فورد

تجربه رانندگی با بچه غول جدید فورد: رنجر رپتور 2018

با فوکوس RS دنیای پیکاپ ها ملاقات می‌کنیم! فورد رنجر رپتور خشن‌ترین پیکاپ یک تنی کلاس بوده و بدنه و ظاهر آن به گونه‌ای طراحی شده که انگار آماده شرکت در مسابقات رالی می باشد.

فورد رنجر رپتور
این خودرو برای گسترده‌تر کردن جذابیت پیکاپ ها در اروپا، جایی که ون‌ها آقایی می‌کنند طراحی شده است و همان‌گونه که گفته شده بود این خودرو در سال ۲۰۱۹ وارد بازار بریتانیا می‌شود.

فورد رنجر رپتور
هدف فورد از ساخت این خودرو تبدیل رنجر پرفروش به خودرویی است که معمولاً “خودروی لایف استایل” نامیده می‌شود. رپتور پیکاپی است که به اندازه همسان‌های کاری خود به کار گرفته نمی‌شود و بیشتر روی پرفورمنس و قدرت تمرکز دارد.

فورد رنجر رپتور

فورد رنجر رپتور
داخل کابین این پیکاپ شاهد حذف پشت آمپرهای استاندارد و استفاده از صفحه‌نمایش اسپورت‌تری هستیم. غربیلک فرمان نیز فربه‌تر بوده و نوارهای قرمز مرکزی در آن خودنمایی می‌کنند. همچنین صندلی‌های اسپورت دارای بالشتک‌های ضخیم‌تری در طرفین بوده و لوگوهای رپتور نیز روی آن‌ها خودنمایی می‌کنند.

فورد رنجر رپتور
زیر پوست این خودرو تنظیمات سفارشی شاسی به همراه فنرهای پیچشی در عقب دیده می‌شوند. فاصله بین چرخ‌های روبرویی نیز افزایش یافته و جذب‌کننده‌های شوک بکار رفته از رالی الهام گرفته‌اند. به این مجموعه باید لاستیک‌های آفرود را هم اضافه کرد تا یک هیولای آفرود شکل بگیرد.

فورد رنجر رپتور
برجستگی‌های بال‌های جلویی از پلاستیک فشرده‌شده ساخته شده‌اند درحالی‌که بخش‌های عقب از جنس فلز هستند. سپرها نیز به خاطر عملکرد آفرود رپتور ارتقا یافته‌اند و پله‌های جانبی نیز از منیزیوم ساخته شده‌اند.

فورد رنجر رپتور
رنجر رپتور علیرغم همه‌ی این ریزه‌کاری‌ها خودرویی سنگین بوده و با وزن ۲۴۰۴ کیلوگرمی ۲۰۰ کیلو سنگین‌تر از نسخه استاندارد رنجر می باشد. خوشبختانه ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ قدرت توقف قابل‌توجهی را فراهم می‌کنند.

فورد رنجر رپتور
عملکرد شاسی این خودرو خواه در جاده باشید یا در آفرود مناسب ارزیابی می‌شود. شوک‌های فاکس در مسیرهای خشن به نرمی اکثر دست‌اندازها را جذب می‌کنند و راحتی خودرو را می‌توان با زمان حرکت در بزرگراه مقایسه کرد.

فورد رنجر رپتور
لاستیک‌ها به‌طور سورپرایز کننده‌ای صدای کمی تولید می‌کنند و فرمان نیز دقیق بوده و این موضوع را به ندرت می‌توان در کلاس پیکاپ ها دید. فقط در زمان پارک خودرو در شهر باید مراقب بود زیرا شعاع گردش رنجر رپتور عدد قابل‌توجه ۱۲.۹ متر می باشد. اورهنگ های جلو و عقب کوتاه‌تر و ارتفاع بیشتر از سطح زمین به این معنی است که رپتور می‌تواند اکثر موانع آفرود را به راحتی پشت سر بگذارد.

فورد رنجر رپتور
تنها نقطه‌ضعف این مجموعه پیشرانه‌ای است که گاها کم می‌آورد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توئین توربو از نوع دیزلی بوده و در مواقع نیاز توان کمتری دارد.

فورد رنجر رپتور
علیرغم اینکه قدرت و گشتاور این پیشرانه جدید در مقایسه با پیشرانه ۵ سیلندر ۳.۲ لیتری دیزلی بیشتر بوده و نسبت‌های دنده اضافی آن شتاب گیری بهتری را ارائه می‌کند اما رپتور آن عملکرد برجسته‌ای را که انتظار دارید به نمایش نمی‌گذارد.

فورد رنجر رپتور
اگرچه خودروهایی از این دست شتابی در حد سوپرکارها ندارند و انتظاری هم از آن‌ها نمی‌رود اما فولکس‌واگن آماروک ۶ سیلندر و مرسدس بنز X350d قوی‌تر نشان می‌دهند؛ اما فورد می‌گوید رنجر توجهی به شتاب‌گیری خط مستقیم نداشته و بیشتر به قابلیت‌های آفرود خود می‌نازد.

فورد رنجر رپتور
و این جای شرمساری است. شکی وجود ندارد که رنجر رپتور ظاهری شگفت‌انگیز دارد اما نمی‌توانیم از فکر اینکه می‌توانست بهتر از این‌ها باشد دربیاییم.

فورد رنجر رپتور
امیدواریم همکاری مشترک فورد و فولکس‌واگن در بخش خودروهای تجاری باعث شود روزی پیشرانه ۶ سیلندر آماروک در رنجر رپتور بکار رود.

فورد رنجر رپتور ایده‌ی تولید یک پیکاپ اسپورت را به سطح جدیدی رسانده است. سواری این خودرو تیزتر از هر رقیب دیگری بوده و فرمان و پایداری سواری تحسین‌برانگیزی دارد. رنجر نخواسته توانایی آفرود خود را قربانی پرفورمنس جاده کند اما آنچه ما را ناامید می‌کند پیشرانه است. استفاده از یک پیشرانه ۶ سیلندر با گشتاور بالا شاید باعث شود یک پیکاپ خوب به نمونه‌ای عالی تبدیل شود.

مشخصات فورد رنجر رپتور

  • قیمت: ۴۲۵۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۲۱۰ نیوتون متر/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۲ کیلومتر در ساعت

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10202 ديدگاه)

    مشخصات فنی ، بخصوص گشتاورش معرکست .
    اما اگر اشتباه نکنم با کمی هزینه دلار بیشتر میشه رَپتور افسانه ای را خرید ، که پرچمدار تمام پیکاپهای استاندارد کارخانه ای آفرودری جهانه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    خشونت و مردونگی خیلی شدیدی در چهرش نیست اما از اونجایی که از خون پاک F-150 رپتور هست قطعا عالیه.
    دوستان در گرند تور اگر دیده باشید F-150 جوری مسیر جنگلی و کوهستانی در کانادا رو طی میکرد انگار از یک جاده کاملا آسفالت داره عبور می کنه.از روی کُنده درخت قطور که روی زمین افتاده بود عین آب خوردن رد شد!عملا طبیعت وحشی رو به بدترین شکل تحقیر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    دوباره فورد با پیکاپ های استثنایی خودش کولاک کرد
    بهتر از این رنجر دوست داشتنی و با ابهت مگه داریم
    آفرودری توانا که مسیر سخت براش معنی نداره
    دو برادر دوست داشتنی F_150 ? Ranger

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (811 ديدگاه)

    یه همچین suv رو آرزوست…
    یه فورد اورست اینجوری

    و اما طبق معمول همیشه باید یه جای کار بلنگه
    آخه موتور ۲ لیتری که مثلا بگی آره موتورهای ما همچین توانیو دارن
    انگار یادشون رفته ها…خب همین اشتباه رو ۵سال پیشم در مورد اکسپلورر کردی و موتور ۲ لیتری گذاشتی روش و کلی تبلیغ اما انقدر فروش نسخه ۴سیلندرش کم بود که دست اخر با یه نسخه۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست عوضش کردین…

    انگاری خودرو سازا یه زدوبندهایی با هم دارن که اقا حق نداری یه چیز همه چیز تمام بدی بیرون باید جا برا ما هم باشه یه جای کارو گند بزن توش وگرنه اون مهندس طراح چی تو سرش بوده که این موتورو گذاشته روش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shirko

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    این غول پیکاپه نه ایکس کلاس بنز !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    غولی خشن ولی زیبا با طراحیه گیرایی که همه رو راضی میکنه بااین ابهت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شهریار

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (176 ديدگاه)

    میخواممممش…بریم انگلستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    جلو پنجره که مثل رپتور بزرگ نوشته فورد زیبا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا