فراری

پیشرانه‌های آینده فراری: توربو یا هیبریدی

خبرها حاکی از آن است که تمام پیشرانه‌های آینده فراری یا به صورت توربو خواهند بود و یا با موتورهای الکتریکی همراه می‌شوند. این خبر، درست پس از زمانی است که لوکا دی مونتزمولو پس از سال‌ها از این کمپانی کنار رفت.

Ferrari California T
Ferrari California T
اتوموتیو نیوز پس از مصاحبه‌ای با مدیر پیشرانه فراری، ویتوریو دینی گزارش داده که تمام موتورهای V8 نسل جدید فراری با توربوشارژر خواهند بود؛ همانند چیزی که در کالیفرنیا T مدل ۲۰۱۵ شاهد بودیم. همچنین، احتمالاً شاهد حجم موتورها خواهیم بود. همچنین این احتمال وجود دارد که تمام موتورهای V-12، مشابه پیشرانه مورد استفاده در لافراری از الکتریسیته در کنار خود استفاده کنند.

Ferrari Laferrari Engine
Ferrari Laferrari Engine
در فرمول یک پیشرانه‌های توربو و هیبریدی معرفی شده‌اند و فراری می‌گوید که این تکنولوژی‌ها تنها راه برآورده کردن قوانین آلودگی و در عین حال، افزایش عملکرد خودروهایش است. هیچ برنامه‌ای برای استفاده از سیستم هیبریدی در فشار مکش وجود ندارد؛ با این حال موتورهای V8 از این امکان استفاده خواهند کرد. با این حال، مطابق گفته «دینی» موتورهای V-12 به چهار توربو نیاز خواهند داشت. بنابراین حجم زیادی را اشغال می‌کنند و گرمای تولیدی آن‌ها نیاز بسیار بالا خواهد بود. در مقابل این توربوها نیروی خود را از باتری‌های لیتیومی و موتورهای الکتریکی تأمینی خواهند کرد.

Ferrari Laferrari Engine
Ferrari Laferrari Engine
اتوموتیو نیوز همچنین گزارش می‌دهد که یک نسخه بازنگری شده از ۴۵۸ ایتالیا و اسپایدر با طرح بدنه اسپرتی‌تر و پیشرانه V-8 با توربوهای دوقلو در ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد و احتمالاً دارای یک نام جدید نیز خواهد بود. همچنین مدل‌های جدید FF و F12 برلینتا با مهندسی جدید و شاید با سیستم هیبریدی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از راه برسند. از یک منظر کلی که به این قضیه نگاه کنیم، خریداران فراری باید به دنبال قدرت بیشتر و همچنین بهینه‌سازی بیشتر در مصرف سوخت باشند. همچنین اگر مارچیونه تصمیم بگیرد که تولید سالانه را از ۷ هزار به ۱۰ هزار برساند، باید منتظر خودروهای بیشتر و فرصت‌های خرید بیشتر محصولات فراری باشیم.

2015 Ferrari California T Interior turbo response gauge
۲۰۱۵ Ferrari California T Interior turbo response gauge
البته این برنامه توسعه باعث می‌شود که هیچ اثری از موتورهای پر سر و صدای تنفس طبیعی در خط تولید فراری باقی نماند؛ موضوعی که شاید باور آن برای علاقه‌مندان خودرو اندکی سخت باشد. شاید هم در این میان، عده‌ای به سراغ لامبورگینی بروند؛ کمپانی‌ای که به نظر می‌رسد با دور نگه‌داشتن موتورهای V-10 و V-12 از این نوع تکنولوژی‌ها (توربوشارژر و …) مشکلی نداشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. M Power///

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    سال ۲۰۱۶ سال فراری خواهد بود. با پیشرانه های توربو و هایبرید و بازنگری ظاهری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. توفیقی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    فراری همیشه باکیفیت ترین موتور ها رو تولید کرده و می کند و خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SuperVeloce

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      پس AMG/// بوقه؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. توفیقی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    مدل لافراری نشون داد فراری هم میتونه کارهای فوق العاده ای انجام بده که دهن همه باز بمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ahmad

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    واقعا تلاش فراری قابل ستایشه, امیدوارم موفق بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. SARD

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    امیدوارم بتونه رکورد سرعت رو بشکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. pouya

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به عنوان طرفدار فراری از اینکار چندان خوشم نمیاد.
    اونم بخاطر اینکه فراری چندین ساله که ماشین هاش تنفس طبیعی هستند و صداییم که تولید میکنن واقعا عالیه.
    حالا یهویی تو دو سه سال همه چی بخواد تغییر بکنه یه خورده….
    البته باید منتظر موند و دید فراری باهوشت از این حرفاست که صدای ماشیناشو خراب کنه میدونه سوپر اسپرت یا هایپرکاری که صدا نداشته باشه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      داش پویا، توربو های الکتریکی تغییرات بسیار کمی توی صدای موتور ایجاد میکنه، برای همینه که فراری استفاده از توربوهای الکتریکی رو ارجح تر میدونه

      یه مزیت دیگه توربو های الکتریکی اینه که لگ ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (481 ديدگاه)

      دوست عزیز این نظرای اشتباهی که خیلیا درباره ماشینا میدن درست نیست مثلا بعضیا در آمریکا فکر میکردن کادیلاک حتما باید دیفرانسیل عقب باشه با اینکه خیلی از ماشیناش نیستن و الان هم داره حداکثر تلاشش رو میکنه تا هر کاری که باعث بهتر شدنه بکنه که الانم با کمپانی های مطرح آلمانی رقابت سختی داره… تازه کمپانی صاحب نامی مثل فراری به ندرت پیش میاد که ماشیناشو خراب کنه … فراری کالیفرنیا هم با اینکه اولین ماشینه توربو داره خیلی هم اقتصادی تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        سعید جان فراری کالیفرنیا T اولین فراری توربو دار نیست. فراری قبلا هم از توربو در ماشیناش استفاده کرده. در سال1984 در مدل GTO 288 از توربو استفاده کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (481 ديدگاه)

          مرسی از راهنماییت ولی من منظورم از ماشینای جدیدش بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. datsun

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    از توربو استفاده کنه خیلی بهتره تا هیبرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      به نظر من هیبرید برای راری هم بهتره هم با ارزش تر

      چون هم سنت خودشو حفظ کرده تا حدودی و هم از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سام

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خدا نکنه وایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. صادق

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    این که فراری بعد از مونتزمولو به این فکر افتاده، درست نیست

    در دوران مونتزمولو تحقیق و تکمیل پروژه لافرای و ساختش انجام شد

    همچنین در دوران همین مرد بود که کالیفرنیا T تولید شد

    و جالبتر اینکه در دوران لوکا بود که پروژه جانشین 458 با توربو های الکتریکی ایجاد شد

    درکل اتفاقی هست که برای همه میوفته، حتی برای لامبو یا آستون ، به هر حال دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره

    ولی به نظرم همه ی خط تولید رو نباید تغییر بده، بلاخره باید تولیدات محدود فقط بنزینی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    فراری از وقتی ساخته شده به همه فهمونده ماشین اسپرت چیه با این همه طرفدار و خریدار که داره مطمئنم که جزء بهترینها خواهد ماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ferrari fan

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اصلا دلم نمیخواد فراری از توربو در موتوراش استفاده کنه چون خیلی از مشتریا و طرفتارای فراری برای صدا و اون مصرف سوخت کمش دوستش دارن و این خیلی بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. توفیقی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    من همیشه به کارهای فراری خوشبین بودم و هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. enzo

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    مث اینکه یواش یواش باید توربو رو هم جزیی از فراری دونست
    ولی v12 ها تنفس طبیعی میمونن فقط تکنولوژی هیبرید بهشون اضافه میشه مثل لافراری
    خوشبختانه این تکنولوژی هم جوری تو لافراری استفاده شده که انگار با موتور درون سوز یکپارچه هست و قدرت تولیدیش همیشه تو دسترسه و راننده وجود موتور الکتریکی رو حس نمیکنه
    خوبیش به توربو اینه که اون حسو حال وصدای خاص تنفس طبیعی رو حفظ میکنه
    به قول یکی از مجلات معروف اونور میگه لافراری 800+163 اسب بخار نیست و963 اسب بخار واحد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. e36

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    از توربو استفاده میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. توفیقی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    به نظرم ایده جالبیه استفاده از توربو و سوپر شرژر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا