فورد

تکاور آمریکایی به دنبال شکار کانگوروها: بررسی فورد رنجر 2018

فورد رنجر XLT محبوبترین وانت دوکابین بعد از تویوتا هایلوکس در استرالیا محسوب می‌شود و ما بر آن شدیم تا علت این محبوبیت را پیدا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید تا به بررسی ابعاد گوناگون شخصیتی این جانور همه‌کاره بپردازیم.

2018 فورد رنجر
این خودرو بیش از نیمی از فروش کل محصولات فورد را در کشور استرالیا به خود اختصاص داده است، به گونه‌ای که تنها در سال جاری و در بازه زمانی منتهی به ماه اکتبر، حدود ۳۵۰۰۰ دستگاه فورد رنجر در استرالیا به فروش رسیده است. این میزان بیش از فروش نسخه ۴×۴ هایلوکس بوده اما این خودرو به لطف نسخه ۴×۲ هایلوکس با قیمت کمتر از ۲۵هزار دلاری‌اش توانسته که نسبت به فورد رنجر فروش بیشتری را در کارنامه خود ثبت کند. یکی از نسخه‌های سطح بالای فورد رنجر، مدل XLT است که در اینجا به بررسی جنبه‌های مختلف این خودرو می‌پردازیم. خودروی مورد آزمایش ما به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، که بسیاری از مشتریان نیز آن را انتخاب می‌نمایند، مجهز شده است. قیمت این خودرو برابر ۵۷,۶۹۰ دلار است و تقریبا ۱۳۰۰ دلار نسبت به تویوتا هایلوکس SR5 گرانتر است.

2018 فورد رنجر
یکی از دلایل محبوبیت این خودرو به ظاهر آن باز می‌گردد که دارای ریشه هایی از سبک ماکو امریکن است؛ بازار مناسب خریدوفروش انواع کارکرده این خودرو نیز در این امر تاثیرگذار است و البته یکی دیگر از دلایل محبوبیت فورد رنجر، به سهولت رانندگی با این اتومبیل برمی‌گردد. البته شاید بخشی از این محبوبیت نیز مدیون شاخصه‌های میهن پرستانه باشد، چرا که این خودرو در استرالیا و توسط مهندسان و طراحان استرالیایی تولید و تکوین می‌یابد و همین امر موجب نگاه ویژه خریداران استرالیایی به فورد رنجر شده است. دقیقا مثل همان تعصبی که ما ایرانی‌ها بر روی محصولات تولیدی در داخل کشور خودمان داریم…

2018 فورد رنجر
داخل کابین که بشوید، وجه تمایز آن را با کابین یک خودروی شاسی بلند متوجه خواهید شد و آن استفاده زیاد از قطعات پلاستیکی ارزان‌قیمت است که تقریبا همه جا حضور دارند. عدم وجود فرمان تلسکوپی نیز یکی دیگر از نکات منفی داخل کابین محسوب می‌شود. تجهیزات استاندارد کابین شامل موارد ذیل می‌شود:
صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی مجهز به نرم‌افزار SYNC 3، کنترل صوتی سیستم اطلاعات سرگرمی، رادیوی دیجیتال، مسیریاب ماهواره‌ای با قابلیت مدیریت ترافیک، اتصال بلوتوث، USB، اپل کارپلی و اندرویداتو.

همچنین دوربین دید عقب، حسگرهای ویژه پارک در دو انتها و چراغهای جلویی خودکار را نیز بایستی به این لیست ضمیمه نمود. علاوه بر این موارد، خودروی ما از صندلی‌های چرمی با بهای ۱۶۰۰ دلار بهره می‌برد. بسته فناورانه ۸۰۰ دلاری نیز با کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سامانه هشدار برخورد از جلو، نمایشگر عیوب فنی، نوربالای خودکار و سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سعی در جذب نگاه مشتریان مدرن‌پسند به سمت فورد رنجر دارد. رنگ سفارشی ۵۵۰ دلاری و گارد میله‌ای قسمت بار به ارزش ۱۸۰۰ دلار را نیز بایستی به طومار آپشن های این تکاور زبده اضافه نمود.

از منظر ایمنی، فورد رنجر که از شش ایربگ بهره می‌برد، امتیازات بسیار مناسبی در این حیطه کسب نموده است که از جمله می‌توان به حصول پنج ستاره ایمنی و دریافت نمره ۳۶.۷۲ از ۳۷ در آزمونهای ANCAP، اشاره نمود.

2018 فورد رنجر
در داخل کابین، صندلی‌های ردیف دوم نشیمن‌گاه مناسبی را ایجاد نموده‌اند و از نظر فضای سر و پاها، رنجر موجبات شعف افراد بلند قد را فراهم کرده است. اینورتر ۲۳۰ ولت، دستگیره بالاسری تاشو و پورت ۱۲ ولت شارژ تلفن همراه را نیز نباید فراموش کرد. کابین فورد رنجر از نظر صوتی کاملا عایق بندی شده است؛ آنجا مکانی بسیار ساکت و ارامش بخش است.

2018 فورد رنجر
در عبور از مسیرهای ناهموار، عملکرد شاسی توسعه یافته رنجر موجب می‌شود تا حد زیادی، پستی و بلندی‌ها به سرنشینان منتقل نشوند و کنترل بدنه آن نسبت به سایر رقبا برتری دارد.

2018 فورد رنجر
از جمله مشخصه های آفرود فورد رنجر می‌شود به سیستم تغییر حالت از دیفرانسیل عقب(۲H) به چهارچرخ محرک(۴Hو ۴L)، عمق به آب زنی ۸۰۰ میلیمتر و سیستم کنترل hill-descent، اشاره نمود.

2018 فورد رنجر

اگر مایل به دانستن ابعاد قسمت بار هستید، باید بدانید که در قسمت محفظه بار با فضایی به طول ۱۵۴۹ میلیمتر، عرض ۱۳۳۰mm و ارتفاع ۵۱۱ میلیمتر، مواجه خواهید شد.

2018 فورد رنجر
پیشرانه پنج سیلندر توربو دیزل این خودرو توانی به عظمت ۱۹۷ اسب بخار در خود ذخیره نموده و گشتاور ۴۷۰ نیوتن-متری حاصل را از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید. با احتساب مصرف سوخت ۸.۷L/100km، قادر خواهید بود تا با یک باک پر به حجم ۸۰ لیتر، مسافت ۹۰۰ کیلومتری را البته بر روی کاغذ طی نمایید. در عمل ما به مصرف متوسط ۱۰.۵واحد دست پیدا نمودیم.

2018 فورد رنجر
اگر از جنبه های مختلف به فورد رنجر بنگریم، متوجه می‌شویم با یک نمونه تمام عیار طرف هستیم، از رفتار متناسب در مسیرهای آفرود گرفته تا کاربردپذیری کابین، تکنولوژی مدرن، ظرفیت یدک کشی کافی؛ بنابراین شاید فورد رنجر بهترین خودروی حاضر در این کلاس باشد، البته شاید.

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. آرش آمریکایی

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    حالا رنجر رپتور هم مونده
    از این وانت خیلی خوشمزه میاد
    هم کاربردی هم اسپرت هم آفرود هم شاسی بلند
    تو یه کلام یه ماشین چند منظوره هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. M.us

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    فورد کارش درسته از اولم شرکت بزرگی بود حتی میگن تو جنگ جهانی دوم این فورد و جنرال موتور بودن که به ساخت ماشین جنگی سبک برای آلمان بودن حتی هیتلر هنری فورد رو یکی از افراد مهم میدونست البته این گفته ها من درآوردی نیست میتونید سرچ کنید شاید این حرفام به بعضیا بد بیاد مخصوصاً امیر اما حداقل یکم هم تاریخ خوبه حتی فکر کنم مستندی هم دراین باره باشه هرچند اینا هیچ ربطی به پست بالا نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اون جمله ای که گفت استرالیایی ها هم مثل ما ایرانی ها عاشق تولیدات ملیشونن خیلی خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا