فراری

معرفی کتاب منحصربه‌فرد و گران‌قیمت فراری!

کتاب نهایی فراری در ماه اکتبر عرضه خواهد شد و قیمت آن به‌صورت بسیار ناقابل برابر با ۳۰ هزار دلار است! بله درست است، با این پول شما می‌توانید یک تویوتا کمری مجهز بخرید یا اینکه کتابی را صاحب شوید که دارای بیش از ۵۱۴ صفحه از تصاویر فوق‌العاده و اطلاعات ارزشمندی است که مستقیماً از آرشیو مارانللو به بیرون راه یافته است.

کتاب فراری
اگرچه قیمت ۳۰ هزار دلاری این کتاب بسیار بالاست اما قاب کتاب شبیه پوشش‌های سوپاپ ۱۲ سیلندر بوده و روی پایه‌ای نشسته که از فولاد کرومی ساخته شده است. همچنین در ساخت این پایه از هدرزهای اگزوز یکی از خودروهای مسابقه‌ای دهه ۶۰ فراری استفاده شده است.


خود کتاب و پایه‌اش به منظور ساخت یک اثر هنری فوق‌العاده ترکیب شده‌اند و ناشر تنها ۲۵۰ نسخه از این کتاب را ارائه خواهد کرد. به منظور هرچه جذاب‌تر شدن این کتاب، هر نسخه دارای امضای مدیرعامل فراری جان الکان، پسر انزو فراری و سرجیو مارکیونه فقید می‌باشد. همانند کابین یکی از گرندتوررهای فراری، کاورهای چرمی با دوخت سفارشی روی جلد خودنمایی می‌کنند. باز کردن کتاب تصاویر و اسناد جدیدی از تاریخ و میراث گران‌بهای فراری را عیان می‌کند.


اگر پرداخت ۳۰ هزار دلار از عهده شما خارج است می‌توانید نسخه‌ای دیگر از آن را بخرید که فاقد پایه بوده و ۶ هزار دلار قیمت دارد. از این نسخه تنها ۱۶۹۷ جلد ارائه خواهد شد و تنها امضای پیرو فراری روی آن خواهد بود اما تمامی تصاویر و اسناد نسخه گران‌بها در آن وجود دارند.

کتاب فراری
فراری با انتشار چنین کتاب‌های چشمگیر و گران‌قیمتی بیگانه نیست. چند سال پیش یک کتاب ۸۵۲ صفحه‌ای با قیمت ۲۷۵ هزار دلار عرضه شد که دارای ۳۰ قطعه الماس روی لوگوی اسب فراری بود. حتی نسخه ارزان‌تر این کتاب ۳۷۵۰۰ دلار قیمت داشت.

بنتلی نیز اخیراً کتابی ۳۰ کیلوگرمی از تاریخچه یک‌صد ساله خود را منتشر کرده است. این کتاب در سال ۲۰۱۹ و در سه نسخه عرضه خواهد شد اما قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    ۲۵۰ نسخه قراره ارائه بشه من گفتم ۵۰۰ جلد که اشتباه بود عذرخواهی مکینم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MjM

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (718 ديدگاه)

    کتاب پراید: 4 صفحه با جلد کاهی حاوی عکسهای پراید کره ای ک وارد ایران شد و کم کم قسمتهایی ازش حذف و ب شکل امروزی درآمد!
    این کتاب حاوی اطلاعات تاریخچه شرکت سایپا میباشد ک شامل 5 خط و نیم است ک از 50 سال پیش و از چگونگی مونتاژ رنو 5 شروع شده و با مونتاژ پراید همچنان ادامه دارد.
    این کتاب به اثر انگشت مدیران متعدد سایپا منقش شده! .
    مدیر عامل سایپا اعلام کرد این کتاب با قیمت 3200 تومن ب بازار عرضه خواهد شد ولی ب دلیل کمبود قطعه و تحریم ها ما ضرر میدیم و مجبور هستیم قیمت رو افزایش داده و جهت فروش نیمی از مبلغ رو دریافت و کتاب رو پیش فروش کنیم و سال آینده تحویل خریداران نماییم.
    همچنین مدیر عامل سایپا از حذف منگنه های کتاب توضیح داد و اظهار کرد ک منگنه ها ب صورت آپشن هستند و در صورت درخواست مشتری منگنه میشوند. و مشتریانی ک خواهان نسخه ارزان قیمت تر این کتاب هستند میتوانند نسخه SE کتاب را شفارش داده ک فاقد جلد و عکس میباشد و با قیمت 3050 تومن عرضه میشود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (52 ديدگاه)

      ??????

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا