فورد

به‌روزرسانی نسخهٔ اروپایی فورد رنجر

فورد نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ رنجر را برای بازار اروپا معرفی کرده است. به گفتهٔ سازندهٔ آمریکایی، رنجر جدید مصرف سوخت بهتری دارد و تعدادی از سیستم‌های کمک‌راننده را برای اولین بار در سگمنت پیکاپ‌های میان سایز ارائه کرده است. رنجر ۲۰۱۹ در بیرون تغییراتی جزئی را تجربه کرده که شامل سپر جلوی تجدیدنظر شده، جلوپنجرهٔ جدید و ارائهٔ رنگ‌های پریمیوم جدید مانند آبی و نقره‌ای می‌شود. در تیپ‌های بالاتر و گران‌تر چراغ‌های جلوی زنون با دی‌لایت‌های LED هم ارائه می‌شود.

اما مهم‌ترین به‌روزرسانی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ رنجر، ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل اکوبلو جدید به همراه گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید است. این موتور در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ پایه ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و صرفاً با گیربکس دستی قابل خریداری است. این نسخه در هر صد کیلومتر ۸ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند. نسخهٔ قوی‌تر این موتور اما ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته و برای پیمودن هر صد کیلومتر به ۸.۳ لیتر گازوئیل نیاز دارد. این پیشرانهٔ جدید زمانی که در کنار گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار گیرد، ۹ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به موتور ۲.۲ لیتری قبلی دارد.

فورد همچنین برای رنجر ۲۰۱۹، نسخهٔ بای‌توربوی همین پیشرانه را هم بجای پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری پنج سیلندر قبلی ارائه کرده است. این موتور که برای اولین بار در رنجر رپتور معرفی شد، ۲۱۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که یعنی ۱۳ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به موتور ۳.۲ لیتری قبلی دارد. تمامی مدل‌های رنجر جدید به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. رنجر جدید قصد دارد با این پیشرانهٔ جدید همچنان موقعیت خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ اروپا حفظ کند.

فورد می‌گوید رنجر جدید با زاویهٔ ورود ۲۹ درجه و زاویهٔ خروج ۲۱ درجه، یکی از توانمندترین پیکاپ‌های این کلاس در زمینهٔ آفرود است. این پیکاپ آمریکایی همچنین توانایی حرکت تا عمق ۸۰ سانتیمتری آب را هم دارد که بهترین در کلاس خود محسوب می‌شود. رنجر ۲۰۱۹ می‌تواند تا ۱۲۵۰ کیلوگرم بار را حمل کرده و تا ۳.۵ تن بار را نیز بکسل کند.

رنجر ۲۰۱۹ اولین پیکاپ در کلاس خودش است که به‌صورت استاندارد به سیستم جلوگیری از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده و محدودکنندهٔ سرعت هوشمند مجهز شده است. در همین حال، سیستم‌هایی مانند هشدار خروج از خط و سیستم حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل تطبیقی با هشدار جلو و سیستم تشخیص ترافیک هم در این پیکاپ ارائه شده درحالی‌که سیستم کمک پارک فعال نیز برای آن قابل سفارش است.

در داخل کابین رنجر جدید نیز سطوح رنگی درخشش بیشتری پیدا کرده‌اند و در تیپ لوکس لیمیتد هم صندلی‌های چرمی مشکی و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی منحصربه‌فرد ارائه می‌شوند. علاوه بر این، فورد برای اولین بار این پیکاپ را به سیستم KeyFree خود و استارت دکمه‌ای هم مجهز کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ رنجر ۲۰۱۹ نیز نمایشگر هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 با قابلیت پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو است.

فورد برای رنجر جدید یک نسخهٔ ویژه بنام Wildtrak را هم ارائه کرده است که از رنگ نارنجی خاص به همراه جلوپنجره و ورودی‌های هوای مشکی تیتانیومی برخوردار است. این مدل در داخل نیز از تزئینات مشکی‌رنگ و صندلی‌های نیمه چرمی با نشان Wildtrak سود می‌برد. فروش فورد رنجر جدید مدل ۲۰۱۹ از اواسط امسال در اروپا آغاز می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (124 ديدگاه)

    فورد رنجر لایک
    هایلوکس دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. F22 RAPTOR

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    رنجر یه ماشین فوق‌العاده کار درستیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    رینگ ماشین رنجر جالب نیست.پشت شیشه عقب باربند مشکی پلاستیکی قیافه وانتها رو زشت میکنه و بعضی وانتها باربند فلزی استیل دارند که خیلی زشته.اگر سقف بزرگ سانروف داشت قشنگتر میشد.به نظرم اگر ارتفاع جلو ماشین و ارتفاع کاپوت کمتر بود و اندازه هایلوکس بود قشنگتر میشد چون وانت میان سایز هست نباید خیلی بزرگ و عظلانی باشه.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی قشنگ و ساده ای داره و اگر از دوخت زرد رنگ استفاده نمیکرد در داخل و از دوخت مشکی رنگ استفاده میکرد قشنگتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه قدرت حمل باری داره از بعضی از وانت های فول سایز خود امریکا بیشتر بار داخل باکسش حمل می کنه ظرفیت کشش بالایی هم داره و برای این کلاس خیلی خوبه
    این گیربکس ده سرعته فورد و جی ام بی نظیره روی خیلی از ماشین ها نصب کردن رو همشون هم جواب داده تازه کلی هم تو مصرف سوختشون تاثیر گذاره برعکس باقی که زیاد می کنه این کم می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا