فورد

اولین تصاویر جاسوسی از فورد فوکوس واگن جدید

اروپایی‌ها دوستدار واگن‌ها هستند و فورد به خوبی از این موضوع آگاه است. این کمپانی آمریکایی در حال حاضر نسخه‌های واگن موندئو و فوکوس را در اروپا عرضه می‌کند و انتظار می‌رود نسل جدید فوکوس سال آینده پرنفس‌تر از همیشه به بازار بیاید. اولین تصاویر جاسوسی این خودرو همه‌چیز را طبق برنامه تأیید می‌کنند زیرا این خودرو به همراه نسخه‌های سدان و هاچبک تست شده است.


علیرغم وجود پوشش‌های زیاد روی این خودرو، می‌توان به آسانی دید که نسل جدید فوکوس واگن بزرگ‌تر از نسخه فعلی است. نسل فعلی این خودرو به خاطر صندوق کوچک و فضای کابین و پای کمتر از حد انتظار مورد سرزنش قرار می‌گرفت اما گفته می‌شود نسل فعلی باعث تغییر قابل‌توجهی خواهد شد.


با توجه به تصاویر می‌توان گفت خودروی حاضر در تصاویر از نوع نسخه‌های پایه است زیرا دارای چراغ‌های هالوژن بوده و چراغ‌های پشتی نیز LED نیستند. انتظار می‌رود نسخه‌های فول تر دارای تکنولوژی LED برای چراغ‌های جلو و عقب باشند.


نسخه پیش‌تولیدی حاضر در تصاویر همچنین دارای دو دوربین کوچک در بخش پایینی جلوپنجره که شاید برای سیستم‌های پارک باشد. البته این احتمال وجود دارد که برخی سیستم‌های نیمه خودران نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده باشد.


نسل جدید فوکوس از پلتفرم کاملاً متفاوتی استفاده خواهد کرد که همین امر باعث خواهد شد فاصله بیشتری بین محورها وجود داشته باشد. اولین تصاویر جاسوسی کابین نشان دهنده فضایی جادارتر هستند. طراحی داشبورد از نسل جدید فیستا الهام گرفته و در آن شاهد صفحه‌نمایش مرکزی تبلت مانند برای سیستم اطلاعات سرگرمی  SYNC 3 هستیم.


اما از نظر پیشرانه‌ها، فورد احتمالاً پیشرانه‌های تنفس طبیعی را برای بازار آمریکا در نظر نخواهد گرفت اما مصرف‌کنندگان اروپایی هنوز قادر خواهند بود پیشرانه بدون توربو پایه را خریداری کنند.


اولین نسخه‌ای که وارد بازار خواهد شد فوکوس هاچبک خواهد بود که شاید در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ معرفی شود. ما انتظار داریم هر دو نسخه سدان و واگن را پیش از پایان سال آینده ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا