فورد

اولین تجربه رانندگی با فورد موستانگ بولیت جدید

برای فهم بهتر فورد موستانگ بولیت شما باید با فیلم استیو مک کوئین در سال ۱۹۶۸ آشنا شوید. صحنه‌ی اکشن و هیجان‌انگیزی که در آن شاهد پرش‌های پی‌درپی این هنرپیشه افسانه‌ای از خیابان‌های عجیب سان‌فرانسیسکو هستیم قطعاً از یاد هیچ فردی نمی‌رود. فورد به منظور گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تولید این فیلم اقدام به تولید نسخه ویژه‌ای از خودروی عضلانی محبوب خود کرد.

فورد موستانگ بولیت
بولیت پیش از این به عنوان مدل‌های سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ هم تولید شده بود اما هیچ‌یک وارد بازار بریتانیا نشده بودند. معمولاً این‌گونه خودروها دارای نشان‌های متفاوت و رنگ بدنه سبز تیره یا مشکی بوده درحالی‌که پیشرانه‌ای با کمی قدرت بیشتر ارائه می‌کنند. تولید این خودرو محدود بوده اما میزان محدودیت آن به ظرفیت تولید و فروش فورد در یک سال بازمی‌گردد.

فورد موستانگ بولیت
موستانگ بولیت ۲۰۱۹ از همان پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری مدل GT استفاده می‌کند اما دارای سیستم ورود هوای خنک متفاوتی می‌باشد. دریچه گاز هم از ۸۲ به ۸۷ میلی‌متر ارتقا یافته و منیفولد ورودی هم از مدل GT350 قرض گرفته شده است. این تغییرات به همراه برنامه‌ریزی ویژه‌ی پیشرانه باعث شده‌اند بولیت نسبت به GT حدود ۱۴ اسب بخار قوی‌تر باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو همان ۴.۶ ثانیه باقی مانده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

جدیدترین نسخه موستانگ بولیت همچنین دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته، سیستم اگزوز فعال، حالت‌های رانندگی اسپورت و کیت ترمز برمبو می‌باشد.

فورد موستانگ بولیت
بالاتر از همه‌ی این‌ها باید به دامپرهای فعال مگنه راید فورد اشاره کنیم که سواری روان اما سفت را به همراه چسبندگی بالا تضمین می‌کنند. شما واقعاً این تفاوت را مخصوصاً در جاده‌های ناهموار می‌توانید حس کنید. به نظر ما این دامپرها ارزش ۱۶۰۰ پوند اضافه پرداخت را دارند.

فورد موستانگ بولیت
موستانگ بولیت با صندلی‌های اسپورت ریکارویی عرضه می‌شوند که دارای دوخت‌های ویژه می‌باشد؛ اما این صندلی‌ها احساس سفتی داشته و حداقل حمایت از بدن را به عمل می‌آورند. بزرگ‌سالانی که جثه کوچکی دارند این صندلی‌ها را دوست خواهند داشت اما افرادی با هیکل بزرگ‌تر در آن‌ها ناراحت خواهند بود. در مقایسه باید گفت صندلی‌های موستانگ GT استاندارد بهتر بوده و تنظیمات و حمایت بهتری از بدن نشان می‌دهند. جای شرمساری است که بولیت را نمی‌توان با صندلی‌های استاندارد GT سفارش داد. پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال خرید موستانگ بولیت هستید حتماً یک‌بار در صندلی‌ها بنشینید و سپس در صورت پسند آن خودرو را بخرید. در بخش عقب نیز فقط فضایی برای کودکان وجود دارد.


تمامی مدل‌های بولیت با سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC3 فورد عرضه می‌شوند. این مدل ویژه دارای صفحه‌نمایش تیز و مناسب ۱۲ اینچی بوده و فشار روغن و منیفولد را نیز نشان می‌دهد. نهایتاً باید به فرمان این خودرو و اهرم تعویض دنده‌ای اشاره کرد که ما را به یاد همان موستانگ ۵۰ سال قبل می‌اندازد.


موستانگ بولیت در جاده تلاش‌های خود برای خاص بودن را نشان می‌دهد. هر خودروی اسپورت قوی و دیفرانسیل عقب می‌تواند جذاب باشد اما در کل موستانگ خودرویی با توازن بالا و هیجان رانندگی است.

زمانی که پدال گاز را از حالت سکون فشار دهید و البته به دنبال دود کردن لاستیک‌ها نباشید قدرت به خوبی به جاده منتقل خواهد شد. شتاب‌گیری قوی همیشه در دسترس شماست.


بولیت در پیچ‌ها به‌طور سورپرایز کننده‌ای چابک و پاسخگو است. سیستم تعلیق اشاره شده در بالا به انتقال مناسب نیروها کمک می‌کند و بنابراین خودرو به همان جایی که می‌خواهید می‌رود. ترمزهای برمبو نیز قدرت توقف بالایی ایجاد می‌کنند.

فورد موستانگ بولیت
مهندسان فورد به صدای اگزوز موستانگ بولیت افتخار می‌کنند. واقعاً هم صدای فوق‌العاده‌ای را شاهد هستیم. در زمان شتاب گیری سنگین غرش‌های پیشرانه به هوا می‌رود و در زمان رها کردن پدال گاز هم صدای خفه‌ی جذابی به گوش می‌رسد. این صدا در کوتاه‌مدت کاملاً جذاب است اما شاید در سفرهای طولانی کمی خسته‌کننده باشد.

فورد موستانگ بولیت
مهندسان و بازاریابان فورد تأکید داشته‌اند که موستانگ بولیت خودرویی ویژه‌ی پیست نیست و یک پورشه ۷۱۸ کیمن با قیمت مشابه برای رانندگی در پیست بسیار بهتر است.

فورد موستانگ بولیت
قیمت موستانگ GT از ۴۲۱۴۵ پوند آغاز می‌شود. اگر دامپرهای مگنه راید را انتخاب کنید باید ۴۸۷۴۵ پوند برای موستانگ بولیت بپردازید که شاید ارزشش را داشته باشد.

فورد موستانگ بولیت
فورد موستانگ بولیت ۲۰۱۹ یک خودروی پرفورمنس لذت‌بخش است که در کلاس آمریکایی‌های کلاسیک کاملاً جا می‌گیرد. این خودرو دارای گشتاور زیاد، گیربکس دستی و ظاهر سنتی عضلانی‌های آمریکایی بوده و اگرچه قیمت آن در مقایسه با نسخه استاندارد GT زیاد است اما اگر خواهان یک خودروی عضلانی سنتی باشید قطعاً موستانگ بولیت را دوست خواهید داشت.

فورد موستانگ بولیت

مشخصات فورد موستانگ بولیت

  • قیمت: ۴۷۱۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۸ اسب بخار/۵۲۹ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    موستانگ : لایک
    کامارو : دیس لایک
    کاری هم به مدل هاشون (کامارو اس اس یا موستانگ شلبی و … ) ندارم کلا موستانگ یا کامارو؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. فرهاد

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (172 ديدگاه)

      هزار درصد موستانگ
      در برابرش کامارو به چشم نمیاد انقد خوبه این ماشین

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. mahdy

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        اخ اخ
        دیسلایکات نشون میده اونایی که به موستانگ هم رای دادن با وجود علاقه به کامارو موستانگو انتخاب رد

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. emad1990

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          شاید به خودت دیسلایک دادن نه به نظرسنجیت

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. mahdy

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          عماد جان عزیزم من چه ظلمی در حق تو کردم ؟
          نه واقعا چه مشکلی با من داری؟ اختلاف نظر باید باعث اینجور چیز ها بشه به نظرت ؟
          نابغه مگه یکی مثل تو بیاد دیسلایک بده به خودم وگرنه هر لایک و دیسلایکی که به اون کامن داده میشه به منزله شرکت در رای گیری محسوب میشه

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. علی

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      تواین نسل موستانگو به کامارو ترجیح میدم اونم به دلایل فنی
      چون موستانگ از لحاظ تکنولوژی (تعلیق . شاسی . موتور) داره همگام با متد های روز پیش میره اما کامارو هنوز موتور اسمال بلاک ۶.۲ لیتری داره که با تکنولوژی چندان آشنا نیست یا بدنه های آلومینیومی مدل های جدید فورد که کمتر توی کامارو دیده میشه
      البته بهترین رقابت بین اون بنظرم با موتور ۳.۵ اکوبوست روی موستانگ و ۴.۲ تویین توربوی کادیلاک روی کاماروئه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    موستانگ که اىن روزا تو اوجه خودشه با امار فروش خىره کنندش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Behrooz dodge

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باو gt 500 و معرفی کن دیگه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. عرفان

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ای وای ک چقد خوشگله
    کاش مام میتونستیم حداقلش از نزدیک ببینیمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز بیا اهواز ببین ریخته ک هیچ میتونی سوارم شی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    به همین زودیا تو خیابونای تهران کم کم سرکله این خشگلای امریکایی پیدا میشه اولش ولی یکم درد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر.عارف

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    عجب عشقیه این ماشین . یه جاده دوطرفه سرسبز با پیچهای زیاد سوار این ماشین هم باشی واییییییییییییییییییییی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      من برعکس تو دوست دارم تو جاده های مرکزی آمریکا مثلا تگزاس که یه جاده طولانیه دور تا دور بیابونه کوهای عجیب اون منطقه کاکتوسای بلند جاده خالیه خالیه فقط برای خودته

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. سید

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    دلم میخواهدش…کاش بدست آورمش…چکنم که ندارم توانش???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    کادیلاک اسکالید
    فورد F150
    فورد موستانگ

    این سه تا اسطوره های خودروسازی آمریکا هستند

    من به عنوان طرفدار آلمان بخصوص ب ام و این سه تا آمریکایی رو خیلی دوست دارم

    با احترام به خودروسازان آمریکا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. رامین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    فقط اون رینگای کلاسیکش چه دلبری می کنه این موستانگ لعنتی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا