فورد

بادی استرود و احیای وانت فورد 1956

در احیای خودروهای قدیمی، زیبایی خاصی نهفته است. در این میان، شرکت «بادی استرود»، عناصری چون خطوط طراحی کلاسیک را با تکنولوژی مدرن ترکیب کرده و به یک نتیجه فوق‌العاده رسیده است؛ BSI مدل ۱۹۵۶ X-100

BSI 1956 X-100 Boasts Classic Ford F-Series
BSI 1956 X-100 Boasts Classic Ford F-Series
فورد F-100 تاکنون نسخه‌های سفارشی زیادی به خود دیده است، ولی در عین حال، این نسخه‌ها کمتر با این سطح از مهندسی و دقت همراه بوده‌اند. X-100 یکی از کارهای منحصر به فرد «بادی» است. تیم طراحی در «بادی»، کار خود با یک فورد F-100 مدل ۱۹۵۶ که به خوبی تاکنون از آن مواظبت شده، آغاز کرده‌اند. پس از جدا کردن زنگ‌ها، بدنه زیبای خودرو نیز از جای خود خارج شده و مقداری از کاپوت آن کوتاه شده است. سپس عرض بدنه اندکی افزایش یافته تا به شکلی مناسب در جای جدید منطبق شود. نتیجه نهایی، یک اصلاح بدنه خارجی است که حالت هات‌رودهای کلاسیک آمریکایی را فریاد می‌زند.

BSI 1956 X-100
BSI 1956 X-100
در زیر این بدنه زیبا و دست‌نخورده، مهارت زیادی از طرف «بادی» به کار گرفته شده است. تیم طراحی این شرکت به‌جای نوسازی و استفاده از شاسی قدیمی F-100، خودشان یک فریم با مقاومت با بالا به صورت سفارشی ساخته‌اند. به این معنا که شاسی جدید، نه‌تنها از صلبیت بیشتری برخوردار است، بلکه انطباق‌پذیری زیادی در به‌کارگیری بسیاری از موارد و از جمله سیستم تعلیق از خود نشان می‌دهد.

X-100 با یک سیستم تعلیق کاملاً مستقل در جلو و یک سیستم ویژه چهار لینک در عقب با عرض ۲۲۹ میلی‌متر، می‌تواند هندلینگ خوبی در پیچ‌ها داشته باشد. البته بدیهی است که نباید از این خودرو انتظار زیادی داشت. ولی در همین حال، X-100 یک خودروی مناسب برای خیابان‌های شهر است.

BSI 1956 X-100
BSI 1956 X-100
در حالی که «بادی» برای این مدل، یک موتور جدید «کایوت» تنفس طبیعی درنظر گرفته است، ولی بهترین پیشرانه‌ای که می‌توان برای X-100 استفاده کرد، یک موتور مسابقه‌ای «الومینیتور» فورد با قدرت ۶۳۰ اسب‌بخار و سوپرشارژ است. این پیشرانه در کنار سایر اجزای این تراک، به این معناست که این خودرو به سرعت از جا کنده خواهد شد.

BSI 1956 X-100
BSI 1956 X-100
BSI 1956 X-100
BSI 1956 X-100
«بادی» در این زمینه می‌گوید که بهترین‌های یک تراک را در این مدل جمع کرده است:

بسیاری از افراد وقتی به تراک‌های کلاسیک فکر می‌کنند، یکی از اولین چیزهایی به ذهن آنها می‌رسد، F-100 مدل ۱۹۵۶ است؛ خودرویی یکی از بهترین طراحی‌های بدون‌مرز را برای تمام زمان‌ها دارد. با خود فکر کردیم که شاید بد نباشد که این تراک با حفظ اساس ظاهری، ولی با یک سیستم تعلیق، یک موتور و گیربکس جدید مسابقه‌ای از فورد و یک طراحی داخلی و عقربه‌ها از آخرین مدل F-150 به دنیای تولید بازگردد. این بود که تصمیم گرفتیم کار را ادامه دهیم و تعدادی محدود از X-100 را بسازیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر محمد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    جالب بود خیلی ممنون
    من عاشق ماشین های قدیمی هستم به نظرم طراحیشون خیلی با وقار تر از بیشتر ماشین های الآن هست و قابلیت تیونینگ و اسپرت کردن زیادی رو دارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. shahryar

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (237 ديدگاه)

      فک کنم با این تصادف کنی،روحت به سرعت از بدنت کنده شه :D
      شوخی میکنما،ولی فک کن به فرغون ی موتور 630 اسب نصب کنی،اونم زود کنده میشه ولی بعد از کنده شدن مهمه که چی پیش میاد :D
      جدا از شوخی ماشین خوشگلیه ادم دوس داره بغلش کنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        داداش همین که داری مسخرش میکنی به صدتا فرغون آسیایی و اوروپایی می ارزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. shahryar

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (237 ديدگاه)

          اولا که مسخره نکردم،ی شوخی بود،
          دوما نخیر نمی ارزه
          سوما گفتم فرغون،بیشتر بعد ایمنیش منظورم بود،
          ولا فرغون که نیس!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ahmad

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          از لحاظ ایمنی بله ایمنیش خیلی پایینه چون مال 60 سال پیشه ولی شما پیشرفتشم ببین که الان بهترین وانت دنیاس فورد f150

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. سجاد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    واااااااااااااااااااااای … 630 اسب !!!فکرشم وحستناکه
    فقط با یه ماشین آمریکایی میشه همچین کارایی کرد //
    یکی از بهترین بازسازی هایی که تو عمرم دیدم همین بود.
    مرسی آقا مسعود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. داریوش

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    دمش گرم واقعا کارش درسته
    از این مدل تو فیلم expandables هم بود مشکی رنگ هم بود
    اونجا هم خفن بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر محمد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    با 630 اسب بخار فقط 120 کیلومتر در ساعت میره
    :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      داداش اون 120 مایل هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر محمد

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        میشه دویست کیلومتر بر ساعت بازم کمه یک ماشین 100 اسبی هم میتونه دویستا بره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RETOLEX

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          کیلومترشمارش مال F.150 هس

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. amir

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      دادا اون به مایل هست……به کیلومتر میشه 180….تقریبا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. RETOLEX

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    داخلش واقعا قشنگه
    ولی کف ماشین خیلی پایینه و به قیافه ماشین نمیاد
    کاش ماشین های کلاسیک کَدیلاک و مرسدس و شورلت رو هم دوباره میساختن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. شایان

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    تویه فیلم بی مصرف ها(اگه اسمه فارسیشو درست گفته باشم) زیر پای سیلوستر استالونه بود ماشینه جالبیه مخصوصا طراحیش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. h112

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    چه باحال شده…بهش نمیاد داخلش اینقدر جا داشته باشه…
    در مجموع خیلی خوب اصالتش رو حفظ کردن ,,,بدون افراط در ظاهرش….
    فقط از موتورش هم یه عکس میذاشتن….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. SAEED

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    خوب بازسازی شده ولی در کل طراحی داخل و متریالش یکم بروز تر از ظاهرش بنظر میاد
    که بیشتر به سبک رترو (Retro) یعنی 20% مدرن و 80% کلاسیک نزدیک تره
    آدم باورش نمیشه این کابین , کابین یک فورد دهه 60 ه !!
    البته به نظر شخصی من اگه طوری بازسازی میشد که کابین و موتور دستکاری نمیشد بهتر بود و یک کلاسیک اصیل میشد

    به هر حال این هم جالبه
    بنظر این تراک با موتور 630 اسبیش حرفایی برا گفتن داره !!
    تازه از موستانگ شلبی و کامارو هم قوی تره !! لا مصب.
    ..
    ..
    با تشکر فراوان از آقای مسعود انیس حسینی .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. milad

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    فقط وانت باردو…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. yavooz

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظرتون اگه با پیکان وانت پسر داییم کورس بذارن،کدوم دوم میشه؟
    پیکان وانت لایک..
    بادی استرود دیس لایک..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    قیافه قشنگی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. شهرام

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی میخوام کی داره ؟؟؟؟ جدی میگم. خداییش ادم دلش میخواد یکی از این فوردای افسانه ای داشته باشه?????

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا