فورد

افزایش تولید فورد رنجر به خاطر فروش بالا در اروپا

فورد اعلام کرده است که به خاطر افزایش تقاضا برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پیکاپ رنجر و همین‌طور رنجر رپتور، به کارخانهٔ سیلورتون در آفریقای جنوبی شیفت کاری سومی اضافه کرده و ظرفیت تولید آن‌را افزایش خواهد داد. بخش عمدهٔ این افزایش فروش از اروپا است به‌گونه‌ای که فروش رنجر طی شش ماه نخست سال جاری در بیست بازار اروپایی شامل اتریش، بلژیک، بریتانیا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسپانیا، رومانی، سوئد و سوئیس رکورد زده است.

در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۱۹ فورد موفق به فروش ۱۳ هزار دستگاه رنجر شده که ۸.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. علاوه بر این، فروش این پیکاپ میان سایز آمریکایی در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۹ به ۲۶,۷۰۰ دستگاه رسیده که بیشترین فروش از زمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد محسوب می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات، تا پایان ماه می ۲۰۱۹ رنجر پرفروش‌ترین پیکاپ بازار اروپا بوده و بیش از ۳۰ درصد از این بازار را در اختیار دارد.

این خبر خوبی برای کارخانهٔ سیلورتون در آفریقای جنوبی خواهد بود که رنجر و رنجر رپتور را برای بازارهای اروپایی تولید می‌کند. به‌منظور پاسخ به این تقاضای بالا، ظرفیت تولید سالانهٔ این کارخانه به ۱۶۸ هزار دستگاه افزایش پیدا کرده که بیشترین ظرفیت تولید در طول تاریخ آن محسوب می‌شود. از اول ماه آگوست شیفت سوم کاری به این کارخانه اضافه خواهد شد که ۱۲۰۰ شغل جدید ایجاد می‌کند. این کارخانه علاوه بر رنجر، اس‌یووی فورد اورست را نیز هم برای بازار داخلی و هم بازارهای جنوب صحرای آفریقا تولید می‌کند.

معاون ارشد فورد خاورمیانه و آفریقا آقای «Ockert Berry» دراین‌باره گفته است:

سرمایه‌گذاری ۲۱۶ میلیون دلاری در کارخانهٔ آفریقای جنوبی که در سال ۲۰۱۷ اعلام شد حالا با افزودن شیفت کاری سوم برای افزایش تولید به ثمر نشسته است. این سرمایه‌گذاری در سیلورتون، ظرفیت تولید آن‌را از ۱۲۴ هزار دستگاه در سال به ۱۶۸ هزار دستگاه افزایش داده است که ۵۸ هزار دستگاه بیشتر از ظرفیت تولید ابتدایی کارخانه در زمان آغاز پروژهٔ تولید نسل فعلی رنجر در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود

با اضافه شدن شیفت کاری سوم، تولید روزانهٔ کارخانهٔ سیلورتون از ۵۰۶ دستگاه به ۷۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت تا تقاضای قدرتمند از آفریقای جنوبی و ۱۴۸ بازار صادراتی در سراسر جهان ازجمله کشورهای اروپایی را تأمین کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Amir Machine

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    مرسدس میخواد تولید X کلاس رو بخاطر فروش فاجعه‌بار متوقف کنه
    فورد میخواد تولید رنجر رو بخاطر فروش بالا افزایش بده
    این دو خبر دقیقا نشون میده وقتی میگن پیکاپ ساختن کار هر کسی نیست یعنی چه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3078 ديدگاه)

      رنجر بیش از ۳۰ درصد بازار پیکاپ اروپا را در دست داره و پرفروش ترین هست…!!!
      .
      وقتی تویوتا هایلوکس در مقابل رنجر حرفی واسه گفتن نداره و در تست پایداری ، قدرت و استقامت بشدت ازش کم میاره دیگه X کلاس ، ناوارا و آماروک چه چیزی واسه عرض اندام دارن….

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. کامیاب

        ۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (499 ديدگاه)

        من باور دارم بنز دانش و تکنولوژی و تمامی ابزار لازم برای ساخت پیکاپ فوق العاده رو داره،تنها دلیل فروش کمش به ماهیت کمپانی برمیگرده،یه وانت با لوگوی ستاره سه پر،اصلا جالب نیست
        بنز ساخته شده برای بنز بودن،نه وانت سازی.
        البته وانت و دسته ی پیکاپ اصلا رده ی پایینی نیست،فقط لوکس بودن توش معیار نیست،هرچند وانت های فوق لوکسی هم داریم که با خیلی از سدانا یا اس یو وی های لوکس رقابت میکنن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. ROMMEL

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    افریقای جنوبی داره فورد رنجر تولید میکنه:(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خوش باش

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما به بزرگی و سروری و اقایی خودتون ببخشین. قول میدم افریقا دیگه ماشین تولید نکنه.
      چون تنها شما و کشور خودمونه لیاقت تولید ماشین داره و بقیه غلط میکنن ماشین تولید کنن و پیشرفت کنن. اصلا غلط میکنن به پیشرفت فکر کنن

      افریقا غلط میکنه از چهل سال پیش داشت بی ام و تولید میکرد
      افریقا غلط میکنه محصولات به روز پژو و رنو رو تولید میکنه. تنها کشوری که لیاقت داره ما هستیم و بس و بقیه باید با زور هم شده از ما تبعیت کنن. چون ما سرور دنیاییم و دنیا برده های ماست. کشور گمنامی به اسم کنیا که یکی از پنج کشور دنیا هست که بیشترین دفاتر اداری سازمان ملل رو تو خودش جا داده غلط میکنه مدلهای به روز تویوتا تولید میکنه.
      زیمباره غلط میکنه از چهل سال پیش یکی از محل های مونتاژ لندکروز شده.
      الجزیره غلط میکنه از پانزده سال قبل محصولات تویوتا رو تولید میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. شاهین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ولی فولکس واگن زرنگ بود که با فورد همکاری کرد، الکی نبوده
    الان فهمیدم فورد چی بلده که بقیه بلد نیستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. بافرهنگ

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در عوض ما اونقدر متعصبیم اونقدر یقه جر میدیم انگار این شرکتها مال بابامونه
      خودشون دارن به خوبی خوشی لیوان نوشیدنی رو بهم میزنن و میخندن از این همکاری.
      بعد خدا نکنه یه شرکت چینی سهام بنز رو بخره. انگار که به چیز ما تعرض شده. خدا نکنه یه شرکتی مثل بنز یا تویوتا یا بی ام و تو افریقا ماشین تولید کنه وگرنه بعدش فحش و توهینه که روانه ی اون شرکت و اون کشور میشه. سر همین قضیه ی ریختن تودنیای مجازی و فحش و توهین میدونی تا الان زبانزد شدیم؟ نه تو یک کشور دو کشور بلکه خودم تلویزیون ژاپن رو دیدم که گزارش پخش میکرد چون ملت ریخته بودن تو پیج اون بازیکنشون. پیج کیتارو رو که یادته؟
      بدبختانه ده بیست تا از کامنتها رو به زبون خودشون ترجمه کرده بودن و برا ملتشون میخوندن ما چی بهشون میگفتیم.
      حالا کشورای غربی و امریکایی و عربی رو نمیگم. ژاپن برا این مهمه که ما تو دهه شصت و هفتاد چنان گندی تو کشورشون زدیم که به قول یکی از بچه ها تا همین امروز جنازه از زیر خاک میکشن بیرون. به خاطر همین گند سال پیش وقتی تو پارلمانشون به کار گیری نیروی متخصص خارجی رو امضا کرفتن یه بند گذاشتن که اتباع ایران حق ندارن بیان.

      به خدا ما الکی خوشیم تو دنیای مجازی. تو این دنیای مجازی یه چیزایی میبینم فکر میکنم مگه میشه؟ فقط همین بوده یکی بیاد یه پست تو تلگرام بزاره کرستف کلمب و یوری گاگارین ایرانی بودن. الکی نمیگم چند وقت پیش دیدین که یکی یه پست گذاشته بود ملکه الیزابت اصالتش ایرانیه و عجیب مردم سریعا باور کردن. دوستای خودم چنان با شوق این خبر رو به خودم گفتن که خودمم باور شد نکنه طرف واقعا ایرانیه. اما متاسفانه گندی که زدیم همه ی دنیا ازش با خبرن به جز خودمون. اگه ما امروز به خودمون نیاییم و مثل باقی مردم دنیا مثل ادم زندگی نکنیم حتی سومالی هم راهمون نمیدن. بهت قول میدم اینو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۳۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (69 ديدگاه)

        دوست گرامی این قسمت که گفتید مگه چه اتفاقی در دهه شصت افتاده میلادی یا خورشیدی درمورد چه موضوعی هست؟این زیر کپی میکنم اگر هرکدوم از خواننده ها میدونن همینجا ریپلای کنن منو از جهالت بیرون بیارن…
        “””ژاپن برا این مهمه که ما تو دهه شصت و هفتاد چنان گندی تو کشورشون زدیم که به قول یکی از بچه ها تا همین امروز جنازه از زیر خاک میکشن بیرون. به خاطر همین ….”””

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بافرهنگ

          ۱ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1 ديدگاه)

          واقعا نمیدونی چند سالته؟
          دهه شصت شمسی ژاپن کلی کارگر از کشورای دیگه وارد کرد. چون تو بوم اقتصادی و رشد بود و نیاز به کارگر شدید بود.
          بعد از بین این همه کشوری که کارگر فرستادن کارگرای ما گند زدن. تو هر پارکی حشیش میکشیدن دزدی قتل زورگیری.
          مثل معروفی هستش که حتی یاکوزاها از ایرانیا میترسیدن. حالا نمیدونم به شوخی میگفتن یا واقعا میترسیدن. ولی تا این حد گند زدن. این گند زدن هموطنا تا اونجا پیش رفت که ژاپن تصمیم گرفت ایرانیا رو اخراج کنه. فکرشو بکن از سی چهل کشور کارگر رفتن فقط هموطنای ما اینطوری گند زدن که ژاپن به صورت گله ایی یا دسته ایی همه ایرانیا رو اخراج کرد تنها کسایی که باقی موندن و اخراج نشدن اونایی بودن که مخ یه دختر ژاپنی رو زده بودن و ازداج کرده بودن. تو همسایه قدیمیون داریم یکی رو که اینجا زن و بچه داشت رفته بود ژاپن اونجام با یکی ازدواج کرد و بعدم گندش در اومد و طلاق و طلاق کشی و بعد دو سه سال زندانی تو ژاپن و طلاق از دختر ژاپنی در اخر دیپورتش کردن ایران
          قضیه ی پارلمان اینه که سال پیش ژاپن تصویب کرد دوباره کارگر خارجی وارد کنن اما ایندفعه قید کردن هرکی اتباع ایران و ترکیه هست حق اومدن بر اساس این مصوبه رو نداره.
          یه پسره هست ایرانیه پدرش از همون زمان دهه شصت ژاپنه و اونجا هم زن ژاپنی گرفته و موندگار شده و پسره از زن ایرانیشه و فیلم های خوبی میزاره. اسم کانالش زندگی من در ژاپن هست. رفته اونجا و فیلم میگیره و توضیح میده و شیر میکنه. تو این فیلم چندباری گوشزد کرده که تو ژاپن کلا به ایرانیا دید خوبی ندارن به خاطر گندکاری دهه شصت.
          تقریبا همرده با سودان و سومالی ما رو میبینن.
          تو اروپا و کانادا هم کم گندنزدن . اگه نسبت بگیریم نسبت به عربها و افریقاییا هموطنامون که رفتن خارج چندبرابر گند زدن. مثلا تو سوئد بعد عراقیا بیشترین خلافو میکنن. تو المان بعد مافیاهای اروپای شرقی گنده ترین گنگسترها رو داره. تو استرالیا هم با وجودی که تعدادمون کمه اما نسبت به بقیه مهاجرا بیشترین خلافو میکنن. تو استرالیا چون یکی از دوستام هست میدونم. اما اروپا رو اخبارشو گه گداری پخش میکنن. مثلا بزرگترین محموله مواد مخدر اروپا رو کشف کردن که چند ماه پیش بود. یا یکی از بزرگترین شبکه های فروش اسلحه و بمب رو کشف کردن که دو سه تا از هموطنای ایرانیمون با چندتا تبعه صرب سر دستش بودن. یادمه یکی از استادای دانشگاه فکر کنم حسینی بود فامیلیش میگفت فکر نکنین این همه مهاجر ایرانی رفته خارج کاره ایی شدن. نسبت به باقی مهاجرا اتفاقا تعداد خیلی کمی مهندس و دکتر و کاره ایی شدن. این استاد دانشگاه خودشم خارج تحصیل کرده بود. منتها تو داخل کشور مردم اشنا نیستن و رسانه ایی رو دنبال نمیکنن از این چیزاش بی خبرن.

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا