فورد

احتمال ارتقای پیشرانه 8 سیلندر گودزیلای فورد

فورد در سال ۲۰۲۰ پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری گودزیلا را به عنوان جایگزین نمونه ۱۰ سیلندر ماژولار قدیمی معرفی کرد. این خودروساز پیشرانه جدید خود را به‌صورت آزاد هم ارائه می‌کند و حالا به نظر می‌رسد در حال کار روی نسخه توئین توربو از پیشرانه یاد شده نیز می‌باشد.

Ford Authority مدعی شده نسخه توربوی این پیشرانه حداقل در دو محصول سوپر دیوتی فورد تست شده است. این منبع خبری مطمئن نیست که آیا این پیشرانه تولید خواهد شد یا خیر اما تست‌های آن به منظور سنجش توانایی‌ها در دنیای واقعی صورت گرفته است. همچنین اگرچه فعلاً تصاویری از این نیروگاه آهنین در دست نیست اما گفته می شود مدل‌های تست شده دارای پیشرانه توئین توربوی مجهز به سپرهای گرمایی در بخش جلو و کاپوتی متفاوت بوده‌اند.

در ماه دسامبر بود که گفته شد فورد در حال کار روی نسخه قوی‌تری از پیشرانه گودزیلا با نام مگازیلا بوده و شاید این نسخه توئین توربو همان مگازیلا باشد.

پیشرانه گودزیلا در ابتدا روی پیکاپ های سوپردیوتی فورد نصب شده و در بهترین حالت قدرت ۴۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری تولید می‌کند. البته کمپانی‌های افترمارکتی به راحتی قدرت‌های فراتر از ۷۰۰ اسب بخار را از این پیشرانه گرفته‌اند بنابراین استفاده از تنظیمات توئین توربو می‌تواند قدرت این نیروگاه را به‌شدت افزایش دهد.

هنوز مشخص نیست که کاربرد چنین پیشرانه‌ای در چه محصولی خواهد بود اما قطعاً در صورت دریافت چراغ سبز تولید توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. rezars pc

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    ۷.۳ لیتر هیچ حرفی نمی مونه ابر قدرت

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Saipa

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    موتور فقط موتور سه سیلندر تیوان با حجم یک لیتر که ۱۴۸ اسب بخار قدرت میده، دیگه اروپا جماعت به این موتورهای حجیم نگاه نمیندازن

    موافقم 0
    مخالفم 8
    1. rezars pc

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      چه جوابی v12 شش لیتر مرسدس amg دارید ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Saipa

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (20 ديدگاه)

        خیر یک ۴ سیلندر دارم

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. mahan

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          یحتمل با چندتا اسب بی بخار!

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ارشیاsvj

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      یکی بیاد اینو بن کنه

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. ♦Shahrukh♦

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (101 ديدگاه)

      یکی جلو این متعصب رو بگیره

      نکنه رامین با یه اسم دیگه وارد شده😒

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. hssn

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      هر رووززز یه فیک جدید، نمیدونم چخبره اینجا:/
      رامین میره سایپا میاد
      رستمی نژاد میره ایران‌خودروشون میاد:/

      موافقم 3
      مخالفم 1
    5. محمد مختاری آذر

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      بابا کونیگزگ با موتور 3 سیلندر 2 لیتر 600 اسب بخار تولید می کنه اونوقت سایپا باید با 0.9 لیتر 3 سیلندر 270 اسب بخار تولید کنه با توجه به تناسب بندی چی میگی ؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Nima

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    شاید اینجا جاش باشه راجع به اون موتور 350 تقویت شده کمى صحبت کنم.
    براى بدست آوردن 750 اسب بخار از یه موتور اتمسفریک ۶ لیترى . تا جایى که پیدا کردم این موارد بوده که جزئیاتش الان یاذم نیس. ولى پیدا میکنم و دقیقش رو توى یک مقاله یا پست میزارم براى دوستان.
    اول از همه انجین با تغییر سر سیلندر از حالت OHV خارج میشه و ۴ سوپاپ میشه.
    با استفاده از میل سوپاپ و فنر سوپاپ ریسینگ ایدلبروک.
    منیفولد هوا با ایدلبروک ریسینگ عوض میشه. کاربراتور با نمونه هولى (برند هولى) نمونه 750cfm عوض میشه.
    کیت مکش هوا سطح بالاى K&N و پستون هاى فورج کارى شده افترمارکت خود شورولت به همراه شاتون هاى کوتاه کارخونه اى خود شورولت (قطعات آزاد افترمارکتى مخصوص شورولت) اینجاس که حجم موتور چیزى حدود ٣٠٠ سى سى افزایش پیدا میکنه و به ۶ لیتر میرسه.
    دینام ١٢٠ آمپر و کیت تک تسمه شورولت سرى موتور هاى LS نصب میشه.
    پولى فورج کارى شده ساخت ایدلبروک.
    و در نهایت چیزى که هرگز فراموشش نمیکنم : هدرز لوله بلند (مشابه از نظر نوع خم و پیچش) نمونه استفاده شده در کامارو هاى بلادوین موشن سال هاى ١٩٧٠.
    انشاالله با اسم دقیق قطعات و فراید کامل اجرا براتون کاملترش میکنم.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      یه نکته عرض کنم خدمتتون انشاالله از سرى هاى بلادوین موشن کامارو و کوروت یه سرى توضیحات براتون بزارم. واقعا هیولایى بودن زمان خودشون طورى که هیچ ماشینى ، هیچ ماشینى توان رقابت باشون رو اون زمان نداشت.
      همچین کوروت zR1 1970 هم با یه پست دیگه در خدمتتون هستم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. BenzSLR

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        دست شما درد نکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BenzSLR

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          فقط یه سوال :
          معمولا خودرو سازها حجم موتور ها رو عدد خاصی قرار میدن مثلا ۵.۰ یا ۶.۵ میشه حجم هایی مثل ۶.۶ یا ۲.۳ رو قرار داد ؟ چون اکثر خودرو ساز ها از یه عدد های خاصی پیروی میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nima

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          بله کاملا امکان داره
          نمونه همین حجم موتور ها که گفتین الان وجود داره.
          موتور هاى کامینز و اکوبوست فورد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. rezars pc

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      سعدیا حب وطن گرچه حدیثیست صحیح
      نتوان مرد به سختی که من اینجا زادم
      آقا نیمای عزیز صبحتون بخیر با توجه به پتانسیلتون ایران برای شما کشور کوچکیه فکر میکنم سختی ترک وطن رو برای پیشرفت باید به جون بخرید

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. یانکی

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      دوست عزیز چجوری میخوای موتور پوشراد 350 رو 32 سوپاپ کنی.عزیز دل تمام محاسبات شما اشتباه هست.انجین مورد نظر تک میل سوپاپ هستش که میل سوپاپ داخل بلوکه موتور قرار داره که توسط میل تایپیت و تایپیت حرکت رفت و برگشت رو به راکر و رولر ها انتقال میده.انجین پوشراد رو نمیشه 32 سوپاپ کرد چونکه جا نداره و برا این کار ساخته نشده.کلا هدف از ساخت پوشرادها عمر و دوام بی نظیر و اینکه بی اندازه قابل تقویت هستند.اگر بخوای یه انجین پوشراد رو با حجم 5.7 یا همون 350 کیوبیک اینچ به شکل تنفس طبیعی به قدرت مورد نظر و بیشتر برسونی باید اقدامات فوق مهندسی انجینها نسکار رو انجام بدی وگرنه باید حجم رو افزایش داد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. محمد مختاری آذر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ولی عجب موتور درجه یکی عجب مهندسی درجه یک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    عجب شکوهی!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا