ۴۸۸ پیستا شباهت دارد.

طراحی داخلی

هنگامی‌که لافراری معرفی شد، با کابین خود که از خودروهای مسابقه‌ای الهام گرفته بود همه را شگفت‌زده کرد. غربیلک فرمان با بالا و پایین صاف، دریچه‌های تهویهٔ الهام گرفته از هواپیما، کنترل‌کننده‌های روی کنسول مرکزی و استفادهٔ زیاد از فیبر کربن، همگی انسان را به یاد خودروهای مسابقه‌ای لمانز می‌انداختند. بااین‌وجود، کابین لافراری به لطف استفاده از چرم نرم و کیفیت ساخت شگفت‌انگیز، درعین‌حال لوکس هم به نظر می‌رسید. کابین SF90 اما به‌اندازهٔ لافراری افراطی نیست. در این خودرو مانند بسیاری از خودروهای اسپرت، فقط بخش پایینی غربیلک فرمان صاف است درحالی‌که دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای هم با نمونه‌های پیچیده‌تری جایگزین شده‌اند که طراحی آن‌ها بیشتر به خودروهای جاده‌ای شباهت دارد. SF90 اما از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری نسبت به لافراری برخوردار است. به‌عنوان‌مثال، صفحه آمپر خودرو یک نمایشگر ۱۶ اینچی منحنی است که این ویژگی برای اولین بار است که در صنعت خودروسازی ارائه می‌شود. غربیلک فرمان SF90 نیز بسیار مدرن‌تر بوده و از کنترلرهای لمسی برخوردار است که امکان استفاده از تمامی ویژگی‌های مهم خودرو را فراهم می‌کند.

قوای محرکه

هرچند لافراری و SF90 استراداله هردو هیبریدی هستند اما قوای محرکهٔ زیر پوست آن‌ها کاملاً باهم متفاوت است زیرا قوای محرکهٔ لافراری از نوع هیبریدی خفیف است که از یک موتور بنزینی به همراه سیستم بازیابی انرژی KERS تشکیل شده درحالی‌که SF90 یک خودروی هیبریدی کامل است که در آن پیشرانهٔ بنزینی سنتی در کنار موتورهای الکتریکی قرار گرفته است. قوای محرکهٔ لافراری تا حد زیادی بر اساس سیستم هیبریدی خفیف خودروهای فرمول یک فراری ساخته شده بود اما مهندسان مارانلو پیشرانهٔ کوچک و کم‌حجم فرمول یک را با یک نمونهٔ ۶.۳ لیتری V12 جایگزین کردند و در سیستم KRES هم تغییراتی جزئی صورت گرفت تا بتواند با موتور بزرگ V12 کار کند. پیشرانهٔ بنزینی V12 با ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور به‌تنهایی کافی بود تا لافراری را به خودروی بسیار سریعی تبدیل کند اما سیستم KERS با اضافه کردن ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور به آن، مجموع خروجی سیستم را به ۹۶۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند تا لافراری به یک جنگندهٔ تمام‌عیار تبدیل شود.

از سوی دیگر، در SF90 پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی جای خود را به یک نمونهٔ کوچک‌تر ۴ لیتری V8 توئین توربو داده است که به‌تنهایی ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند این موتور ۲۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به موتور لافراری دارد اما به لطف توربوشارژرهای خود، ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند و همچنین قوی‌ترین پیشرانهٔ V8 تاریخ فراری هم محسوب می‌شود. در بخش نیروی الکتریکی نیز برخلاف لافراری، SF90 فاقد سیستم KERS است اما در عوض از سه موتور الکتریکی و یک پکیج باطری بزرگ‌تر ۷.۹ کیلووات ساعتی سود می‌برد. از این سه موتور، یکی در عقب قرار دارد اما دو موتور دیگر روی محور جلو نصب شده‌اند تا سامانهٔ چهارچرخ محرک را ایجاد کنند. این سه موتور مجموعاً ۲۲۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و مجموع قدرت خودرو را به ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسانند که ۳۷ اسب بخار بیشتر از لافراری است. گشتاور موتورهای الکتریکی SF90 اما هنوز اعلام نشده است.

در لافراری تمام نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کرد درحالی‌که این وظیفه در SF90 بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است که نیرو را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. طبیعتاً باید SF90 با قدرت بیشتر، خودروی سریع‌تری نسبت به لافراری باشد اما درواقع این‌طور نیست زیرا طبق اعلام رسمی فراری این هایپرکار جدید ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با لافراری یکسان است درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که ۱۰ کیلومتر از لافراری کمتر است. از سوی دیگر اما SF90 در پیست آزمایشی فیورانوی فراری سریع‌تر است به‌گونه‌ای که یک دور این پیست را ظرف ۷۹ ثانیه طی کرده که هفت‌دهم ثانیه بهتر از لافراری است؛ بنابراین هرچند شاید SF90 در خط مستقیم سریع‌تر از لافراری نباشد اما در پیست مسابقه خودروی بهتری است.

در لافراری امکان حرکت به‌صورت تمام الکتریکی وجود نداشت اما در SF90 به لطف باطری‌های بزرگ‌تر و سه موتور الکتریکی، این امکان وجود دارد و خودرو می‌تواند تا ۲۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند که هرچند در مقایسه با خودروهای هیبریدی بازار مسافت زیادی نیست اما پیشرفت خوبی را نسبت به لافراری تجربه کرده است. در پایان این مقایسه باید گفت هرچند انتظار می‌رفت سوپراسپرت هیبریدی جدید فراری جایگزینی برای لافراری باشد اما درواقع این‌طور نیست و SF90 استراداله صرفاً هایپرکاری است که در سبد محصولات فراری بالاتر از ۸۱۲ سوپرفست قرار می‌گیرد. این ماشین را نمی‌توان جایگزینی برای لافراری افسانه‌ای دانست و بنابراین این مقایسه هم بین لافراری و جانشینش نیست بلکه مقایسهٔ تنها محصولات هیبریدی تاریخ فراری محسوب می‌شود.

 

 

مشخصات فنی

فراری لافراری

فراری SF90 استراداله

پیشرانهٔ بنزینی ۶.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قوای الکتریکی سیستم KERS ۳ موتور الکتریکی
قدرت پیشرانهٔ بنزینی ۸۰۰ اسب بخار ۷۸۰ اسب بخار
گشتاور پیشرانهٔ بنزینی ۷۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
قدرت الکتریکی ۱۶۳ اسب بخار ۲۲۳ اسب بخار
مجموع قدرت ۹۶۳ اسب بخار ۱۰۰۰ اسب بخار
مجموع گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ؟
باطری ۲.۲ کیلووات ساعت ۷.۹ کیلووات ساعت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه ۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت
طول ۴,۷۰۲ میلی‌متر ۴,۷۱۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۲ میلی‌متر ۱,۹۷۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۱۱۶ میلی‌متر ۱,۱۸۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۵۰ میلی‌متر ۲,۶۵۰ میلی‌متر
وزن ۱۵۸۵ میلی‌متر ۱۵۷۰ کیلوگرم
برد تمام الکتریکی ندارد ۲۵ کیلومتر

 

منبع: TopSpeed

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من لافراری رو ترجیح میدم به خاطر ظاهر جذاب و گیراش. البته استراداله از لحاظ موتوری برتری داره, و چهارچرخ متحرکه.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      با این مشخصات، قطعا لافراری در آینده ارزش کلکسیونی فراتر از حد تصور خواهد داشت
      شایدم این نوع جانشینی هوشمندانه بوده
      بهر حال فراری همیشه فراری است

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. P.K.H

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      من کلا شرکت پنین فارنیا رو دوست ندارم
      طرحاش به ایتال دیزاین جورجتو جیا ترو نمی رسه
      ولی این اسب و این قرمز سنتی دلبری می کنه

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. Reza

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      انتخاب من لافراری ⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩

      موافقم 6
      مخالفم 0
    4. Ali.usa

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (335 ديدگاه)

      من هروقت sf90 میبینم فکر میکنم تسلا رو دستر

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. Hamid

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    لافراری که جایگاه خودش رو داره ولی sf90 یه شاهکار و اثر هنریه. عاشقشم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. P.K.H

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    دوستان لطفا صبر کنید
    مثل لباس های باشگاهی میمونه اول دوستشون ندارید ولی بعضی وقتا بعدش عاشقش میشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الف.ی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    بستگی به صداش داره!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    تبریک به طرفدارای فراری بخاطر پیروزی در مسابقات لمان
    فراری در کلاس gte pro تونست پورشه و فورد و بی ام و رو شکست بده و قهرمان بشه
    این پیروزی از اونجا اهمیت داشت که پورشه کلاس lmp 1 رو ترک کرد تا تمرکز خودشو رو کلاس gte بذاره با این وجود از فراری شکست
    فراری که بخش اعظم انرژی و تمرکزش روی مسابقات فرمول ۱ معطوفه
    Forza Ferrari

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. porschesport

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      دوست عزیزم پورشه از lmp1 خارج شد تا تمرکزشو روی فرمولا e بزاره نه کلاس gt ,به طور کلی لمانز برای پورشه اهمیت کمتری پیدا کرده . جا داره بگم عملکرد فراری در gte pro عالی بود و همینطور تبریک به طرفداران فورد برای پیروزی gt افسانه ای در کلاس gte am .

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Ferrari

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      ما هم به طرفداران تویوتا تبریک میگیم بابت قهرمانی کلاس LMP1 البته فکر میکنم مسابقه اولی که در لمان برگذار شده بود پورشه قهرمان شد.درکل فراری امسال یه مقدار نسبت به مسابقات استقامت کم توجه شده بود حتی دوسه تا از مهندسان بخش جی تی رو به تیم فرمول یک بردن و جای خالیشون حس میشد امیدوارم سال بعد فراری قویتر برگرده و عنوان قهرمانی کلاس GTE رو از پورشه پس بگیره.درمجموع این رقابتها در کلاس GTE پورشه قهرمان شد فراری دوم و فورد سوم شد به طرفداران پورشه هم تبریک میگم⁦❤️⁩

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. овsкиكMас

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (261 ديدگاه)

    طراحی لافراری خیلی بهتره انگار لإفراری تازه معرفی شده!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Ali Keyhani

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (657 ديدگاه)

    لافراری تکرار نمیشه،خدا میدونه جاشینش چه هیولایی قراره باشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. Hamed

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (212 ديدگاه)

    اختلاف پرفورمنس بین انزو و لافراری قشنگ یه نسل فرقش بود ولی بین لافراری و sf90 اختلاف پرفورمنس خیلی نیست خود همین نشون میده sf90 جانشین حساب نمیشه
    فراری فقط میخواد برای حفظ سنت هر یک دهه یک هایپر کارتا وقتی جانشین لافراری معرفی بشه هنوز یه محصول هیبریدی رقابتی و دهن پر کن تو بازار داشته باشه جدا از این باید منتظر معرفی یه نسخه خاصتر و قویتر از 812 هم در کنارش باشیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. ایمان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    دوتا عشق از برندی افسانه ای ❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Amirferrari

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    نمیدونم چه اسراری دارید بگید sf90 جانشین لافراریه؟!
    کمپانی میگه جانشین لافراری سال 2022 معرفی میشه و تا اون موقع محصولات هیبریدی جدیدی که معرفی میشن یه جور پیش نمایش از اینده هایپرکار فرارین،حتی فراری محصول جدیدش رو سوپراسپرت خطاب میکنه و اگه قرار بود جانشینی برای لافراری باشه با قیمت بیش از سه میلیون دلاری عرضه میشد،باید به این توجه کرد فراری یه سوپراسپرت ساخته که چه تو زمینه قدرت و چه پیست از هایپرکار حال حاضر کمپانی یه پله بالاتر میگیره و با قیمت زیر یک میلیون دلار عرضه میشه،فقط یه نگاه به قیمت محصولات رقیبش بندازید(پروجکت وان،والکری،اسپیدتل و ….)که با قیمت چند میلیون دلاری عرضه میشن و خیلیاش هم بیشتر جنبه نمایشی دارن تا واسه استفاده و لذت بردن از رانندگی،روزی هم که جانشین لافراری معرفی بشه قطعا با مشخصاتش دنیای خودرو رو یه تکون اساسی میده…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (689 ديدگاه)

      درود دوست گرامی
      اول اینکه این مطلب ترجمه مطلب سایت TopSpeed هست و نوشته خود ما نیست
      و نکته دوم اینکه اگه به پایان همین مطلب توجه کرده باشید بعنوان نتیجه‌گیری گفته شده SF90 جایگزین لافراری محسوب نمیشه و صرفاً سوپراسپرتیه که در سبد محصولات فراری بالاتر از 812 قرار میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. AMANTE

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    لافراری یه اثر هنری به تمام معناست و در دنیای فراری ها بسیار خاص، با ارزش و دلرباست.
    در مقابل SF90 اولین فراری ایه که بجای اینکه اثر هنری باشه یه فراری لات و خیابونیه.
    درواقع آمادس برای کل کل و دعوا با بقیه ی سوپرماشین ها که ادعا دارن تو پیست و خیابان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. joojoo

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (272 ديدگاه)

      دعوای این لات خیابونی با گنده لات نوربرگرینگ (آونتادور کبیر) دیدنی میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Ferrari

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    مدل sf90 نشان دهنده زبان طراحی جدید فراری هستش.همونطور که مدل ۴۵۸ زبان طراحی ده سال اینده فراری بود از الان تا ده سال اینده هم فراری از زبان طراحی sf90 استفاده خواهد کرد.یعنی جانشین لافراری طرحی شبیه به استراداله خواهد داشت.اما نکته ای که باید بهش توجه کنیم اینه که این مدل ۳۰۰ کیلو سنگینتره از لافراری هستش دوستانی که میکن خیلی سریع نیست توجه کنن این ماشین از دو موتور الکتریکی بیشتر و باتری های بزرگتر استفاده میکنه شاسی و بدنه هم فلزی هستش شاید سقف و کاپوت جلو فیبر کربنی باشه.من فکر میکنم ۴۸۸ پیستا از لافراری سریعتره این ماشین ۲٫۵ در فیورانو ثانیه سریعتر از پیستا بوده.این ماشین خیلی سریعه علارغم وزن زیادش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    قطعا ۱۲سیلندر تنفس طبیعی خوش صدای لافراری ارجعیت داره
    البته سلیقه منه!
    طراحی کابینش و‌طراحی خارجیشم بنظرم نزدیکتره به اصالت فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MAHDI

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    راستش تا الان فکر میکردم لافراری جذاب تر باشه. اما وقتی عمیق به تصاویر هردو از زاویه های مختلف نگاه کردم SF90 برام طراحی جذاب تری داره وکاملا مشخصه که مدرن تره.
    درمورد طراحی کابین که بدون شک SF90 جذاب تره.من هیچوقت غربیلک فرمان لافراری رو دوست نداشتم چون گرد نبوداما این مدل جدید خیلی خیلی بهتر شده.
    یه جورایی طراحی SF90 حالت خیابونی تری داره ولافراری حس مخصوص پیست بودن رو میده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      طراحی کناری یا پروفایل جانبی SF90 جذاب ترین قسمت این ماشینه که به نظر من ازلافراری هم جذاب تره.
      منکه درکل SF90 روبیشتردوست دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. محسن

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (136 ديدگاه)

    این صرفا نظر شما هست که این جانشین لافراری هست،چون اون هیبرید بوده این هم هیبریده ؟یعنی هر گردی گردو هست ؟ فراری به مناسبت چهلمین سال تاسیسش اف ۴۰ رو تولید کرد و به ترتیب اف ۵۰ و انزو که کد اف ۶۰ داشت و لافراری و هر ۱۰ سال یک خودروی خاص تولید محدود میده ،الان ۱۰ سال نشده و این به هیچ عنوان جایگزین لافراری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهنام

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    لافراری یکی از مدل های جاودانه ی نه تنها فراری بلکه کل صنعت خودروسازی است و جانشین بر حق فراری انزو هست. استراداله هم قطعا یک فراری ناب هست ولی حداقل در مبحث طراحی در مقابل لافراری حرفی برای گفتن ندارد. البته استراداله می‌بایست در مقابل پرچمدار خانواده از ویژگی های طراحی تعدیل شده تری استفاده می‌کرد تا جا برای جانشین لافراری همچنان باز باشد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. رامتین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    من ترجیحم بین این دو مشخصا لافراری است. قوسی که در وسط خودرو کنار دربها هست، در لافراری عالیه. ضمنا چراغ جلوی sf90 میتونست بهتر طراحی شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. MAHDI

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان اولین تست های BMW مدل های X3M و X4M انجام شده.یکی از این تست هارو CARWOW انجام داده.اگه یادتون باشه شتاب صفرتاصد X3M وX4M رو زمان معرفی 4/1ثانیه گفتن وبرای مدل کامپتیشن 4ثانیه.
    اما در اولین تست X3M نسخه عادی که مت واتسون انجام داد تونست شتاب 3/6 رو ثبت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Danial

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    عجب پست دیوانه واری برای کسی مثل من که همه جوره عشق فراریه قابل وصف نیستن این دو من هر جوری حساب میکنم نمیتونم بینشون انتخاب کنم لعنتی من میخوام میخوااااااااااام ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Archi KHAN

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بینظیررر…

    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. iman

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    Sf90یه ماشین فوق العادست مثل بقیه تولیدات فراری،اما لافراری یه اسطورست بهترین ساخته بهترین خودروساز دنیا،ده سال دیگه اختلاف قیمت این دو خودرو به میلیونها دلار میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ارش

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    یکم هم شبیه مکلارن پی 1 هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. مانی

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگه هیچی جای لافراری رو نمگیر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا