فراری

آیا یک پلتفرم مدولار جدید می‌تواند بین تمام فراری‌ها مشترک باشد؟

فراری در حال تغییرات عمده در بخش سازمانی و مدیریتی کمپانی است. این کمپانی که هم اکنون تحت تملک فیات-کرایسلر است، تصمیم دارد از شرکت مادر جدا شده و شرکتی مستقل شود و این می‌تواند یک آغاز برای فراری باشد.

Ferrari CascoRosso Concept
از نقطه‌نظرهایی، گفتنی است، راه و روشی که فراری با آن خودرو تولید می‌کند نیز ممکن است به‌کلی تغییر کند. گویا این شرکت قرار است از پلتفرم‌های مدولار جدید به‌عنوان زیربنای بسیاری از مدل‌های آیندهٔ خود استفاده کند. با توجه به گزارشی که اخیراً توسط مجله اتومبیل (Automobile Magazine) منتشر شده است، احتمال می‌رود در آینده، بیشتر فراری‌های جدید، طراحی و ساخت نزدیک و مشابهی داشته باشند.
فراری در حال حاضر، هم خودروهای موتور جلو و هم خودروهای موتور میانی تولید می‌کند، خودروهای اسپرت V8 و V12 . اما این روند ممکن است به‌زودی تغییراتی به خود ببیند و تمام مدل‌های نام‌برده (به‌جز نسخه‌های ویژه مثل لافراری) همگی از همان پلتفرم مدولار جدید به‌صورت یکسان بهره ببرند، درواقع بسیاری از خودروسازان از این روش استفاده می‌کنند و خودروهایشان از سدان گرفته تا SUVها، همگی بر روی یک پلتفرم سوارند، درواقع، این حرکت به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید و افزایش حاشیه سود انجام می‌شود.

Ferrari factory
بر اساس گزارش‌های رسیده، پلتفرم سبک‌وزن فراری، از قاب‌های آلومینیومی بهره‌مند خواهد بود، همچنین توانایی انعطاف‌پذیری بالایی به‌منظور بهره‌گیری از موتورها و سیستم‌های انتقال قدرت مختلف را داراست. همان‌طور که از شواهد پیداست، باید گفت فراری آلومینیوم را به فیبر کربن ترجیح داده است، زیرا مطابق گزارش‌ها، ساخت و تعمیرات آلومینیوم راحت‌تر از فیبرکربن می‌باشد.
گفته شده اولین خودرویی که از پلتفرم جدید استفاده خواهد کرد، جانشین کالیفرنیای فعلی (کالیفرنیا T) خواهد بود، خودرویی که احتمالاً اوایل ۲۰۱۷ خواهد آمد. همچنین باقی مدل‌هایی که در صف تغییرات ایستاده‌اند نسل‌های جدید FF و F12 و ۴۸۸ GTB هستند، که به احتمال زیاد در طراحی‌های مجدد به سمت پلتفرم جدید حرکت می‌کنند.

Ferrari-Millenio-concept
علاوه بر اینکه مدل‌های جدید فراری تغییراتی را در پلتفرم خواهند دید، موتورهای این شرکت نیز ممکن است با شدت و سرعت زیادی شروع به کوچک شدن کنند!
به‌عنوان مثال، ممکن است در کالیفرنیا، به‌جای یک موتور V8، از V6 استفاده شود. همین‌طور در جانشین FF این امکان وجود دارد که به‌جای موتور V12 فعلی، از یک V8 توربوشارژ، مشابه ۴۸۸ استفاده شود. این حرکت می‌تواند مصرف سوخت خودروهای تولیدی این شرکت را کاهش دهد و به فراری، در مقابل قوانین و استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی گازهای گلخانه‌ای کمک کند.

ferrari-california-T
البته، ذکر این نکته می‌تواند مرهمی بر زخم فراری دوستان باشد که موتورهای حجیم و V12 این شرکت زنده خواهند ماند (در نسخه‌های ویژه) زیرا فراری بدون V12 فراری نخواهد بود…! البته در کنار این موتورها احتمالاً از موتورهای برقی نیز استفاده می‌شود، اما برخلاف لافراری، مدل‌های ویژه‌ی آینده ممکن است به‌گونه‌ای طراحی شوند که توانایی حرکت با برق را نیز داشته باشند، تا برای مصارف شهری و مسافت‌های کوتاه بتوانند مورد استفاده قرار گیرند. اما یک فراری بی‌صدا؟ شاید این تغییر از همه بزرگ‌تر باشد. نظر شما چیست؟

نویسنده: صادق رحمانی
منبع: digitaltrends

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. پژمان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (296 ديدگاه)

    سلام صادق جان یه دونه ای , اگه یادت باشه پارسال یه ادرس بهت دادم رفتی دیدی و کلی حال کردی بعد گفتی انگار در بهشت رو به روم باز کردی بازم به اون ادرس برو چیزهای جدید اومده که میتونی داخل پدال هم بزاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      سلام پژمان جان
      خدا را شکر که خودت یادته
      متاسفانه من اون آدرسا گم کردم :(
      ی بارم میخواستم از خودت بپرسم، گفتم آخه چی بگم که یادش بیاد؟؟؟!!
      اگه یبار دیگه زحمتشو بکشی، خیلی حال دادی.
      دمت گرم داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پژمان

        ۱۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (296 ديدگاه)

        برای نمونه یه ادرس بهت میدم تو سایت اپارات برو و این ادرس رو سرچ کن رو اسم فرستنده کلیک کنی وارد کانال میشی و میتونی همه ویدیو هارو ببینی اسم فرستنده علی هستش عکس کانالش هم یه لافراری قرمزه بصورت لینک هم ادرس میدم امیدوارم زود تایید بشه
        درگ فراری f12 و لامبورگینی اونتادور

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. پژمان

        ۱۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (296 ديدگاه)
        1. صادق

          ۱۸ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          مرسی پژمان جان
          رفتم سرا غ کانالش، لذت بردم، یه 20-25 تاشم گرفتم، خیلیاشونم داشتم، بقیه شونم یواش یواش میگیرم :)
          بازم ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. great britain

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    اگه آینده همینطو رباشه دیگه باید قید ماشین هایی که بهشون میشه گفت سوپر اسپرت رو باید زد.عینه این فیلم های آینده که نشون میدن ماشین ها همه توی یک خط وبا سرعت های یکی دارن حرکت میکنن!!!!!!!!!!
    خودروها که کم کم خودکار که دارن میشن.موتورهاشونم که کوچیک میشه آینده ای که شاید دیگه خودروها بیشتر اقتصادی باشن تا رقابتی!!!!!!!!!!
    این آینده رو من دوست ندارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ماشین الکتریکی برای مصارف شهری خوبه تولید بشه هم کمک میکنه سر و صدای کمتر شهر و هم تولید کمتر گاز های گلخانه ایی و …اما خودرو های سوپر اسپرت و هایپر کار ها باید به موتور های بنزینی یا هیبرید وفادار بمونن ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. 1A1

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بدجور حالم گرفت اصلا.یعنی چی.چه برقی چه کشکی…کاش که چنین پیش نرود.یا حسین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا آفرین به فراری که روش پورشه رو در پیش نمی گیره و هر طراحی که بیرون میده از قبلی متفاوت و زیباتره. مدولار یا غیر مدولار، تا الان، فراری ثابت کرده که در زمینه طراحی، همیشه یکی از پیشتازان بوده و طراحیهاش همیشه منحصر به فرد بوده، یعنی از طراحی جدید نمی ترسه و حاضره براش هزینه کنه و وقت بذاره، نه مثل بعضی کمپانیها که حاضر نیستن حتی یک طرح دیگه رو آزمایش کنن و در لاک خودشون فرو رفتند و همش همون قیافه رو میدن بیرون. واقعا فراری تا الان، شایسته تقدیر و تشکر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Rouzbeh

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    احمد جان من هم با تو موافقم. برای پیشرفت باید ریسک پذیر بود. فراری همیشه عالیه چه با موتور برقی و مدولار چی بی موتور برقی و مدولار فرق نمیکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    یعنی فراری جدا میشه؟ خبری از این بهتر براش نمیشه متصور شد.
    فراری باید صاحب فیات باشه نه فیات صاحب فراری. فیات اگر جیپ و فراری رو نداشت میخواس چیکار کنه؟
    اولین باره ک از شنیدن برقی شدن ماشینی ناراحت نمیشم. چون قاعده حاکم بر فراری داشتن حس و روحه. حتی با برقی شدنش این قاعده رو زیرپا نمیزاره. همون طور ک با استفاده از توربو و ساخت هایبریدی مثل لافراری نشون داد که ترس هایی ک برای فراری وجودداشت ب واقعیت نرسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا