فورد

نسخهٔ اروپایی فورد اج فیس‌لیفت معرفی شد

پس‌ازاینکه فورد نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور اج خود را برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی کرد، حالا نسخهٔ اروپایی این کراس‌اوور میان سایز را هم معرفی کرده است. اج اروپایی جدید همانند نسخهٔ آمریکایی، از نمای جلویی جدیدی برخوردار شده که شامل جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده و چراغ‌های بازطراحی شده می‌شود. این کراس‌اوور که فورد آن‌را پیشرفته‌ترین و تکنولوژیک‌ترین شاسی‌بلند تاریخ خود می‌داند، از کاپوت و درب صندوق بار جدیدی هم بهره‌مند شده است. چراغ‌های LED جلو و عقب در تمامی تیپ‌ها به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود درحالی‌که چراغ‌های روشنایی در روز LED هم برای آن قابل سفارش است.

تغییرات داخلی اج اما نسبتاً جزئی است و به طراحی دوبارهٔ کنسول مرکزی و ارائهٔ یک انتخاب‌گر دندهٔ دوار جدید بسنده شده است. برای این کراس‌اوور آمریکایی همچنین یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی و سقف پانورامای کامل در نظر گرفته شده درحالی‌که شارژ بی‌سیم تلفن‌های هوشمند و همین‌طور سیستم صوتی پریمیوم B&O هم برای آن قابل سفارش است که آخری به‌طور خاص برای اج طراحی شده است. در بخش تکنولوژی‌های کمک‌راننده نیز فورد سیستم‌هایی چون کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، سیستم کمک به حرکت میان خطوط و ترمز پس از برخورد را برای اج جدید در نظر گرفته است.

اج جدید برای اروپایی‌ها در چهار تیپ مختلف شامل Vignale، Titanium، Trend و برای اولین بار ST-Line ارائه می‌شود که آخری برای کسانی در نظر گرفته شده که به دنبال تصویر اسپرت محصولات ST فورد هستند. این مدل در بیرون از تریم همرنگ بدنه به همراه جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ استاندارد (و یا ۲۱ اینچی سفارشی) و سر اگزوزهای دوتایی کرومی برخوردار است. اج ST-Line در داخل نیز به پدال‌های آلومینیومی، صندلی‌های چرمی ویژه با تنظیم ۱۰ جهته در جلو و… هم مجهز است.

اج در اروپا تنها با یک پیشرانهٔ دیزلی عرضه می‌شود و هیچ موتور بنزینی برای آن قابل سفارش نیست. این موتور که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است و EcoBlue نام دارد، در دو سطح قدرت مختلف ۱۵۰ اسب بخار و ۱۹۰ اسب بخار قابل سفارش است؛ اما فورد برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ اج اروپایی، نسخهٔ جدیدی از این موتور را ارائه کرده که مجهز به سیستم پیشرفتهٔ دو توربوشارژر بوده و ۲۳۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سازندهٔ آمریکایی وعده داده که این موتور گشتاور خود را در دور موتور پایین ارائه می‌کند، سروصدا و ارتعاشات آن کاهش یافته و شتاب روان و یکنواختی را برای خودرو فراهم می‌کند.

برای این موتور بای‌توربودیزل، بجای گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید ارائه شده که طبق انتظارات رانندگی اروپایی تنظیم شده است. همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز به‌صورت استاندارد برای این موتور در نظر گرفته شده است. انتقال قدرت نسخه‌های ضعیف‌تر این موتور اما همچنان صرفاً توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. فورد اج اروپایی جدید برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درمی‌آید و از اواخر امسال در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    این نسخه واسه بازار بریتانیا خیلی خوبه ،
    چون طرفدار بیشتری داره
    البته کسی از اینده خبر نداره،که دیزلی ها چی میشه سرنوشتشون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. mehran (fox)

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    همه چیش عالیه الا طراحی داخلیش…فورد باید هرچه زودتر یه دستی به سر و روی داشبورد و فرمونش بکشه مثل بنز که یه مدت طولانی داشبوردش رو اعصاب بود همونی که تو کلاس gle و gls هنوزم وجود داره.تو طراحی داخلی محصولات جنرال موتورزو ترجیح میدم…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    بهتره یه پیشرانه بنزینی هم براش در نظر بگیره تا بعدا مشکلی پیش نیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا