فراری

تصوُری از کراس‌اوور فراری، یک GTC4 Lusso قدبلند!

در حال حاضر، مدل GTC4 Lusso با چهار صندلی و سیستم چهارچرخ محرک، نزدیک‌ترین محصول به کراس‌اوور فراری است. به همین دلیل شخصی با مهارت‌های فتوشاپی رندرهایی از نسخهٔ آفرود یا بهتر بگوییم کراس GTC4 را طراحی و منتشر کرده است. البته این صرفاً یک فرضیه است چراکه کراس‌اوور فراری به‌احتمال‌زیاد یک خودروی مجزا خواهد بود نه نمونه‌ای مشتق‌شده از محصولات کنونی. درهرحال برای تبدیل GTC4 Lusso به خودرویی کراس‌اوور مانند، سراسر بدنهٔ شوتینگ بریک آن به پوشش‌های پلاستیکی مجهز شده و با افزایش ارتفاع تعلیق که آن‌را برای تردد در مسیرهای ناهموار مناسب‌تر می‌کند، بیشتر به یک کراس‌اوور شبیه شده است. علاوه بر این، ریل‌های ظریفی هم به روی سقف اضافه شده است.

تاکنون فراری در طول تاریخ هفتادسالهٔ خود صرفاً به ساخت خودروهای سوپراسپرت و هایپراسپرت پرداخته است. البته در سال ۱۹۸۰، پینین‌فارینا به مناسبت سالگرد پنجاه‌سالگی خود یک فراری سدان بنام پینین را ساخت که البته این خودرو صرفاً یک کانسپت بود و تنها یک دستگاه از آن ساخته شد. چند سال بعد نیز نسخهٔ سدان مدل ۴۵۶ بنام ۴۵۶ GT Sedan توسط پینین‌فارینا برای نفساس الخدیجه از بلژیک ساخته شد. سپس سلطان برونئی هم سفارش ساخت هفت دستگاه نسخهٔ استیشن ۴۵۶ را به پینین‌فارینا داد که این مدل هم ۴۵۶ GT Venice نام گرفت؛ اما تمامی این مدل‌ها، خودروهایی سفارشی و تک ساخت یا تولید محدود بوده‌اند و بنابراین فراری در تاریخ خود هیچ‌گاه محصول تولید انبوهی غیر از سوپراسپرت تولید نکرده است.

اما گویا به‌زودی این رویه تغییر خواهد کرد چراکه مدیرعامل فراری، سرجیو مارکیونه در جدیدترین اظهارات خود گفته است که احتمالاً فراری سرانجام به ساخت کراس‌اوور روی خواهد آورد اما این کار را به سبک خاص خودش انجام می‌دهد. احتمال دارد فراری اوایل سال آینده که استراتژی خود تا سال ۲۰۲۲ را منتشر می‌کند، رسماً تولید کراس‌اوور را تأیید کند. گفته شده کراس‌اوور فراری با کد داخلی F16X شناخته می‌شود و بر روی پلت‌فرم جانشین GTC4 Lusso ساخته خواهد شد. همچنین احتمال داده شده که این سبک جدید تاریخ فراری بتواند به افزایش سود بیش از دو برابری آن تا سال ۲۰۲۲ کمک کند.

Ferrari Pinin 1980

طبق گزارشات، کراس‌اوور فراری مجهز به یک پیشرانهٔ V8 به همراه یک موتور الکتریکی خواهد بود که ترکیب نیروی تولیدی آن‌ها به چرخ‌های جلو و عقب ارسال می‌گردد. همچنین با توجه به جزئیات اندکی که از این خودرو توسط مارکیونه منتشر شده است، این کراس‌اوور به سبک فراری ساخته خواهد شد و توانایی بالا رفتن از صخره‌ها و پیمودن مسیرهای سخت را ندارد. به همین دلیل، مدیرعامل فراری از استفاده از واژهٔ SUV برای این خودرو امتناع می‌ورزد. در همین حال، خودروسازان دیگری هم در حال آماده‌سازی کراس‌اوورهای خود هستند که شامل لامبورگینی اوروس که دسامبر امسال معرفی می‌گردد، رولزرویس کولیان که سال آینده به بازار می‌آید و آستون‌مارتین DBX که سال ۲۰۱۹ راهی بازار خواهد شد، می‌شود؛ اما مک‌لارن مکرراً اذعان داشته که هرگز به سمت ساخت کراس‌اوور نخواهد رفت.

Ferrari 456 GT Venice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ونوم اف ۵

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اما مک لارن مکررا اذعان داشته است که هرگز به سمت ساخت کراس اوور نخواهد رفت …… امیدوارم بتونی به وسوسه سود کراس اوور سازی فائق بیای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      طراحی سوپر اسپرت فراری اصلا رو پلتفرم suvخوش دیده نمیشه.فراری با اسپرت بودن جذابه.برای suvبهتره یه طراحی بکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ashkan

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (376 ديدگاه)

      بنظرم فراری نباید به جز اسپرت چیزی بسازه اگه بخواد بسازه باید 1 سدان بسازه جا suv یه سدان فراتر از پانامرا و کوارتوپورته

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. ونوم اف ۵

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    دوستان طرفدار فراری به نظر شما فراری پنین و ۴۵۶ gt از سطح پایین تری نسبت به نام بزرگ فراری برخوردار نیست ؟ از نظر طراحی میگم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کراس‌اوورها هم می‌تونن به معنای واقعی کلمه، جذاب و هیجان‌انگیز باشن، هیچ دلیلی وجود نداره که اصالت و پرستیژ یه شرکت با ساخت کراس‌اوور زیر سوال بره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Ali keyhani

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    من کلا با تولید کراس اوور فراری مخالفم،اصلا نمیتونم تصور کنم که یک فراری شاسیش بلند باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. حامد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (188 ديدگاه)

    فراری فاق بلند؟!!
    نمی تونم هضم کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا