فورد

تست داینوی فورد برانکو 4 سیلندر جدید

دست‌اندرکاران کانال Late Model Restoration توانسته‌اند پشت فرمان یک دستگاه فورد برانکو بیگ بِند ۲۰۲۱ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو بنشینند. این خودرو از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و پکیج ساسکش برخوردار بوده است. طبیعتاً یکی از اولین کارهایی که صورت گرفته تست داینوی این شاسی‌بلند تازه‌نفس بوده است.

مجری این کانال به قدرت ۲۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری برانکوی جدید اشاره می‌کند. این قدرت با استفاده از بنزین عادی به دست می‌آید اما زمانی که از سوختی با اکتان بالا استفاده شود خروجی برانکو به ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۴۱ نیوتون متر خواهد رسید. در ویدئوی یاد شده نیز از همین نوع سوخت استفاده شده است.

برانکو به خاطر نسبت یک به یک در تست داینو با دنده هفتم حضور پیدا کرده است. داده‌ها نشان می‌دهند این پیشرانه قدرت ۲۲۵.۳۷ اسب بخاری در دور ۴۷۵۰ و گشتاور ۴۱۲ نیوتون متری در دور ۳۴۱۰ را به چرخ های عقب می‌فرستد. گفته می‌شود این شاسی‌بلند در زمان تست از محدودکننده سرعت استفاده کرده و شاید قدرت واقعی خودرو کمی بالاتر باشد.

با در نظر گرفتن اتلاف قدرت قوای محرکه می‌توان گفت قدرت تولیدی پیشرانه و گشتاور آن در چرخ ها به ترتیب ۲۵ و ۶.۵ درصد کاهش یافته است. اگرچه کاهش قدرت تولیدی قابل‌توجه به نظر می‌رسد اما در نظر داشته باشید که برانکوی جدید به محدودیت سرعت خود رسیده و بنابراین با حداکثر قدرت به نمایش درنیامده است.

مجریان این کانال همچنین پشت فرمان فورد برانکو ۱۹۹۶ با پیشرانه ۸ سیلندر ۳۵۱ ویندسور نشسته‌اند. این نیروگاه آهنین قدرت ۱۶۵ اسبی و گشتاور ۳۵۱ نیوتون متری تولید می‌کند. علیرغم اینکه پیشرانه مدرن برانکو نصف پیشرانه برانکوی ۱۹۹۶ حجم دارد اما ۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۱ نیوتون متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

Late Model Restoration هنوز فرصت تست برانکو با پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو را نداشته است. فورد می‌گوید این پیشرانه خروجی ۳۳۰ اسبی و گشتاور ۵۶۳ نیوتون متری تولید می‌کند. با در نظر گرفتن اتلاف قدرت پیشرانه ۴ سیلندر، نیروگاه ۶ سیلندر احتمالاً خروجی ۲۴۷.۵ اسبی و گشتاور ۵۲۶ نیوتون متری را به چرخ ها خواهد فرستاد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. I LOVE MY GOD

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    برانکو رو خیلی دوست دارم طراحی ساده افرود و جذاب بودن و فورد بودن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (853 ديدگاه)

      دلم رفت براش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. R@m!n

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    یه مقایسه داشته باشیم راجب تعلیق برانکو و رانگلر:

    عمده تفاوت این دو خودرو تو این موضوع هست. جیب با معرفی نسل جدید محور بزرگ (solid axle) اومد تا آفرود این ماشینو به سطح جدیدی ببره که تا حدودی هم موفق بود اما باز هم مشکلات این سیستم تعلیق پابرجا موند. مهم ترین مشکلاتشم سواری ضعیف رو جاده و death wobble که همون تخریب سیستم تعلیق که در نتیجه باعث لرزش فرمون و از دست رفتن کنترل خودرو میشه و اگر به موقع تعمیر نشه کل سیستم تعلیق از بین میره.
    فورد اومد تو حرکتی غیر منتظره از سیستم تعلیق مستقل استفاده کرد که همه رو متعجب کرد چون قاعدتا برای مسیرهای آفرودی این سیستم انتخاب بهتری هست اما فورد با استفاده از این سیستم تلاش کرد تا ماشینی آفرودی ولی همه کاره بسازه و سیستم تعلیق کاملا شخصی سازی شده که هم برای آنرود و هم آفرود مناسب باشه توسعه داد و نتیجش هم بسیار خوب دراومد و نگرانی خیلی از طرفدارای آفرود رو برطرف کرد. حالا چرا اینکارو کرد ؟ سه دلیل عمده داره این حرکت:
    1- جلوگیری از خرابی های سیستم تعلیق تحت فشار بالا که کج شدن محور و مشکلات فرمون شایع ترینش هست.
    2- بهبود کیفیت سواری در مناطق شهری مخصوصا با رینگای 33، 35 و حتی 37 اینچی !!!!
    3- ارتفاع بالای برانکو، خب به طور منطقی خودرویی با این لاستیک ها و ارتفاع با سیستم محور بزرگ عملا مثل سوار شدن رو ژله میشه و خودرو هیچ تعادلی دیگه نداره که یکی از عوامل اصلی 5 ستاره شدن این ماشین در تست های ایمنی NHTSA هست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. A.....She only reminds Me of love.....A

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      # کامنتِ – اسکرین – دار #

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        لطف داری محمد جان، دوست دارم بچه هام بیان و راجب این دو ماشین بیشتر بحث کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Iman99

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      نکته جالبی گفتی آره سیستم تعلیق مستقل اگه از اول واسه این کار طراحی و مهندسی بشه تو آنرود که بهتر هست تو آفرود هم بهتر از محور solid axle عمل میکنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. sina

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    خعلی خوبه لامصب
    عاشقشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Porsche 911

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    خیلی برانکو رو دوست دارم
    طراحی فوق جذابی داره
    مخصوصا برانکو اسپرت با استایل جذابش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      منم بیشتر عاشق برانکو اسپرتم👌🌹

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. شاهین

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    یه خبر بد راجب برانکو شنیدم
    حالا بعدا اگر خوده سایت بهش پرداخت راجبش بحث میکنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Reza Waffen SS

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    خیلی خوشم میاد از این برانکو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ایول برانکو 😍💪

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا