فورد

ایمنی بهتر فورد F-150 در بین پیکاپ‌های فول‌سایز

مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا موسوم به IIHS شرایط تراک پیکاپ‌های بزرگ را به عنوان هیولاهایی سرسخت با آخرین نسخه تست‌های تصادف به چالش کشیده است. پس از آزمایش‌کردن نسخه دو کابین و کابین کشیده از فورد F-150، شورولت سیلورادو، رام ۱۵۰۰ و تویوتا توندرا در مجموعه تست‌ها، این تنها مدل فورد بود که توانست از تست هم‌پوشانی کوتاه سربلند بیرون آید و با گرفتن نمره «خوب» در آن، موفق به کسب بالاترین درجه ایمنی (Top Safety Pick) شود.

IIHS 2016 Ford F-150
IIHS 2016 Ford F-150
از بین دیگر مدل‌های تست‌شده، نسخه‌های دو کابین و کابین کشیده رام ۱۵۰۰ توانستند در تست هم‌پوشانی کوتاه، نمره «مرزی» را کسب کنند؛ نمره‌ای که به مدل‌های دو کابین تویوتا توندرا و شورولت سیلورادو (شامل جی‌ام‌سی سیه‌را) نیز تعلق گرفت. نسخه‌های با کابین کشیده از توندرا و پیکاپ‌های جنرال‌موتورز عملکرد نسبتاً بهتری با کسب نمره «قابل‌قبول» داشتند. ولی به گفته IIHS، تمام این مدل‌ها تجاوز قابل‌توجهی به محدوده سرنشین و مخصوصاً در فضای پاهای راننده نشان می‌دهد.

IIHS 2016 RAM 1500
IIHS 2016 RAM 1500
رائول آربلائز (Raul Arbelaez) معاون مرکز تحقیقات وسیله نقلیه IIHS در این زمینه می‌گوید:

رانندگان این پیکاپ‌ها پس از یک تصادف با هم‌پوشانی کوتاه نیاز به کمک برای خارج‌کردن پاهای خود از لاشه باقی‌مانده خودرو خواهند داشت.

به گفته IIHS، این مؤسسه به این دلیل دو فرم بدنه مختلف این تراک‌ها را برای انجام تست درنظر گرفته که در حین انجام تست هم‌پوشانی کوتاه برای فورد F-150، به ناهمگونی دو فرم بدنه «دو کابین» و «کابین کشیده» پی برده است. در حالی که مدل‌های دو کابین به راحتی از عهده انجام این تست برمی‌آیند، ولی مدل‌های با کابین کشیده، در ساختارشان اعضای فولادی کمتری برای محافظت از فضای داخل کابین دارند. به همین دلیل است که فورد از یک سری ساختار اضافی برای تمام نسخه‌های F-150 استفاده کرده تا از قبولی آنها در تست IIHS اطمینان حاصل کند. البته این بار تنها نسخه کابین کشیده فورد با طراحی جدید مورد آزمایش قرار گرفت؛ چرا که قبلاً نسخه دو کابین از این آزمون با موفقیت بیرون آمده بود.

2016-iihs-crash-tests-rating-large-pickup-truck
البته F-150 هنوز هم نتوانسته به درجه ایمنی ویژه IIHS، یعنی Top Safety Pick + دست پیدا کند؛ چرا که در زمینه سیستم هشدار برخورد از جلو، امتیاز «پایه» را به دست آورده است. برای بدست آوردن درجه «پلاس»، این سیستم‌های هشدار برخورد از جلو می‌بایست نمره «پیشرفته» یا «ممتاز» را دریافت کنند. شورولت سیلورادو و جی‌ام‌سی سیه‌را نیز که همانند فورد می‌توانند با این سیستم هشدار همراه گردند، باز هم نمره «پایه» را کسب کرده‌اند.


با وجود این اقدامات فورد، احتمالاً در چند ماه آینده باید منتظر واکنش جنرال‌موتورز، فیات-کرایسلر و تویوتا در این زمینه باشیم. این کمپانی‌ها مطمئناً برای اصلاحات ساختار تراک‌هایشان برای بهبود عملکرد در تست‌های IIHS تلاش خواهند کرد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. (*مهرداد*)

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فورد متخصص ساخت پیکاپ تراکهای محکم هست ..مصداق شعار همیشگی فورد ford built tough

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهنام طیبی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    کارش درست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MeHDi

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چرا تو اینجور تست ها فاق لاستیک رو رنگ میکنن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      منم متوجه نشدم. اما تو یکیش ترکید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همین رقابت سالم هست که باعث پیشرفت امنیت خودروها میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا