فورد

استقبال فورد از بازگشت نام کاپری

بخش اروپایی فورد اخیراً دوباره از نام پوما که در دهه ۹۰ میلادی روی یک خودروی اسپورت دو درب و ارزان‌قیمت بکار رفته بود استفاده کرده است. این خودروساز در آمریکا هم نام خاطره‌انگیز دیگر یعنی برانکو را دوباره زنده کرده و البته اگر فاکتورهای گوناگون اجازه دهند، این خودروساز از احیای دیگر نام های خاطره‌انگیز و قدیمی استقبال خواهد نمود.


اتوکار بریتانیا اخیراً گفت‌وگویی با مدیر استودیوی طراحی فورد اروپا داشته و او اذعان داشته تیمش آرزوی احیای نام کاپری را دارند. به عنوان یک یادآوری سریع باید گفت کاپری اساساً نسخه‌ی اروپایی موستانگ برای اروپا بوده و بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۶ روی خط تولید رفته است. این خودرو در بازه زمانی یاد شده فروش ۱.۹ میلیون دستگاهی را ثبت نمود. آیا این مدل دوباره می‌تواند به قاره همیشه‌سبز بازگردد؟


مدیر فورد گفته است:

همه خواهان بازگشت نام کاپری هستند. ما آن را دوست داشتیم؛ اما باید توجیه اقتصادی هم وجود داشته باشد و تنها وجود خودرویی زیر دست طراح برای احیای یک نام قدیمی کافی نیست. ما تحت تأثیر نام های زیادی که احساسات را برانگیخته و بازخوردی مثبت دارند قرار گرفته‌ایم.

اما درست همانند هر خودروی جدید موجود در بازار، کاپری احیا شده هم باید پیش از تولید توجیه اقتصادی داشته باشد. مدیر فورد یک مثال زده و می‌گوید اگر خودرویی که قرار باشد جایگزین معنوی کاپری شود در بازار موفقیت بالایی از نظر فروش به دست نیاورد چگونه خواهد شد؟ آیا این موضوع تقصیر طراح است؟

او در خاتمه اظهار می‌دارد:

طراحی جنبشی حرکتی درست در زمانی درست بود؛ اما هم‌اکنون باید روش جدیدی را اتخاذ کرد. ما خودروهای بسیار متفاوتی در سبد محصولات خود داریم که از یک زبان طراحی تک‌وتنها یا فلسفه‌ای همیشگی پیروی نمی‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    فورد ماشین های تاریخی خودشو روی دست میبره بالا
    برعکس شورولت و میتسوبیشی که احترامی برای نام های افسانه ای قائل نیستن و به راحتی زیر پا میزارنشون

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Alireza

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (752 ديدگاه)

      آره مخصوصا با اون ماستنگ شاسی بلندش????

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. P.K.H

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    واقعا زیبا بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    اون طور یادم میاد فورد کاپری برای اروپا مثل موستانگ بود. فروش و طرفداران زیادی داشت.
    اگه فورد میخواد کاپری رو برگردونه امیدوارم یه ماشین سدان و کوپه اسپرت تو کلاسی که بی ام و سری 3 و بنز سی کلاس و آئودی آ 5 و… هستن معرفی کنه و یه رقابت داغ با تک نماینده آمریکایی در برابر اروپایی ها و…. داشته باشیم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    طراحی جنبشی حرکتی درست در زمانی درست بود؛ اما هم‌اکنون باید روش جدیدی را اتخاذ کرد. ما خودروهای بسیار متفاوتی در سبد محصولات خود داریم که از یک زبان طراحی تک‌وتنها یا فلسفه‌ای همیشگی پیروی نمی‌کنند.
    کسی میتونه این پاراگرافو به درستی ترجمه کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا