فراری

نگاهی به ویژگی‌های آئرودینامیکی و عملکردی فراری F8 تریبوتو

به تازگی ویدئوهایی از جزئیات آئرودینامیکی و عملکردی سوپرکار جدید فراری F8 تریبوتو منتشر شده است.


کلیدی‌ترین فاکتور پرفورمنس سوپرکار جدید مارانللو پیشرانه‌ی آن است. نیروبخش این خودرو نسخه‌ی ارتقا یافته از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربویی است که سه سال است جایزه‌ی پیشرانه‌ی برگزیده‌ی سال را به خود اختصاص می‌دهد. این نیروگاه ایتالیایی در F8 خروجی ۷۱۰ اسب بخاری دارد که مشابه سوپرکار ۴۸۸ پیستا می‌باشد.


جدای از پیشرانه، کاهش وزن هم مدنظر فراری بوده و به همین خاطر F8 تریبوتو حدود ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از ۴۸۸ GTB باشد. پیشرانه‌ی کم‌وزن‌تر، شیشه عقب لکسان و اسپویلر عقب فیبر کربنی باعث کاهش وزن این خودرو شده‌اند.


اما یکی از مهم‌ترین جنبه‌های پرفورمنس F8 تریبوتو به سیستم‌های F1-Trac، E-Diff و SCM-E مربوط می‌شود. همچنین سیستم بهبود دینامیک پلاس فراری هم در این سوپرکار وجود دارد که به سرعت فشار ترمز کالیپرها را تنظیم می‌کند تا نظارت بیشتری روی دینامیک جانبی خودرو صورت گیرد.


سیستم‌های آئرودینامیکی نیز نقشی کلیدی در طراحی این سوپرکار داشته‌اند. در بخش عقب یک اسپویلر جدید نصب شده که کاراتر از قبل است. همچنین بخش زیرین بدنه به‌صورت تخت طراحی شده و دیفیوزر جلو نیز باعث بهبود راندمان آئرودینامیکی شده و باعث خنک شدن هرچه بیشتر ترمزها می‌شود. حتی در زیر بدنه ژنراتورهای ورتکس وجود دارند. دیفیوزر عقب فعال نیز باعث افزایش داون فورس در هنگام عبور از پیچ‌ها شده و درگ را کاهش می‌دهد که نتیجه‌ی تمامی این کارها بهبود شتاب‌گیری و سقف سرعت خودروست.


فراری F8 تریبوتو نیز همانند اسلاف خود تنها برای مدت کوتاهی عنوان سریع‌ترین فراری ۸ سیلندر پیشرانه وسط را در اختیار خواهد داشت زیرا نسخه‌ی گیراتر آن در راه است. البته به نظر می‌رسد فعلاً شرایط برای جنگی سخت با مک لارن ۷۲۰S مهیا شده است…

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    فراری – زیبای همیشگی / اخ که مشکی این اتاق چقدر خوف میتونه باشه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    ساده ، مفید و کارآمد که در عین حال به زیبایی ماشین لطمه وارد نمیکنه ؛ این یعنی تکنولوژی مُدرنِ فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. joojoo

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (272 ديدگاه)

    فراری 488 از 458 اسپیشیاله قدرت بیشتر و وزن کمتری داشت و واقعا حرکت رو به جلویی محسوب میشد و اختلاف پرفورمنس قابل توجهی داشت
    ولی f8 از 488 پیستا نه قدرت بیشتری داره(قدرتاشون یکیه) و وزنشم بیشتره(دقت کنید f8 از 488 GTB سبکتره نه پیستا)
    من با اینکه فراری رو دوست دارم ولی این حرکتش رو نمیپسندم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      دوست عزیز ۴۵۸ اسپشیال ۱۲۸۰ کیلوگرم وزن داشت و ۴۸۸ هم ۱۳۷۰ کیلو.۴۸۸ ده کیلوگرم از ۴۵۸ سبکتر بود نه از اسپشیال ضمنا دوماه دیگه فراری سوپراسپرت هیبریدی خودش رو با قدرت احتمالی ۷۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۸۰ نیوتن متری معرفی میکنه.و گفتن این مدل متمرکز روی پیست خواهد بود.و از پلتفرم کاملا جدید استفاده خواهد شد f8 برای مشتریانی ساخته شده که یه فراری شهری میخوان و همون ۷۱۰ اسب قدرت کاملا کافیه و حتی زیاده با توجه به وزن ۱۳۳۰ کیلوگرمی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    488 پیستا از ۷۲۰s سریع تر هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. سامان

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (35 ديدگاه)

    براوو خیلی زیباتر شده‌. فراری ثابت کرده که نهایت وجود ندارد. همیشه میگیم مگه ممکنه از این زیباتر هم داشته باشیم. بعد دوباره فراری همه رو غافلگیر می‌کنه.
    دقت در جزییات و مهندسی و هنر و تکنولوژی پیشرفته همه با هم تلفیق شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (552 ديدگاه)

    ایتالیاییها میگن فراری
    ما هم میگیم فراری
    واقعا فراریه
    خیلی خوشگله فقط قرمز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Danial

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (466 ديدگاه)

    سلطان بی چون و چرای خودرو سازی جهان حضرت فراری و تمام ♥

    من حتی فکر میکنم خارج از سیاره زمین هم نمیتونن رو دست فراری بلند بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین دهمرد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اون ژنراتور ورتکس چیه کسی میدونه؟ پدال همش شده اخبار یکمم درباره تکنولوژی های مربوط به خودرو کار کنین.دمتون گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا