دستاندرکاران کانال Late Model Restoration توانستهاند پشت فرمان یک دستگاه فورد برانکو بیگ بِند ۲۰۲۱ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو بنشینند. این خودرو از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و پکیج ساسکش برخوردار بوده است. طبیعتاً یکی از اولین کارهایی که صورت گرفته تست داینوی این شاسیبلند تازهنفس بوده است.
مجری این کانال به قدرت ۲۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری برانکوی جدید اشاره میکند. این قدرت با استفاده از بنزین عادی به دست میآید اما زمانی که از سوختی با اکتان بالا استفاده شود خروجی برانکو به ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۴۱ نیوتون متر خواهد رسید. در ویدئوی یاد شده نیز از همین نوع سوخت استفاده شده است.
برانکو به خاطر نسبت یک به یک در تست داینو با دنده هفتم حضور پیدا کرده است. دادهها نشان میدهند این پیشرانه قدرت ۲۲۵.۳۷ اسب بخاری در دور ۴۷۵۰ و گشتاور ۴۱۲ نیوتون متری در دور ۳۴۱۰ را به چرخ های عقب میفرستد. گفته میشود این شاسیبلند در زمان تست از محدودکننده سرعت استفاده کرده و شاید قدرت واقعی خودرو کمی بالاتر باشد.
با در نظر گرفتن اتلاف قدرت قوای محرکه میتوان گفت قدرت تولیدی پیشرانه و گشتاور آن در چرخ ها به ترتیب ۲۵ و ۶.۵ درصد کاهش یافته است. اگرچه کاهش قدرت تولیدی قابلتوجه به نظر میرسد اما در نظر داشته باشید که برانکوی جدید به محدودیت سرعت خود رسیده و بنابراین با حداکثر قدرت به نمایش درنیامده است.
مجریان این کانال همچنین پشت فرمان فورد برانکو ۱۹۹۶ با پیشرانه ۸ سیلندر ۳۵۱ ویندسور نشستهاند. این نیروگاه آهنین قدرت ۱۶۵ اسبی و گشتاور ۳۵۱ نیوتون متری تولید میکند. علیرغم اینکه پیشرانه مدرن برانکو نصف پیشرانه برانکوی ۱۹۹۶ حجم دارد اما ۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۱ نیوتون متر گشتاور بیشتری تولید میکند.
Late Model Restoration هنوز فرصت تست برانکو با پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو را نداشته است. فورد میگوید این پیشرانه خروجی ۳۳۰ اسبی و گشتاور ۵۶۳ نیوتون متری تولید میکند. با در نظر گرفتن اتلاف قدرت پیشرانه ۴ سیلندر، نیروگاه ۶ سیلندر احتمالاً خروجی ۲۴۷.۵ اسبی و گشتاور ۵۲۶ نیوتون متری را به چرخ ها خواهد فرستاد.
I LOVE MY GOD
۱۴ مرداد ۱۴۰۰برانکو رو خیلی دوست دارم طراحی ساده افرود و جذاب بودن و فورد بودن
فورد
۱۴ مرداد ۱۴۰۰دلم رفت براش
R@m!n
۱۴ مرداد ۱۴۰۰یه مقایسه داشته باشیم راجب تعلیق برانکو و رانگلر:
عمده تفاوت این دو خودرو تو این موضوع هست. جیب با معرفی نسل جدید محور بزرگ (solid axle) اومد تا آفرود این ماشینو به سطح جدیدی ببره که تا حدودی هم موفق بود اما باز هم مشکلات این سیستم تعلیق پابرجا موند. مهم ترین مشکلاتشم سواری ضعیف رو جاده و death wobble که همون تخریب سیستم تعلیق که در نتیجه باعث لرزش فرمون و از دست رفتن کنترل خودرو میشه و اگر به موقع تعمیر نشه کل سیستم تعلیق از بین میره.
فورد اومد تو حرکتی غیر منتظره از سیستم تعلیق مستقل استفاده کرد که همه رو متعجب کرد چون قاعدتا برای مسیرهای آفرودی این سیستم انتخاب بهتری هست اما فورد با استفاده از این سیستم تلاش کرد تا ماشینی آفرودی ولی همه کاره بسازه و سیستم تعلیق کاملا شخصی سازی شده که هم برای آنرود و هم آفرود مناسب باشه توسعه داد و نتیجش هم بسیار خوب دراومد و نگرانی خیلی از طرفدارای آفرود رو برطرف کرد. حالا چرا اینکارو کرد ؟ سه دلیل عمده داره این حرکت:
1- جلوگیری از خرابی های سیستم تعلیق تحت فشار بالا که کج شدن محور و مشکلات فرمون شایع ترینش هست.
2- بهبود کیفیت سواری در مناطق شهری مخصوصا با رینگای 33، 35 و حتی 37 اینچی !!!!
3- ارتفاع بالای برانکو، خب به طور منطقی خودرویی با این لاستیک ها و ارتفاع با سیستم محور بزرگ عملا مثل سوار شدن رو ژله میشه و خودرو هیچ تعادلی دیگه نداره که یکی از عوامل اصلی 5 ستاره شدن این ماشین در تست های ایمنی NHTSA هست.
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۴ مرداد ۱۴۰۰# کامنتِ – اسکرین – دار #
R@m!n
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لطف داری محمد جان، دوست دارم بچه هام بیان و راجب این دو ماشین بیشتر بحث کنیم
Iman99
۱۵ مرداد ۱۴۰۰نکته جالبی گفتی آره سیستم تعلیق مستقل اگه از اول واسه این کار طراحی و مهندسی بشه تو آنرود که بهتر هست تو آفرود هم بهتر از محور solid axle عمل میکنه.
sina
۱۴ مرداد ۱۴۰۰خعلی خوبه لامصب
عاشقشم
Porsche 911
۱۴ مرداد ۱۴۰۰خیلی برانکو رو دوست دارم
طراحی فوق جذابی داره
مخصوصا برانکو اسپرت با استایل جذابش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰منم بیشتر عاشق برانکو اسپرتم👌🌹
شاهین
۱۴ مرداد ۱۴۰۰یه خبر بد راجب برانکو شنیدم
حالا بعدا اگر خوده سایت بهش پرداخت راجبش بحث میکنیم
Reza Waffen SS
۱۵ مرداد ۱۴۰۰خیلی خوشم میاد از این برانکو
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ایول برانکو 😍💪