فوردفولکس واگن

فورد از پلتفرم MEB فولکس استفاده خواهد کرد

همکاری فورد و فولکس‌واگن گسترش خواهد یافت زیرا خبر جدید منتشر شده نشان می‌دهد این دو شرکت به توافق‌نامه‌ای در استفاده مشترک از تکنولوژی خودروهای الکتریکی و خودران دست یافته‌اند.


رویترز به نقل از منابع موثق خبر داده این خودروسازان به توافق ابتدایی که باعث می‌شود فورد از پلتفرم MEB فولکس‌واگن استفاده کند دست یافته‌اند. جزئیات زیادی در دست نیست اما ظاهراً هیئت‌مدیره‌ی فولکس اواخر این هفته درباره‌ی این موضوع بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.


زمانی که از فورد دراین‌باره سؤال شد یکی از سخنگویان این خودروساز آمریکایی گفت: “گفت‌وگوهای ما با فولکس‌واگن در حال ادامه بوده و به نتایجی در برخی موارد رسیده است.” اگرچه سخنگوی فورد از اشاره به جزئیات خودداری کرده اما خاطرنشان در آینده جزئیات بیشتری به دست رسانه‌ها خواهد رسید.


دسترسی به پلتفرم MEB می‌تواند خبر خوبی برای فورد باشد زیرا با آن می‌تواند خودروهای الکتریکی با قیمت مناسبی تولید کند. این پلتفرم بسیار انعطاف‌پذیر بوده و فولکس‌واگن قبلاً اعلام کرده از آن در برخی خودروهای متفاوت همچون کراس اوورها، هاچبک ها و ون‌ها استفاده خواهد کرد.


فولکس‌واگن آماده‌ی معرفی اولین خودروی شکل گرفته بر پایه‌ی این معماری می‌شود. خودروی جدید ID.3 با پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۶۸ اسب بخاری و قیمت پایه‌ی کمتر از ۳۰ هزار یورو عرضه خواهد شد. یک نسخه‌ی سفارشی از این خودرو نیز معرفی می‌شود که از باتری ۵۸ کیلووات ساعتی سود برده و برد حدود ۴۲۰ کیلومتری را ایجاد می‌کند.


پلتفرم MEB برای جای دادن باتری‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت طراحی شده و فولکس‌واگن گفته خودروهای شکل گرفته بر پایه‌ی این معماری بردی بین ۳۳۰ تا ۵۵۰ کیلومتر خواهند داشت. البته این برد الکتریکی کاملاً به ابعاد باتری و نوع بدنه‌ی خودرو بستگی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یه شراکت مفید سازنده ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اون دلش میسوزه
    چرا ما نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ما فعلا درگیر دعواهای تعصبی خودمون باشیم بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا