فورد

بررسی فورد فیوژن 2017: چیزی بیش از یک صورت زیبا؟!

علیرغم ۶ گزینه‌ی انتخابی برای پیشرانه، دو نوع گیربکس و قیمت نزدیک ۴۰ هزار دلاری (با همه‌ی امکانات)، فورد فیوژن ۲۰۱۷ خودروی اعداد نیست. نقطه‌ی قوت این سدان میدسایز طراحی آن است. این خودرو یکی از جذاب‌ترین سدان های ۴ درب زیر ۵۰ هزار دلار است. با فیوژن به روز شده، فورد برنامه‌ای را برای خبرنگاران ترتیب داد تا این خودروی ارتقا یافته را تجربه کنند.

2017-Ford-Fusion-lineup
شگفت‌آور است که پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو پرفروش‌ترین است، البته انتظار می‌رود که نسخه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژردار نیز سهم ۲۵ تا ۳۰ درصدی از فروش را به خود اختصاص دهد. پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتون متر گشتاور را دارد درحالی‌که این اعداد برای نسخه‌ی ۱.۵ لیتری به ترتیب عبارت‌اند از ۱۸۱ اسب بخار و ۲۵۱ نیوتون متر گشتاور. نمونه‌ی ۲.۵ لیتری در مراسم ترتیب یافته توسط فورد حاضر نبود اما نسخه‌ی ۱.۵ لیتری در شهر چالاک و سریع نشان می‌داد. بااین‌حال، در هنگام عبور از یک کامیون یا ورود به بزرگراه باید کمی صبور بود. فیوژن سنگین‌تر از تویوتا کمری و هوندا آکورد است و ما حدس می‌زنیم که رکورد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو کمتر از دو رقیب یاد شده باشد.

2017-Ford-Fusion-front-three-quarter-in-motion-e1463673813398
خریداران فیوژن ارتباط بهتری با مدل اسپورت جدید برقرار خواهند کرد، مدلی که با پیشرانه‌ی ۳۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۵ نیوتون متری ارائه می‌شود. این قدرت از دل پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توربو بیرون خواهد آمد و چند هفته پس از سایر مدل‌ها عرضه خواهد شد. متأسفانه، فیوژن های غیرهیبریدی مصرف سوخت بالایی دارند و تقریباً در ته جدول کلاس قرار می‌گیرند. مصرف سوخت شهری/بزرگراهی پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری برابر است با ۱۱.۲/۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری عملکرد بهتری داشته و ۱۰.۲/۶.۹ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر می‌سوزاند. آکورد با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و گیربکس اتوماتیک مصرف ۸.۷/۶.۳ لیتری و کمری هم با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری مصرف ۹.۴/۶.۷ لیتری دارد که بهتر از فیوژن است. حتی شورلت مالیبوی جدید هم که از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند رکورد بهتری را در مصرف سوخت بر جای می‌گذارد.

2017-Ford-Fusion-Energi-rear-three-quarter
فیوژن ۲۰۱۷ از دسته‌دنده‌ی جدید چرخشی استفاده می‌کند که در هر دو دسته‌ی عملکردی و “اوه اونو ببین” قافیه را می‌بازد. در زمان تست ما مشکلی را در عملکرد آن مشاهده نکردیم. در مدل‌های غیرهیبریدی حالت اسپورت با انتخاب آسان وجود دارد که پدال شیفترهای استاندارد را در مدل‌های اکوبوست ارائه می‌دهد. ترمز پارک الکتریکی نیز یک به‌روزرسانی مفید است اما آرزو داشتیم تا دکمه‌ی ترمز اتوماتیک در کنسول مرکزی قرار می‌گرفت. گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک فیوژن تعویض‌های نرمی را در مدل‌های ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری اکوبوست ارائه می‌دهد. از طرف دیگر سیستم استارت/استاپ پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری یکی از بهترین‌هایی است که تجربه کرده‌ایم.

2017-Ford-Fusion-side-profile-02
آرامش فیوژن ۲۰۱۷ بسیار احساس‌برانگیز است. ما از سکوت کابین و فضای بار زیاد مدل قبل از فیس لیفت لذت برده‌ایم، در مدل جدید نیز از صفحه‌ی کیلومتر شمار زیبا با دو صفحه‌ی رنگی تقدیر می‌کنیم. فورد با معرفی سیستم اطلاعات سرگرمی Sync 3 امیدوار است تا مسائل و مشکلات گذشته را از یادها ببرد. گرافیک سیستم خوب است اما برای کسانی که از اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده می‌کنند، این سیستم نامربوط به نظر می‌رسد.

2017-Ford-Fusion-interior-front-illuminating-light-1
سیستم تعلیق فیوژن هایی که راندیم اکثر دست اندازهای جاده را جذب می‌کردند. خودرو روی جاده سخت و محکم احساس می‌شود اما به اندازه‌ی مزدا ۶ اسپورت نیست. پشت فرمان نسخه‌ی پلاتینیوم فیوژن ۲۰۱۷، دید کافی وجود دارد (قیمت این نسخه ۳۷۴۹۵ دلار و بیشتر است، بسته به نوع پیشرانه). داشبورد دو رنگ و چرم موجود لذت‌بخش هستند. صندلی‌های حمایت‌کننده و پانل درها شسته‌ورفته هستند و LED های روز روشن ظاهر جذاب فیوژن را تکمیل می‌کنند. ستون فرمان برقی خودرو نیز مفید است و از سوی دیگر کروز کنترل تطبیق شونده‌ی فیوژن هم در بزرگراه‌ها به خوبی کار می‌کند و می‌تواند حتی خودرو را متوقف کند. ما تلاش کردیم تا سیستم کمک پارک فعال فورد را بکار بگیریم اما متوجه شدیم که به اندازه‌ی کافی سریع نیست و نسبت به مالیبو و آکورد در مرتبه‌ی پایین‌تری قرار می‌گیرد.

2017-Ford-Fusion-Sport-interior-passenger-side
فیوژن پلاتینیوم به‌صورت استاندارد از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند که توان ۲۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۲ نیوتون متری دارد. شاید وزن اضافی تجهیزات این مدل فول آپشن باعث شده که انتظار ما از این پیشرانه برآورده نشود. در تریم های پایین‌تر، شاید پیشرانه‌ی ۲ لیتری حس بیشتری ایجاد کند. می‌توان درک کرد که این نسخه برای خریدارانی است که چیزی بیش از مدل ۱.۵ لیتری می‌خواهند اما توان دستیابی به نسخه‌ی ۳۲۵ اسب بخاری فیوژن اسپورت با قیمت ۳۴۳۵۰ دلاری را ندارند. تریم اسپورت به‌صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

2017-Ford-Fusion-Platinum-passenger-side-1

2017-Ford-Fusion-interior-1

سرنشینان صندلی عقب شکایت زیادی درباره‌ی فیوژن ۲۰۱۷ نخواهند داشت. هرچند که سرنشینان عقب احساس جاداری زیادی نخواهند داشت اما هنوز هم برای دو سرنشین جادار است.

در بخش ایمنی، فیوژن ۲۰۱۶ کار خود را خوب انجام داده اما به پای آکورد و کمری نمی‌رسید. مدل ۲۰۱۷ هنوز تست‌های تصادفات خود را انجام نداده است. مدل ۲۰۱۶ در تست‌های NHTSA همانند آکورد، کمری و مالیبو ۵ ستاره‌ی کلی را به دست آورده است. این خودرو در ۴ بخش امتیاز خوب و در تست تصادف همپوشانی جلو امتیاز قابل‌قبول را به دست آورده است؛ اما کمری و آکورد ۲۰۱۶ در هر ۵ بخش امتیاز خوب را کسب کرده‌اند.

فیوژن ۲۰۱۷ شیک و آرام است و می‌تواند در لیست خرید خریداران سدان های میدسایز قرار بگیرد. تا زمانی که انتظار سرعت و مصرف سوخت کم در حد و اندازه‌های پیشروهای کلاس را نداشته باشید، فیوژن ۲۰۱۷ تازه شده می‌تواند زینت‌بخش پارکینگ خانه‌تان باشد.

2017-Ford-Fusion-LED-headlamp
منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    از طراحی ساده داخلش واقعا خوشم اومد خودروی با لیاقتی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داج توماهاک

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره، ولی مصرف سوختش در مقایسه با رقبا خوب نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    فورد همیشه ماشینهای قابل اتکایی تولید کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. افشین

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    معنای عبارت falls in…categories قافیه را باختن نیست. بلکه برعکس منظور نویسنده آن است که دسته دنده عملکرد خوبی دارد و راننده را ذوق زده میکند٬!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. GT_R

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    عقبش اصلا شبیه تسلا نیس.
    اگه پمپ بنزین برید باعث تعجب خیلیا میشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    فورد هر چی بسازه خوبه هرچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ASTON

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    آقا این چرا از جلو شبیه الانترا 2017 هست البته جلو پنجره الانترا رو انگار بر عکس گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hrezzati

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (42 ديدگاه)

      فورد گندشو در آورده از بس از آستون مارتین کپی کرده جلوی ماشینای جدیدشو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Armin

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      به همون دلیل که سانتافه شبیه فورد ادجه،،،

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TSHDN

        ۲۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (68 ديدگاه)

        بر عکس گفتی فورد ادج شبیه سانتافس…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. yashar

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان من از هر کی میپرسم جواب نمیده ایا E کلاس جدید بنز توی بازار امریکا هست؟ و اینکه تو ایران وارد شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جواب بدید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      E اول میره بازار آمریکا
      ایرانم نیومده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ارمان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    عالیه حرف نداره اما نمیدونم چرا اکورد تو این کلاس ملکه ذهنم شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سروش شیرازی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چراغ عقبش منو یاده یه ماشینی انداخت (جک جی 5) البته چراغ جلوشم یه جورایی شبیهه 820 نیست،من به شخصه اگر بخوام امریکایی بخرم مالیبو رو به این ترجیه میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علیرضا4225

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    فقط مزدا6

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    عقبشو میبینم یاده جک j5 می افتم :-\
    جلو خیلی خوشگله.
    رخ باحالی داره
    ولی پشت رو به نظر من جالب کار نکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قععا و بی شک ماشین خیلی خوبیه و از اون جایی که فورد هستشو امریکایی، بادوام و بی سروصدا نیز هست و یقینا از ماشین های کره ایی و نسبتا از ماشین های ژاپنی هم بهتره. ولیییی.. قضیه واسه ما ایرانیا به کل با همه ی دنیا فرق میکنه، ماشینی خوبه که خدمات و قطعاتش هم باشه و برای سرویس و تعمیر دردسرساز نشه، چون بهرحال ماشینه و امکان تصادف هستش و یا ممکنه از لحاظ فنی مشکلی واسش پیش بیاد. مثلا من خودم ساکن اهواز هستم و از اونجایی که خوزستان منطقه آزاد هستش ماشین خارجی فراوانه در شهرمون و نمایندگی های ماشین های ژاپنی و کره ایی زیاد هست و خدمات و قطعاتشون به ماننده پژو و پراید راحت گیر میاد، ولی ماشین های آمریکایی و یا بسیاری از اروپایی ها نمایندگی ندارن و خدمات و قطعاتشون نیست و خدایی نکرده اگر واسه ماشین مشکلی پیش بیلد یا تصادف کنی واقعاااا به دردسر افتادی و ماشینت میخوابه مدتی. پس برای ما ایرانی ها و مخصوصا خوزستانی ها در این کلاس تویوتا کمری خیلی ماشین بهتریه، چون از لحاظ یه ماشین خوب بودن زیاد از فورد چیزی کم نداره و خدماتو قطعاتش هم مثل ماشین ایرانی ها گیر میادش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. rashed

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از ماشین کره ای اره بهتره ولی قابل مقایسه با ژاپنی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمد

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دنده این ماشین ها چطور کار می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا