فورد

دلیل مشکلات عدیده فورد موستانگ خودران در گوودوود چه بود؟!

قطعاً فستیوال سرعت گوودوود در سال جاری کاملاً جلب‌توجه کرده است. خودروهای شاخص و کمیاب زیادی در این گردهمایی حضور دارند اما خب استثناهایی هم وجود دارد. ما درباره فورد موستانگ ۱۹۶۵ صحبت می‌کنیم که مسافت حدود ۲ کیلومتری گوودوود را طوری طی کرد که در تاریخ موستانگ سابقه نداشته است! این خودرو که توسط زیمنس و دانشگاه کرنفیلد ساخته شده دارای تجهیزات مدرن لازم برای رانندگی خودران کامل بوده اما حرکت این خودرو در گوودوود طبق برنامه پیش نرفت.


مقاله‌ای که توسط ساندی تایمز درایوینگ منتشر شده می‌تواند دلیل این اتفاق را توضیح دهد. بزرگ‌ترین نکته این داستان مشکلات مربوط به فرمان هیدرولیک موستانگ خودران بوده و ظاهراً پیش از شروع حرکت در مسیر گوودوود، نشتی بزرگی داشته است. تیم زیمنس مشکل را حل کرده‌اند اما مغز کامپیوتری خودرو باید با تغییرات فشار و دیگر فاکتورها هماهنگ می‌شد و خب نتوانست این کار را به‌صورت عالی انجام دهد.


بنا به گزارش منتشر شده، مشکلات موستانگ خودران تنها به فرمان هیدرولیک محدود نبوده است. ظاهراً خودرو برای بازگشت نیز برنامه‌ریزی ‌شده بود و در تئوری، مردم باید تحت تأثیر رانندگی خودکار موستانگ قرار می‌گرفتند. گفته شده ایده‌ی این کار از دست‌اندرکاران یک برنامه تلویزیونی گرفته شده است! ما اینجا درباره فستیوال سرعت گوودوود صحبت می‌کنیم و بنابراین آن‌ها دانش بسیار کمی درباره خودروها داشته و مهم‌تر اینکه چه چیزی باید مردم را تحت تأثیر قرار می‌داد.

جدای از این، گفته می‌شود خودرو حسگرهای راداری پیشرفته‌تری داشته اما آن‌ها به خاطر ترس از اینکه تغییرات رخ داده در مسیر می‌تواند باعث اشتباه سیستم شود حسگرها را خاموش کرده بودند و خب مشخص است که موستانگ مایه شرمساری شده بود. همچنین اشاره شده که پخش زنده حرکت خودرو ظاهراً با حسگرهای جی‌پی‌اس تداخل ایجاد کرده و به همین دلیل اوضاع بدتر شده است. در کل این خودرو تنها در عرض ۶ هفته برنامه ریزی شده و مسئول کار نیز دانشجویان کارشناسی و نه یک پروفسور بوده‌اند!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. HAMID.HEMI

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اگه این برنامه با هماهنگی شرکت فورد انجام شده واقعا باعث تاسفه که قبل از نمایش در فستیوال توسط نمایندگان فورد کامل بررسی نشده.
    در ضمن جای سوال داره چرا شرکت آلمانی زیمنس برای نمایش توانایی هاش از یک ماشین آلمانی استفاده نکرده و رفته سراغ اسطوره ی آمریکاییها؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    توسط زیمنس و دانشگاه کرنفیلد ساخته شد
    توسط زیمنس و دانشگاه کرنفیلد ساخته شد
    توسط زیمنس و دانشگاه کرنفیلد ساخته شد
    توسط زیمنس و دانشگاه کرنفیلد ساخته شد
    توسط زیمنس و دانشگاه کرنفیلد ساخته شد

    چند بار تکرار کردم که یکی نخونده نیاد بگه ایراد از فورد بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HAMID.HEMI

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      شما خودتو اذیت نکن. مشخصه توسط کی ساخته شده. منظور اینه که چون از ماشین فورد تو این پروژه استفاده شده حتما باید فورد تایید میکرد و مجوز میداد که باعث بازی با اسم این ماشین اسطوره تو همچین فستیوال مهمی نشه. بهتره شما متن کامنت رو با دقت بیشتری بخونی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۲۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        هدفم کامنت شما نبود
        کلی داشتم میگفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      اونکه بخواد بهانه بگیره مطمئن باش راهشو پیدا میکنه حالا ۵ بار نه ۵۰۰ بار هم بنویس.
      به قول محسن ابراهیم زاده. واسه اونکه نخواد بمونه بهونه پره.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا