فورد

تست داینوی فورد F-150 2021 رپتور

هنسی به تازگی فورد F-150 2021 رپتور خود را تحویل گرفته و طبیعتاً پیش از هر کاری این پیکاپ را روی داینو برده تا ببیند پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی این خودرو چه میزان قدرت را به چرخ های عقب می‌فرستد.

داده‌ها نشان می‌دهند این پیشرانه قدرت ۳۶۱.۰۲ اسب بخاری را در دور ۴۹۹۰ و گشتاور ۶۲۲.۲ نیوتون متری را در دور ۳۷۱۰ پیشرانه تولید می‌کند. فورد قدرت و گشتاور این پیکاپ را به ترتیب ۴۵۰ و ۶۹۲ نیوتون متر اعلام کرده است. به این ترتیب میزان اتلاف قدرت و گشتاور قوای محرکه F-150 در فاصله پیشرانه تا چرخ به ترتیب برابر با ۱۹.۷۷ و ۱۰.۰۲ درصد بوده است.

رپتور ۲۰۲۱ از طراحی جدید سیستم تعلیق عقب سود برده است. این طراحی ۵ اتصالی دارای فنرهای پیچشی، بازوهای نوین و… بوده تا سواری خودرو بهبود یابد. در هر چهار گوشه این پیکاپ نیز شوک‌های فاکس بکار رفته است.

فورد همچنین لاستیک‌های ۳۷ اینچی بی اف گوودریچ KO2 را به عنوان آپشن عرضه می‌کند تا پیکاپ محبوبش حداکثر چسبندگی را در آفرود داشته باشد.

قیمت رپتور ۲۰۲۱ از ۶۴۱۴۵ دلار شروع شده و با انتخاب آپشن ها به راحتی به بالای ۸۰ هزار دلار هم می‌رسد.

هنسی به تازگی پکیج ولوسی رپتور ۶۰۰ را برای پیکاپ موردبحث اعلام کرده است. این پکیج باعث رسیدن قدرت پیشرانه به ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور به ۸۴۳ نیوتون متر می‌رسد. تغییرات رخ داده در این پیشرانه عبارت‌اند از ورودی هوای جدید، اینترکولر و مدیریت پیشرانه دوباره برنامه ریزی شده. هنسی به دنبال ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای است که بهبود محسوسی را نسبت به شتاب ۵.۳ ثانیه‌ای نسخه استاندارد نشان می‌دهد.

هنسی قیمت پیکاپ خود به همراه پکیج یاد شده را ۸۵۹۵۰ دلار اعلام کرده است.

فورد نیز به دنبال تولید رپتور R قوی‌تر می‌باشد. این خودرو دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار موستانگ شلبی GT500 خواهد بود و ظاهراً قدرت آن از ۷۲۵ به ۷۵۰ اسب بخار خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (522 ديدگاه)

    بازم امریکا و اسب بخارای بیهوده…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ARMAN

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (325 ديدگاه)

      مواظب حرف زدنت باش
      اونم به چی ؟
      به رپتور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Navid

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3684 ديدگاه)

    صداش خوبه، اما اصلا به پای تی رکس نمیرسه.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا