فراریمازراتی

مقایسه فراری 296 GTB و مزراتی MC20، رقابت دو هم‌وطن…

فراری به تازگی از سوپر اسپورت تازه‌نفس ۲۹۶ GTB هیبریدی رونمایی کرده و اگرچه این خودرو عنوان کاملاً جدید را یدک می‌کشد اما به نظر می‌رسد اشتراکاتی بین آن و مزراتی MC20 وجود دارد؛ اما این دو خودروی پیشرانه وسط، دیفرانسیل عقب و اسپورت چقدر شبیه هم هستند؟ بیایید نگاهی نزدیک به این دو محصول هم‌وطن داشته باشیم.

  • قوای محرکه

یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره ۲۹۶ GTB و MC20 این است که خبری از پیشرانه ۸ سیلندر در آن‌ها نیست و بجای آن از نیروگاه ۶ سیلندر استفاده ‌شده است. همچنین هر دو خودرو دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو هستند هرچند حجم دقیق پیشرانه فراری ۲۹۹۲ سی‌سی است. ۲۹۶ GTB قدرت ۶۵۴ اسبی داشته درحالی‌که قدرت مزراتی به ۶۲۱ اسب بخار می‌رسد. این رقم‌ها مشابه هم هستند ولی مزراتی مدعی شده این پیشرانه کاملاً توسط خودش طراحی شده ولی تفاوت‌های ناچیز بین دو پیشرانه می‌تواند از نظر تئوری به معنی تنظیمات متفاوت یک پیشرانه باشد.

البته ۲۹۶ GTB برخلاف MC20 خودرویی هیبریدی بوده و به همین خاطر قدرت کل آن به ۸۱۹ اسب بخار می‌رسد. مزراتی می‌گوید روی نسخه تمام الکتریکی MC20 کار می‌کند خودرویی که قطعاً قوی‌تر خواهد بود بنابراین شاید در آینده فاصله بین این دو خودرو کاهش یابد.

  • استایل و طراحی ظاهری

اینجا احتمالاً بیشترین تفاوت بین دو خودرو وجود خواهد داشت. جدای از عناصر طراحی موردنیاز برای خودروهای پیشرانه وسط همچون طراحی رو به جلوی کابین و ورودی‌های هوای روی گلگیر عقب، تنها چیز مشترک خطوط پنجره رو به بالاست هرچند اینجا نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. اگرچه ۲۹۶ GTB به اندازه محصولات لامبورگینی تیز نیست اما انحناهای کمتری نسبت به MC20 دارد. البته گلگیرهای فراری گیراتر بوده و در بخش عقب طراحی سرراست‌تری را می‌بینیم.

چراغ‌های عقب هر دو خودرو شیوه طراحی جدیدی را دارند. مزراتی دو خروجی اگزوز داشته و دیفیوزر آن به سپر رسیده اما فراری از خروجی اگزوز مرکزی استفاده کرده و بین دیفیوزر و سپر عقب مرز واضحی وجود دارد که طراحی ظریف‌تری را به ارمغان آورده هرچند مقداری از اسپورت بودنش کاسته شده است.

هر دو خودرو در بخش جلو از هویت خاص برندهایشان سود می‌برند. مزراتی به جلوپنجره ویژه خود افتخار می‌کند درحالی‌که فراری نسبت به برخی محصولات گذشته خود متفاوت ظاهر شده و واضح است که زبان طراحی جدیدی استفاده می‌کند. این زبان طراحی اولین بار در SF90 استراداله و روما دیده شده است.

  • طراحی کابین

در این بخش نیز تفاوت‌های زیادی وجود دارد اما طراحی کلی کابین هر دو خودرو بسیار شبیه هم بوده به گونه‌ای که یک داشبورد طویل و افقی را می‌بینیم که به‌صورت بصری از تونل مرکزی نازک جدا شده‌اند. کابین فراری تمرکز بیشتری روی راننده داشته و این تمرکز به حدی است که انگار نمایشگر مرکزی از آن جدا شده اما درعین‌حال ظرافت و خطوط شناور بیشتری دیده می‌شود. مزراتی اما اسپورت تر طراحی شده و فیبر کربن بیشتری در کابین آن دیده می‌شود.

  • موقعیت در بازار

هر دو خودرو جزو سوپر اسپورت های قدرتمند و خاص ایتالیایی هستند اما اینجاست که شباهت‌ها به پایان می‌رسد. به دلیل فلسفه متفاوت برندها و جایگاه‌ها در بازار، محصول الهام‌بخش مزراتی قیمت پایه ۲۱۰ هزار دلاری دارد که ارزان نیست اما ۲۹۶ GTB که برخی خودروهای فراری جایگاهی بالاتر از آن دارند قیمت حدود ۳۲۱ هزار دلاری را نشان می‌دهد.

در کل به نظر می‌رسد فراری نه تنها قوی‌تر بوده اما ظریف‌تر طراحی شده و اگرچه روی کاغذ شباهت‌هایی همچون پیشرانه‌ها و انتقال قدرت به چرخ های عقب وجود دارد اما ۲۹۶ GTB و MC20 به کلاس‌های مختلفی تعلق داشته و بنابراین به دنبال مشتریان متفاوتی هستند.

به نظر شما سواری کدام‌یک از این سوپر اسپورت ها هیجان‌انگیزتر خواهد بود؟ به نظر نمی‌رسد فقط نگاه کردن به برگه مشخصات فنی پاسخ این سؤال باشد، این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. HamiD

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    والا فراری خیلی گرونه! هم نسبت به آرتورا و هم نسبت به ام سی 20
    همونطور که بین آرتورا و GTB هیچکدوم رو انتخاب نکردم ، بین ام سی 20 و GTB هیچکدوم رو انتخاب نمیکنم!!!

    راستش … ارزش خرید ندارن بنظرم و من واسه همچین ماشینایی پول نمیدادم … حالا این صرفا نظر شخصی بنده هست و شاید دوستان بخوان تند برخورد کنن … البته من اصلا قصد هیت کردن و … نداشتم!

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. زیزیگولو

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4791 ديدگاه)

      حمید تمام ماشینا صرفاً فقط واسه حملو نقل مورد استفاده قرار نمی گیرن و بعضی از ماشینا تو دنیا ساخته شدن و ساخته‌ میشن و ساخته خاهند شد که از اونا فقط واسه شرکت تو مسابقه ها و یا جمع آوری یک کلکسیون استفاده میشه یا نهایتاً یه سری افراد خاص باهاشون تو مراسمای خاص شرکت میکنن

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. امین

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (495 ديدگاه)

        اونوقت چی به من و تو میرسه؟ اینی که گفتی یه بیکاربرد به دردنخوره

        موافقم 0
        مخالفم 5
        1. زیزیگولو

          ۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4791 ديدگاه)

          👎👎👎👎

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nima+RST

          ۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (90 ديدگاه)

          هنر دوست عزیز
          این ماشین ها آثار هنرین
          هنر چیزیه که کلا در نقطه کور دید شماست

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. Reza

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      انتخاب من Ferrari 296 GTB

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Audi e_tron gt

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    انتخاب من فراری ۲۹۶ gtb است 👌👌

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. فرید

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      این طراحی فراری خیلی تو دل برو نیست و از جذابیتش کم شده. به نظرم مازراتی طراحی بهتری دارد.

      موافقم 8
      مخالفم 2
  3. ممد ژانگولر

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    من که عاشق جفت برندها هستم و خودمو به نفع جفتشون میکشم کنار و نظر نمیدم
    😐

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. S

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      تمام شد !!!
      با این حرکت نمادین شما سهام دوتا شرکت ریخت😕

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. ممد ژانگولر

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        😂😂😂دمت گرم کلی خندیدم 👏👏👏

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. افشار

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (705 ديدگاه)

      😂😂👍👍

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. Ninja

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    هردو خیلی عالین نسبت به قیمت قیاقه هم عالی
    نمیتونم یکیو بردارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    واقن واسه کسی که مثه من عاشق ایتالیایی هاست انتخاب سخته

    البته حق انتخاب برای خرید نه چون هیچوقت نمی تونیم داشته باشیم

    ولی نمی دونم چرا مازراتی بیشتر به دلم میشینه😍

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Porsche

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو نمیتونی داشته باشی وگرنه ۲۰۰۳۰۰هزار دلار چیز عجیب غریبی نیست اگه تلاش کنی روی یچیز پولساز راحت بعد ۷ ۸سال میتونی سالی یکی از اینا بخری وخودتو با دیگران جمع نبند خواهشا

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. امید

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (53 ديدگاه)

        اگر هم پولشو دربیاری قوانین کشور مجوز واردات ماشین های بالای 40 هزار دلار رو نمیده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. سهند

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    فراری ۲۹۶ واقعا عالی است و از نظر طراحی هم خیلی زیباست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    لطفا تو این مقالات جدول مقایسه رو هم بزارید که سریع بشه تو یه نگاه فهمید ممنون از سایت خوب تون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد امین

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    رنگ بندی های دیگه ی فرلری 296gtb رو حتما ببینید از زوایای مختلف خیلی جذاب تر میشه ، مخصوصا با سقف دورنگ و استو فیورانو که سبک‌تر و پیست محور تره و واقعا زیباست
    یه چیز هم بگم ، حدف از ساهت این ماشین فراری ، نهایت لذت رانندگی بوده ، خودشون هم همش این جمله رو میگفتن
    به نظرم مقایه mc20 با مکلارن ارتورا بهتر هست چون قیمت های برابر دارن تقریبا و قدرت هاشون هم نزدیک تره
    یه نکته هم بگم برای کسایی که میگن طراحی جدید فراری محبوبیت قبل رو نداره.. هم روما و هم sf90 در رسانه ها خیلی مثبت بودن ، و حتی جوایز هم گرفتن ، مخصوصا طراحی داخلی روما البته خب شاید به سلیقه ی کسی نخوره ، همین 296gtb هم خیلی محبوبیت داره و همچنین ۸۱۲ competizione
    راستی ۸۱۲ آخرین تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر موتور جلو نیست ، گفته شده که تا سال ۲۰۲۴ جانشینش با موتور احتمالا ۷ لیتری عرضه میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      7 لیتر
      پس که این طور ساخت وی 6 تموم شد و در کنار شاسی بلند تمام برقی و جانشین لافراری یه پروژه دیگه استارت خورد
      اونوقت این 7 لیتر وی 12 هیربرد هست یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        نه هیبرید نیست
        فراری میدونه ک تا سال ۲۰۲۶ احتمال زیاد آخرین فرصت برای ساخت ماشین های ۱۲ سیلندر هست ، چون که احتمال زیاد یورو ۷ احتراق داخلی رو تمان می‌کنه
        هیبرید نیست ، ولی خب یه موتور ۷ لیتر که سعی میشه درحداکثر پرفورمنس خودش باشه ، احتمالا قدرتش بیشتر از ۹۰۰ اسب هست
        و جانشین فراری هم ۱۲ سیلندر هست که قدرتش چیزی حدود ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ اسب بخار هست ، اما چونکه وزنش حدود ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ میشه ، باید خیلی خیلی سریع تر از ریناک در خت مستقیم، و افسانه ای در پیست باشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          فراری کارشو خوب بلده 7 لیتر وی 12 تنفس طبیعی موتور جلو محور عقب قدرت حدود 1000 اسب اسب سرکش
          دیوونه شدم از جانشین لافراری و جانشین 812 و تمام الکتریکی فراری یکی بدین لطفا منم میخوامممممممم
          به به
          فراری دیوونه کنندس
          ببین هروقت شرکتی که تو مسابقات و ماشین های جاده ای است هرکدوم که داره توش بد کار میکنه تو اون یکی افتضاح هست الانم فراری متاسفانه تو فرمول 1 ……… ولی مطمئنن ماشین هایی خوبی میسازه این رو حتی جرمی کلارکسون هم گفت و بقیه تایید کردن

          موافقم 2
          مخالفم 0
  9. Shirko

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (249 ديدگاه)

    از طراحی های اخیر فراری مخصوصا sf 90 و ۲۹۶ و روما خوش نمیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 2
  10. SF90 STRADALE

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    دوتا برادر که دوستیشون بیشتر از رقابت ارزش داره
    برادر بزرگتر دونده دویِ ۱۰۰ متر هست و برادر کوچکتر دونده دویِ ۴۰۰ متر ❤💙

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. SF90 STRADALE

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      درباره 296GTB باید به ۳ نکته اشاره کنم
      ۱. طراحی ۲. انجین و تکنولوژی ۳. دینامیک و لذت رانندگی
      ● طراحی که سلیقه ای هست ولی میشه زشتی و زیبایی رو از هم تشخیص داد و باید گفت این طراحی دلنشین نیست
      البته ناگفته نماند که فراری ، سنت و مدرنیته رو ترکیب کرده که میتونست بهتر از این باشه
      آقای فلاویو مانزونی حدود ۱۰ دقیقه درباره طراحی این ماشین صحبت کرد و توضیحات کاملی داد و از این طرح دفاع کرد !!!! ولی طرفداران فراری ماشینی مثل ۴۵۸ ایتالیا ، LaFerrari و F12 برلینتا میخوان
      ● انجین و تکنولوژی که اصلاً نیازی نیست در این مورد حرف بزنم و به قول سایت CarBuzz فراری ثابت کرد که بهترین انجین ساز روی کره زمین هست
      ● دینامیک و لذت رانندگی فراری ها همیشه زبانزد بوده و اولین اولویت فراری عملکرد ، فرمان پذیری و کیفیت سواری بوده که قطعاً در 296GTB هم قابل مشاهده خواهد بود و در این کلاس بهترین هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        فکر میکنم فراری شات های خوبی ازش نگرفته ، وگر نه من که در ویدیو ها دیدمش ب، با اون پکیج استو فیورانو خیلی زیبا و دلنشین بود
        اگر خواستید تا لینکش رو براتون بفرستم
        البته باید یکم بگیره تا باهاش عادت کنیم
        من خودم اولین بار که اسپیدتیل رو دیدم ،اصلا خوشم نیومد ، ولی به مرور زمان ، دیدم طراحی خاص و خوبی داره
        اینم همینطوره ، و فکر نمی‌کنم فلاویو مانزونی در این رابطه اشتباه کرده باشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. SF90 STRADALE

          ۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          آقا محمد امین دوست عزیز
          منم وقتی معرفی کاملشو دیدم به چشمم زیباتر میومد ولی در عکس ها خیلی چنگی به دل نمیزنه
          رنگ زرد نسخه معمولی و خاکستری و آبی کمرنگ در نسخه Assetto Fiorano خیلی بهش میومد
          در مجموع حرف من اینه که فراری وقتی ماشین جدیدی تولید میکنه همه باید با نگاه اول عاشقش بشن و همه رو محو زیبایی خودش بکنه
          دقیقاً مثل LaFerrari و ۴۵۸ ایتالیا که هرچی میگذره بیشتر عاشقشون میشم
          در بحث فنی هم که جای هیچ حرف و حدیثی نگذاشته و فعلاً بهترین هست در کلاس خودش

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        درسته
        ولی ، نظر من اینه که، مثلا وقتی ۴۵۸ ایتالیا به عنوان پلتفرم پایه آمد، واقعا زیبا بود و بعد در ۴۸۸ پیستا به اوج هنر و زیبایی و پرفورمنس رسید
        در اون زمان که ۴۵۸ معرفی شد ، توقع همه از فراری طراحی با دوچراق عقب و پلتفرمی مشابه‌ ۴۳۰ و ۳۶۰ بود ، ولی ۴۵۸ این طور نبود و جور دیگه صحبت می‌کرد، و به همین دلیل بعضی ها گفتن طراحی فراری داره اصالت خودش رو میبازه، ولی بعد از یکم ،معلوم شد که اصل جنس هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
  11. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    انتخاب سخته ولی نظر من MC20

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. پیام

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    طراحی فراری تو دل برو تره یجوریا ادما یادم فراری 250 ال ام میندازه که همینطورم هست و از اون الگو گرفتن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. Shirko

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (249 ديدگاه)

    در ضمن اون طرح دریچه ی هوا و پشت امپر فراری که با هم ادغام شده خیلی شبیه نمای داخلی مکلارن اسپید تیل شده !؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      فکر کنم شما اولین نفری هستی که در جهان به این نتیجه میرسی 😅
      نه .. فکر نمی‌کنم اینطور باشه ، به نظرتون میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. new RAMIN

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    با درود خدمت دوستان

    بنده میخوام پاسخ جناب اقای ماهان رو بدم. سوالی پرسیده بودن. میتونید نخونید اگه دوست ندارید. اگه دوست دارید پس اعتراض نکنید فلانه بهمانه و…

    .
    (راستی رامین جان یک عزیزی توی بخش بودجه تا ۲۵۰ تومن از من راهنمایی خواسته که هایما s5 بخره یا چری x33 راستش اطلاعات نداشتم اما این میون ماشین هایی مثل جک s3 و چانگان cs35 هم هست.قراره به دوستم که نمایندگی داره زنگ بزنم چون خودم اطلاعی ندارم.اما خب شما در این زمینه اطلاعات داری لطف کن این دوستمون رو یک راهنمایی کن دوتا فکر بهتر از یک فکره)

    بله اقای ماهان عزیز. آنچیز که اطلاع دارم را میگویم.

    خب ابتدا قیمت خیلی مهم است. در ایران هایما S5 سال 99 قیمتی 580 میلیونی داره و مدل 1400 قیمتی 600 میلیون تومانی. ام وی ام x33 اسپرت هم قیمت مدل 99 حدود 500 میلیون و مدل 1400 هم 525 میلیون. جک S3 هم 500 میلیون هست و cs35 هم مدل 99 قیمتی 465 میلیونی دارد.

    اگر اون دوست شما بودجه 600 میلیونی دارد پیشنهاد میکنم کمی پول جور کند و با 650 میلیون ام وی ام X55 بگیرد. هایما اس 5 را پینشهاد نمیکنم.البته 650 میلیون فیدلتی 5 نفره هم هست که پیش فروشش تموم شده. هایما اس 5 هم خودرو خوبیس ولی با توجه به رقبایی که نام بردی و گفتی نظر شما درباره اینا چیست کمی نامردی میشود!
    هایما اس 5 ماشینی است که موتور توربو دارد. ولی آن های دیگر تنفس طبیعی هستن.
    خودم تا به حال سوار هایما اس 5 نشدم. درباره آن هم اطلاعت خیلی زیادی ندارم.

    اما بریم سراغ 3 بابا بزرگ چینی و محبوب در ایران!!!!
    S3 موجود در ایران ماشینی است که سال 2013 در بازار چین عرضه شد .ام وی ام x33 اسپرت اون مدلی که مدیران خودرو داره عرضه میکنه محصول سال 2014 هست
    و پیر ترین این لیست cs35 هست سال 2011 در نمایشگاه فرانکفورت آلمان! ( درست خوندید🙃) معرفی شد و سال 2012 به بازار چین با کمی تغییر عرضه شد.

    در بحث طراحی شاید میتوان گفت cs35 متعادل ترین طراحی را دارد. مخصوصا جلو پنجره آن و طراحی چراغ جلو. غیر ممکن است این ماشین را از دور ببنید و چشمتان رویش قفل نکند !!
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Changan-CS35-765×510.jpg

    طراحی پهلو بسیار ساده هست و آنچنان چیز عجیبی ندارد. عقبش کمی طراحی
    نا معقولی دارد اما با توجه به زمان ساختش یعنی 2012 طراحی عقب مناسبی دارد

    البته این طراحی متعادل چندان چیز عجیبی نیست. وقتی ایتالیایی ها هرچیزی رو طراحی کنن خوب از آب درمیاد! در کل خود من به طراحی cs35 نمره 7 از 10 میدم.

    برویم سراغ S3
    طراحی s3 جوری است که هرکسی دوستش پیدا نمیکند. چرخ خیلی کوچیکی دارد درواقع چرخش کوچک نیست. چرخش با بدنه تناسب ندارد. طراحی جلو نظری ندارم.
    کافی هست این عکس را ببنید.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/07/%DA%86%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86-cs35-%D9%88-%D8%AC%DA%A9-s3-02.jpg

    به نظر من S3 طراحی خامی دارد عکس زیر را مشاهده کنید. هماهنگی بین چرخ و بدنه نیست. جلو پنجره خیلی روی مخ راه میرود. ( نظر خودم)
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/04/JAC-S3-27-765×510.jpg

    طراحی عقب متعادل است و راضی کننده هست ولی مجموع طراحی اصلا مالی نیست
    و من نمره 5 از 10 میدم.

    X33 S
    ام وی ام X33 اسپرت طراحی منطقی دارد. جلویش زیاد ساده و یا زیاد شلوغ نیست.
    طراحان چری سعی کردن آن را عادی طراحی کنن. طوری که زیاد عجیب به نظر نرسد.
    طراحی پهلو همچو cs35 عادی هست و خطوط زیادی ندارد و تناسب چرخ و بدنه برقرار هست. عقبش هم طراحی متعادی دارد و آدم از آن خسته نمیشود.

    نمره من به طراحی بیرون x33 اسپرت = 7.5 از 10
    .
    طراحی داخل.
    بگذارید عکس های داخل را به شما نشان دهم.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/04/JAC-S3-07-765×574.jpg

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/04-Changan-CS35.jpg

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/03/IMAG3497.jpg
    خب طراحی S3 و cs35 کمی نزدیک هم هست. ممکن است بگوید cs35 داخلش شبیه سانتافه 2012 هست. ولی خب نمیشه گفت چون تو یه سال و تقریبا با اختلاف زمان ناچیز به بازار عرضه شده اند.

    اما میتوان گفت شاید S3 چون برای 2013 هست شاید داخلش را کمی الهام گرفته باشد
    X33 هم طراحیش کلا فرق داره. متریال X33 s بیشتر از cs35 و S3 هست
    در بحث S3 و cs35 اختلاف کیفیت کمی مشاهده میشود. ولی متریال داشبورد S3 کمی بیشتر است. کیفیت چرم صندلی cs35 بیشتر است. در کل زیاد اختلاف قیمت ندارند
    اما جلو داشبورد s3 در داخل خودرو خیلی نا متعارف هست اگر نشسته باشید میفهمید چی میگم. اما مجموعا نمره من به طراحی داخل

    به نظرم cs35 نمره 6 مناسبه. S3 هم 5 مناسبه و x33 اسپرت نمره 6.5
    اما ویژگی بد cs35 اینکه فاقد صفحه نمایش هست! که نظری ندارم خودم.😅

    اما مشخصات فنی و میزان فضای صندلی و بار.

    خب cs35 کمترین میزان بار صندوق عقب. و S3 فصای پا کمی دارد.
    اما x33 s صندوق عقب و میزان پای متعادلی داره و راضی کنندس.

    مشخصات فنی هم S3 موتور 1.6 تنفس طبیعی 107 اسب قدرت داره و 155 نیوتون متر گشتاور داره. cs35 مدل وارادتی موتور 1.6 تنفس طبیعی 123 اسب قدرت داره. ولی منتاژ سایپا 113 اسب. ولی گشتاور 160 نیوتون متر داره

    ام وی ام x33 s هم موتور 2.0 تنفس طبیعی قدرت 139 اسب و گشتاور 180 نیوتون متر داره. شاید x33 قدرت مند تر باشه. ولی وزن سنگینی هم داره.

    وزن cs35 در حالت خالص 1270 کیلوگرم. وزن S3 درحالت خالص 1230 کیلوگرم
    وزن X33 s خالص هم 1420 کیلوگرم. هست.

    اگر من بخواهم تناسب بین وزن و قدرت موتور و قدرت و حجم موتور انجام بدم
    changan از همه این ماشین ها برتر هست !
    خب مهندسی فورد دیگه!!😀 ( بله مهندسی فورد !) بعدا توضیح میدم

    و اما تجربه رانندگی خودم با این ماشینا
    cs35 ماشینی است که پس از سوار شدن بر آن سریع میفهمید داستانش فرق دارد!
    معلوم است مهندسی خاصی در این ماشین به کار رفته است که با بقیه چینی ها فرق دارد
    فرمان این ماشین با توجه به رقاباش بسیار نرم است و چون cs35 خودرویی کوچک محسوب میشود هنگام پارک به مشکلی برنمیخورید. دست انداز های بزرگ را به خوبی حس میکنید اما دست انداز های کوچک زیاد به چشم نمیاد. سواری نرم و تمیزی هست
    و کم و کاستی با توجه به زمان ساختش و قیمتش ( به دلار منظورمه) در آن نمیبینید.

    در بحث آفرود هم ماشینی هست عجیب و خلقه!!! برف و خاک کوه بیابان نمیشناسد
    فقط باید زحمت بکشید تا ته پای خود را بر پدال گاز بفشارید !!!🙄🙄

    X33 ماشینی است مناسب و بسیار جا دار. برخلاف cs35 اون مدلی که من روندمش دست انداز های بزرگ را خوب طی میکرد اما دست انداز های کوچک خیلی روی ماشین تاثیر میذاشت. فرمان این خودرو نرم بود و سریع واکنش میداد. اما خوب به نرمی cs35 نیست. در بحث آفرود هم انچنان خوب نمیدرخشد ولی بدک نیست!

    S3 هم خودم نروندمش ولی کنار صندلی کنار راننده نشستم. راستش آفرود حرفش را نزنیم بهتر است!! اونی که من دیدم فرمان نرم و روانی داشت. دست انداز ها هم خوب رد میکرد. سواری مناسبی داشت.
    سواری cs35 = نمره 6.5
    سواری S3 = نمره 5
    سواری x33 = نمره 7

    مصرف سوخت هر 3 تقریبا یکسان هست زیاد اختلاف مصرفی ندارند

    بحث شتاب.
    S3 شتابی حلزون مانندی دارد و حدود 14.5 ثانیه زمان میبرد شتاب بگیرد اما جای تاسف اینجاس که شتاب اولیه خوبی هم ندارد !!!!
    x33 هم شتاب خوبی ندارد. شتابش بین 14 الی 15 ثانیه هست شتاب اولیه خوبی هم ندارد ولی شتاب 40 تا 80 خوبی دارد

    cs35 هم شتاب 14 الی 15 ثانیه ای دارد. ولی شتاب اولیه و ثانویه فوق العاده ای دارد
    ولی اون اخرش حسابی خراب میکند که فکر کنم مشکل از cvt هست.
    شتاب cs35 از سرعت 0 تا 40 کیلومتر حدود 3.5 ثانیه. 60 تا 80 کیلومتر حدود 2.5 ثانیه
    40 تا 80 کیلومتر هم حدود 4 ثانیه. شتاب 0 تا 60 کیلومتر هم حدود 8 ثانیه
    حتی شتاب 0 تا 85 هم خوب هست و حدود 11 ثانیه هست. اما بعد آن به علت تعویص دنده ادامه شتاب یعنی 85 الی 100 کیلومتر حدود 4 ثانیه طول میکشد!!!!!
    خب چه کنیم مشکلات CVT هست دیگه!😅

    اما نترسید در سربالایی ها خوب بالا میرود البته به شرطی که راهش را بلد باشید!!
    درباره شتاب دقیق اون یکی ها خبری ندارم. هرکی خبر داره بگه.

    برسی پایانی.
    هر 3 خودرو ها تقریبا خوب هستن اما به اما هایی وجود دارد !!

    cs35 سایپا متاسفانه دیگر منتاژ نمیشود و از سال 99 منتاژ متوقف شده. پس درنتیجه باید از بیرون نمایندگی نسخه 0 را خریداری کنید یا مدل 99 یا 98 را از سایپا بخرید البته اگه داشته باشند.

    مدیران خودرو شرایط خوبی برای فروش عرضه میکنند. کرمان موتور هم وضع فروشش و خدماتش بدک نیست.

    و اما امایی مهم !!
    به لطف منتاژ کننده ها cs35 با cs35 فرق دارد!! X33 s با x33 s فرق دارد !! S3 با s3 فرق دارد!! یعنی ممکن است اقای ماهان cs35 بگیره براش تا اخر عمر کار کنه. ولی ممکنه همسایه روبرویشون بگیره سر کارکرد 20 هزارتا به مشکل بربخوره!!

    باید دید شانستون چیست!!

    اگر دنبال خودرویی جادار هستید شتاب هم براتون مهم نیست و کمی آپشن دوست دارید
    X33 s پیشنهاد میشود. // اگه یه کسی هستید که زیاد به ماشین فشار نمیارید و همیشه از نقطه A میرید B و اهل شتاب آنچنانی هم نیستید و خانواده 4 نفری هستید S3 پیشنهاد میکنم // اگر دنبال یه ماشین با مرام با طراحی بیرون زیبا و اماکاناتی خیلی عادی میگردید اما شتاب اولیه را دوست دارید و اروگونومی صندلی ها برای شما مهم هست و سواری خوبی میخوهید و برخی مواقع میرید کوه و بیابان cs35 رو پیشنهاد میکنم

    اما cs35 مشکل فضای بار دارد. کولر ماشین هم در گرما کمی زمان بر هست تا کل خودرو را خنک کند. اما راضی کنندس.

    اما خودم X33 s رو پیشنهاد میدم. بعدش cs35 . در پایان S3.

    البته خودتون برید تستشون کنید و برسی هاشونو در اینترنت ببینید ولی این بود نظر من.
    اقای ماهان امیدارم اطلاعات خیلی کم کمکتون کرده باشه.

    فکر کنم اقا ماهان همه مون قبولش داریم. پیشنهاد میکنم شما که تجربه سوای با اینهمه خودرو رو دارید یه زمانی وقت کردید cs35 را تست کنید. بعد تست وقتی قیمت به دلار را نگاه کنید خودتان به داستان پی میبرید. البته ایادو لعنتی چیز دیگریس!!

    امیدوارم اطلاعت عادی مفید بوده باشه

    پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. new RAMIN

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      در پاسخ به کامنت خودم.
      اقای ماهان اون اطلاعات کلی بود که من دادم و بخشی ناچیز از تجربه رانندگیمو و مشخصات فنی رو گفتم. خیلی اطلاعات کلی ای بود و عادی. شرمندن تخصصی نگفتم چون اگه قرار بود دقیق بنشینم همه رو بگم فکر کنم10000 خط میشد!

      اما این مطالب خود پداله. خوندنشون خالی از لطف نیست
      https://www.pedal.ir/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%be%d8%a7/%da%86%d8%a7%d9%86%da%af%d8%a7%d9%86-cs35-%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa/

      https://www.pedal.ir/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%86%D8%B1%DB%8C/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%90%D9%85%E2%80%8C%D9%88%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D9%90%D9%85-x33-s/

      https://www.pedal.ir/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D8%AC%DA%A9-s3-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C/
      حالا برسی دقیق تر توسط سایت پدال به نظرم خیلی بهتره. کمک کننده خوبیس

      به اون دوستتون بگید اگه میخواد بخره به صدای قلبش گوش کنه!
      یعنی اول هر 3 رو قشنگ برسی کنه عکسشونو ببینه مشخصاتشونو ببینه بره پشتش بشینه سپس در پایان ببینه قلبش چی میگه. چون اینجوری به نظرم انتخاب منطقی تری هست

      اما اقای ماهان مجموعا اگه دوستتون به سلامتی خودرو رو خرید خبرش رو بدید.

      پدال کامنتمو منتشر کن. با سپاس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. S

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      به نام خدای آفریننده تویوتا👑
      رامین جان از اون قسمتی که گفتی بجای s5برهx55بگیره متوجه شدم شما چینی سوار و چینی باز نیستید وقتی که x33رو بالا تر از s3وcs35قرار دادی متوجه شدم نه تنها چینی باز بلکه توی باغ هم نیستی
      سپاس فراوان بابت انتشار کامنت هاو مطالب طنز🌹

      دوستی که میخوای توی این رنج ماشین بگیری
      X33 نگیر من نمونه مونتاژ خود چین یعنی تیگو3 مدل2014 رو سوار شدم کشش پایین اینو توی گردنه میفهمی گیربکس اون مدلی که من نشستم تعریفی نداشت توی گردنه اگر بایستی و مجدد بخوای حرکت کنی روانیت میکنه بازار و دست دوم افتضاح

      S3 واقعا خوبه یکم پایینه که بخاطر رینگ و لاستیکش هست ولی‌ اگر خودم میخواستم چینی بگیری قطعا s3بود نمیدونم چی داره که توی گردنه با موتورش که فکر کنم ۱۵۰۰_۶۰۰هست به این راحتی میره بالا از هر لحاظ از x33سره
      Cs35متاسفانه تجربشو نداشتم ولی حتما میگفتم😂

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. new RAMIN

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        با این کامنت شما من متوجه شدم اصلا شما خودت چینی نداری!

        ((رامین جان از اون قسمتی که گفتی بجای s5برهx55بگیره متوجه شدم شما چینی سوار و چینی باز نیستید وقتی که x33رو بالا تر از s3وcs35قرار دادی متوجه شدم نه تنها چینی باز بلکه توی باغ هم نیستی))

        منظور من هایما S5 بود دوست عزیز. به جای هایما اس 5 بره ام وی ام x55 بخره.
        هم بروز تره. زیبا تره. موتورش هم خوبه. مدیران خودرو خدمات خوبی میده
        ولی ایرانخودرو خدتماتش خوب نیست

        دوما منظور من X33 اسپرت هست.
        موتورش قوی نیست ولی فضای بار مناسب آپشن خوبی داره.

        شما بهتره cs35 نروندی!
        چون جز حرفی بی منطق تو کامنت شما چیزی ندیدم و قطعا میخواستی این خودرو رو بکوبونی.

        کسی که میگه هایما S5 بهتر از چریX55 هست. طبیعتا فقط دنبار شتاب هست

        پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. porsche

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        آقای s با رامین سر چینی کل نوروز که منقرض میشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Amin

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      ولی انصافا ، برای کاربر مد نظرتون ارزش گزاشتید که اینهمه نوشتید و اطلاع رسانی کردید
      خوشم اومد

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. امین

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      کامنت یا طومار اژدها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. new Ramin

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      در پاسخ به کامنت خودم و ادامه مبحث

      در بازار چین وقتی چندین خودرو قیمت نزدیکی دارند و امکانات شون شبیه هم و فقط برند و طراحی هاشون و موتوراشون فرق داره آمار فروش نشون میده کدامشان بهتره!!! بعله. وقتی قیمت ها عین هم باشه طبیعتا شما اونی رو انتخاب میکنی که بهتره. خب پس وقتی قیمت ها عین هم ولی یکی پر فروش و دیگری کم فروش نتیجه چیست؟؟؟؟

      آمار فروش 3 بابا بزرگ موجود در ایران از زمان تولدشان! ( حدودا میگم چون اگه عددی تایپ کنم برعکس مینویسه این گوشی! 😐)

      cs35

      سال 2012 = حدودا 6500 دستگاه
      سال 2013 = حدودا 75000 دستگاه
      سال 2014 = حدود 100 هزار دستگاه
      سال 2015 = حدود 169 هزار دستگاه
      سال 2016= حدود 172 هزار دستگاه
      سال 2017= حدود 150 هزار دستگاه
      سال 2018 = حدود 131 هزار دستگاه
      سال 2019 = حدود 141 هزار دستگاه
      سال 2020 = حدود 91 هزار دستگاه
      4 ماه نخست سال 2021 =
      حدود 35 هزار دستگاه

      جک S3

      سال 2014 = حدود 50 هزار دستگاه
      سال 2015 = حدود 77 هزار دستگاه
      سال 2016 = حدود 197 هزار دستگاه!
      سال 2017 = حدود 53 هزار دستگاه!!!!
      سال 2018 = حدود 36 هزار دستگاه
      سال 2019 = حدود 14 هزار دستگاه
      سال 2020= دقیقا 1987 دستگاه 😂

      4ماه سال 2021 = هیچی!!!!!

      چری تیگو 3 ( x33 اسپرت)
      سال 2014 = حدودا 85 هزار دستگاه
      سال 2015= حدودا 120 هزار دستگاه
      سال 2016= حدودا 118 هزار دستگاه
      سال 2017= حدود 80 هزار دستگاه
      سال 2018= حدودا 84 هزار دستگاه
      سال 2019= حدود 35 هزار دستگاه
      سال 2020= حدود 46 هزار دستگاه
      4 ماهه سال 2021 = هیچی!

      یه چیزجالب بگم؟؟
      S3 نسل اول از خط تولید خارج شده و نسل جدید اومده جاش!! با اینکه نسل بروزه ولی آمار فروشش تو حلقم😂 چه قدر بروزه این جک جون!!

      X33 هم…
      در بازار چین اختلاف تیگو 5 و x33 فقط 2500 دلار هست. ( حدودا 15 هزار یوان). حالا کدومو میخری شما؟برای همین آمار فروش x33 S زیاد بالا نیست البته اختلاف قیمت تیگو 7 با تیگو 5 هم 3 هزار دلاره… 😂

      یعنی تقریبا به خاطر اختلاف قیمت 20 هزار یوآنی تقریبا خریداران تیگو 5 خودشون مدلx33 s انتخاب نمی‌کنند… و خریداران تیگو 7 هم تیگو 5 رو انتخاب نمی‌کنند چون با پرداخت پولی کم مدل ماشین کلی عوض می‌شود!!

      اما در ایران متاسفانه اینجوری نیست.
      اختلاف قیمت ها خیلی بالاس. 😕

      cs35 هم آمار فروش. هم تست فنیش هم مشخصات گویا همه چیزه…

      هایما اس 5 هم هست اما خب گرونتره و موتورش توربو هست البته با حضور هایما باید هاوال هم بیاد. خب اون یه مقاله دیگه میخواد!

      اما از بین این 3 خودرو گفتم کدوم بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. Mahdi

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم مازراتی MC20 در بحث طراحی از فراری 296GTB برتره
    296GTB از جلو طراحی خوبی داره اما نسبت به 488 psta چند پله عقب گرد داشته مخصوصا در قسمت عقب که افتضاح مطلقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      اینی که شما میگی‌ سلیقه هست
      به چشم من فراری خیلی‌ سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. حسین

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    فراری😍❤️ الماس صنعت خودرو

    موافقم 5
    مخالفم 0
  17. بهزاد

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    موتور v6 فراری با زاویه 120 درجه ساخته شده و مزراتی 90 درجه و فکر نمیکنم در موتور با هم مشترک باشن و حتی خود مزراتی هم عنوان کرده که توسعه ی این موتور کاملا توسط خودش انجام گرفته.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. رامتین

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    طراحی فراری برام جذابتره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. porsche

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    ام سی بیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. Shirko

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (249 ديدگاه)

    نمی دونم چرا حس می کنم از ۱۰ کامنتی که گذاشته می شه ۷ تاشون یک نفره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    از نمای جانبی فراری خوشم نیومد حس میکنم دماغه خودرو کوتاه هست و یه جورایی نمای جانبی بیش از حد ساده هست تو عکس… ولی از سه رخ عقب و ‌سه رخ جلو حجم گلگیر ها نمای جالبی به خودرو داده . در کل تو نمای جانبی مازراتی و بقیه زوایا فراری رو ترجیح میدم… در مورد زبان جدید طراحی فراری هم یه نکته وجود داره اینکه فراری سعی کرده برای خودروهای هیبریدش یه جور سبک طراحی آینده نگرانه تری رو ارائه بده تو این کار هم نمیتونم بگم کامل موفق بوده از نظر من نمای عقب sf90 بی نظیره اما نمای جلو دلچسب نیست به علاوه اینکه حس میکنم همخونی هم ندارن باهم از این نظر که نمای عقب اون ماشین تا حدی رادیکالی طراحی شده اما جلو تیز و سیال اما توی خودروی تنفس طبیعی که همون ۸۱۲ کامپتیزیونه باشه شما همون المان های طراحی سنتی فراری رو راحت میبینی بدون توجهی به آینده که اتفاقا بی همتا شده

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. rezars pc

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      با تشکر منم یه دوستی دارم گفت فراری داره برا آینده زبان عوض میکنه شک ندارم آینده عاشق طراحی هاشون میشی
      به امید هم تداوم دوستی مون و هم زیباتر اومدن فراری به چشممون

      موافقم 1
      مخالفم 0
  22. سورنا

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    انصافا طراحی مازراتی از فراری بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Sina10

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    پرفورمنس فراری
    طراحی مازراتی
    توی این سالها طراحی فراری افت زیادی داشته ، فکر میکنم اولین باره یه فراری توی طراحی از رقیبش میبازه
    من برعکس حرف مازراتی و فراری معتقدم این پیشرانه ها اشتراکات زیادی دارن باهم
    این شیوه همیشگی زیرمجموعه های فیات بوده
    شباهت زیاد حجم موتور و قدرت پیشرانه بهترین نشونه هست ، قبلا هم از این کارا کردن ، ماجرای موتور الفارومئو جولیا کوادریفولیو اگه یادتون باشه ، تا اونجایی که من شنیدم در گذشته هم از فراری انزو استفاده کرده بوده روی ماشین فوق العاده ی MC12
    حتی به نظرم کاملا روی هم ساخته شدن ، شباهت زیادی توی فرم بدنه دیده میشه ، حتی کابینشون هم خیلی شبیه هم شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. آریا ماشین

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اگه در یک کلام بخوام بگم :
    1 – فراری 296 gtb
    2 – مکلارن آرتورا
    3 – مازراتی mc20

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد مختاری آذر

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    قطعا فراری ولی مکلارن آرتورا از همه سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا