فورد

بررسی فورد اِج اسپرت 2016

با محبوبیت روزافزون شاسی بلندها فورد نیز دست روی دست نگذاشته و شاسی بلندهای خود را به روز کرده است. مدل اِج فورد در بازار انگلستان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این کمپانی محسوب می‌شود. این خودرو در جایگاهی بالاتر از کوگا و اکواسپورت قرار دارد اما جایگزینی برای ب ام و X3 و مرسدس بنز GLC نیز محسوب می‌شود و برچسب قیمت بالای ۳۰ هزار پوندی آن به این معناست که باید با این خودروها در برخی زمینه‌ها رقابت کند.

Ford Edge Sport 2016
در حقیقت، مدل اسپورت فول آپشن حاضر در تست بهای آغازی ۳۴۵۰۰ پوندی دارد اما اضافه شدن رنگ نارنجی خاص، دستیار پارک فعال و کروز کنترل به همراه پکیج لوکس (که دربردارنده‌ی صندلی‌های گرم و سرد شونده الکتریکی و سقف پانورامیک است) بهای خودرو را به ۳۷۸۴۵ پوند می‌رساند که باعث می‌شود اِج به خوبی در قلمرو شاسی بلندهای لوکس و ممتاز قدم بردارد.

Ford Edge Sport 2016
از نظر استایل و طراحی بیرونی اِج قطعاً با رقبای آلمانی برابری می‌کند. نسبت‌های تندوتیز و جلوپنجره‌ی عریض خودرو نمایی جالب را پدید آورده‌اند. در تریم اسپورت شاهد رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی هستیم که نمایی گیرا دارند.

Ford Edge Sport 2016
اجزای کابین به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند و طراحی آن به خوبی طراحی خارجی خودرو است. برخی مواد با ظاهر و حس ارزان‌قیمت در کابین به چشم می‌خورند. چرم بکار رفته در صندلی‌ها و غربیلک فرمان باعث ایجاد حسی گرانبها در خودرو می‌شوند اما تلاش فورد برای رقابتی تمام‌قد با مرسدس بنز GLC کافی نبوده است.

Ford Edge Sport 2016
البته که فورد اِج لیست بلندبالایی از تجهیزات را دارد که قطعاً بیش از تجهیزات ارائه شده بنز یا ب ام و می‌باشد. صندلی‌های اسپورت چرمی، تکنولوژی لغو نویز فعال، صفحه‌نمایش ۸ اینچی برای سیستم ناوبری، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، دوربین پشتی و رادیوی DAB همگی به‌صورت استاندارد در تریم اسپورت وجود دارند. تشخیص بار ترافیک و دستیار حفظ خطوط نیز در اِج دیده می‌شوند.

Ford Edge Sport 2016
فضای زیادی در کابین دیده می‌شود که به افزایش جنبه‌های رقابتی این خودرو کمک شایانی می‌کند. صندوق بار فضای ۶۰۲ لیتری دارد که با تا کردن صندلی‌ها به ۱۷۸۸ لیتر افزایش می‌یابد. این مقدار فضا از تمام رقبای آلمانی فورد بیشتر است. این واقعاً فضای مفیدی است و درب پشتی برقی نیز به این معنی است که جابجایی وسایل به آسانی صورت می‌پذیرد.

با وجود فضای زیاد سرنشینان پشتی احساس راحتی خواهند داشت و فضای پای کافی برای افراد بالغ در پشت وجود دارد. سقف پانورامیک این خودرو فضای سر را تحت تأثیر قرار داده اما هنوز هم فضای خوبی برای افراد قدبلند وجود دارد.

Ford Edge Sport 2016

شاید سرنشینان درباره‌ی فضای کابین مشکلی نداشته باشند اما اوضاع درباره‌ی کیفیت سواری خودرو این‌گونه نیست. در راه‌های ناهموار این مدل اسپورت سفت نشان داده و درحالی‌که در دست اندازها ناهنجاری نشان نمی‌دهد اما رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اسپورت به معنی ناراحتی در برخی راه‌ها خواهد بود. ما مدل تیتانیوم را بدون این سیستم تعلیق و با وجود رینگ‌های کوچک‌تر امتحان کردیم و قطعاً آن مدل عملکرد بهتری دارد.

Ford Edge Sport 2016
در پیچ‌ها فورد اِج به اندازه‌ی انتظاری که دارید خونسرد و گیرا نیست. عملکرد خودرو خیلی بد نیست اما مقداری تکان‌های بدنه وجود دارد و شما حرکات این خودروی تقریباً دو تنی را می‌توانید احساس کنید. فرمان خودرو سریع است اما می‌توانست تیزتر از این‌ها باشد.

Ford Edge Sport 2016
پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری خودرو نسبتاً نرم است و با وجود گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری به اندازه‌ی کافی پرقدرت احساس می‌شود. شاید برای افزایش سرعت در بزرگراه‌ها به معکوس کشیدن نیاز داشته باشید اما گیربکس دستی استفاده‌ی آسانی داشته و لذت‌بخش است.

Ford Edge Sport 2016
مدت ۹.۹ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که اگرچه احساس‌برانگیز نبوده اما مصرف سوخت ۵.۹ لیتری آن برای شاسی‌بلندی با این جثه بد نیست. البته ب ام و X3 xDrive با پیشرانه‌ی ۲ لیتری خود مصرف کمتری دارد. به علاوه تنها ۸.۱ ثانیه طول می‌کشد تا ب ام و به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و نسبت به فورد نیز آلایندگی کمتری دارد.

علیرغم وجود نقاط ضعف، فورد اِج هنوز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. این خودرو از نظر ظاهری قطعاً از رقبای آلمانی متمایز است و فضای داخلی زیادی نیز دارد اما بیش از آنکه به عنوان یک گزینه‌ی نخست مطرح باشد، یک جایگزین خوب باقی می‌ماند.

فورد اِج کاربردی بوده و علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و شیک از تجهیزات زیادی نیز مخصوصاً در تریم اسپورت سود می‌برد. هرچند سواری محکم، بهای بالا و تجربه رانندگی ناخوشایند به این معنی است که ترجیح دادن این خودرو به مرسدس GLC یا ب ام و X3 که بهایی تقریباً مشابه داشته و سواری راضی‌کننده‌تری دارند باید کاری بسیار دشوار باشد ضمن اینکه این دو خودرو نشان ممتازی را نیز یدک می‌کشند.

مشخصات فورد اِج اسپورت ۲.۰ TDCi 180

قیمت: ۳۴۵۰۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: ۱۷۸ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته ی دستی، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ای وای الان بحث دوباره شروع میشه
    دوستان میان میگن شبیه سانتافه است

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Armin

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      خداییش سانتافه خوشگلتره

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        من کاری ندارم کدوم خوشگل تر ولی اینم برندش فورد نباید توسرش زد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (6798 ديدگاه)

        به Armin
        این نظر شماس دوست گرامی و بس
        فورد همیشه خودش یه مرجع بوده واسه بقیه بعد بیاد از هیوندا کپی کنه؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Matador

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اتفقا اصلا شبیه سنتافه نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          والا توپست قبلی چقدر اومدن میگن فورد کپی کرده از سانتافه.
          میان برند فورد رو ضایع میکنن خوشم نمیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. کامیاب

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (499 ديدگاه)

          اونی که میگف شبیه سانتافس یا سانتافه رو از نزدیک ندیده،یا تعریفش از شباهت مث شباهت ایرباس با بیسکوییت موزیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. sajjad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    واقعا چرا مدل اسپرت با موتور 2 لیتری دیزل رو تست کردن کسی که بخواد مدل اسپرت رو بخره پیشرانه اکوبوستشو میگیره
    راستی در کل یه سوال بنظرتون نمومه فول آپشن یه خودروی معمولی بهتره یا بیسیک یه خودروی پریمیوم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6798 ديدگاه)

      به matador
      داداش همه میدونن شبیه سانتافه نیست ولی یه سری ها اینطور میگن که خوب نظرشون بسیار محترم هست
      اما اگه ذره ای شبیه یه ماشین دیگه بود اون شرکت می تونست از فورد شکایت کنه
      پس 2 چیز اینجا هست
      یا قدرتش نمیرسه از فورد شکایتی کنه
      یا اصلا شبیه ماشین کمپانی دیگه ای نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Matador

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        اصلا بحث شکایت و اینا نیست.
        با معیار های دوستان همه ی ماشینا شبیه همن !!!
        BMW در طراحی یک راه کاملا جدا و اصیل از بقیه ی خودرپساز ها داره. ولی دوستان کارشناس تو این سایت به BMW هم رحم نکردن و گفتن شبیه فلان ماشین شده.

        اهمیت نده. بیخیال.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (6798 ديدگاه)

          به matador
          نه داداش من اهمیتی نمیدم به اینجور صحبت ها
          ماشین های امریکایی پرفروش و محبوبن و همین برا من و امثال من کافی هست
          این نظرات دوستان هم تو فروش بالای ماشین های امریکایی اندکی تاثیر نداره همینطور محبوبیت روز افزونشون در دنیا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          راست میگه ماتادور عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. امير رحيم پور

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ماشین بدی نیس ولی اینکه بخوان با بنز و بی ام دبلیو مقایسه کنن یکم منطقی نیس
    بقول دوستمون موتور اکوبوست بیشتر از موتور 2 لیتری دیزل به درد این ماشین میخوره
    موتوش نسبت به هیکلش ضعیفه ولی مصرفش خوبه البته دیزلش
    با این پول میشه سانتافه. مورانو. سورنتو هم خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ایراد هایی که گفتین کاملا درست.
      ولی انتخاب بهتر ازین GLC و X3 هست نه سورنتو و سنتافه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        سورنتو و سانتافه منم موافق نیستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6798 ديدگاه)

      البته جناب رحیم پور به یاد دارید که فورد ادج مزدا رو تو تستی که خود پدال گذاشت شکست داد
      البته اینرو همینجوری گفتما به بحث الان بی ربط بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پشتش خیلی شبیه امجی جی اس شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (ali (CHEVY NOVA

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6798 ديدگاه)

    اقا یه چیز بگم خیال همگی راحت شه
    این ماشین اصلا به قول شما کپی هست از همه ی کمپانی ها البته این نظر یه سری هاس که میگن و اونم خوب قابل احترام
    حالا اگه شرکتی هست که قدرتش به شرکت فورد و امریکا میرسه بره شکایت کنه برای کپی کردن فورد از محصولشون

    من که هنوزم از دست فورد خوشحالم بخاطر انتخاب موستانگ به عنوان اسپرت محبوب المان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خودتو ناراحت نکن دوست من
      بزار بگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. تمدن عرب

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    حیف در مناطق ازاد مثل اروند دیگه نمی تونیم این مدل ها رو در سطح خیابانها ببینیم
    واقعا تاسف باره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ونوم

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    بعضیا ول کن شباهت نیستن شبیه اینه شبیه اونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. parham

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    شاید سطح آگاهی من از این خودرو پایین باشد ولی از نظر وزن برندی این خودرو توان رقابت با دو برند مطرح آلمانی که درسگمنت لاکچری حرف های زیادی برای گفتن دارند را ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mahmood

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    اصلا اگر هم طبق گفته های دوستان بنا به کپی کردن باشه اسپورتیج جدید ابتدا عقبش رو از روی این فورد کپی کرده و بعد از اون هم ام جی GS از روی اسپورتیج عقبش رو کپی کرده چون هردوشون بعد از این فورد طراحی شدن که با عقل جور در میاد از طرفی کمپانی بزرگ و غولی مثل فورد در اون حدی نیست که بیاد از روی طراحی های مزخرف و بی اصالت کره ای و چینی(برای دل خوش کردن ام جی داران) انگلیسی مونتاژ چین کپی بزنه اون دیگران هستند که از روی فورد کپی زده اند حالا ممکنه کسانی پیدا شوند و بگویند که ام جی مدل کانسپت GS رو از چند سال پیش زده چه فرقی میکنه حالا یا ام جی از روی اسپورتیج کپی زده یا اسپورتیج از روی ام جی به هر حال واضحه که هردو عقب خودروهاشون رو از این فوردی که خیلی قبل تر از اونا طراحی شده کپی زده اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      والا جنسیس جدید هم توپست ها دیدیم پشتش خیلی شبیه بنز اس کلاس

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا