فورد

اکواتور، شاسی‌بلند فول سایز جدید فورد برای بازار چین

فورد شاسی‌بلند فول سایز جدید بنام اکواتور (Equator) را برای عرضه در چین تدارک دیده است. فعلاً تصاویر و جزئیات کمی در مورد این خودرو منتشر شده اما میدانیم که این اس‌یووی جدید توسط جوینت ونچر فورد-جیانگ‌لینگ توسعه یافته است. طبق گزارش‌ها، اکواتور ۴,۹۰۵ میلی‌متر طول، ۱,۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۵۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۶۵ میلی‌متر است.

اکواتور صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی اکوبوست به بازار عرضه می‌شود که ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارد. گفته شده برای این اس‌یووی بزرگ گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ اتوماتیک و همین‌طور انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. از لحاظ طراحی، اکواتور از دماغهٔ منحصربه‌فردی با چراغ‌های باریک برخوردار است که به نظر می‌رسد دی‌لایت باشند درحالی‌که چراغ‌های اصلی جلو درست بالای ورودی‌های هوایی در طرفین جلوپنجره جای گرفته‌اند.

طراحان برای عقب اکواتور هم چراغ‌های باریکی را طراحی کرده‌اند که توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. لوگوی بزرگ فورد در میان این نوار LED به همراه درب صندوقی که به نظر می‌رسد دوتکه باشد، دو سر اگزوز و یک دیفیوزر مصنوعی هم از دیگر ویژگی‌های بخش عقبی این اس‌یووی آمریکایی هستند. فعلاً تصویری از داخل اکواتور منتشر نشده ولی میدانیم که به سه ردیف صندلی با ظرفیت هفت نفر مجهز است. قیمت این خودرو نیز هنوز مشخص نیست ولی به گزارش رسانه‌های چینی، فورد آن‌را برای رقابت با خودروهایی مثل تویوتا هایلندر و جیپ کُماندر در چین در نظر گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Maserati

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    الحق که مال چین ساخته شده عین ماشین های خودشونه

    موافقم 30
    مخالفم 1
  2. Aria

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    به محض اینکه عکس رو دیدم گفتم جیلیه ?

    موافقم 16
    مخالفم 1
  3. M.A.S

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (815 ديدگاه)

    پشتش مث تیگو 8 هستش
    واقعا برای همون چین خوبه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. علیرضا

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    جلوش خیلی شبیه بیوک هست؛ خط شکستگی چراغ جلو

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا