فراری

معرفی کفش‌های فراری SF90 استراداله پوما!

پیوند خودروها و کتانی‌ها چیزی است که معمولاً یا با علاقه فراوان همراه می‌شود یا با نفرت شدید! تاکنون کتانی‌های جذاب زیادی همچون کفش‌های الهام گرفته از پورشه ۹۱۱ توربوی پوما را دیده‌ایم اما نمونه‌های عجیبی همچون کفش‌های جان گایگر الهام گرفته از هامر الکتریکی نیز معرفی شده‌اند که ما با مشاهده آن‌ها به‌شدت دنبال یافتن ارتباطی بین خود خودرو و این کفش‌ها بوده‌ایم.

خوشبختانه پوما بازهم دست به کار شده و کتانی‌های جدیدی را با همکاری برند مشهور ایتالیایی یعنی فراری معرفی کرده است.

این کفش‌ها که فراری ION F پوما نامیده می‌شوند از برخی ویژگی‌های فراری SF90 استراداله الهام گرفته و طراحی شیک و روانی دارند. خطوط یک دست و تمیز SF90 استراداله به وضوح در این کتانی‌ها قابل مشاهده هستند و باعث ایجاد ظاهری اسپورت و درعین‌حال بی حاشیه شده‌اند.

پانل TPU بکار رفته در بخش عقب کتانی یاد شده با فوم PU پوشیده شده و از اسپویلر جلوی دینامیک سوپرکار ایتالیایی‌ها الهام گرفته است. البته رنگ قرمز کتانی‌های موردبحث نیز جزو اصول اصلی برند فراری بوده هرچند پوما این کتانی‌ها را با رنگ مشکی نیز عرضه می‌کند.

در بخش بالایی کتانی یاد شده متریالی برای راحتی بیشتر بکار رفته و بخش جوراب مانند بالای کفش نیز به‌صورت یکپارچه دوخته شده است.

نیازی به گفتن نیست که کتانی‌های ION F بخشی از کلکسیون مد جدید فراری بوده و از ارتباط بین خطوط محصولات فراری و آناتومی انسان الهام گرفته است.

ما معتقدیم در آینده محصولات بیشتری با برنامه کلکسیون مد جدید فراری تولید خواهند شد. این کتانی‌های جدید پوما توسط برخی فروشگاه‌های منتخب پوما و فراری و با قیمت ۴۵۰ دلار عرضه می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. HamiD

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    والا من خوشم نیومد خیلی …
    کلا خوشم نمیاد از این چیزا …
    مث ساعت مک لارن ؛ کفش فراری ، لپ تاپ پورشه و …
    اما با ساعت بوگاتی همون که انجین داشت خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Regra,loaded

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    خلاصه که آره دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      پوما ، یه زمانی در دنیای کفش و پوشاک میدرخشید و حتی از نایکی و آدیداس هم فعالتر و متنَوع‌تر بود تا اینکه چند سال تو کُما فرو رفت و از هر نظر اُفت کرد .
      اما در این دو سه ساله فکر میکنم که مدریت و رویکردش عوض شده و دوباره داره خودش را زنده میکنه با bmw هم همکاری گسترده‌ای داره و جالب اینجاست که محصولاتی که در شوروم‌های پوما به عنوان bmw یا Mpower دیزاین فروخته میشه ارزان‌تر از همون محصولی هست که داره در نمایندگی‌های خودرویی bmw فروخته میشه در حالی که محصول یکی هست بدون تفاوت !

      قیمت محصولاتش هم معقول هست اما از هر نظر نایکی ، آدیداس ، آسیکس ، سالومون را به پوما ترجیح میدهم و هنوز جا داره که پوما به دوران اوجش برگردد !

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        برند آدیداس به نظر من از همه بهتره ولی خب پوما هم قبلا خیلی بهتر از الان بود ولی نایک هیچوقت به دلم نمیشینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ادیداس از هر دو چند سر و گردن بالاتره و گاهی من با دوستان شوخی می کنم و میگم کتونی زرنگی ادیداس از ایرمکس نایکی بالاتره(البته نیست ولی به عنوان شوخی می خوام اذیت کنم یکیو میگم)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          کفشهای نایک عالین حرف ندارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        تقریباً در یک لِوِل کیفیتی هستند .
        اما تجربه‌ای که داشتم این بوده که کیفیت ماندگاری محصولات نایکی بالاتره اما آدیداس تنوع و دیزاین‌های بینظیری داره که هر زمانی پوشیدید خسته نمیشوید و ترکیب رنگ و پوشش بالایی دارند .

        راحتی و سَبُکی هر دو برند بینظیر هستند .

        اما روی سخنم با آن‌هاییست که برند اسکیچرز میخرند و ایرانی‌ها خوب استقبالی هم از این برند کردند متاسفانه ، در حالی که کیفیتش به درد عمه‌هاشون میخوره و به جرئت میگم که هیف پول که برای این برند داده بشه با اینکه قیمت‌هاشون هم یواش یواش امروزه رسونده‌اند به بزرگان این صنعت و کیفیت را فدای طراحی و زیبایی کرده‌اند با اینکه همون اولش هم کیفیت درخوری نداشتند !
        بعد از استفاده‌ی چند مدل مختلف دارم میگم ، حروم اون پولی که بابت خریدش پرداخت کردم و دیگر حتی به شوروم‌هاش نگاه هم نمی‌اندازم .
        دوستانی که کفش چرم میخواهند ، برندهای ایرانی و دوخت تبریز را پیشنهاد میکنم و مقایسه میکنم با برندهایی همچون آلدو که حتی کیفیت استقامت بالاتری نسبت به برندهای جهانی دارند و البته قیمت‌های رقابتی البته نه مانند ecco !
        اما در هیچ زمینه‌ای جز کفش‌های چرم ، ما در ایران حتی در حدّ چینی‌های درجه سوم هم نیستیم و یه زمانی کفش ملی را داشتیم که دست کمی از نایکی و آدیداس امروزه نداشت و بچه بودیم استفاده میکردیم از مهمانی گرفته تا فوتبال و بازی و بینطیر بود اما اون را هم نابودش کردند ( یادش بخیر و گرامی ) !
        در بحث پوتین و کفش نظامی هم برندهای باکیفیتی داریم و خیلی خوب ماندگاری دارند !

        دوستان در نظر بگیرند که خرید کفش خوب مثل بیمه میمونه که بسیاری از ایرانی‌ها اهمیت نمیدهند به این مورد ، اما به سبب استفاده کردن از کفش نامرغوب مسبب ضرر به بدن خود میشوند و دکترهای محترم را پول‌دار میکنید که از تَه دل پرداخت میکنید اما تا به خرید کفش خوب میرسه دست و دلتان میلَرزَد !
        ما ایرانی‌ها عادت داریم یه پول‌هایی را خرج نکنیم به دلایل مختلف اما پول‌های بسیار فراتر را برای ندانم‌کاری‌ها خرج کنیم و … !

        یه کفش خوب و نرمال جهانی امروزه حدود ۱۰۰ دلار قیمت میخوره که به عبارتی با دلار امروز میشه ۲/۴۰۰/۰۰۰ ، اما اول که این کفش خوب هیچگاه از فرم خود نمی‌افتد ، ضربه به اندام بدن را خنثی میکند ، راحت راحت تا حداقل دو سال مرگ ندارند و البته حداکثر تا ۵ سال استفاده میکنید و اصلاً قبل از اینکه خراب بشه خودتان خسته میشوید و میروید نمونه‌ی جدید میخرید و… !

        داستانش مثل خودرو هست دیگر ، هر چقدر پول بدهید آش میخورید اما برخی‌ خودروها ارزش مبلغ پرداختی را ندارند و شما را در منجلاب خدمات و تعمیرات غرق میکنند و برخی هم از پولی که میدهید فراتر تحویل میگیرید که اینقدر مثل اسب عرب برای شما میتازاند که خسته شما خسته میشوید اما اسب‌عرب نه ، دوباره یک مدل جدید از همان برند را میخرید و شکر خدا میکنید !

        البته نظر شخصی من اینه که حتماً از نمایندگی خارج از ایران تهیه کنید تا سرتان کلاه نرود ، چیجوریش دیگره به خودتان مربوط میشه (( البته گول پیج‌های اینساگرامی را نخورید )) !

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقا نوید جان منم خیلی از کفش های ورزشی استفاده می کنم و یک نکته بدیهی هست که باید به هر کاربردشون دقت هم بکنیم من جسارت به هیچ دوستی نمی کنم ولی خیلی هارو دیدم مثلا کفش روزمره گرفتن برای دویدن و پیاده روی یا کفش کوهنوردی برای صخره نوردی و فوتبال و والیبال و … اول که رعایتش بنظرم کم نکته ای نیست.منم کلا عادت دارم 6 صبح برم پیاده روی و یا توی پیک نیک و دورهمی توی باغ و افرود و خیلی جاها تیپ اسپرت میزنم و کتونی میپوشم برای همین احساس می کنم یه چندتا مورد میدونم.در رابطه با مقایسه این 3 برند معروف منم نایکی و ادیداس رو به پوما کاملا ترجیح میدم و خیلی جاها حتی دیدم که نسخه های سفارشی پوما همون ضعف های نسخه های معمولی رو داره ولی ادیداس اکثرا جریان هوای بهتری داره و کمی نرمتره و غالب هاش به پا بیشتر مینشینند و ازون جایی که دیگه سنی از ما گذشته خیلی خوبه که هم تنوع رنگ های خوبی داره و هم طرح های کلاسیک تر و سنگینتر!ولی درکل ادیداس.نایکی.اندرارمور.ریباک.دیکس.ال اشپورت.لوتو.آسیکس ، سالومون رو توی کفش های ورزشی قبول دارم و در مورد اسکیچرز که یادمه 3 سال پیش این حدودا که مد شده بود با یکی از دوستان رفتیم که کفش بخره رفتیم نمایندگیش چهارتا جوجه داف گذاشته بودن و کلی توضیح و فلان گفتم اینو می خوای بخری این که بیشتر شبیه روکشیه که مرده هارو از صحنه جرم توش میذارند😂😂😂 و اومدن که این برند رو مثلا به من معرفی کنند.یکی برگشت گفت الان شما این کفش ضمخت سخت رو پوشیدید رو لطفا در بیارید و این رو بپوشید انگار رو ابرها هستید گفتم همین کفشی که پوشیدم جان لوب هستش و ارزشش به اندازه کل این ویترینه و با کت و شلوار کسی نمیاد کتونی بپوشه خلاصه رفتیم و اونم نخرید ولی خب ازون جایی که خونم کنار دریا هست خیلی از دوستان هستند که اسکچرز میپوشند و میان و یکم قدم میزنیم کلی شن و ماسه میره تو پاشون و مجبورن در بیارند و بارها بی کیفیتشیشونو به چشم دیدم مخصوصا یکبار یکی از دوستان اومد بعد گفت میتونم جت اسکی رو بشینم اومدم امادهش کردم یک نایکی بهش دادم گفتم اینو بپوش گفت نه اسکچرزه اب براش اشکالی نداره گفتم از ما گفتن بود بعد نیم ساعت این کفش دوختش همه باز شد و وا رفت ولی من بارها با کفش های مختلف میرم تو اب و اتفاقی نمیفته خواستم سندی بیارم برای حرف شما.
          در مورد کفش تبریز شنیدم اما تا حالا نداشتم ولی کفش های دست سازی هستش دیدم یکم سنگین هستند و من کلا برای یک کفش کلاسیک و روزمره که تو محل کار یا با جین بپوشم عاشق اکو هستم و یکی از مشتری های پروپاقرصش هستم بسیار سبک و با کیفیت و زیبا این استایل مشکی مشکی یا مشکی سفیدش رو خیلی دوست دارم و هم شیک و ساده هست و هم راحت ست میشه ولی اگه بخوام کفش مجلسی بخرم حتما جان لوب.برلوتی.هرمس.لوییس ویتون.گوچی.کراکت اند جونز.الن ادموندز و سنتونی واقعا از هر کدومشون راضی هستم چه ظاهر چه متریال و چه کیفیت و بقول معروف کفش خوب باید تو پا بشینه.
          با 4 بند اخرت به شدت موافقم و نمی خوام توضیح اضافه بدم چون کاملا با دقت و جزئیات توضیح دادید.من فقط دوباره این قسمت رو منشن می کنم که گفتید ((((کفش.خودرو.لباس.عینک افتابی.غذا خوب مثل بیمه میمونه که بسیاری از ایرانی‌ها اهمیت نمیدهند به این مورد ، اما به سبب استفاده کردن از کفش و عینک و لباس نامرغوب یا خودروی غیر ایمن و غذایی با کیفیت پایینتر مسبب ضرر به بدن خود میشوند و دکترهای محترم را پول‌دار میکنید که از تَه دل پرداخت میکنید اما تا به خرید کفش و عینک و لباس خوب میرسه دست و دلتان میلَرزَد !
          ما ایرانی‌ها عادت داریم یه پول‌هایی را خرج نکنیم به دلایل مختلف اما پول‌های بسیار فراتر را برای ندانم‌کاری‌ها خرج کنیم و … دقیقا من بار ها تصادف کردم یک 528 و پرادو و لندکروز و x3 به شدت تصادف و چپ کردم و بارها همه میگن فلان ماشینو حیف کردی و فلان ماشین رو یادت میاد حیف شد یا فلان قدر پول فلان ماشین بود نابود شد اما همیشه خوش حالم و ازینکه این اتفاق توی این ماشین افتاد خداروشکر می کنم و میگم هدف ماشین خوب اینه که توی تصادف اسیب کمتر ببینم و ماشین برای همین روزاس که ادمو حفظ کنه بار ها خاطره دوستمو تعریف کردم که یکی از طلافروش های موفق و پردرامد بازار بود و به خاطر اینکه ایکس فور و لندکروزش رو تو شهر اینور اونور نبره که مبادا مالیده نشده یک ام وی ام کوچولو میخره یک شب که میره تا هایپرمارکت برای دخترش خوراکی بخره دو جوون ماکسیما سوار از وسط میزنند به ام وی ام و توی اوج جوانی باعث میشند که از پیش ما بره حالا فکر کن ماکسیما اگه به سری 100 میخورد داستان یجور دیگه تموم میشد

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. Aryan🥋🥋🥋judo

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (574 ديدگاه)

          واقعا درست میگید کفش چرم تبریز بسیار بهتر از همه ی برند های جهان هستش
          اما من اصلا نمیتونم هر کفشی رو که دیدم و خوشم اومد بخرم مخصوصا رشت که اصلا سایز من وجود نداره (سایز پای من 49 تا 50 هستش) ولی تهران میشه گیر آورد ولی برام خیلی سخته ولی بین اینها نایک از همه راحت تر گیر میاد تازه بسکتبالی هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ارین جان رشت اصلا فروشگاه کفشی نداره.چند سال پیش که نمایندگی اکو گلسار بسته شد و فروشگاه ادیداسش هم که جنساش مال سال 2013 هستش و همه قدیمی هستند و ریباک که نمایندگی نیست اصلا یک فروشگاه 5در5 متر هستش با اجناس بنجول.نمی دونم واقعا شمالی ها لباس هاشون رو از کجا میخرند.البته نگران نباشید تا اواخر مرداد ماه ماهان مال من افتتاح میشه و دو طبقه لباس و عینک برند های معروف دنیا داره که همهشون هم به علت داشتن کارت فعال بازرگانی منطقه ازاد به صورت قانونی بدون تعرفه گمرک حساب میشه و با سود جزئی به شما عزیزان عرضه میشه.😍😍😍

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          بَه‌بَه
          ماهان جان خوشحالم کردی ( ماهان مال ) به امید موفقیت‌های بیشتر و ماهان‌مال‌های بیشتر در تک تک شهرهای ایران عزیز ❤ .

          گذرم خورد به آن طرف‌ها ، حتماً با افتخار بازدیدش میکنم .

          موافقم 0
          مخالفم 1
        5. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نوید جان عزیز باعث افتخار ما هست و از ته دل میگم که خوش حال میشیم حتما بیاین یک روز درخدمتتون باشیم فوقش یک روز بهتون بد بگذره و بیاید بگیم ماهان میزبان خوبی نیست.راستش اولین تجربهم هست راستش توی ساری مرکز خرید پردیس رو ساختم و فروختم اما توی گیلان توی این چند سالی که تبعید شدم به اینجا هیچ برندسنتری ندیدم و دیدم اکثرا همشهری های ما از تهران میان و منتها به دلیل جنس بی کیفیت دست خالی میرن و همه شاکی از اجناس بی کیفیت هستند اول که زمین رو خریده بودم گفتم یک مال بزرگ میسازم مغازه هارو میفروشم اما بعد گفتم سنگ مفت گنجشک مفت.اول چون منطقه ازاده و من کارت تجارت منطقه ازاد دارم و گمرک اشنا هست میتونم اجناس برند رو به طور قانونی و بدون بهره گمرکی وارد کنم پس میتونم سر قیمت رقابت کنم بعد مالی که استخر و سینما و سالن انفی تئاتر و دوتا رستوران داره و دارم توی متریال سنگ تمام میذارم حیفه که اجناس بنجول بفروشند توش و چون اسم خودمه یکم روش غیرتی شدم 😂😂😂 و تصمیم گرفتم خودم اکثر مغازه هارو نمایندگی بزنم و فوقش نتونم موفق بشم که بلدم چه طور تو به عربا با بار بفروشم چون همین الان مشتری دارم از کویت و خیلی از دوستان عربی که دارم براشون تو کاسپین سرمایه گذاری میکنم مشتاق هستند.حالا انشالله که به یاری همه دوستان موفق بشیم و بتونیم اجناسی درخور و شایسته ایرانی هارو ارائه بدیم

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. NAVID۰۰۹۸

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ممنون ، بزرگوارید .

          مطمئناً موفق میشوید ، البته قدرت تبلیعات را دست کم نگیرید و هزینه کنید تا شناخته‌تر شوید که وقتی مسافری به شهرتان می‌آید ، ناخداگاه در ذهنش جرقه‌ای بخورد که در این شهر مکانی هست برای تفریح و خرید برندهای اصلی به نام ماهان مال که اگر حال کردن خودشان باعث تبلیغتان میشوند و … !

          مهندس فرهاد کاشانی زیبا گفتند :
          که در ایران هرکسی قلب پاک داشته باشد و مُوَلِد پیشبُرد اقتصاد باشد چه در تولید چه در صنایع مختلف ، انگاری یه قدرتی پشتش ایستاده از دعای مردم که هروز پیشرفت پشت پیشرفت انتظارش را میکشد و موفق میشود .
          چه شما چه دیگر عزیزان وقتی فکرتان سازندگی باشه مهم نیست چی میسازید ، مهم اینه که چند نفر را به سر سفره‌ی خود میاورید و نان میدهید و زنجیر وار ادامه دارد .

          موافقم 0
          مخالفم 1
  3. محمد امین

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    فراری در بخش مد فعال هست و امسال حتی سرمایه گزاری های بیشتری کرده در محصولاتی مثل ساعت لباس کفش کیف عینک و حتی وسایل های خانگی و فروش زیادی هم دارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      درسته و مخصوصا توی سیتی سنتر های برند خیلی هم محبوب هستند و جالب اینه مدل های سفارشیش از کیفیت بهتری برخورداره ولی تو بخش ساعت زیاد خوب نیستش و هم سنگینه و هم زیاد ظرافت ندارن و ضدابیشون هم در حد یک ساعت معمولی هستش و من یک مدل نه چندان گرانشو داشتم ولی مجبور شدم یکبار برم وسط دریا یک بنده خدایی رو نجات بدم وقتی اومدم ساعت یکم بهم خورده بود و وقتی باز کردیم توش اب رفته بود اکثرا کیفیتش از ساعت های کاسیو پایینتره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        به نکته‌ی خوبی اشاره کردید آقا mahan .

        دقیقاً همینطوره که در بحث کالاهای فشن اصلاً فراری به مانند دیگر خودروسازان نیست که اهمیتی به کیفیتشون بده که برای من هم جالب هست که چرا ؟!!!
        در بحث عطر و اِسپِرِی چنین هست !
        در بحث پوشاک چنین هست !
        در کفش هم که میبینید !
        در ساعت همینطور !

        در حالی که ما محصولات جانبی پورشه را داریم با چنان دقت و ظرافتی ساخته میشوند که آدم کِیف میکند از طراحی و کیفیتشان !

        محصولات جانبی پورشه دیزاین ، نسبت به قیمتشان به نظرم اصلاً گران نیستند ، البته دیگر با آدیداس همکاری ندارند و خیلی بد شده !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقا نوید خان عزیز من به هرکی میگم زیاد از نسخه های سفارشی فراری راضی نیستم و کیفیتی در حد و شایسته نام این برند ندارند باور نمی کنند مگر اینکه خودشون بخرند و به این قضیه برسند.یک سری از دوستان و شرکای من فراری دارند قدیمی یا جدید قیمت زیادی هم تو دبی و امارات و قطر و کویت نداره ولی خارج از محیط کار و توی تفریح و تریپ ندیدم از برند فراری استفاده کنند و در واقع کسی که فراری میخره از برند های پریمیوم تری استفاده میکنه و اکثر محصولات فراری نسخه های میانرده و ارزان و بیشتر برای طرفدار ها هستش.اون ساعتی که گفته بودم هم کد 830264 بود رد رو اوو کورنو بود که حدودا 3500 دلار خریده بودم و اولین و اخرین تجربه من از ساعت فراری بود منتها چیزی مثل کتونی و تیشرت رو ادم یک چندباری میپوشه بعد میذاره کنار و فرق داره.در مورد عطر و ادکلن هم اصلا نه ماندگاری دارند و نه رایحه خاصی دارند سه تا برام هدیه اورده بودند من کلا ادکلن فراری نمیزنم یکیش رو بنده خدا فکر کنم گرون هم خریده بود قاب ایفون بود با ادکلن منتها خوشم نیومد توی داشبرد همین طوری موند یکیو کهیادمه تو کارواش دادم به متصدیش خوشش اومد یکیو به همکارم دادم اون یکی اصلا خبرندارم چه طور گموگور شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        اره خب هنوز در بحث ساعت های پایین رده کیفیت کمتر هست ، ولی من یه ساعتش رو دیدم اسمش یادم نیست در امازون ۳۴۹۹ دلار قیمت داشت و بیشترین امتیاز و رضایت از خرید رو داشت در بین رقبای هم قیمت
        ولی منم میگم که هنوز راه زیادی در پیش هست برای تبدیل شد به یه برند همه چیز تمان در مد که میتونه به تحقق برسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          البته محمدامین جان اکثرا ساعت هاش پایین رده هست.البته شاید چندتا ساعت خوب هم در اومده منتها یکی از دوستان من هم ساعت فراری خریده بود بندش خیلی اذیتش میکرد و لاستیکی بود عرق میکرد حالا بماند سنگین بودن که جز مشخصه همه ساعت های فراری هستش.من اون موقع گرفته بودم 3300 خورده ای دلار یادم نمیاد اما مدلش یادمه 830264 ولی اب رفت توش و به این قیمت ارزش نداره و ساعت های ارزانتر و سبکتر و وزین تری هم هستش.بیشتر برای علاقهمندان ساعت میزنه به طوری که علاقه مندان همه توانایی خریدشو داشته باشند بنابراین باید یکسری استاندارد هارو پایین بیاره برعکس بنتلی و یکسری شرکت های دیگه.البته چون چندتا جنس خوب ندیدیم دلیل نمیشه بقیه خوب نباشند حتما چندتا مدل خوب هم داره.مثلا همین تیشرت هاش یکسری ها خیلی سبک و خنکه ولی یکسری ها یکم سنگینه و عرق میکنه ادم.بنظرم اول باید فراری جایگاه و بقول معروف اون بازار هدفشو پیدا کنه و بعد محصولات خودشو عرضه بکنه محصولات فراری به دلیل اینکه خیلی پراکندگی دارند فیکش هم زیاده و فقط باید از نمایندگی های معتبر تهیه کرد ببقول شما هنوز راه زیادی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          حقیقتاً برخی کالاها را پول برند نمیدهم و به کارایی و کیفیتش بیشتر توجه میکنم تا نام و آوازه‌اَش !

          (( همین اول کار بگم که هیچ تخصصی در زمینه‌ی ساعت ندارم و فقط علاقه‌مندم و بَس )) !

          به این دلیل که برخی کالاها را که میخریم دیگر ارزش فروشی ندارند مگر کلکسیونی علاقه به داشتنش داشته باشیم و به میراث برند اهمیت دهیم !

          بحث ساعت یه بحث سلیقه‌ای و جنبه‌ی جایگاه فرد در اجتماع را دارد اما دیگر به مانند قدیم نیست این موضوع و میبینیم که مثلاً فلان سلبریتی یا تاجر جوان یه ساعت ۱۰۰ دلاری اما باکیفیت در مُچ دارد که هر روز هم استفاده میکند و یک سلبریتی یا تاجر قدیمی و سن‌ بالا هم مثلاً رولاکس یا اُمگا ۳۰/۰۰۰ دلاری دست میکند و در سال شاید فقط در ۱۰ تا مهمانی استفاده کند و دیگر هیچ !

          امروزه ساعت‌هایی در بازار هستند که بسیار کارایی فراتر از ساعت دارند با دیزاین‌های مختلف که کیفیت بالایی هم دارند و قیمت برند هم نمیگیرند مثل مدل‌های مختلف سیکو و یا کاسیو با زیر مجموعه‌هایش که به شخصه مدل protrak آن را پیشنهاد میکنم به دوستان ، که هم دیزاین معقولی دارند و مثل G- shook جواد طراحی نشده‌اند و هم اینکه باتری نمیخواهند و با شبکه‌ی رادیویی جهانی کوک میشوند و اگر اهل سفر و کوهپیمایی و ورزش باشید ، به شدت به آن وابسته میشوید به سبب کیفیت بینظیر و امکاناتش در برابر پولی که برایش پرداخت میکنید !

          بحث ساعت فراری هم فکر میکنم همین هست !
          باید دید ساعت فراری را چه شرکتی پوشش میدهد و میسازد !
          این خیلی مهم هست که بدانیم با کدام شرکت قرارداد دارند که فلسفه‌ی ساختشان چی هست که راحت‌تر تصمیم به خریدش بگیریم !

          فراری مسلماً در تاریخ خودروسازی ماندگار و بی‌مانند هست اما تخصصش که ساعت نیست و باید آن را به یک شرکت ساعت ساز معروف بسپارد که هم نام خودش را لگه‌دار نکند و هم ساعت‌ساز برایش مایه بگذارد که خریدار آن مثلاً یه معامله‌ی بُرد بُرد کرده است !

          چیزی که از بنتلی شاهد هستیم که ساعت‌هایش را میسپارد به ساعت‌سازهای بزرگ و نامدار که بسیار کار درستی انجام میدهد و هم ارزش ساعت را بالا میبرد و هم ارزش برند خودش روی آن ساعت را !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقا نوید خان موافقم باهاتون و ساعت یک امر سلیقه ای هست و بستگی به علاقه اشخاص و سبک زندگیشون داره بقول شما یک سلبریتی ساعت 100 دلاری میندازه یکی هم 30 هزاردلاری. اما اطلاعاتی که در مورد ساعت pro trek دادید جالب بود و من یک همچین ساعتی برای افرود می خواستم.از نظر من برای داشتن کلکسیون ساعت باید عشق و علاقه خاصی بهشون داشته باشی و یکسری ساعت هارو هم باید بپذیریم نه تنها در ایران در همه جای دنیا نمیشه پوشید منم یک کشو برای خودم دارم که ساعت هایی جمع کردم چه یکسری رو که خانواده و دوستان برای تولد و شیرینی و مناسبت های مختلف هدیه دادن و چه یکسری رو که از تاجران عزیز به رسم یادبود هدیه گرفتم که عمدتا هدیه های گران و با ارزشی از دوست اماراتی و کویتی هستند که سالانه وقتی براشون فرش ایرانی هدیه میبرم اون دوستان هم بهم ساعت هایی هدیه میدن وگرنه چندتا هم از دوستان توی دبی و عمان و لبنان هم گرفتم اما این دوستان اگه هر سال هم همو نبینیم هم کادوی اون ها پیش بنده محفوظه هم کادوی من پیش انها رسم جالبی هست.البته خودم 2 مدل هابلوت و 4 مدل رولکس گرفتم که انصافا بهم خیلی فشار اومد و اما در خرید مدل های رولکس یک چیزی یاد گرفتم برای مثال من یک یاکمستر 2010 دست اول یعنی صفر تو فروشگاه مونده رو خریدم 2500 دلار و سال 2016 هم توی روسیه یکدونه سالش رو تو نمایندگی خریدم مدل ساب مارین رو حدود 23 هزار دلار (البته به عنوان شهریه دانشگاه از پدرم گرفتم ولی خلاصه یکمی برای ماهایی زحمت می کشیم پول درمیاریم و مثل بعضیا اختلاسگر نیستیم گرونه حقیقتا) اما نوید جان چند وقته که حرفه ای تر شدم و با پیدا کردن ساعت های مدل های قدیمی توی نمایندگی های خارج کشور ساعت رو میخرم و ازش لذت میبرم و نکته دیگه اینکه ساعت های برند رو اصلا تو ایران نگیرید که به شدت سر گردنه هست من برای رولکس اومدم نمایندگی تهران دیدم قیمت ساعتی که 10 هزار دلار توی دبی دیدم و اینجا دارن 30 هزار دلار حتی بیشتر به خورد مردم میدن و جالبه که توی همه نمایندگی ها افت قیمت داره این ساعت ها سالانه ولی تو ایران خیر همون قیمت حتی گاهی بیشتر هم میشه!جالبه این عزیزان هم خودشون قاچاقی میارند و از راه گمرک هیچ وقت چنین چیزی وارد نمیشه یکبار رفتم باتری هاشونو عوض کنند برگشت گفتند شما در اصل قاچاقی اوردید و ما فلان به همان نمی دونست که من خودم توی گمرک بزرگ شدم و کرم این کارها هستم شستم گذاشتمش رو بند دیگه هم اونجا تعویض باتری حتی نمی کنم و میرم خارج بسته بسته باتری میگیرم و میدم نمایندگی پاتک فیلیپ برام تعویض میکنه.بنابراین هیچ وقت گول نخورید و داخل ایران نخرید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ماهان جان

          در مورد عرب‌های حوضه‌ی خلیج فارس به نکته‌ی جالبی اشاره کردید و آن هم اینه که خارج از اینکه تو هر خونه‌ای از نون شب واجب‌تر داشتن تویوتا لندکروزر یا پاترول هست ، ساعت رولکس طلایی هم جزئی جدایی ناشدنی از فرهنگشان هست و میمیرند برای داشتن ساعت‌های رولکس !

          در مورد قیمت ساعت‌ها در ایران و مقایسه‌اش با کشورهای خارجی ، باید بگم که از هر ساعت فروشی‌ای نباید خرید کنید و واردکنندگان نامداری داریم که جنس اصل را مسقیم بدون واسطه وارد ایران میکنند قانونی و تجربه‌ای که خودم دارم اینه که قیمت‌ها در ایران با فاصله‌ای بسیار کم ، کمتر از نمایندگی‌ها در خارج هست ، مثل عطر و اُدکلن که در اکثر کشورهای خارجی همیشه گران‌تر میخرید اما در ایران ارزان‌تر !
          اما در بحث کفش و پوشاک همیشه اجناس اورجینال برندها در نمایندگی اصلی خارج از ایران ، بسیار از داخل ایران ارزان‌تر هستند ( البته فعلاً بخاطر تحریم برندها فعالیتی ندارند و البته اجازه‌ی واردات هم ندارند ) و اجناسی که تاجران خورده‌پا از برندها به ایران می‌آورند ، اکثراً قدیمی و تک‌سایز و بسیار بسیار گران میفروشند که هیج ارزشی در خریدشان نیست !

          دوست عزیز ، آرین جان
          کفش برند را سعی کنید خارج کشور تهیه کنید و اگر نه سعی کنید از افرادی خرید کنید که به اصل بودن جنس مطمئن باشید ، چون در این محصولات نمونه‌ی تقلبی ( های‌کُپی ) بسیار بسیار فراوان هستند که حتی خیلی از فروشندگان هم متوجه تقلبی از اصلی نمیشوند !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        مرسی اقا ماهان
        میدونم تو رشت زیاد کفش های مارک نیست منم بیشتر از تهران میخرم
        بیشتر مشکل سایز دارم تا پیدا کردن برند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          انشالله افتتاح بشه بتونیم به عزیزان خدمت کنیم و خدمتی لایق و شایسته عزیزان کنیم.خیال دارم یک سایت اینترنتی بزرگ درست کنم و صحبت های اولیه رو کردم که دوستان از هرجای ایران سفارش بدن و هر کدوم از فروشگاه ها که موجود داشت کالا رو بفرسته برای مثال دیگه لازم نیست شما از رشت بلند شید بیاید کاسپین براتون در منزل بفرستیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. SF90 STRADALE

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    فراری برای گسترش نام تجاری و سودآوری بیشتر ، خط تولید لباس و رستوران راه اندازی میکنه
    گفته شده یکی از اهداف این کار ، دستیابی به مشتریان جدید و ثروتمند هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. rezars pc

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      خیللی خوشکله ولی اگه انزو بود بایستی یه برند ایتالیایی میزدش هرچند اونا بیشتر تو چرمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. car reminds me of love

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    به نظرم مسخره بازی بیش نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. محمد امین

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      خب فراری برند مد هم هست، کارشه ، اینطور نیست که هوس کرده باشه مثل بعضی از خودرو ساز ها یه حرکتی بزنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. RezaRs

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      برندش ارزش منده ارش پول درمیاره
      کلی مثال اگه خواستی برات میزنم تو دنیای غیر خودرو که پشمات بریزه حاجی برند ارزشمندو باید ازش پول در اورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بدرد کسی میخوره که SF90 داره ولی در کل خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ممد ژانگولر

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    اینش جالبه که یکبار پول بدی همزمان جوراب و کفش با هم خریدی
    و پول جوراب برات سیو میمونه 😁

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mahan

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    خیلیم عالی این اولین همکاری پوما و فراری نیستش و چندتا مدل دیگه هم با مشارکت هم کتانی و تیشرت و کلاه ساختند که چندتایی که خریده بودم از کیفیتشون راضی هستم مخصوصا متریالش بهتر از متریال ساده هستش.پوما همیشه کفش های راحت و سبکی تولید میکنه و قیمتش همیشه منصفانه تر از بقیه هستش.اینم که مفته 450 دلار احتمالا توی سیتی واک و برجمان حتما میشه پیدا کردش.منکه عاشق مشکیش شدم حتما میخرم کاملا با تیشرت و کلاه فراری میشه ست کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      به به فقط مونده یه اس اف نود هم داشته باشی
      دلم خواس
      ولی چرا کلاه ایمنی درست نمیکنند این ایده رو من توی یه کیلیپی خیلی وقت پیش در باره بررسی جی تی ار ار 50 ایتال دیزاین دیدم توی صندوق عقبش کلاه ایمنی داشت ست با خود ماشین خیلی قشنگ بود معلوم نبود چقد پول برا همون گرفته باشن به عنوان یه اپشن
      اها راستی اگه اگه این کلیپی رو که گفتم ندیدین حتما ببینین نها بررسی جی تی ار ار 50 هست با یه سرچ ساده میشه پیداش کرد پند تا عرب تستش کردن هرچند برسی انچنانی نمیکنند و فقط حرف میزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا با یک اس اف نود ست مشکی ست کنی فوق العاده میشه متاسفانه اینجا ایرانه و نهایتا چهارتا لباس و اکسسوری میشه اورد وگرنه من همیشه گفتم بچه های ایران خیلی با عشقند و ذوق و سلیقه خوبی دارند اگر گمرک باز بشه و ماشین های خوب بیاد شاهد ماشین بازی های ویژه ای هستیم.اره گفتی رفتم دیدم ایده شیک و جالبی هست و صد البته پرسود.(البته من با تمام وجود عاشق جی تی ار 50 ایتال دیزاین هستم)منتها فراری یک بدی داره زیاد روی اکسسوری هاش دقت کافی نداره و با شرکت هایی که متریال بالاتری دارند زیاد قرارداد نمیبنده و بیشتر کمیت رو به کیفیت ترجیح میده میاد از یک برند خوب استفاده میکنه ولی در تیتراژ بالا تولید میکنه و میشه به وفور توی سیتی سنتر های دبی و نمایندگی های مختلف پیدا کرد.فراری دو سال پیش یک دستبند چرمی اتوموبیلرانی تولید کرده بود منتها اصلا کیفیتش خوب نبود و زود خراب شد.بیشتر اجناس معمولی مثل تیشرت و کتونی و کلاه کافیه حتی من ساعتش رو هم داشتم اصلا راضی نبودم و ساعت های خوبی تولید نمیکنه و اصلا از کیفیت عطر و اسپری هاش نگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          بله مشکل وارداته اگه واردات ازاد بود گمرک و قیمت دلار هم دیگه برام مهم نی یه زد 400 وارد میکردم یا حتی میشد با 50 هزار دلار یه جی تی ار دست دو تمیز یا حتی با 20 هزار تا یه چلنجر یا موستانگ دهه 60 یا 7خ وارد کنی شرط میبندم سریع خشن 11 اسمش میشد ایران دیریفت یا دریقت فارس یا ایران درگ یا ایران رالی یه همچین چیزی اگه واردات ازاد میشد په چیز ها که در ایران نمیدیدی یاریس جی ار سوپرا در کل ایرای ها ماشین بازن یعنی کلا ماشین بازن خون ماشین بازی دارن حتی یه بچه 11 ساله هم تو ایران عشق ماشین دارن کم ندیدیدم از این بچه ها نمونش من و تو درکل هرکی تو پدال هست حتی تو 10 سالگی هم عشق ماشین داره والا فک کن واردات ازاد شه گمرک کم شه دلار ارزون شه محدودیت سرعت برداشته شه یا حتی یه پیست خوب درست شه شرط میبندم با این اخلاقیاتی که ایرانیا در باره ماشین دارن اینجا میشد مهد تیونینگ سرعت درگ در کل بهشت ماشین بازا ولا جوان ایرانی چی واسه ماشین بازی داره بجز پراید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. car reminds me of love

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          مهیار جان در جهنم ماشین دنبال ماشین روز میگردی 🧐

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. Ninja

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          مشکل همینجاس برا همین من دیگه دنبال خرید ماشین نمیرم همین مقالات برام کافیه حسرت به دل موندیم
          محمد جان از ما گذشت تو یه کاری کن که دیگه تو این جهنم نباشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. قاسم

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (219 ديدگاه)

    هیچ شباهتی به فراری نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      بله اون خودرو هست این کفش میخواستی جلو پنجره داشته باشه ولی اینو میدونم که اینم اندازه اس اف نود دوست داشتنی و جذابه البته تو کفش ها یاد کفش پاشنه بلند لامبو افنادم یه گالاردو بود اصن و بی نهایت زشت مقالش تو پدال هم هست به عنوان ارزون ترین لامبو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. قاسم

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (219 ديدگاه)

        اَمان ، اَمان ، اَمان و صد اَمان و هزاران اَمان از حرفهای الکی و جوابهای الکی !!! داخل همین خبر نوشته شده برای طراحی این کفش از ویژگیهای فراری SF90 الهام گرعته شده و به دلیل همینه که من میگم هیچ شباهتی با فراری نداره 😡😡😡 این قسمت از متن رو بخون که نوشته : (((این کفش‌ها که فراری ION F پوما نامیده می‌شوند از برخی ویژگی‌های فراری SF90 استراداله الهام گرفته و طراحی شیک و روانی دارند. خطوط یک دست و تمیز SF90 استراداله به وضوح در این کتانی‌ها قابل مشاهده هستند و باعث ایجاد ظاهری اسپورت و درعین‌حال بی حاشیه شده‌اند))) بعد بدو بیا وسط و جواب بده

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          ما شوخی کردیم برا چی جدی میگیری
          (((این کفش‌ها که فراری ION F پوما نامیده می‌شوند از برخی ویژگی‌های فراری SF90 استراداله الهام گرفته و طراحی شیک و روانی دارند. خطوط یک دست و تمیز SF90 استراداله به وضوح در این کتانی‌ها قابل مشاهده هستند و باعث ایجاد ظاهری اسپورت و درعین‌حال بی حاشیه شده‌اند)))
          خب تمام چیز هایی که در متن هست درسته از نظر من
          در ضمناگه ناراحت شدی مارو ببخش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. قاسم

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (219 ديدگاه)

          نه برای چی ناراحت بشم ، بی خیال 😃😃

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. محمد مختاری آذر

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    عجب کفش زیبایی فقط قیمتش به اندازه یک ایکس باکس هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چی بگم راستش،فراری و کفش ساختن؟ عجب!😑

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا