فراری

نمایشگاه ژنو: رونمایی از قوی‌ترین فِراری 12 سیلندر تاریخ!

فراری در نمایشگاه ژنو امسال یک نماینده بسیار ویژه دارد: ۸۱۲ سوپرفَست، که جایگزین مدل پرآوازه F12berlinetta شده و برگ جدیدی در کارنامه درخشان صاحب مارانللو رقم خواهد زد!

2017-ferrari-812-superfast-19
این هیولای تازه‌نفس با دو رنگ مختلف رونمایی شد: یکی قرمز سِتانتا (Rosso Settanta) که به‌منظور بزرگداشت هفتاد سالگی کمپانی به‌صورت اختصاصی برای این نمونه تولید شده و دیگری طوسی کالدو (Grigio Caldo). هردو خودرو نمای فوق‌العاده چشمگیری دارند و توجهات را به‌شدت به خود جلب می‌کنند. این کار تقریباً عادت همیشگی فِراری بوده و کمتر پیش آمده که تنها یک دستگاه از مدل جدید را برای رونمایی حاضر کند.

2017-ferrari-812-superfast-14

۸۱۲ درواقع به‌عنوان یک مدل یادبود (البته با تیراژ نامحدود) برای سالگرد هفتاد سالگی فِراری ساخته و پرداخته شده و قوی‌ترین اسب ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی تاریخ این خودروساز به حساب می‌آید. زیر کاپوت کشیده جلو، قلب V12 با حجم ۶.۵ لیتر آرَمیده که ۷۸۹ اسب بخار قدرت (۸۰۰ PS) و ۷۱۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام تماماً از طریق نمونه تغییریافته جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه خودکار به چرخ‌های عقب می‌رسند.

2017-ferrari-812-superfast-21
مدل جدید دو ویژگی ممتاز هم دارد: اول، سامانه فرمان برقی (Electronic Power Steering) که برای اولین بار توسط صاحب مارانللو معرفی شده است.

2017-ferrari-812-superfast-15
دوم، سامانه فاصله محوری کوتاه مجازی ۲.۰ که با کمک فرمان برقی محور جلو و برنامه‌ریزی‌های دقیق مبتنی بر ابعاد لاستیک‌ها و فرمان پذیری چرخ‌های عقب چالاکی و سرعت‌عمل بیشتری به ارمغان می‌آورد.

2017-ferrari-812-superfast-23
بزودی در پدال جزئیات کامل این اسب جوان را باهم بررسی خواهیم کرد.

غرفه فِراری در نمایشگاه ژنو علاوه بر ۸۱۲ سوپرفَست چند مدل سفارشی دیگر را نیز شامل می‌شود. از آن جمله می‌توان یک ۴۸۸ GTB خاص (ساخته شده توسط بخش Tailor Made کمپانی) را نام برد که الهاماتی از مدل ۲۹۰ MM شرکت کننده در میله میلیا (Mille Miglia) سال ۱۹۵۶ دارد و رنگ بدنه آن ترکیبی از قرمز مسابقه‌ای (Rosso Corsa)، آبی لاگونا (Blu Laguna) و زرد مودنا (Giallo Modena) می‌باشد. اشاره می‌کنم که راننده ۲۹۰ MM مذکور در آن رقابت‌ها خوآن مانوئِل فانگیو (Juan Manuel Fangio) فقید بود.

2017-ferrari-812-superfast-16

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    خیلی وقت بود منتظر بودم پدال این خبر رو منتشر کنه. با تشکر از اقای قوام.
    به نظرم طراحی بسیار زیبایی داره. حالا باید منتظر بمونیم تا عملکردش رو در مقابل رقبا ببینیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari zonda TDF

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      قویترین 12سیلندر تنفس طبیعی تاریخ فرراری fxx_Enzo. هست با 834اسب.
      بعد از اون هم f12_TDF با 820اسب.
      .
      #تبصره:قدرت پیشرانه احتراقی fxxK. حدود900اسب هست که با الکتریکی میشه 1050.
      البته شاید منظور نویسنده مدل های پایه است!
      .
      .
      یه چیز دیگه :
      F12 6/3L هست و موتورجلو محورعقب.
      اونتادور 6/5لیتری موتوروسط 4چرخ متحرک.
      بازم حریف f12نمیشه، و این یعنی مهندسی بی‌نظیر فرراری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    قدرت و گشتاور خوبی داره ، ولی RWD هست و ظاهرش هم به نظر من مخصوصا از نمای جلو و باز مخصوصا چراغ های جلو اصلا جالب نیست.
    اونتادور S رو بیشتر دوست دارم ، درسته چهارچرخ متحرکه و قدرتش حدود 50 اسب بخار از این کمتره ، چون اتلاف انرژی در ماشین 4WD بیشتره ، با این همه شک ندارم در درگ و پیست شکستش میده
    لامبورگینی هم که ماشالله استاد پیست شده.
    در کل نظر شخصی من اینه که از سبک طراحیش خوشم نیومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      دفعه قبل که f12 تو درگ اونتادور رو برد…این دفعه هم مطمعنا می بره…شاهکار مهندسیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        شک نکن که میبره. اونتادر s هنوز از پس F12 معمولی نمیتونه بربیاد. ضمنا فراری. در مقایسه با رقبا در مجموع اتومبیل بهتریه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Carbonado Aventador

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        تو هیچ درگ رسمی ای هیچ وقت f12 نتونسته اونتادور رو ببره…

        تو اون درگ هایی که منظورته هموناییه که آونتادور با 2 ثانیه تاخیر لانچ میکرد!!!!

        تو فوق العاده بودن فراری و برتر بودن شتاب ثانویش شکی نیست ولی چون نه لانچ درست حسابی دارن و نه awd هستن حداقل تو 400 متر جلو لامبورگینی کم میارن!!!!

        این حرفایی هم میزنم رو حساب کتابه و باد هوا نیست…

        آقا من دیوونه ی نمای عقبشم….
        سیر نمیشم از دیدنش!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. OMID-LAMBO

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    زیبایی فدای آیرودینامیک شده !
    :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقط انگلستان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    همه مدل های شرکت فراری آدم رو از هر نظر حیرت زده می کنن اینم به نظرم به اندازه F12 زیبا هستش نظر شخصیم هم اینه که عقبش از F12 زیباتره
    فراری 458 اسپشاله رکورددار قدرت تولیدی به ازای هر لیتر از حجم موتور تنفس طبیعی در جهان هستش یعنی 132.7 اسب بخار برای هر لیتر از حجم موتور
    مقام دوم هم متعلق به پورشه 918 اسپایدر با قدرت تولیدی 132.2 اسب بخار به ازای هر لیتر از حجم موتور هستش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان جباری

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    این اسب سرکش مطمئناً Aventador S رو شکست میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مرتضی مقدم

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هرچی بیشتر به عکساش نگاه می کنم بیشتر غرق طراحیش میشم.بیشتر شبیه اشعار حافظ می مونه تا یه سوپر اسپورت وحشی.انگار خطوطش رو جریان آب هزارن ساله تراشیده.همیشه عاشق ماشینای آلمانیم ولی فراری فرا زمینیه انگار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Roozbeh

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    فقط آونتادور
    اون درگ اصلا دقیق و علمی نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایمان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (258 ديدگاه)

    یک اسب اصیل دیگه از پادشاه مارانللو.زیبایی وعملکرد بینظیر در کنار هم مثل همیشه.چطور کسی میتونه محصولات اسپرت سازهای بی هویت رو با پادشاه مارانللو مقایسه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیلی زیبا دلم می خواد یکی از اینها رو داشته باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید(تهران)

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    دوستای گلم حیف نیست شاهکارهای فوق العاده ای مثل این و اونتادور رو تا حد تک بعدی مثلا تست درگ یا دور پیست و اینا پائین میارید؟ چه اهمیتی داره چند دهم ثانیه کندتر یا تندتر؟ مهم اینه که زیباست و روح داره، دوازده سیلندره و اینقدر شتاب داره که خون توی رگ منجمد بشه، یه نظر شخصی هم دارم که فک میکنم فراری و لامبو برای مدلای دوازده سیلندرشون خیلی بیشتر مایه میزارن، ۴۵۶ و حالا ۴۸۸ البته که فراری هستن شاهکار ولی تا حد F12 و این جدیده برام دلچسب نیستن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. rs7

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا از موتور 12 سیلندر این اسب بخارو کشیدن بیرون بدون توربو یا هر چیزه دیگه شاهکاره. تازه اونتادور اس اینو شکست بده یا بر عکس چیزی از ارزشهای این دوماشین کم نمیشه دوستان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. h112

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    عالیه …عالی…گشتاور ی که چرخ های عقب منتقل میشه رانندگی. رو دیوانه وار و هیجان انگیز میکنه..
    دوستان از rwd بودنش ایراد نگیرید…این خودش یه برتریه…
    سلیقه ای یه…ولی من چراغ های f12. رو بیشتر دوست دارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Hamed Ferrari

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    فانوسن قشنگ نیست … حیفه اون جلو پنجره اف 12

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ardalan

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    امیدوارم فراری هرچه زودتر مجددا همکاریش با پینین فارینا رو از سر بگیره. نه این که این ماشین خوب نباشه فقط چون پینین فارینا یه چیز دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sevlan

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    حداقل بیست تا درگ از F12 و آونتادور تو یوتیوب و آپارات خودمون هس که تو همشون F12 برده ، تعصب هم حدی داره ، یه درگ ندیدم که آونتادور ، F12 رو ببره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    ژنو 2017 کولاک بود واقعا کلی سوپرایز داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا